Audi A6 / A7 Klub Polska - Forum




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Opony Audi A6 Opony i felgi Audi A6 motostacja.pl w a6klub.pl Opony samochodowe OC/AC sklep z częściami samochodowymi forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Opony Audi A6
Felgi Audi A6
Części
samochodowe
Opony
samochodowe
Kup OC/AC
Express Parts
Przepływomierz
powietrza
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tomekkk1
2013-09-09, 00:26
[A6 C5] Zacinająca się klamka kierowcy zewnętrza FOTOSTORY
Autor Wiadomość
lgorek 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AFB
Imię: lgor
Dołączył: 23 Lis 2010
Posty: 313
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2013-06-26, 15:17   [A6 C5] Zacinająca się klamka kierowcy zewnętrza FOTOSTORY

Witam,

Z uwagi że moje Audi stoi pod chmurką nagrzewa się w słoneczne dni dość mocno, jak się okazało czasami ledwo mogłem otworzyć drzwi kierowcy i czasami myślałem że muszę albo opuścić szyby z kluczyka i otworzyć od wewnątrz lub od drugiej strony.

Ale nie ważne wracam do całego problemu. Jak pewnie wiecie w dni zimne wszystko działa fajnie. Jednak gdy jest gorąco klamka bierze (otwiera) bardzo wysoko lub wogóle.
Postaram się opisać w miarę dokładnie jak pozbyć się tego problemu w 10 min.

POTRZEBUJEMY:
- śrubokręt krzyżykowy
- 10 min
- zdolności manualne


Odkręcamy dwie śrubki po boku boczku, następnie całość z uchwyt na boczku podnosimy do góry



Musimy włożyć dłoń w miejsce gdzie znajduje się dzwignią klamki zewnętrznej.


Opuszczamy kapturek zabezpieczający.


Podważamy teraz trzpień klamki tak aby wyskoczył z prowadnicy, ja użyłem do tego małego śrubokrętu.


Następnie musimy jedną ręką pociągnąć dźwignie zamka trochę niżej, a drugą wsadzić trzpień klamki w prowadnice.


Widać na zdjęciu, że trzpie? obecnie jest około 1cm wyżej niż był.


UWAGA
Należy uważać aby trzpień nie był za wysoko wysunięty z prowadnicy ponieważ w takiej sytuacji klamka będzie pięknie działać do momentu kiedy nie zamkniemy auta na klucz. Po tym momencie będzie problem z otwarciem z zewnątrz i od wewnątrz. Dlatego należy sprawdzić czy zamek działa na sucho przy użyciu śrubokrętu w zamku. Aby sprawdzić czy wszystko działa należy zamknąć auto z pilota i otworzyć. Po tym zabiegu bierzemy śrubokręt, zamykamy ręcznie zamek w drzwiach (powinno być słychać dwa kliknięcia). Teraz ciągniemy śrubokręt w drugą stronę i otwieramy drzwi jak działa to jest ok. Warto sobie zaznaczyć ile był wcześniej trzpień wsadzony w prowadnicy.

Podnosimy kapturek zabezpieczający.


Następnie zakładamy boczek i patrzymy jak bierze klamka, w moim przypadku byłem zadowolony za pierwszym razem. Czasami może okazać się że będzie to za mało i należy troszkę jeszcze go obniżyć. Dlatego każdy musi sam spróbować.

Na koniec zakładamy boczek, tak aby pamiętać o bolcu od zamknięcia drzwi po czym przykręcamy dwie śrubki i gotowe :)

Mam nadzieje iż moje fotostory będzie pomocne. :)
 
 
Administrator 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Andrzej
Pomógł: 231 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 9376
Skąd: A6Klub.PL

lgorek 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AFB
Imię: lgor
Dołączył: 23 Lis 2010
Posty: 313
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2013-06-27, 19:25   

Ps:

Dodałem małą modyfikacje, ponieważ jak się dzisiaj okazało miałem niezłe przygody z drzwiami kierowcy. Okazało się że wszystko ładnie działało do momentu kiedy nie zamknąłem auta pilotem. Okazało się że zamek nie otwiera się do końca i nie można było otworzyć ani od środka ani z zewnątrz. Jednak dobrze że wiedziałem co zrobić aby otworzyć, zamek bez ściągania boczku i udało mi się otworzyć drzwi bez problemu ale zajeło mi to jakieś 50 min. <okok>
 
 
kompas9 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 ALG 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ALG
Imię: Damian
Pomógł: 6 razy
Wiek: 26
Dołączył: 13 Mar 2013
Posty: 156
Skąd: łódź
Wysłany: 2014-05-20, 16:44   

Świetny poradnik, klamki już ładnie otwierają, jednak nie obyło się bez problemów.
 
 
Administrator 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Andrzej
Pomógł: 231 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 9376
Skąd: A6Klub.PL

m4tic 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Rok: 2004
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AVF
Imię: Piotr
Dołączył: 18 Kwi 2014
Posty: 10
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-05-22, 21:22   

Naprawdę jesteś super! Wiemy o co chodzi.
 
 
Krzysiek19922 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 1.8T 150KM
Napęd: FWD
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Imię: Krzysiek
Wiek: 27
Dołączył: 11 Lut 2020
Posty: 1
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2020-02-11, 19:58   

Witam. Zrobiłem wszystko jak należy drzwi się otwierały ładnie do póki nie zamknąłem z pilota.. I teraz w ogóle drzwi nie mogę otworzyć.. :| macie jakieś pomysły?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: