Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5]Eżektor

Silniki benzynowe
sajmon8526
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 26 gru 2010, 21:49
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: sajmon8526 » 24 mar 2012, 18:12

Witam ponownie panowie:)Dzis miałem wiecej wolnego czasu wiec zabrałem sie za demontaz ezektora:)Co sie okazało oczywiscie jest zapchany i nie ma przelotu ani w jedna ani w druga strone.Tylko jest prawidłowy przelot przez króciec co idzie do serwa:)Spisałem sobie nr i zobacze w robocie ile taki zaworek mnie wyniesie.Ale zastanawiałem sie jeszcze nad jedna sprawa.Czy nie moznaby tego przewodu poprowadzic gdzies indziej np poprzez trójnik do rury od przepustnicy bo jeden przewód tam idzie własnie.Czy to nie bło by tansze:)Przerabiał ktos cos takiego?Czy taka opcja wchodzi w gre czy tez odpada?Mam jeszcze przepustnice do wyczyszczenia bo zawalona olejem i nagarem.Dodam rowniez iz czytałem w kilku postach o sprawie i odpieci przewodu od odmy pod ssacym:)Ja dzis zdjałem prawie bezproblemowo .Zdjałem rure od przepustnicy jedna i druga,i ten element z zaworkami podcisnieniowymi i lewa reka było dojscie do tego.wypiałem to uzywajac dwóch rak bo w jednej zn. lewej nie mam akurat hydraulicznych palców:)heh mam nadzieje ze jak wstawie ten zaworek nowy to mi troche ubedzie tych wycieków:)pozdrawiam <okok>

yaro97
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 97
Rejestracja: 27 cze 2009, 00:47
Lokalizacja: Świdnica

Post autor: yaro97 » 24 mar 2012, 18:33

Witam, ja też mam wycieki spod pokryw, chcę się za to zabrać .
Mógłby ktoś powiedzieć jaki numer ezektora do mnie pasuje ?
Mój kod silnika to BEL - wersja USA
Z góry dziękuję za pomoc

Audiowizulany
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 51
Rejestracja: 28 lut 2012, 19:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Audiowizulany » 21 sty 2013, 10:40

Witam klubowiczów,
Czytałem gdzieś, że niesprawność eżektora rmoże objawiać się zapachem palonego oleju w kabinie. Tylko że ja nie mam eżektora tylko zawór na odpowietrzeniu ( wg. grzemo) . Gdzie więc mam szukać problemu? Dodam, że czuć to ok. po 3 km jazdy przez jakąś minutę-dwie i przestaje.
A tak btw to ten zawór robi to samo co eżektor? I gdzie jest?

Z góry dzięki za pomoc.

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 21 sty 2013, 19:47

Audiowizulany pisze: Tylko że ja nie mam eżektora tylko zawór na odpowietrzeniu ( wg. grzemo)
Może to i prawda z tym zaworem, tylko jakoś nie mogę sobie przypomnieć abyśmy na ten temat pisali <szok>

Co do zapachu palonego oleju to powinieneś dokładnie obejrzeć silnik i myślę że zlokalizujesz wyciek, powodzenia <luzik>

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 21 sty 2013, 20:29

Audiowizulany pisze:Czytałem gdzieś, że niesprawność eżektora rmoże objawiać się zapachem palonego oleju w kabinie. Tylko że ja nie mam eżektora tylko zawór na odpowietrzeniu ( wg. grzemo) . Gdzie więc mam szukać problemu? Dodam, że czuć to ok. po 3 km jazdy przez jakąś minutę-dwie i przestaje.
A tak btw to ten zawór robi to samo co eżektor? I gdzie jest?
uszczelka pokrywy zaworów
zaślepki wałków (z tyłu silnika)
zawór masz jak patrzysz na silnik to po środku trochę z prawej z tyłu
taki talerz wielkości ręki stojący w pionie pod kątem 45 stopni
cena ok 320zł w ASO

Audiowizulany
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 51
Rejestracja: 28 lut 2012, 19:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Audiowizulany » 30 sty 2013, 16:04

Dzięki ;)

megas_k
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 15 lip 2013, 19:51
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Post autor: megas_k » 16 lip 2013, 09:38

Witam.Tak czytam ten post bo też mam problem z tymi uszczelkami. 2 razy już robiłem i dalej mi je wypycha i leci olej. Myślałem że mam ezektor i że trzeba go wymienić ale po tym co piszecie to okazuje się że go nie mam. Jest na pewno ten zawór co wygląda jak talerz i jest pod kątem. Pytanko czy trzeba ten zawór wymienić tak samo jak ezektor i będzie w końcu ok??
Audi A4 Cabrio
silnik: 2.4 LPG
MOC: 170 KM

Audiowizulany
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 51
Rejestracja: 28 lut 2012, 19:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Audiowizulany » 18 lip 2013, 19:23

Problem rozwiązany. Uszczelki głowicy minimalnie przypuszczały i robił się syf. Po wyczyszczeniu nic nie ma. Po 1 000 km jest znowu. Niedługo wymieniam. Dziękuję za pomoc. :)

slawq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 131
Rejestracja: 25 sty 2011, 14:53
Imię: Sławek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Brzeg

Post autor: slawq » 20 lip 2013, 16:29

a wymieniałeś półksiężyce pod mechanizmem zmienych faz rozrządu ? Tam też często cieknie, jak tego nie zrobisz od razu czeka następne rozbieranie...

Audiowizulany
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 51
Rejestracja: 28 lut 2012, 19:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Audiowizulany » 20 lip 2013, 19:26

O ile się nie mylę to zmienne fazy rozrządu są tylko w 3.0

Awatar użytkownika
Naprawa Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1352
Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
Imię: Tomek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Naprawa Audi A6 » 20 lip 2013, 23:29

Audiowizulany pisze:O ile się nie mylę to zmienne fazy rozrządu są tylko w 3.0
Niestety, ale mylisz się - nawet w swoim masz zmienne fazy :)

megas_k
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 15 lip 2013, 19:51
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Post autor: megas_k » 21 lip 2013, 23:37

Nie kolego. ÂŻadnych półksiężyców nie wymieniałem. Wymieniłem ostatnio ten zawór co wygląda jak talerz ( 320zł ASO ) i kolejny raz zrobiłem uszczelki pod pokrywami i wydaje mi się że jest lepiej (tzn spod uszczelek w końcu przestało lecieć), ale coś jeszcze mi nieraz śmierdzi tylko nie wiem czy to jeszcze ten stary olej co mi leciał czy jak mówisz te półksiężyce. Fakt że jeżdze po wymianie uszczelek dopiero drugi dzień.
Audi A4 Cabrio
silnik: 2.4 LPG
MOC: 170 KM

Audiowizulany
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 51
Rejestracja: 28 lut 2012, 19:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Audiowizulany » 22 lip 2013, 20:54

Nie jestem pewien czy po wykresie można to stwierdzić ale różnica jest widoczna:

http://www.audiklub.org/photo/wykresy/wykres_24.461.jpg

http://www.audiklub.org/photo/wykresy/wykres_26.547.jpg

slawq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 131
Rejestracja: 25 sty 2011, 14:53
Imię: Sławek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Brzeg

Post autor: slawq » 22 lip 2013, 21:12

megas_k pisze:Nie kolego. ÂŻadnych półksiężyców nie wymieniałem. Wymieniłem ostatnio ten zawór co wygląda jak talerz ( 320zł ASO ) i kolejny raz zrobiłem uszczelki pod pokrywami i wydaje mi się że jest lepiej (tzn spod uszczelek w końcu przestało lecieć), ale coś jeszcze mi nieraz śmierdzi tylko nie wiem czy to jeszcze ten stary olej co mi leciał czy jak mówisz te półksiężyce. Fakt że jeżdze po wymianie uszczelek dopiero drugi dzień.
viewtopic.php?p=627303#627303 tu masz link z widokiem uszczelek, na forum są też tutoriale. Trzeba od razu wymieniac wszystko bo smieszny koszt uszczelek a w razie czego dodatkowa robota na godziny....

megas_k
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 15 lip 2013, 19:51
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Post autor: megas_k » 02 wrz 2013, 20:10

Koledzy mam nadal problem. Tak jak już pisałem miałem problemy z uszczelkami bo cały czas mi je wypychało. Wymieniłem w końcu ten zawór co wygląda jak talerz ( ASO 320 zł , Bo u mnie w 2.4 nie ma ezektora ). Po zrobieniu kolejny raz uszczelek myślałem że będzie dobrze ale niestety dalej mi gdzieś leci że aż dym leci spod maski i śmierdzi w kabinie ( ale tylko czasami). Przez to także ubywa mi oleju na miarce. Proszę o jakąś rade bo już nerwów nie mam na to gówno.
Pozdrawiam
Audi A4 Cabrio
silnik: 2.4 LPG
MOC: 170 KM

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga