Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

przezapłon, nastawniki, przeładowanie 2,7biturbo

Silniki benzynowe
Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 03 sty 2014, 17:01

krisker pisze:Skrzydełka możesz "olać" - znaki się pokrywały, więc jest OK.

Możesz wyjaśnić, czemu nie mają znaczenia, skoro to na nie ustawia się rozrząd, a nie na znaki?
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 03 sty 2014, 19:25

zbig_wwl, chodziło mi o to, że Matt i tak pierwotnie ustawiał na znaki, co wyklucza czynniki związane m.in. ze zbyt luźnymi "fasolkami".

Matt4, pewnie jakiś wpływ na osiągi będzie, ale IMO nie powinien być duży. Gdzieś mam swój stary napinacz i w ostateczności mógłbym Ci go podesłać na próby (był stabilny na wolnych i osiągał 21-24 w grupie 090; ma zużyte ślizgi, które możesz przełożyć). Tylko czy będzie Ci się chciało zwalać wszystko od nowa? Inna sprawa - może masz przytkany kanał zasilający napinacz w olej? Może coś się na sitku osadziło?
Pozdrawiam,
Krisker

matt4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 100
Rejestracja: 01 wrz 2013, 12:38
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: matt4 » 03 sty 2014, 20:55

wczoraj rozebrałem jedną stronę ponownie bo miałem wyciek, poczyściłem od nowa i założyłem nową blaszkę i półksiężyc

nie wiem może tracił ciśnienie gdzieś albo coś zobaczymy jak odpale i pojeżdzę

moim błędem największym było że nie porobiłem logów wszystkich grup wcześniej, może stary napinacz też słabiej działał co by wskazywało raczej na ciśnienie a może był ok, tak samo rozrząd nie wiem jaka była odchyłka wcześniej

mam stary oryginalny napinacz, który akurat od strony pasażera wydaję się ok ale wymieniłem oba, jak coś będe kombinował ale żeczywiście troche mi sie nie chce trzeci raz walczyć z tym

a czy błąd ustawienia rozrządu wykazywany w 093 może powodować słabsze działanie jednego z nastawników?


odnośnie jeszcze niedużego rozjazdu rozrządu mam takie przemyślenie że śmigiełka swoją drogą ale jeszcze zastanawia mnie luz na kole gdy jest poluzowane, gdy będzie za duży ustawiając i napinając pasek, to przykręcając koło może sie coś lekko zmienić, jak koło wraca do swojego idealnego położenia na stożek

kawior57
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 27 lut 2012, 21:13
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kawior57 » 03 sty 2014, 23:27

Panowie, zakładałem temat a dzisiaj dopiero ogarnąłem cały problem chociaż nie do końca udało mi się ustawić wszystko na zero ale znam przyczynę:) więc po kolei.
Przypominam ze miałem przestawienie w banku 90, 0 i -4 oczywiście na wolnych obrotach, jak przełączył na obciążeniu to oba nastawniki przestawiały w zakresie ale 22 i 19, w banku 93 miałem 2 i -25!!!
Ustawiliśmy, tzn. mechanik ustawił rozrząd na blokadach i dalej to samo.
Dzisiaj ściągnąłem pokrywę z głowicy 2 (strona kierowcy) i policzyłem ogniwka łańcucha, okazało się że ktoś wcześniej pewnie wymieniał fazator i go źle założył bo przestawiony był o 1 ząb! zamiast 16 było 17. ustawiłem prawidłowo łańcuch na wałkach i ponownie rozrząd.
Niestety nie miałem blokady wału tylko samą blokadę wałków i to pewnie miało wpływ na nie do końca dobrze ustawiony ponownie rozrząd ale o tym za chwilę.
Rozrząd został ustawiony - wał dolny na znak , wałki na blokadzie poluzowane, pomiędzy napinaczem a konikiem klucz imbusowy 6mm, kółko napinacza dokręcone, napinacz hydrauliczny zwolniony, koła dociągnięte 30 NM, obrót wału, blokady i dokręcenie kół 55NM.
Posprawdzane jeszcze raz czy wszystko się zgadza i składanie auta.
Wyniki:
Bank 90 0,0
Bank 93 -6,2!
Wnioski:
Przyczyną tak dużego przestawienia powyżej -25 było przestawienie łańcucha o 1 ząb i jeśli będzie przestawienie o ząb, to właśnie taką wartość poda nie mniejszą oczywiście w momencie kiedy bank 90 pokaże -4 jak w moim przypadku.
Jeśli bank 90 pokaże 0 0 to nastawniki są dobrze poskładane i problemu należy szukać w ustawieniu paska.
Przyczyna obecnej różnicy w banku 93 to składanie rozrządu bez blokady wału!!!
Na znaki nawet najbardziej wprawny mechanik nie ustawi tego dobrze, muszą być blokady i to wszystkie!
Różnica jest nie wielka więc na razie zostaje, chociaż mnie to wkurza.
Dziękuje za rady a w szczególności za grafiki ustawienia łańcuszków na wałkach:) przydały się dzisiaj.

Bawół1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 278
Rejestracja: 09 lis 2013, 10:10
Imię: Radosław
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: Bawół1 » 03 sty 2014, 23:59

kawior57 pisze:Rozrząd został ustawiony - wał dolny na znak , wałki na blokadzie poluzowane, pomiędzy napinaczem a konikiem klucz imbusowy 6mm, kółko napinacza dokręcone, napinacz hydrauliczny zwolniony, koła dociągnięte 30 NM, obrót wału, blokady i dokręcenie kół 55NM.

a napięcie wstępne paska po zwolnieniu napinacza ?

kawior57
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 27 lut 2012, 21:13
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kawior57 » 04 sty 2014, 00:22

no i jest pierwsze wyjaśnienie:( nie było
jaki to może mieć wpływ na napinacz? tj jego pracę, po paru obrotach wału konik względem napinacza równe 90stopni

Bawół1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 278
Rejestracja: 09 lis 2013, 10:10
Imię: Radosław
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: Bawół1 » 04 sty 2014, 00:29

kawior57 pisze:jaki to może mieć wpływ na napinacz?
raczej żadne , ale pasek będzie za luźny.

matt4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 100
Rejestracja: 01 wrz 2013, 12:38
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: matt4 » 04 sty 2014, 10:18

kurcze nieźle, jak wrażenia z jazdy jest różnica???

widzisz ja mam wszystkie blokady i ustawiam idealnie a gdzieś zawsze ucieknie, dlatego szukam przyczyny

reasumując jak narazie podejrzani to:

- śmigiełka
- blaszki w czujnikach halla, chociasz ktoś wymieniał i nic nie dało
- w moim postrzeganiu poluzowane koła zbyt mocno przy montażu paska
- nie wiem czy np wpływu nie ma sam sprzęt z którego składa się rozrząd u mnie INA a pompa skf
- wstępny naciąg paska pewnie też

kawior57
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 27 lut 2012, 21:13
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kawior57 » 04 sty 2014, 10:40

różnica w jeÂździe jest! wstaje lepiej od dołu i chyba jest szybszy ale nie miałem jeszcze gdzie sprawdzić:) Wydaje mi się że ciszej i równiej chodzi, błędy nie wyskakują.

Co do samego ustawienia i różnic w banku 93 to powód może być jeszcze jeden tj. zbyt luÂźny (uciągnięty) łańcuch napinacza (fazatora). Koło paska rozrządu jest na wałku wydechowym a czujnik obrotów wałka jest umieszczony na wałku ssącym:). Więc jak będzie niewielki luz pomiędzy tymi wałkami na łańcuchu to drobne przestawienie będzie wskazywać.

Blaszki od czujników nie da się inaczej skręcić a gdyby nawet ktoś się uparł to zaraz rozwaliło by czujnik więc to bym odpuścił:

ÂŚmigiełka, przynajmniej u mnie ciasno siedzą i nie ma luzu (sprawdziłem to dzięki sugestiom) ale rzeczywiście mogą mieć wpływ na ustawienie.

Sam pasek i napinacze mają znaczenie ja składałem na gates.

Jeszcze tylko wywalę ten olej którym go zalałem0W30 i zmienię na 0W40 lub nawet 0W50. Olej ma znaczenie na pracę nastawników a nastawniki na kąty, więc może to tez trochę pomoże, zobaczymy.

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 04 sty 2014, 12:10

Blokady wałków (śmigiełka) jak i śruby wymienia się przy każdej wymianie rozrządu.

matt4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 100
Rejestracja: 01 wrz 2013, 12:38
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: matt4 » 04 sty 2014, 16:53

kurcze myślałem że różnica w jeździe będzie diametralna, jednak te silniki wiele wybaczają :)

ja po ponownym uszczelnieniu banku 1, poskręcałem autko i logowałem

jakby nastawnik banku 1 troszkę lepiej niż poprzednio, chociaż i tak odstaje

odnośnie bloku 093 - B1=1CF / B2=5CF do 6 różnica 4-5 nie wiem czy to ruszać czy olać???

martwi mnie jeszcze późno wstająca turbina, ok 2500 osiąga zadaną wartość, n75 czyściłem i nie dało efektu

dorzucam logi

Log (0 - 003,090,093)
Log (1 - 115,090,093)
Log (2 - 115,032,090)

Awatar użytkownika
xoslox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 758
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: TOS

Post autor: xoslox » 05 sty 2014, 14:45

matt4 pisze:jednak te silniki wiele wybaczają
Nie na darmo ktoś wymyslij dopuszczalną tolerancję na te -6...6 <okok>

Ale fajnie, że udało się rozwiązać problem :)

matt4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 100
Rejestracja: 01 wrz 2013, 12:38
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: matt4 » 05 sty 2014, 17:04

Wkurza taka rozbieżność, ja chyba będę z tym walczył

mam jeszcze takie terkotanie od strony nadkoli, od góry silnika i z przodu nie słychać tylko z dwóch stron z boku, takie jakby ciche dudnienie, terkotanie

[ Dodano: 2014-01-08, 20:25 ]
Poje?dziłem trochę chociaż nie jakoś wiele może 150km i mam takie korekty

co to oznacza, dość duże, czy to wina tego lekkiego przestawienia rozrządu czy czego innego?

robić coś z tym?

Obrazek

tu miniaturka, otworzy się większe.

Obrazek

Hej i znow mnie podkusilo grzebać, chcialbym mieć idealnie wszystko.

Rozebralem przód w 40 minut ;-) blokady sa idelnie wchodza wszystko pasuje, smigielka nie maja luzu. Poluzowalem kolo poruszalem walkiem ustawilem znow idealnie na blokadzie i zero zmain nadal 0 do 5 czasem 0 do 4.

Za całą roznice odpowiada chyba nieoryginalny napinacz jednak, pewnie slabiej napina, bede probowal zalozyc oryginal i dam znac jak efekty

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga