[A6 C5]Eżektor
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 40
- Rejestracja: 26 gru 2010, 21:49
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
Witam ponownie panowie:)Dzis miałem wiecej wolnego czasu wiec zabrałem sie za demontaz ezektora:)Co sie okazało oczywiscie jest zapchany i nie ma przelotu ani w jedna ani w druga strone.Tylko jest prawidłowy przelot przez króciec co idzie do serwa:)Spisałem sobie nr i zobacze w robocie ile taki zaworek mnie wyniesie.Ale zastanawiałem sie jeszcze nad jedna sprawa.Czy nie moznaby tego przewodu poprowadzic gdzies indziej np poprzez trójnik do rury od przepustnicy bo jeden przewód tam idzie własnie.Czy to nie bło by tansze:)Przerabiał ktos cos takiego?Czy taka opcja wchodzi w gre czy tez odpada?Mam jeszcze przepustnice do wyczyszczenia bo zawalona olejem i nagarem.Dodam rowniez iz czytałem w kilku postach o sprawie i odpieci przewodu od odmy pod ssacym:)Ja dzis zdjałem prawie bezproblemowo .Zdjałem rure od przepustnicy jedna i druga,i ten element z zaworkami podcisnieniowymi i lewa reka było dojscie do tego.wypiałem to uzywajac dwóch rak bo w jednej zn. lewej nie mam akurat hydraulicznych palców:)heh mam nadzieje ze jak wstawie ten zaworek nowy to mi troche ubedzie tych wycieków:)pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 51
- Rejestracja: 28 lut 2012, 19:42
- Lokalizacja: Warszawa
Witam klubowiczów,
Czytałem gdzieś, że niesprawność eżektora rmoże objawiać się zapachem palonego oleju w kabinie. Tylko że ja nie mam eżektora tylko zawór na odpowietrzeniu ( wg. grzemo) . Gdzie więc mam szukać problemu? Dodam, że czuć to ok. po 3 km jazdy przez jakąś minutę-dwie i przestaje.
A tak btw to ten zawór robi to samo co eżektor? I gdzie jest?
Z góry dzięki za pomoc.
Czytałem gdzieś, że niesprawność eżektora rmoże objawiać się zapachem palonego oleju w kabinie. Tylko że ja nie mam eżektora tylko zawór na odpowietrzeniu ( wg. grzemo) . Gdzie więc mam szukać problemu? Dodam, że czuć to ok. po 3 km jazdy przez jakąś minutę-dwie i przestaje.
A tak btw to ten zawór robi to samo co eżektor? I gdzie jest?
Z góry dzięki za pomoc.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
Może to i prawda z tym zaworem, tylko jakoś nie mogę sobie przypomnieć abyśmy na ten temat pisali <szok>Audiowizulany pisze: Tylko że ja nie mam eżektora tylko zawór na odpowietrzeniu ( wg. grzemo)
Co do zapachu palonego oleju to powinieneś dokładnie obejrzeć silnik i myślę że zlokalizujesz wyciek, powodzenia
- goly191
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2027
- Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
- Imię: A6 Forum
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Pomorskie
uszczelka pokrywy zaworówAudiowizulany pisze:Czytałem gdzieś, że niesprawność eżektora rmoże objawiać się zapachem palonego oleju w kabinie. Tylko że ja nie mam eżektora tylko zawór na odpowietrzeniu ( wg. grzemo) . Gdzie więc mam szukać problemu? Dodam, że czuć to ok. po 3 km jazdy przez jakąś minutę-dwie i przestaje.
A tak btw to ten zawór robi to samo co eżektor? I gdzie jest?
zaślepki wałków (z tyłu silnika)
zawór masz jak patrzysz na silnik to po środku trochę z prawej z tyłu
taki talerz wielkości ręki stojący w pionie pod kątem 45 stopni
cena ok 320zł w ASO
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 51
- Rejestracja: 28 lut 2012, 19:42
- Lokalizacja: Warszawa
Witam.Tak czytam ten post bo też mam problem z tymi uszczelkami. 2 razy już robiłem i dalej mi je wypycha i leci olej. Myślałem że mam ezektor i że trzeba go wymienić ale po tym co piszecie to okazuje się że go nie mam. Jest na pewno ten zawór co wygląda jak talerz i jest pod kątem. Pytanko czy trzeba ten zawór wymienić tak samo jak ezektor i będzie w końcu ok??
Audi A4 Cabrio
silnik: 2.4 LPG
MOC: 170 KM
silnik: 2.4 LPG
MOC: 170 KM
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 51
- Rejestracja: 28 lut 2012, 19:42
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 51
- Rejestracja: 28 lut 2012, 19:42
- Lokalizacja: Warszawa
- Naprawa Audi A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1352
- Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
- Imię: Tomek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Nie kolego. ÂŻadnych półksiężyców nie wymieniałem. Wymieniłem ostatnio ten zawór co wygląda jak talerz ( 320zł ASO ) i kolejny raz zrobiłem uszczelki pod pokrywami i wydaje mi się że jest lepiej (tzn spod uszczelek w końcu przestało lecieć), ale coś jeszcze mi nieraz śmierdzi tylko nie wiem czy to jeszcze ten stary olej co mi leciał czy jak mówisz te półksiężyce. Fakt że jeżdze po wymianie uszczelek dopiero drugi dzień.
Audi A4 Cabrio
silnik: 2.4 LPG
MOC: 170 KM
silnik: 2.4 LPG
MOC: 170 KM
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 51
- Rejestracja: 28 lut 2012, 19:42
- Lokalizacja: Warszawa
Nie jestem pewien czy po wykresie można to stwierdzić ale różnica jest widoczna:
http://www.audiklub.org/photo/wykresy/wykres_24.461.jpg
http://www.audiklub.org/photo/wykresy/wykres_26.547.jpg
http://www.audiklub.org/photo/wykresy/wykres_24.461.jpg
http://www.audiklub.org/photo/wykresy/wykres_26.547.jpg
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 131
- Rejestracja: 25 sty 2011, 14:53
- Imię: Sławek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Brzeg
viewtopic.php?p=627303#627303 tu masz link z widokiem uszczelek, na forum są też tutoriale. Trzeba od razu wymieniac wszystko bo smieszny koszt uszczelek a w razie czego dodatkowa robota na godziny....megas_k pisze:Nie kolego. ÂŻadnych półksiężyców nie wymieniałem. Wymieniłem ostatnio ten zawór co wygląda jak talerz ( 320zł ASO ) i kolejny raz zrobiłem uszczelki pod pokrywami i wydaje mi się że jest lepiej (tzn spod uszczelek w końcu przestało lecieć), ale coś jeszcze mi nieraz śmierdzi tylko nie wiem czy to jeszcze ten stary olej co mi leciał czy jak mówisz te półksiężyce. Fakt że jeżdze po wymianie uszczelek dopiero drugi dzień.
Koledzy mam nadal problem. Tak jak już pisałem miałem problemy z uszczelkami bo cały czas mi je wypychało. Wymieniłem w końcu ten zawór co wygląda jak talerz ( ASO 320 zł , Bo u mnie w 2.4 nie ma ezektora ). Po zrobieniu kolejny raz uszczelek myślałem że będzie dobrze ale niestety dalej mi gdzieś leci że aż dym leci spod maski i śmierdzi w kabinie ( ale tylko czasami). Przez to także ubywa mi oleju na miarce. Proszę o jakąś rade bo już nerwów nie mam na to gówno.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Audi A4 Cabrio
silnik: 2.4 LPG
MOC: 170 KM
silnik: 2.4 LPG
MOC: 170 KM
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga