[ASM 2.4 136 KM] Czy ktoś próbował wgrać mapy z innego 2.4
Wielkie podziękowania dla kolegi Bendzji za udostępnione mapy. Dzisiaj zostało zrbione podejście d wymiany map - zakończone sukcesem. Wgrane zostały mapy z silnika AML a więc 165KM.
Wydaje się, że istotnym jest aby zgrać mapy od dawcy i zarazem wgrać do biorcy tym samym programem. Ja użyłem programu Nefmoto i zwykłego kabelka na chipie FTDI (FT232RL) - i tu jeszcze raz podziękowania dla Bendziego za info o programie. Sama procedura jest banalnie prosta i nie trzeba nic przyuczać ani kombinować.
Od razu nastapiła zmiana świec na denso ik20tt.
Po tm zabiegu auto jest wyraźnie żwawsze, zwłaszcza w zakresie 2000-4000 obrotów. Obroty na jałowym wzrosły i ustabilizowały się. Do tej pory oscylowały pomiędzy 650 a 720. Obecnie jest to coś koło 750 (jutro może sprawdzę co pokaże VAG) i są równe.
Wydaje się, że istotnym jest aby zgrać mapy od dawcy i zarazem wgrać do biorcy tym samym programem. Ja użyłem programu Nefmoto i zwykłego kabelka na chipie FTDI (FT232RL) - i tu jeszcze raz podziękowania dla Bendziego za info o programie. Sama procedura jest banalnie prosta i nie trzeba nic przyuczać ani kombinować.
Od razu nastapiła zmiana świec na denso ik20tt.
Po tm zabiegu auto jest wyraźnie żwawsze, zwłaszcza w zakresie 2000-4000 obrotów. Obroty na jałowym wzrosły i ustabilizowały się. Do tej pory oscylowały pomiędzy 650 a 720. Obecnie jest to coś koło 750 (jutro może sprawdzę co pokaże VAG) i są równe.
- Toperz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 501
- Rejestracja: 14 mar 2010, 07:46
- Imię: Damian
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Piaseczno
Chłopaki moje gratulacje!
Troche mnie nie było ale widzę że operacja zakończona pełnym sukcesem.
PS
Dorzucam info o ECU
Controller: 4B0 907 552 E
Copmponent: 2.4L V5/V5 MOTR HS D02
Coding: 05102
Troche mnie nie było ale widzę że operacja zakończona pełnym sukcesem.
Dziś sprawdze i dam znać może i u mnie by się udałobendzji pisze:U Ciebie trzebaby dobrać inny wsad / ecu- jaki masz numer sterownika , w vagu widać
PS
Dorzucam info o ECU
Controller: 4B0 907 552 E
Copmponent: 2.4L V5/V5 MOTR HS D02
Coding: 05102
Fuck Fuel Economy
Niby tak. Ale po pół roku jazdy stwierdzam, że te 165 koni to trochę mało. Jest zamysł wrzucenia kompresora ale przy jednej ośce to trochę lipa będzie. Pewnie za jakiś czas sprzedam auto i kupię 3.0 w quattro. Może w międzyczasie podjadę na hamownię na korektę map jeśli to coś poprawi w zachowaniu silnika.Toperz pisze:Troche mnie nie było ale widzę że operacja zakończona pełnym sukcesem.
Póki co w tym miesiącu mam w planach wymianę obu przednich błotników i zlikwidowanie kilku purchli przy rynience na dachu.
- Toperz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 501
- Rejestracja: 14 mar 2010, 07:46
- Imię: Damian
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Piaseczno
No to i u mnie operacja zakończyła się sukcesem, było z tym trochę zabawy i skończyło się przelutowaniem procesora immobilizera w nowym kompie ale jest i działa bez problemu.
Dziś będę testował, wydaje mi się że czuć to trochę, nie jest to porywająca zmiana to 30 kuców ale zawsze.
adamuus, Skrobnij coś więcej o swoich odczuciach po zmianie jak to widzisz z perspktywy czasu ect...
Dziś będę testował, wydaje mi się że czuć to trochę, nie jest to porywająca zmiana to 30 kuców ale zawsze.
adamuus, Skrobnij coś więcej o swoich odczuciach po zmianie jak to widzisz z perspktywy czasu ect...
Fuck Fuel Economy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 13
- Rejestracja: 10 lis 2019, 13:41
- Imię: Jakub
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Kielce
Witam, widzę że bawicie się Panowie trochę wsadami ECU. Może jest ktoś z was w stanie podpowiedzieć czy przy przekładce z multi na manual, w 2.4 bdv polift, wystarczy wrzucić sam wsad ECU z wersji z manualną skrzynią, czy trzeba zmieniać cały sterownik jeśli samochód nie przyjmie kodowania na skrzynie manualną? W najbliższym czasie będę się za to zabierał i chciałbym mieć wszystkie graty naszykowane na tip top żeby nie było żadnych niepotrzebnych niespodzianek.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 13
- Rejestracja: 10 lis 2019, 13:41
- Imię: Jakub
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Kielce
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 515
- Rejestracja: 25 gru 2012, 19:02
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Białystok
Re: [ASM 2.4 136 KM] Czy ktoś próbował wgrać mapy z innego 2.4
Podczepię się pod wątek. Dokładnie jakim przewodem zgrać oprogramowanie silnika? nefario nie chciał się połączyć. Ew. niech ktoś podeśle plik z mapą.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga