[ MANUAL] Wymiana uszczelniacza skrzyni biegów
[ MANUAL] Wymiana uszczelniacza skrzyni biegów
Sączy mi olej ze skrzyni biegów poprzez uszczelniacz wybieraka. Wymieniał ktoś z powodzeniem ten element? Nie wiem czy trzeba wymontować wybierak tak jak widziałem w niektórych innych markach, czy też jest możliwość wymiany uszczelniacza że tak nazwę nieinwazyjnie, czyli tylko poprzez odłączenie cięgna od lewarka, bo dostęp teoretycznie jest do niego.
- Toperz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 501
- Rejestracja: 14 mar 2010, 07:46
- Imię: Damian
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Piaseczno
jest możliwość, ja to robiłem u siebie i gdzieś tu nawet opisałem.
Tak w skrócie, odkręcasz cięgno od wybieraka ( śrubka 10 ), zdejmujesz cięgno, jakimś haczykiem ( lub bardzo wąskim śrubokrętem ) wyciągasz stary uszczelniacz, wkładasz nowy, najłatwiej go nabić kluczem nasadkowym, skręcasz wybierak z cięgłem i już. Ja jeszcze posmarowałem wazeliną techniczną wybierak tam gdzie będzie pracował uszczelniacz. Daje to dobry poślizg podczas pracy a nie powoduje rozszczelnienia i wypływu oleju.
Jak byś miał jakieś pytania to zapraszam, postaram się pomóc.
Pozdro
Toperz
Tak w skrócie, odkręcasz cięgno od wybieraka ( śrubka 10 ), zdejmujesz cięgno, jakimś haczykiem ( lub bardzo wąskim śrubokrętem ) wyciągasz stary uszczelniacz, wkładasz nowy, najłatwiej go nabić kluczem nasadkowym, skręcasz wybierak z cięgłem i już. Ja jeszcze posmarowałem wazeliną techniczną wybierak tam gdzie będzie pracował uszczelniacz. Daje to dobry poślizg podczas pracy a nie powoduje rozszczelnienia i wypływu oleju.
Jak byś miał jakieś pytania to zapraszam, postaram się pomóc.
Pozdro
Toperz
- chris1987
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 196
- Rejestracja: 09 sie 2011, 23:10
- Imię: Krzychu
- Rocznik: 2001
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI AWX 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Sz-N
Trochę odgrzeje temat, bo mam ten sam problem.
Uszczelniacz dla skrzyni 5B FHN
012301457C
16x24x6
Z tego co znalazłem w sieci to najłatwiej jest wkręcić wkręta w stary uszczelniacz.
Zarazem mam inny problem.
Mam luz na tym cięgnie na którym jest ten uszczelniacz. Nie jest on spowodowany przez mechanizm, który jest pod gałka, ani przez małe przeguby. Biegi nie wchodzą precyzyjnie, gała lekko chodzi przód<>tył. Jak kupiłem auto pol roku temu było idealnie.
Jest możliwość ze to jest wina tego uszczelniacza lub zbyt mały poziom oleju? Jeśli nie to trzeba będzie skrzynie ściągać?
Uszczelniacz dla skrzyni 5B FHN
012301457C
16x24x6
Z tego co znalazłem w sieci to najłatwiej jest wkręcić wkręta w stary uszczelniacz.
Zarazem mam inny problem.
Mam luz na tym cięgnie na którym jest ten uszczelniacz. Nie jest on spowodowany przez mechanizm, który jest pod gałka, ani przez małe przeguby. Biegi nie wchodzą precyzyjnie, gała lekko chodzi przód<>tył. Jak kupiłem auto pol roku temu było idealnie.
Jest możliwość ze to jest wina tego uszczelniacza lub zbyt mały poziom oleju? Jeśli nie to trzeba będzie skrzynie ściągać?
AWX 175KM/380NM