Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[ TIP] [A6 C5 allroad 2.7] Wymiana skrzyni 5HP19 - możliwośc

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
kor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 17 lis 2011, 11:04
Lokalizacja: Strzegom

[ TIP] [A6 C5 allroad 2.7] Wymiana skrzyni 5HP19 - możliwośc

Post autor: kor » 10 lis 2019, 12:06

Witam szanownych forumowiczów, mam sprawę - sedno:
- jakie są opcje wymiany skrzyni w roladzie 2.7? Siedzi u mnie 5hp19 eyk bodajże. Jest mega krótka i słaba (Nm). Manual odpada - ale w ostateczności jest taka opcja, bo moja żona będzie nim jeździć na co dzień i ciężko ją przekonać :/ Czy jest opcja montażu 5hp24??? To by było najlepsze rozwiązanie.

Opis dokładniejszy:
- kupiłem roladkę (z uszkodzonym turbo), bo zawsze takie cudo chciałem mieć :) Turba zrobione i przerobione :), fmic z duużym zapasem, program napisany bezpieczny dla skrzyni, autko odpycha się ładnie, ale.. po pierwszym tripie nad morze, okazuje się, że 140km/h to ja mam przy jakoś 3800 obr/min (5 bieg oczywiście). Fmic pokazał spalanie prawie 17ltr (!!!), przy standardowych bujaniach do 100km/h spalanie sprawdzone pb - 13ltr. To na poziomie mojej byłej c5 4.2.. tam właśnie siedziała hp24 i była baaardzo długa, 170km/h przy 3000 obr.
I od razu dodam - moja żona tym będzie jeździć w zakresie obrotów kilkuset - 4000, ja dla przyjemności w wyższych rejestrach, dlatego auto postanowiłem pomodzić.

Czyli proszę was o podpowiedzi:
- czy można wymienić na 5HP24?
- czy skrzynie 19 jak i 24 mają różne przełożenia, w zależności od oznaczeń 3-literowych..
- bo może właśnie znalazłbym hp19 od może 2.5tdi i będzie dłuższa?
- ponoć hp19 przenoszą 300Nm, ale gdzieś wyczytałem, że w quattro ogarniają 420Nm..
- no i czy jest opcja zamontowania w c5 skrzyni 6HP?? Mam taką, tzn będę rozbierał moje S8D3 na części i skrzynię miałbym w cenie 0,00.
- ewentualnie opcje wzmocnienia ewentualnej dłuższej hp19 (konwerter, sterowanie.. coś jeszcze? )

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7186
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 10 lis 2019, 12:20

5hp24 nie zgrasz raczej - poszukaj na forum , byl podobny temat

co do 5hp19 - jedyna opcja to poszukać z 2.7T ze zwykłej a6 c5 ( może mieć ciut inne przełożenia ) bo odpadnie problem zgrania ECU-TCU , skrzynia z innej wersji silnikowej odpada bo musiałby mieć takie same przełożenia jak oryginalna z 2.7T ( TCU z wersji z 2.7 będzie w trybie awaryjnym jeżeli przełożenia nie będą zgodne z programem )

montaż 6hp to raczej w kategorii fantastyki naukowej - ok może i jakimś cudem do zrobienia tylko kto to wszystko zgra tobie elektronicznie i softów żeby TCU grał ze starym sterownikiem me7 z 2.7T ;) ...koszty koszty koszty

kor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 17 lis 2011, 11:04
Lokalizacja: Strzegom

Post autor: kor » 11 lis 2019, 08:20

Wiesz.. o 6hp pomyślałem, bo swapowcy cuda robią, podobno s-tronica już wkładają do s4b5 :)
No zbieram info dalej. Teraz mam inny w sumie problem, siadło znowu turbo - w układzie jest jakiś dziwny nagar - takie zbrylone cząstki jakby smoły, zaraz po kupnie i zrobieniu turbin po przejechaniu 100km zatkało zasilanie turbo i zatarło. Po podmianie przewodów zasilających i oczywiście rwaniu silnika i wymianie ponownym turbo, pocieszyłem się ok 1500km i wczoraj znów to samo :( Teraz nie wiem czy silnik do rozebrania, czy kupić na wymiankę :/

piotrek24dm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 456
Rejestracja: 06 sie 2011, 09:01
Imię: Piotr
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Króżewniki

Post autor: piotrek24dm » 26 gru 2019, 09:08

Te silniki wymagaja oleju 0w30 !! (Dopuszczalny jest max 5w40) jestem pelny podziwu jak ludki lataja na 10w60 zabójstwo dla tego silnika . Ja na bardziej lepkich mialem nawet problem z rozruchem ponizej +3oC, I halasujacymi lancuchami. Mozliwe ze u ciebie ktos zaniedbal olej a teraz sie to rozpuszcza i przytyka kanaly. Ja posiadam w zwyklym a6 c5 skrzynie FAX (s-line) ale co do skrzyni to raczej nie ma znaczenia i mam przy 160 km/h 3 tys. obr. Przy 120 km/h rowno 2 tys. Obr.

rysiek19
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 27 kwie 2010, 21:37
Lokalizacja: pomorze

Post autor: rysiek19 » 28 gru 2019, 16:30

wymiana skrzyni biegów o innym przełożeniu wiąże się z wymianą dyfra

kor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 17 lis 2011, 11:04
Lokalizacja: Strzegom

Post autor: kor » 16 lut 2020, 14:11

Tak dokładnie, skrzynka FAX byłaby odpowiednia dla mnie. Szukam właśnie info na jej temat. Czyli z przełożeniem nie powinno być problemu, dyfer potrzebny od niej jeszcze tak?
Rozmawiałem z gościem, który pcha bardo ładne C5 w opcji ABT, ma tam FAX'a, twierdzi, że ABT ją wzmocniło i ma przenosić nawet 600nM, ale w to nie wierzę, nie słyszałem żeby oni skrzynie robili.. Bo ta moja EYK to nieporozumienie, przy 3000obr mam ok 112km/h. Nie wiem czy poprzednicy coś za bardzo nagrzebali w tej skrzyni, mieli robić tylko wsteczny i wymienili nadpalone tarczki..

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7186
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 16 lut 2020, 17:27

w allroadzie skrzynie są z reguły krótsze , pamiętaj że dyfer tył też pewno będziesz musiał wymienić

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl