witam.
potrzebuje jakis opis jak sie wziąsc za wymiane przegubów wewnętrznych tylnich bo tyłu nigdy nie ruszałem i nie chce błądzic. czy po wykręceniu przegubu poleci olej z dyfra??
[ MANUAL+Q] wymiana przegubu wew tył
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 192
- Rejestracja: 24 cze 2012, 08:00
- Imię: Robert
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Zielona Góra
byłem na warsztacie i tak określili,ze niby wał juz rusza a półosie po czasie.objawy mam takie ze szarpnie i stuknie przy ruszaniu, a także przy momentalnym przyspieszaniu i upuszczeniu nogi z gazu.przy kazdej prędkosci nawet jak zmieniam bieg z 4 na 5 to szarpnie i stuknie.dzwiek dobiega z tyłu.poza tym od pewnego czasu przy skręcie w prawo i przygazowaniu z tyłu coś klekocze identycznym dzwiekiem jak przedni przegub.podpora wału ok.dzis kupuje uzywane oryginały niby w idealnym stanie półosie z przegubami za tanie pieniądze wiec tanim kosztem sprawdze czy to wina lezy po tej stronie.podpora wału wymieniona,wiec jesli to nie pomoze to sie przyzwyczaje bo skrzyni i dyfera nie bede ruszał.
- Mipol
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 25
- Rejestracja: 02 kwie 2009, 00:15
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Tychy
A masz jakieś wycieki, pękniętą gumę przy przegubach? Przeważnie ten element nie pada od tak z siebie, głównie z powodu braku smaru lub uszkodzenia osłony/wyciek nawala też przegub.
Jeżeli to przegub wewnętrzny to powinieneś wyczuwalnie czuć luz kręcąc półosiami z tyłu oraz przy spokojnej jeździe ze stałą prędkością prosto przy większych prędkościach nie powinno być czuć stuków.
Sprawdź też czy nie masz też luzów przy wyjściu dyferencjału na wał.
Oprócz stuków jakieś wibracje w pewnych zakresach prędkości ?
Jeżeli to przegub wewnętrzny to powinieneś wyczuwalnie czuć luz kręcąc półosiami z tyłu oraz przy spokojnej jeździe ze stałą prędkością prosto przy większych prędkościach nie powinno być czuć stuków.
Sprawdź też czy nie masz też luzów przy wyjściu dyferencjału na wał.
Oprócz stuków jakieś wibracje w pewnych zakresach prędkości ?
Audi - There's no better way to drive.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 192
- Rejestracja: 24 cze 2012, 08:00
- Imię: Robert
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Zielona Góra
gumy całe ale jak wczoraj wykrecilem ten przegub i w ręku sie nim bawilem to chrobotał. nie wiem jeszcze jak druga strona. obiawy takie jak pisałem wcześniej w poście.lipa tylko bo sie okazało że nie ma tylko 2 rodzai tych przegubów tak jak podpowiadano bo kupilem za pare złotych całe półosie z przegubami oryginały ale bez luzów niby takie same ale przegub wewnętrzny ciutke większej średnicy niż moj i musialem całosc z powrotem składac.na półosi jest numer częsci podany niby ten sam ale ja mam na koncu numeru C a w tamtym jest B(czy na odwrót)-kupiłem z 2.5tdi. aby wyciągnąc półoś to trzeba wykręcic tą długą śrubę z tulei aby całośc odchylic i w moim przypadku wydech końcowy lekko opuścic bo nie da rady inaczej.