Wymiana oleju w dyferencjałach + torsen - A6C5 2.7BT Q Tip.
Wymiana oleju w dyferencjałach + torsen - A6C5 2.7BT Q Tip.
Witam wszystkich forumowiczów.
Niedawno wymieniłem olej w skrzyni (TIP). Chciałem wymienić olej w przednim dyferencjale, torsenie i tylnym dyferencjale. Kiedy powiedziałem o tym mechanikowi odparł: Olej w TIP'ie zaopatrza torsen i przedni dyferencjał, więc pozostało Ci wymienić jedynie olej w tylnym dyferencjale.
I moje pytanie brzmi: Czy chłop ma rację? Czy ten sam olej pływa w tych trzech podzespołach (Skrzynia, przedni dyferencjał i torsen)?
Może głupie pytanie, ale jest to mój pierwszy samochód w automacie i z napędem 4x4. Może ktoś rozwiać moje wątpliwości?
Pozdrawiam.
Niedawno wymieniłem olej w skrzyni (TIP). Chciałem wymienić olej w przednim dyferencjale, torsenie i tylnym dyferencjale. Kiedy powiedziałem o tym mechanikowi odparł: Olej w TIP'ie zaopatrza torsen i przedni dyferencjał, więc pozostało Ci wymienić jedynie olej w tylnym dyferencjale.
I moje pytanie brzmi: Czy chłop ma rację? Czy ten sam olej pływa w tych trzech podzespołach (Skrzynia, przedni dyferencjał i torsen)?
Może głupie pytanie, ale jest to mój pierwszy samochód w automacie i z napędem 4x4. Może ktoś rozwiać moje wątpliwości?
Pozdrawiam.
Był - VW Passat B5 1.8T,
Było - Audi A4 B6 1.8T,
Jest - Audi A6 C5 2.7 BiTurbo quattro,
Jest - Hyundai Galloper 2.5 TD.
Było - Audi A4 B6 1.8T,
Jest - Audi A6 C5 2.7 BiTurbo quattro,
Jest - Hyundai Galloper 2.5 TD.
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Proszę o to instrukcje << klik >>. Ogólnie to nie znalazłem żadnych instrukcji do S4 związanych z przeniesieniem napędu. Instrukcja, która dotyczy manualnej skrzyni odnosi się do tej samej skrzyni, ale montowanej w A6. Samych instrukcji do S4 jest bardzo mało, ok. 30% tego co powinno być. Potrzebujesz numery części też?
Ostatnio zmieniony 25 sie 2017, 12:29 przez mat1324, łącznie zmieniany 2 razy.
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
Na pewno z przodu występuje? Pytam poważnie, bo tu ogrom płaczków lamentowało, że trzeba całą półoś kupować (dlatego u wielu poszedł "drut", bo identyczny jest w Sharanie) i nawet jak w "samochód marzeń" robił S6 to też oddał przeguby wewnętrzne do regeneracji, twierdząc że nie są dostępne w ASO jako osobny element, a jedynie całą półoś trzeba kupować.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Podany poniżej zestaw odnosi się do Twojego auta, czyli 4.2 V8 benzyna (kod wyposażenia T7S) + automat + quattro. Oznaczenie 'X' w numerze części oznacza tyle, że trzeba zwrócić zdemontowaną część. Przeważnie są to części regenerowane i są nawet o połowę tańsze. Napisałem ceny tylko przy tych częściach, które są aktualnie dostępne w ASO. W kilku przypadkach regenerowane części były dostępne przez pewien czas, a teraz są tylko fabrycznie nowe. Półosie oczywiście są kompletne
. Teraz bardziej opłaca się kupić kompletną półoś, ale regenerowaną niż kupować osobno oba przeguby.
Wiesz dlaczego w tym programie nie kupili całych półosi, ponieważ dwie przednie kosztują ok. 5 tysięcy, czyli ponad 80% ich budżetu na naprawę. Z kolei same przeguby wewnętrzne to koszt ponad 3 tysięcy, czyli ponad 50% budżetu. Dlatego zdecydowali się na regenerację całych półosi, ponieważ ich regeneracja na pewno była o wiele tańsza niż zakup regenerowanych z ASO.
Wszystkie dane pochodzą z aktualnej ETKI, a ceny odnoszą się do jednej sztuki.
PRZÓD:
1. Wałek (półoś) z przegubami równobieżnymi (strona lewa):
» 4B3 407 271 G - wycofano 01/02/2012,
» 4B3 407 451 AX - koszt ok. 2460 zł.
2. Wałek (półoś) z przegubami równobieżnymi (strona prawa):
» 4B3 407 272 H - wycofano 01/11/2011,
» 4B3 407 452 AX - koszt ok. 2460 zł.
3. Przegub zewnętrzny z elementami do montażu:
» 4D0 498 099 - wycofano 01/12/2011,
» 4D0 498 099 X - wycofano 01/12/2011,
» 4D0 498 099 A - wycofano 01/11/2015,
» 4D0 498 099 AX - koszt ok. 1200 zł.
4. Osłona przegubu zewnętrznego:
» 441 498 203 A - wycofano 01/06/2012,
» 3B0 498 203 F - koszt ok. 180 zł.
5. Przegub wewnętrzny z elementami do montażu:
» 4B0 498 103 - koszt ok. 1580 zł,
» 4B0 498 103 X - wycofano 01/02/2012.
6. Osłona przegubu wewnętrznego:
» 8E0 498 201 B - koszt ok. 150 zł.
TYŁ:
1. Wałek (półoś) z przegubami równobieżnymi:
» 4B3 501 203 B - wycofano 01/10/2012,
» 4B3 501 203 BX - koszt ok. 1830 zł.
2. Przegub zewnętrzny z elementami do montażu:
» 8E0 598 099 - wycofano 01/08/2005,
» 8E0 598 099 A - koszt ok. 1910 zł,
» 8E0 598 099 AX - wycofano 01/08/2012.
3. Osłona przegubu zewnętrznego:
» 8E0 598 203 - koszt ok. 130 zł.
4. Przegub wewnętrzny z elementami do montażu:
» 4D0 598 103 - koszt ok. 1380 z.
» 4D0 598 103 X - koszt ok. 890 zł.
5. Osłona przegubu wewnętrznego:
» 443 498 201 B - koszt ok. 160 zł.
![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
Wiesz dlaczego w tym programie nie kupili całych półosi, ponieważ dwie przednie kosztują ok. 5 tysięcy, czyli ponad 80% ich budżetu na naprawę. Z kolei same przeguby wewnętrzne to koszt ponad 3 tysięcy, czyli ponad 50% budżetu. Dlatego zdecydowali się na regenerację całych półosi, ponieważ ich regeneracja na pewno była o wiele tańsza niż zakup regenerowanych z ASO.
Wszystkie dane pochodzą z aktualnej ETKI, a ceny odnoszą się do jednej sztuki.
PRZÓD:
1. Wałek (półoś) z przegubami równobieżnymi (strona lewa):
» 4B3 407 271 G - wycofano 01/02/2012,
» 4B3 407 451 AX - koszt ok. 2460 zł.
2. Wałek (półoś) z przegubami równobieżnymi (strona prawa):
» 4B3 407 272 H - wycofano 01/11/2011,
» 4B3 407 452 AX - koszt ok. 2460 zł.
3. Przegub zewnętrzny z elementami do montażu:
» 4D0 498 099 - wycofano 01/12/2011,
» 4D0 498 099 X - wycofano 01/12/2011,
» 4D0 498 099 A - wycofano 01/11/2015,
» 4D0 498 099 AX - koszt ok. 1200 zł.
4. Osłona przegubu zewnętrznego:
» 441 498 203 A - wycofano 01/06/2012,
» 3B0 498 203 F - koszt ok. 180 zł.
5. Przegub wewnętrzny z elementami do montażu:
» 4B0 498 103 - koszt ok. 1580 zł,
» 4B0 498 103 X - wycofano 01/02/2012.
6. Osłona przegubu wewnętrznego:
» 8E0 498 201 B - koszt ok. 150 zł.
TYŁ:
1. Wałek (półoś) z przegubami równobieżnymi:
» 4B3 501 203 B - wycofano 01/10/2012,
» 4B3 501 203 BX - koszt ok. 1830 zł.
2. Przegub zewnętrzny z elementami do montażu:
» 8E0 598 099 - wycofano 01/08/2005,
» 8E0 598 099 A - koszt ok. 1910 zł,
» 8E0 598 099 AX - wycofano 01/08/2012.
3. Osłona przegubu zewnętrznego:
» 8E0 598 203 - koszt ok. 130 zł.
4. Przegub wewnętrzny z elementami do montażu:
» 4D0 598 103 - koszt ok. 1380 z.
» 4D0 598 103 X - koszt ok. 890 zł.
5. Osłona przegubu wewnętrznego:
» 443 498 201 B - koszt ok. 160 zł.
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy