[A6 C5 2.5TDI AKN Q] Wymieniłem olej w TIPIE opiłki?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 45
- Rejestracja: 22 mar 2009, 17:59
- Lokalizacja: Wrocław
Czesc,krzys124 pisze:To w koncu co lac ? Esso czy transmaxa
Sprawe wymiany statycznej mozna zamknac w okolo 300pln
7*22pln + 50pln filtr + okolo 100-150 wymiana.
Warto przypilnowac mechanika by wymieniajac olej (ustalajac poziom) uzyl kabelka vagcom i sprawdzil czy temp do wymiany jest wlasciwa (jest okreslony zadany przedzial!!!)
Brak bagnetu w skrzyni komplikuje wymiane ale od biedy w warunkach garazowych da sie to zrobic
Pamietaj, ze:
- Producent nie przewidzial w zaleceniach serwisowych okresowej wymiany (w stylu co 5 lat lub 100tys) - daje do myslenia, prawda?
- konstrukcyjnie wymienia sie okolo polowe oleju, trikiem zwanym "wymiana dynamiczna" mozna wymienic wiekszy procent ale nie caly(wlewany olej podczas tej wymiany miesza sie przeciez od razu z tym co w skrzyni jest)
- za olej febi (numerku nie pamietam - poszukaj w katalogach) zgodnym z ta norma VW placilem ze 20pare zyla/litr (tez jest zolty jak ori). Co do Esso to niejasna jest sprawa koloru (sa zolte i zielone, moze to nie ma znaczenia a moze ma) a pozatym esso jest w duzych opakowaniach (jakos wole kupowac oleje zapakowane a nie rozlewane przez sprzadawce z allegro, febi jest /tez/ w 1L opakowaniach)
Pozdrawiam,
Przemek
vw passat 2.5V6TDI TIP: seria->box->chip autoseby->chip wlasny
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Chciałbym nadmienić dla jasności sprawy:przemek4net pisze:- za olej febi (numerku nie pamietam - poszukaj w katalogach) zgodnym z ta norma VW placilem ze 20pare zyla/litr (tez jest zolty jak ori). Co do Esso to niejasna jest sprawa koloru (sa zolte i zielone, moze to nie ma znaczenia a moze ma) a pozatym esso jest w duzych opakowaniach (jakos wole kupowac oleje zapakowane a nie rozlewane przez sprzadawce z allegro, febi jest /tez/ w 1L opakowaniach)
1. Firma febi ZTCW jest generalnie firmą handlową, a rafinerii to nie ma na pewno. Pytanie czyjej produkcji olej febi sprzedaje (byc może konfekcjonuje, a być może od razu producent nakleja nalepki febi) ? Nie zdziwiłbym się gdyby to było to samo Esso

2. Esso wystepuje także w mniejszych opakowaniach, bodajże 2 i 1 litrowych, fakt że nie widziałem takich na Allegro, pewnie byłyby droższe za litr niż te w 20 litrowych pojemnikach.
3. Z literatury niemieckiej zawartej w 2 książkach napraw autorstwa H.R.Etzolda wynika;
a) książka Audi A6 von 4/97 bis 3/04 (mam wyd. 6 z 2007 r.) - jest stwierdzenie, że nie przewiduje się wymiany oleju w tiptroniku jako obsługi serwisowej. Nic więcej.
b) książka Volkswagen Passat (chodzi o B5, mam tłumaczenie wydania niemieckiego z 2004 r.), tez stwierdzenie, że się nie wymienia (j.w.), ale jest opis sprawdzenia i uzupełniania oleju w tiptroniku. Jako olej podany jest "olej ATF Esso EGL 71 141, nr materiału VW G502 162".
Dla mnie jest jasne, że producentem oleju dla VW jest Esso. Aha, jak wiadomo w Passatach B5 jest ten sam tiptronik.
Faktem jest, że ceny materiałów w ASO są bandyckie, ostatnio pytałem o cenę wymiany oleju w tipie, pół dnia mysleli (bo po co się pytam, skoro się nie wymienia :mrgreen: ), potem oddzwonili, że 1300 złotych (wymiana statyczna, bo o dynamicznej doradca serwisowy w Poznaniu nie słyszał, plus filtr, uszczelka miski i 2 oringi).
[ Dodano: 2009-05-31, 20:22 ]
Mógłbyś napisać, jak doszedłeś, że był oryginał ? Na węch, smak, czy co ?goly191 pisze:krzys124 napisał/a:
A co Ci wlano ? do tej skrzynki i gdzie to robiles ? jak i czy mialeś w niej olej jeszcze oryginał , czy juz ktos go wymieniał- sprawdz sobie sam poziom oleju
zalali ESSO
w skrzyni był jeszcze oryginał
Sory za sarkazm, ale domyślam się, że nie dawałeś próbek do badania w Instytucie Technologii Nafty w Krakowie ? Chociaż nie wiem, czy nawet oni odróżnili by producenta zużytego oleju

IMO w takim przypadku należałby zaznaczyć, że "Myslisz, że..."
lub, że "Pan Wacek, mechanik powiedział, że...."
Bo robi to dużą różnicę a w wielu przypadkach tak podane informacje są potem cytowane i powielane w innych wątkach jako pewniki.
Części samochodowe online - Motostacja pl
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 45
- Rejestracja: 22 mar 2009, 17:59
- Lokalizacja: Wrocław
Czesc,RomanS pisze: 1. Firma febi ZTCW jest generalnie firmą handlową, a rafinerii to nie ma na pewno.
febi to jeden z najwiekszych na swiecie producentow czesci zamiennych. jak wolisz: firma handlowa zamawiajaca czesci u roznych podwykonawcow - czyli niczym tutaj nie rozni sie od audi/vw, ktory takze wlansych rafineri przeciez tez nie ma, nawet ta skrzynie biegow tez robi im zewnetrzna firma ZF a dla tej ZF napewno filtry oleju robila (pewnie w okreslonym okresie) tez firma z Polski (na filtrze oleju z data produkcji 99r mialem polskie napisy a sam sprowadzilem auto z DE!)
Czy dla febi robi esso? nie mam pojecia.... a jezeli esso to czy jest to dokldanie ten sam esso co w tych 20l opakowaniach? nie mam pojecia. Czy dla vw/audi oleje robi esso? cholera wie.. czy jest to ten sam olel?...a moze castrol zamawia ten olej w ESSO?
Czy myslisz, ze np castrol nie zamawia olejow u podwykonawcow? przeczytaj, daje do myslenia..
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.p ... edb6c7cf7c
"Serwisuję urządzenia w Lotosie (firma zewnętrna)... castrol bierze od nich i bawi się praktycznie w konfekcjonowanie. Nie wiem ile w tym prawdy"
"Witam nie chcialem sie odzywac ale ginter ma racje pracuje w Lotosie . Pare lat temu Castrol byl tak leniwy, ze nawet Lotos wtedy Rafineria produkowala beczki z napisem Castrol odbierali wtedy gotowy produkt na dzien dzisiejszy dalej biora ale tylko baze"
Generalnie dla mnie olej zamowic moga i w mleczarni. Ma spelniac wymagania i juz
jak wspomnialem na filtrze jest data produkcji. Zakladajac, ze auta nie serwisowaly ostatnie %&$§"!! to wymiania oleju (polowy:) ) = wymiana filtruRomanS pisze:Mógłbyś napisać, jak doszedłeś, że był oryginał ? Na węch, smak, czy co ?goly191 pisze:krzys124 napisał/a:
A co Ci wlano ? do tej skrzynki i gdzie to robiles ? jak i czy mialeś w niej olej jeszcze oryginał , czy juz ktos go wymieniał- sprawdz sobie sam poziom oleju
zalali ESSO
w skrzyni był jeszcze oryginał
Sory za sarkazm,
U mnie przy 200tys rok temu (auto z 01.2000r) filtr mial date 99r) Zakladam, ze byl ori
Byc moze te 300paki na wymiane oleju to kasa wywalona w bloto (dla uspokojenia mojego sumienia) - nie mam pojecia
Pozdrawiam,
Przemek
vw passat 2.5V6TDI TIP: seria->box->chip autoseby->chip wlasny
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
przemek4net, to może inaczej: kupując rolki do rozrządu z czystym sumieniem kupię INA bo to idzie normalnie na produkcję. Nie kupię raczej EVR bo być może w pudełku trafię na INA a być może nie
Tak samo z tym olejem, skoro wiem, że ori to = Esso to po co mam kupować nie wiadomo co = febi ?
Ja nie chcę oszukiwać sam siebie w celu zarobku !
Mówisz, że mozna z mleczarni byle spełniało wymagania. OK. Tylko pamiętaj, że żółtki wydrukują Ci dowolną homologację, na co tylko chcesz !
VW kupuje od dostawców, ale czasem jak za bardzo zetnie ceny to w efekcie zamontują szajs, potem akcje serwisowe, itp. Wstyd i straty finansowe.
Febi nie ma takich zmartwien bo nikt nigdy nie udowodni, że coś się stało z powodu trochę niewłaściwego oleju.
Pamiętaj, że ryzyko kosztuje, a skoro mam ponosić jego koszty to równie dobrze warto mi zapłacić czasem parę złotych więcej i mieć tzw. święty spokój.
Co do tego co napisał kol. goly191 to byłbym jednak za tym aby traktować jego wypowiedź tak jak napisał, tzn:
Domniemywanie nie ma tu uwazam sensu. Nie chodzi o to co miał naprawdę ani o to co mu wlano (bo klient i tak nie rozróżni oleju, chyba, że ma własny patrzy mechanikowi na ręce cały czas).
Chodziło mi tylko o to aby nie podawać jako pewniki rzeczy które są tylko domysłami

Tak samo z tym olejem, skoro wiem, że ori to = Esso to po co mam kupować nie wiadomo co = febi ?
Ja nie chcę oszukiwać sam siebie w celu zarobku !
Mówisz, że mozna z mleczarni byle spełniało wymagania. OK. Tylko pamiętaj, że żółtki wydrukują Ci dowolną homologację, na co tylko chcesz !
VW kupuje od dostawców, ale czasem jak za bardzo zetnie ceny to w efekcie zamontują szajs, potem akcje serwisowe, itp. Wstyd i straty finansowe.
Febi nie ma takich zmartwien bo nikt nigdy nie udowodni, że coś się stało z powodu trochę niewłaściwego oleju.
Pamiętaj, że ryzyko kosztuje, a skoro mam ponosić jego koszty to równie dobrze warto mi zapłacić czasem parę złotych więcej i mieć tzw. święty spokój.
Co do tego co napisał kol. goly191 to byłbym jednak za tym aby traktować jego wypowiedź tak jak napisał, tzn:
moim zdaniem pisze on o oleju a nie o filtrze i jego dacie produkcji. Nie pisałem jaki stary był Twój filtr, więc :roll: :?:goly191 pisze:krzys124 napisał/a:
A co Ci wlano ? do tej skrzynki i gdzie to robiles ? jak i czy mialeś w niej olej jeszcze oryginał , czy juz ktos go wymieniał- sprawdz sobie sam poziom oleju
zalali ESSO
w skrzyni był jeszcze oryginał
Domniemywanie nie ma tu uwazam sensu. Nie chodzi o to co miał naprawdę ani o to co mu wlano (bo klient i tak nie rozróżni oleju, chyba, że ma własny patrzy mechanikowi na ręce cały czas).
Chodziło mi tylko o to aby nie podawać jako pewniki rzeczy które są tylko domysłami
Części samochodowe online - Motostacja pl
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 45
- Rejestracja: 22 mar 2009, 17:59
- Lokalizacja: Wrocław
Wg dokumentacji ZF 5HP19FL na Ameryke
http://www.taligentx.com/passat/mainten ... atalog.pdf
Transmission Oil Reference Guide
Make Oil Grade Type Plate (color)
Audi ESSO LT 71141 Green
Tylko dla daltonisty oba te oleje moga byc sa takie same bo ori (podobnie jak FEBI) jest zolty
Esso na litry sprzedaja tylko rozlewane na allegro
Pozdrawiam,
Przemek
http://www.taligentx.com/passat/mainten ... atalog.pdf
Transmission Oil Reference Guide
Make Oil Grade Type Plate (color)
Audi ESSO LT 71141 Green
Tylko dla daltonisty oba te oleje moga byc sa takie same bo ori (podobnie jak FEBI) jest zolty
Esso na litry sprzedaja tylko rozlewane na allegro
Pozdrawiam,
Przemek
vw passat 2.5V6TDI TIP: seria->box->chip autoseby->chip wlasny
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
przemek4net, no ale co to znaczy ? jeśli jest tak jak napisałeś to świadczy tylko o tym, że (jeśli to na pewno robi ta sama firma) dla siebie barwią na zielono a dla VW na żółto. ÂŻeby im się nie mylilo w magazynieprzemek4net pisze:Audi ESSO LT 71141 Green
Tylko dla daltonisty oba te oleje moga byc sa takie same bo ori (podobnie jak FEBI) jest zolty

Jak dla mnie to może być kolor srebrny metalik

Natomiast to, że olej ma ten sam kolor (żółty jak piszesz) to żaden dowód, że to ten sam olej :roll:
No mam akurat inne zdanie, widocznie mamy inne informacje :roll:przemek4net pisze:Esso na litry sprzedaja tylko rozlewane na allegro
Części samochodowe online - Motostacja pl
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
- goly191
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2027
- Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Pomorskie
nie bądź taki do przodu bo Ci brakujeRomanS pisze: Mógłbyś napisać, jak doszedłeś, że był oryginał ? Na węch, smak, czy co ?
Sory za sarkazm, ale domyślam się, że nie dawałeś próbek do badania w Instytucie Technologii Nafty w Krakowie ? Chociaż nie wiem, czy nawet oni odróżnili by producenta zużytego oleju
IMO w takim przypadku należałby zaznaczyć, że "Myslisz, że..."
lub, że "Pan Wacek, mechanik powiedział, że...."
Bo robi to dużą różnicę a w wielu przypadkach tak podane informacje są potem cytowane i powielane w innych wątkach jako pewniki.
kupiłem autko od mojego kuzyna, który pierwszym właścicielem od wyjazdu z salonu więc znam historię mojego autka na wylot
więc nie podaje domyśleń tylko "fakty"
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Strasznie dowcipnegoly191 pisze:nie bądź taki do przodu bo Ci brakuje

Nie mogłeś tak od razu ?goly191 pisze:kupiłem autko od mojego kuzyna, który pierwszym właścicielem od wyjazdu z salonu więc znam historię mojego autka na wylot
A w kwestii zasadniczej, jako, że przymierzam się do wymiany oleju na Esso (nie wiem co mam w skrzyni, w historii serwisowej z ASO nie ma śladu aby ktoś wymieniał, niestety nie jestem takim szczęściarzem jak Ty i nie moge powiedzieć nic na pewno) to chciałem Cię zapytac, czy w dalszym ciągu żałujesz, że wymieniałeś olej czy też może coś się uspokoiło :?:
Części samochodowe online - Motostacja pl
- goly191
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2027
- Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Pomorskie
a nie mogłeś poprostu zapytać... sąd to wiem :?: a nie rzucać mięsemNie mogłeś tak od razu ?
tak, żałujęRomanS pisze:czy w dalszym ciągu żałujesz, że wymieniałeś olej czy też może coś się uspokoiło :?:
jak już kiedyś wspomniałem miałem zmieniane chłodnicę (w niej olej skrzyni jest) i dlatego głównie zdecydowałem się na wymianę
a jak w wymieniali olej to w misce pusto (2 malutkie opiłki) to wtedy już puknąłem się w łep, że się na to nabrałem, mogłem nic nie robić i by latała jeszcze bardzo długo
a teraz siedzi mi to w głowie, a szczególnie jak poczuję szarpnięcie przy zmianie biegu (bo nie zawsze)
z tego też względu mam zamiar na dniach po raz kolejny wymienić olej, ale wcześniej zakupie ori filtr skrzyni w ASO, bo nie wiem co wstawiają za filtry w tym warsztacie, bo olej to wiem że ESSO, bo sam widziałem go na oczy
nie no wszystko oki, tak sobie tylko pozwoliłem na małą złosliwosc bo na przestrzeni lat rózne warsztaty rózne cuda wyprawiały. Nawet serwisy
gdzie to niby sie klientowi olej wymienia , a tak naprawde jezdzi na tym samym na którym do serwisu wjechał , ksiazke bym mógł pisac , co jednak nie znaczy , ze tak jest wszedzie .... to spowodowało , ze teraz jestem bardzo nie ufny jak i ostrozny ...
pozdrawiam .
[ Dodano: 2009-06-02, 13:00 ]

pozdrawiam .
[ Dodano: 2009-06-02, 13:00 ]
Mam jeszcze pytanie , jakiej firmy stosowac filtr olejowy w tipie ? cos tu czytalem ze piszecie czesto "ori" ale to chyba skrót od oryginału :mrgreen: a jak głupi szukalem takiej firmy i czy firmy MEYLE bedzie dobrym wyborem ?goly191 pisze:a w nich wlany np. febi ? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: nie no zartuje teraz , juz przestaje .krzys124 pisze: tak, widziałem 20l baniaki ESSO, takie jak na allegro widnieją