Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

3,0 quattro bierze olej

Silniki benzynowe
krzysiek-lex
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 925
Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice

Post autor: krzysiek-lex » 26 sty 2015, 12:38

a jak masz taki przebieg to jak najbardziej może być płukanka, tylko jak kolega wyżej napisał nie stosuj jakiś podrób tylko coś dobrego

[ Dodano: 2015-01-26, 12:38 ]
mrporpoise pisze:krzysiek-lex, Dlaczego byś nie polecał płukanki do silników z dużym przebiegiem? :) Ja bym nie polecał jedynie do zajechanych silników które w kupie utrzymuje już tylko i wyłącznie nagar i engine doctor. Prawda jest taka, że płukanka jest neutralna dla uszczelnień silnika, rozpuszcza jedynie osady i wręcz czasem pomaga.
właśnie o to mi kolego chodzi, zajeżdżone silniki, które mają w pip nagaru i ten nagar tylko trzyma uszczelnienia, po takim zabiegu mogą zacząć zachowywać się jak durszlak

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 239
Rejestracja: 18 sty 2009, 13:23
Lokalizacja: Reda

Post autor: bloku » 26 sty 2015, 16:42

Tak jeszcze napomknę z poprzednich wypowiedzi...10W50 czy 10W60 to nie są półsynetyki. W większości są to oleje pseudo syntetyczne, tzw HC. Mają lepsze właściwości niż 5W30 czy 5W40.
Historia z C5: A6 3,0 ASN->S6 4,2 AQJ->S6 4,2 ANK
Obecnie: Audi A8 D2 4,2 32V 299KM ABZ

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Moje auto: S4 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 26 sty 2015, 16:55

Co do nagaru i syfu, wydaje mi się, że autor tego tematu raczej nie będzie miał z tym problemu, bo silnik już jest gdzieś rozszczelniony.

mrporpoise

Post autor: mrporpoise » 26 sty 2015, 17:04

bloku, 5w30 5w40 itd to też w większości HC, czyli przetworzone oleje mineralne a nie czysty syntetyk. Ale są i takie 'czyste' syntetyki, lecz kosztują już znacznie więcej i nie każdy producent posiada takie oleje w swojej ofercie.
Półsyntetyk to lekkie niedopowiedzenie bo w większości to 30% syntetyk (i tak HC) i w 70% minerał.

Czy 10W60 ma lepsze właściwości? Zależy. Jest to olej do odmiennych zastosowań. Oleje 0W i 5W to oleje lekkobieżne, które są szybciej rozprowadzane i mają niższą temperaturę 'płynięcia'. Czyli im masz niższą temperaturę na zewnątrz, tym mniejsza cyferka przed W.
Co do lepkości, właściwości myjących i całej reszty tego tam naukowego bełkotu w który możemy się tu wdać, można sobie zerknąć do już istniejącego tematu.

Ja jestem zdania - jeśli ktoś jeździ długie trasy i lubi mocno cisnąć auto - to 10W60 porządny syntetyk. Kosztuje krocie, ale podobno warto

Jak jeździ się normalnie, lubi się czasem pocisnąć ale nie rżnie się silnika ciągle pod czerwoną kreskę, to śmiało dobrej jakości 5W, najlepiej Motul, Liqui Moly, Valvoline lub jak ktoś ma zasobne kieszenie, millers.
A ja jeżdżę na Liqui Moly, na dolweki mam Mobila 5w40 /bo Liqui od ręki kupić nie mogłem/ i żyje. Olej po prostu w aucie wymieniam sobie co około 12 tysięcy.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Moje auto: S4 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 26 sty 2015, 18:18

Generalnie 5w50 jest optymalnym wyborem, ale jak już mrporpoise, słusznie zauważył, temat odbiegł mocno od meritum, więc proponowałbym do niego wrócić,albo kontynuować w istniejącym już temacie.

Krinoni

Post autor: Krinoni » 27 sty 2015, 12:18

metyoo pisze:Co do nagaru i syfu, wydaje mi się, że autor tego tematu raczej nie będzie miał z tym problemu, bo silnik już jest gdzieś rozszczelniony.
Uwazasz kolego ze juz mam gdzies roszczelnienie??? nie widze nigdzie plam oleju.. Poziwedz mi jak moge znlaezc rozszczelnienie?????

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Moje auto: S4 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 27 sty 2015, 13:04

Metodą macajewa. Musisz obmacać silnik. Mogły puścić uszczelki na deklach, głowicach, wale korbowym. Być może uszczelniacze też już się kończą.

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 239
Rejestracja: 18 sty 2009, 13:23
Lokalizacja: Reda

Post autor: bloku » 27 sty 2015, 14:09

Wystarczy, że leci gdzieś na kolektor wydechowy i nie zobaczysz plam pod autem czy na osłonie. Wyciągnij cewki i zobacz czy świece są suche - wyeliminujesz uszczelki pod deklami. Tylko ich czasem nie dokręcaj bo mają swoje ograniczniki.
Historia z C5: A6 3,0 ASN->S6 4,2 AQJ->S6 4,2 ANK
Obecnie: Audi A8 D2 4,2 32V 299KM ABZ

Krinoni

Post autor: Krinoni » 27 sty 2015, 14:40

uszczelki pod deklami zostaly wymienione.... metyoo, widze ze jestes z moich okolic. Masz moze jakiegos zaufanego mechanika ktory zna sie na audi i moglby mi ja sprawdzic????

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Moje auto: S4 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 27 sty 2015, 14:51

Mieć może nie mam, ale w Oleśnicy jest fachura, który dłubie tylko VAGi, głównie Audi, podobno dobry fachowiec.

mrporpoise

Post autor: mrporpoise » 27 sty 2015, 15:13

skiwtc, No, tylko pytanie czy zostały wymienione dobrze :) Je trzeba wymieniać zgodnie z instrukcją serwisową, nakładając w odpowiednie miejsca uszczelkę sylikonową /tzw. w płynie/ i nie dokręcić za mocno. Jak zrobi się to źle, to równie dobrze można od początku :P

Krinoni

Post autor: Krinoni » 27 sty 2015, 15:32

mrporpoise, no to mnie wystraszyles. przed wymiana widac bylo slady wyciekow w tych miejscach. od wymiany to sie uspokoilo wiec mam nadzieje ze zstalo to dobrze zrobione.

Awatar użytkownika
wircik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 23 mar 2012, 21:25
Lokalizacja: WIELUŃ

Post autor: wircik » 27 sty 2015, 15:51

Nie stresuj się. Te silniki lubią oliwkę - tak do litra na 1000 km.
Dlatego nie przejmuj się - pilnuj stanu i śmigaj. A co do rozszelnienia to jak olej leci na kolektor to w środku na 100% byś czuł spalony olej :>

Krinoni

Post autor: Krinoni » 27 sty 2015, 19:02

Dzwonilem do aso kazali mi sprawdzic odme. Jutro tez mi podadza cene.

foti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 13 sty 2013, 16:34
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: foti » 30 sty 2015, 22:25

wircik pisze:Ja miałem ASNa i one z natury lubią olej. Zalej 5W30 Valvoline - przynajmniej mój ograniczył zużycie o połowę. Wszystko zależy jak szybko latasz - one nie lubią pociskania.
Jak nie lubią pociskania? Przeciez do tego są
rozumiem że 1,8 nie lubi pociskania :)
Sam mam ASNa i nie wyobrażam sobie żeby go nie pociskać :)
On tego potrzebuje :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga