Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ASM 2.4 136 KM] Czy ktoś próbował wgrać mapy z innego 2.4

Silniki benzynowe
Awatar użytkownika
Toperz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 501
Rejestracja: 14 mar 2010, 07:46
Imię: Damian
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: Toperz » 11 sty 2016, 19:53

Łoł, chłopaki jak ogarniecie temat to Was ozłocę :D

Mam ten sam motor i już od dawna się zastanawiałem co z tym zrobić ale ujakoś słabo zawsze z czasem było...
Fuck Fuel Economy

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7159
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Silnik: Inny
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 11 sty 2016, 21:08

U Ciebie trzebaby dobrać inny wsad / ecu- jaki masz numer sterownika , w vagu widać

adamuus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 90
Rejestracja: 15 gru 2015, 12:14
Lokalizacja: Łękińsko

Post autor: adamuus » 04 mar 2016, 23:00

Wielkie podziękowania dla kolegi Bendzji za udostępnione mapy. Dzisiaj zostało zrbione podejście d wymiany map - zakończone sukcesem. Wgrane zostały mapy z silnika AML a więc 165KM.
Wydaje się, że istotnym jest aby zgrać mapy od dawcy i zarazem wgrać do biorcy tym samym programem. Ja użyłem programu Nefmoto i zwykłego kabelka na chipie FTDI (FT232RL) - i tu jeszcze raz podziękowania dla Bendziego za info o programie. Sama procedura jest banalnie prosta i nie trzeba nic przyuczać ani kombinować.
Od razu nastapiła zmiana świec na denso ik20tt.
Po tm zabiegu auto jest wyraźnie żwawsze, zwłaszcza w zakresie 2000-4000 obrotów. Obroty na jałowym wzrosły i ustabilizowały się. Do tej pory oscylowały pomiędzy 650 a 720. Obecnie jest to coś koło 750 (jutro może sprawdzę co pokaże VAG) i są równe.

Awatar użytkownika
Toperz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 501
Rejestracja: 14 mar 2010, 07:46
Imię: Damian
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: Toperz » 24 cze 2016, 12:34

Chłopaki moje gratulacje!

Troche mnie nie było ale widzę że operacja zakończona pełnym sukcesem.
bendzji pisze:U Ciebie trzebaby dobrać inny wsad / ecu- jaki masz numer sterownika , w vagu widać
Dziś sprawdze i dam znać może i u mnie by się udało

<mysli>

PS
Dorzucam info o ECU
Controller: 4B0 907 552 E
Copmponent: 2.4L V5/V5 MOTR HS D02
Coding: 05102
Fuck Fuel Economy

luke_A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 114
Rejestracja: 21 paź 2011, 20:12
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Zamość

Post autor: luke_A6 » 27 lip 2016, 23:41

podepnę pod temat, ma ktoś mapy z 2.8 z usa? tam było 200km, a u nas 193, różnica mała, ale jak by gratis przybyło kilka km to by cieszyło.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7159
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Silnik: Inny
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 28 lip 2016, 00:02

w żadnych oficjalnych dokumentach nie znalazłem info o tych 200KM , chodzi Ci o kod silnika AHA?

ECU AHA to 4B0 907 551AH i 4B0 907 551AP

luke_A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 114
Rejestracja: 21 paź 2011, 20:12
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Zamość

Post autor: luke_A6 » 28 lip 2016, 11:42

Prawdopodobnie AHA 147kw, z tego co na necie znajduje. Tylko czy na 100% tyle mocy ma ten silnik i czy różnica wynika właśnie z ecu, czy np wydech, dolot albo wtryski? Bo jeśli wgrać ten wsad nie jest trudno to spróbuję, jak ktoś pomoże :)

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7159
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Silnik: Inny
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 28 lip 2016, 13:21

jak znajdziesz wsad to sprobuj

adamuus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 90
Rejestracja: 15 gru 2015, 12:14
Lokalizacja: Łękińsko

Post autor: adamuus » 03 sie 2016, 12:33

Toperz pisze:Troche mnie nie było ale widzę że operacja zakończona pełnym sukcesem.
Niby tak. Ale po pół roku jazdy stwierdzam, że te 165 koni to trochę mało. Jest zamysł wrzucenia kompresora ale przy jednej ośce to trochę lipa będzie. Pewnie za jakiś czas sprzedam auto i kupię 3.0 w quattro. Może w międzyczasie podjadę na hamownię na korektę map jeśli to coś poprawi w zachowaniu silnika.
Póki co w tym miesiącu mam w planach wymianę obu przednich błotników i zlikwidowanie kilku purchli przy rynience na dachu.

Awatar użytkownika
Toperz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 501
Rejestracja: 14 mar 2010, 07:46
Imię: Damian
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: Toperz » 17 lis 2017, 13:48

No to i u mnie operacja zakończyła się sukcesem, było z tym trochę zabawy i skończyło się przelutowaniem procesora immobilizera w nowym kompie <rotfl> ale jest i działa bez problemu.
Dziś będę testował, wydaje mi się że czuć to trochę, nie jest to porywająca zmiana to 30 kuców ale zawsze.

adamuus, Skrobnij coś więcej o swoich odczuciach po zmianie jak to widzisz z perspktywy czasu ect...
Fuck Fuel Economy

Jakub.wilcx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 10 lis 2019, 13:41
Imię: Jakub
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Jakub.wilcx » 25 lis 2019, 17:50

Witam, widzę że bawicie się Panowie trochę wsadami ECU. Może jest ktoś z was w stanie podpowiedzieć czy przy przekładce z multi na manual, w 2.4 bdv polift, wystarczy wrzucić sam wsad ECU z wersji z manualną skrzynią, czy trzeba zmieniać cały sterownik jeśli samochód nie przyjmie kodowania na skrzynie manualną? W najbliższym czasie będę się za to zabierał i chciałbym mieć wszystkie graty naszykowane na tip top żeby nie było żadnych niepotrzebnych niespodzianek.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7159
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Silnik: Inny
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 26 lis 2019, 13:37

nie przyjmie kodowania na pewno - albo wymiana albo zmiana Flasha

Jakub.wilcx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 10 lis 2019, 13:41
Imię: Jakub
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Jakub.wilcx » 26 lis 2019, 13:44

Więc co polecasz? Wymiana sterownika i kodowanie immo czy zmiana flash? Co będzie prościej zrobić?

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7159
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Silnik: Inny
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 27 lis 2019, 09:38

Zależy co potrafisz zrobić - jak chcesz mogę ci flash wysyłkowo ogarnąć bez problemu

qwerty01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 515
Rejestracja: 25 gru 2012, 19:02
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok

Re: [ASM 2.4 136 KM] Czy ktoś próbował wgrać mapy z innego 2.4

Post autor: qwerty01 » 21 lip 2023, 09:38

Podczepię się pod wątek. Dokładnie jakim przewodem zgrać oprogramowanie silnika? nefario nie chciał się połączyć. :( Ew. niech ktoś podeśle plik z mapą.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga