Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[AMX 2.8 193 KM] problem po zmianie swiec

Silniki benzynowe
Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7167
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 16 gru 2014, 08:42

a jak z kompresja? może wtryskiwacz paliwo/lpg niedomaga?

Awatar użytkownika
william
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 188
Rejestracja: 06 paź 2009, 11:30
Lokalizacja: Opole

Post autor: william » 26 sty 2015, 10:19

Jestemcjuz w pl odrazu po przyjezdzie zamontowalem cewke oraz kable i problem jak byl jest dalej jak myslicie co moze byc przyczyna jak sprawdzic kompresje ? A moze przepustnica poszla dzis jak jechalem to od okolo 3 3,5 tysiaca jak go gazowalem na 2 biegu szlo bez problemu do 6 tysiecy obrotow i na wiekszych biegach tez jest dobrze ale do granicy 3,5 tysiaca to jest poprostu jakas masakra

[ Dodano: 2015-01-15, 12:50 ]
Koledzy iestety jeszcze nie uporalem sie z moim problem ogolnie auto chodzilo na benzynie przez 2 tygodnie ok az do wczoraj zaczelo szarpac dzic razno jak odpalilem zucalo silnikiem w lewo i w prawo wyglodalo jak by mial luzy po 1 centymetr ale jak zszedl na mniejsze obroty to sie uspokoilo jedynie minimalne falowania i jak ruszal przy okolo 1.2 obrotow czepie i od czasu do czasu dusi go ogolnie przez te 2 tygodnie bylo git na benzynie jedynie gaz szwankowal i dlatego tez sie umowilem do gazownika ale dopiero na 23 stycznia ale teraz sam juz nie wiem co jest grane macie jakies pomysly ogolnie wczesniej auto stalo 2 tygodnie bez akumulatora moze mapy sie rozjechaly

[ Dodano: 2015-01-26, 10:19 ]
okazało się ze zakupiona cewka i przewody używane były tez padnięte wypadanie zapłonu na 2 i 6 cylindrze musze tym razem zakupić nowe nie używane części ogólnie mam problem i nie chce za dużo wydawac na ori cewke bo trochę kosztuje co powiecie o cewkach firmy
Cewka zapłonowa MAXGEAR cena około 350-400 zl
Cewka zapłonowa FEBI BILSTEIN cena około 420 zl
NGK znalazłem za 360 zl
tesla 470 zł
topran 480 zl
era 2 rozne jedna kolol 1000 druga około 400 zl
bremi 850 zl
jeśli chodzi o firme ngk to mam tej firmy swiece od początku sa ok ale kilka lat temu jak zmieniałem przewody WN to przy wkładaniu ich do cewki po prostu pekły i to 3 przewody tak wiedz mam do tej firmy mały uraz przewodów na pewno już nie kupie tej firmy myślałem cos o firmie BERU ZEF1219 i teraz się zdziwiłem bo wpisałem w gogle i są duże roznice cenowe w jednym sklepie ponad 600 zl na allegro znalazłem za 330 a teraz znalazłem za 170 zl i wydaje mi się ze chyba się pomylili z cena no i teraz zadzwoniłem i nie potrzebnie bo faktycznie się pomylili i zmienili od razu na 300 zl

fan_quattro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 78
Rejestracja: 12 mar 2012, 10:09
Lokalizacja: Puławy

Post autor: fan_quattro » 26 sty 2015, 13:43

Hej
Ja jakieś pół roku temu wymieniałem cewkę i przewody w swoim AMX. Z cewek to chyba za dużego wyboru nie ma poza oryginałem. Tej ERA za 1000 chyba się nie da dostać.
Ja kupiłem cewkę ERA za około 400 zł w INTERCARSie i do tego kupiłem przewody BERU. Wahania obrotów na wolnych ustały całkowicie i silnik pracuje OKI. Przewody BERU w niezłej cenie kupiłem w sklepie Autowanda z Krakowa.

Awatar użytkownika
zediii
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 197
Rejestracja: 05 maja 2014, 21:41
Imię: Marcin
Moje auto: Q7
Rocznik: 2007
Nadwozie: SUV
Silnik: 5.0 580KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Moszczanka

Post autor: zediii » 26 sty 2015, 16:47

Jak wymieniałem przewody na NGK a potem cewkę też na NGK choć nie musiałem ale jeden przewód strasznie mi się utlenił przy cewce i wymieniłem teraz bez problemów zapłon nie wyskakuje. Jak długo???? zobaczymy co warte NGK Made in Japan
koszt cewki 380 przeeody też coś 370PLN
W razie czego cewka zapakowana szczelnie sobie leży i przewody też poza jednym wypalonym.
Pozdrawiam Marcin

Awatar użytkownika
william
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 188
Rejestracja: 06 paź 2009, 11:30
Lokalizacja: Opole

Post autor: william » 27 sty 2015, 09:49

hej tak jak pisałem wcześniej przewody zakupiłem firmy beru zef 1219 w tym sklepie http://autowak.com.pl/start.asp?WCU=~TU ... IxOQ%3D%3D koszt 300 zł szkoda że wcześniej tam dzwoniłem bo mieli pomyłke na stronie i były po 170 zl i jak zadzwoniłem to tylko usłyszałem jak koleś sprawdził i powiedział niechcący (k.rwa) i zmienił od razu cene ale i tak były najtańsze ze wszystkich sklepów
Jeśli chodzi o cewkę to zaryzykowałem i kupiłem NGK 48037 w tym sklepie http://www.eautosklep.com.pl/cewka-zapl ... 010,a.aspx po 300 zł plus przesyłka i też ten sklep okazał się najtańszy mam nadzieje że po wymianie będzie w końcu audiczka miała moc i nie będzie przerywała jak tylko dostane części zmienie i dam wam znać
pozdrawiam.

Awatar użytkownika
zediii
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 197
Rejestracja: 05 maja 2014, 21:41
Imię: Marcin
Moje auto: Q7
Rocznik: 2007
Nadwozie: SUV
Silnik: 5.0 580KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Moszczanka

Post autor: zediii » 27 sty 2015, 09:59

A czy ta cewka jest made in japan czy made in EU???
Słyszałem że NGK jest o niebo lepsze jak jest Made in Japan doświadczyłem tego przy przewodach NGK najpierw przyszły mi made in EU no i świeciły pod maska w nocy jak jasna ch.... wymieniłem na Japan i jest ok.
Pozdrawiam Marcin

Awatar użytkownika
william
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 188
Rejestracja: 06 paź 2009, 11:30
Lokalizacja: Opole

Post autor: william » 27 sty 2015, 10:09

szczeze to nie wiem jeszcze jakiej jest produkcji cewka jeśli chodzi o kable to moje były made in japan i tez lipa

Awatar użytkownika
zediii
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 197
Rejestracja: 05 maja 2014, 21:41
Imię: Marcin
Moje auto: Q7
Rocznik: 2007
Nadwozie: SUV
Silnik: 5.0 580KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Moszczanka

Post autor: zediii » 27 sty 2015, 10:20

Już nie pamiętam oporu kabli ale chyba 5kohm
oryginały które miałem u siebie prócz dwóch trzymały równo 5kohm
a NGK mimo że Japan waha się trochę +/- 0,4 kohm
I to może być twoją przyczyna sprawdz opór kabli WN przed montarzem
Pozdrawiam Marcin

Awatar użytkownika
william
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 188
Rejestracja: 06 paź 2009, 11:30
Lokalizacja: Opole

Post autor: william » 27 sty 2015, 10:57

na dzień dzisiejszy to już nie ma co sprawdzać chyba ze nowe co przyjdą beru poprzednie ngk przy cewce po jakims czasie pekly w cewce i robily zwarcie az się nadpalily i stopily cale szczęście ze nic się nie stało

Awatar użytkownika
zediii
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 197
Rejestracja: 05 maja 2014, 21:41
Imię: Marcin
Moje auto: Q7
Rocznik: 2007
Nadwozie: SUV
Silnik: 5.0 580KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Moszczanka

Post autor: zediii » 27 sty 2015, 15:28

tooooooo jest przypadek dlaczego trzeba systematycznie zaglądać do takich nie ORI połączeń
ja teraz po 1000 km zaglądam czy przy cewce nie utlenia się połączenie czasami nawet po 10h pracy cewki potrafi się zauważyć jakieś niedomagania jak w moim przypadku więc zaglądajcie w wolnym czasie do swoich nie ORI cewek i przewodów bo warto w czasie zauważyć wypalenie i wypadanie zapłonu w VAG. Od czasu do czasu warto psiknąć jakimś elektro środkiem na kopółki.
Pozdrawiam Marcin

Awatar użytkownika
william
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 188
Rejestracja: 06 paź 2009, 11:30
Lokalizacja: Opole

Post autor: william » 27 sty 2015, 16:12

Dokładnie masz racje będę tak robił jak już to zamontuje ale ogólnie to widzę że mam jakiegoś pecha zamówiłem przewody gdzie wcześniej dzwoniłem do firmy i dziś przyszłe i :shock: wyciągam przewody i jeden pęknięty przy fajce a reszta upaćkana normalnie wysłali mi używane przewody brak mi sił normalnie do takich oszustów paczkę już odesłałem i teraz czekam na zwrot kasy.
przewody kupiłem w innej hurtowni mam nadzieje ze już nie będzie problemu.

Awatar użytkownika
zediii
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 197
Rejestracja: 05 maja 2014, 21:41
Imię: Marcin
Moje auto: Q7
Rocznik: 2007
Nadwozie: SUV
Silnik: 5.0 580KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Moszczanka

Post autor: zediii » 30 sty 2015, 21:24

Polecam michalwruszak jest na naszym forum i A8 team brałem od niego rozrząd do swojego AMX i ceny naprawdę super odezwij się do niego poleci Ci coś w miarę twoich potrzeb finansowych posiada też ORI w swoim asortymencie więc jak wolisz.

[ Dodano: 2015-01-30, 07:24 ]
No i się pochwalilem wczoraj wywalilo mi zapłon na 4 cylindrach 1/6 i 3/5 zmieniłem świece na stare i przewody wczoraj po wymianie było ok a dziś żona to samo nie sprawdzałem jeszcze VCDS jakie tym razem wypaliło ale jazda na 2 to porażka wczoraj zrobiłem 200 km na dwóch cylindrach bo raz było ok a jak wypaliło to byłem zmuszony wrócić z trasy.
Naprowadzcie mnie na temat w którym bloku pom można sprawdzić napięcie na cewki coś było na ten temat kolega matyoo coś pisał.
Jeszcze jedno podejrzenie skąd dochodzi kabel zasilania do cewek może tam coś się poprzecieralo i czy jest gdzieś przekaźnik bezpiecznik zasilania cewek sorry ze chce gotowca ale szybko chce robić zlokalizować bo jutro mam wyjazd a dziś do 19 w pracy i nie mam żadnych materiałów przy sobie


Pomiar cewki NGK

Między cewkami za WN
1/6- 11,24kohm
2/4- 11,27kohm
3/5- 10,84kohm

na zaciskach kostki do masy
1/6, 2/4, 3/5- 2,47kohm

między 1/6, 2/4, 3/5- 4,99kohm

[ Dodano: 2015-01-30, 21:24 ]
Vag z bloków cewek wszystkie na jałowym w granicach 1,7V i równo rośnie jutro wstawie logi
Pozdrawiam Marcin

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7167
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 30 sty 2015, 22:43

Ale to nie jest napięcie z cewek tylko z czujników spalania stukowego - ale jakie tam powinny być wartości nie jestem w stanie odnaleźć , prawdopodobnie nie maja one takiego znaczenia diagnostycznego jak mają te sygnały dla sterownika silnika.


Oporności masz OK - cewka powinna mieć między wyjściami naprzeciwko 8-14 kOhm , przewody od 3-7 kOhm

Awatar użytkownika
zediii
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 197
Rejestracja: 05 maja 2014, 21:41
Imię: Marcin
Moje auto: Q7
Rocznik: 2007
Nadwozie: SUV
Silnik: 5.0 580KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Moszczanka

Post autor: zediii » 30 sty 2015, 22:58

Przewody WN też mam ok bez przebić sprawdzałem własną ręką <radocha>
jeszcze jak wspomniałem kabel doprowadzający do cewek mam +,-. i na poszczególne cewki 1/6, 2/4, 3/5 czy on idzie do ECU i które to piny aby ewentualnie sprawdzić tu czy nie ma jakiś chochlików ;)
Pozdrawiam Marcin

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7167
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 31 sty 2015, 00:02

pin 1 - zasilanie z bezpiecznika S229 , kabel czerwono-zielony
pin 2 - masa
pin 3 - cewka 1/6 , szaro-żółty , pin 102 ECU
pin 4 - cewka 2/4 , zielono-biały , pin 103 ECU
pin 5 - cewka 3/5 , zielono-szary , pin 94 ECU

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga