Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Wymiana oleju w dyferencjałach + torsen - A6C5 2.7BT Q Tip.

Układ napędowy i skrzynie biegów
Empirator
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 109
Rejestracja: 10 mar 2016, 17:36
Lokalizacja: Podkarpacie

Wymiana oleju w dyferencjałach + torsen - A6C5 2.7BT Q Tip.

Post autor: Empirator » 16 lis 2016, 20:07

Witam wszystkich forumowiczów.
Niedawno wymieniłem olej w skrzyni (TIP). Chciałem wymienić olej w przednim dyferencjale, torsenie i tylnym dyferencjale. Kiedy powiedziałem o tym mechanikowi odparł: Olej w TIP'ie zaopatrza torsen i przedni dyferencjał, więc pozostało Ci wymienić jedynie olej w tylnym dyferencjale.
I moje pytanie brzmi: Czy chłop ma rację? Czy ten sam olej pływa w tych trzech podzespołach (Skrzynia, przedni dyferencjał i torsen)?
Może głupie pytanie, ale jest to mój pierwszy samochód w automacie i z napędem 4x4. Może ktoś rozwiać moje wątpliwości?
Pozdrawiam.
Był - VW Passat B5 1.8T,
Było - Audi A4 B6 1.8T,
Jest - Audi A6 C5 2.7 BiTurbo quattro,
Jest - Hyundai Galloper 2.5 TD.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 16 lis 2016, 20:39

Twoje auto ma osobne komory dla: przedniego dyferencjału, skrzyni biegów, torsena i tylnego dyferencjału. Jak chcesz mogę podac Ci poszczególne numery części oraz instrukcje wymian, ale najpierw musisz mi podać oznaczenie skrzyni, które odnajdziesz na wlepce. Będzie to EDE lub FAF.

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 19 lis 2016, 14:06

Mateusz, a podrzucił być może przy okazji do FBD i DSY :)

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 19 lis 2016, 20:01

Wrzucę jutro wieczorem. Muszę tylko wszystko poszukać i przygotować :). Napisz mi tylko oznaczenia silników oraz lata modelowe aut, bo raczej obu skrzyni w jednym aucie nie ma ;p.

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 20 lis 2016, 10:01

Oki, to wolną chwilą jakbyś mógł podrzucić będę wdzięczna ;) No nie ma ;p '02 ANK FBD, '01 AGB DSY (to akurat manual)

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 20 lis 2016, 11:09

Wiem, że manual, bo ELSA tak pokazała :). Z tego co patrzyłem, to do manuala dużo instrukcji nie ma, ponieważ są to proste naprawy. Co będzie to wrzucę. Jedynie numery części mogę podać bardziej szczegółowo. Drugie auto to też jest A6?

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 20 lis 2016, 11:28

Drugie auto to S4 B5 i teraz walczę z napędem.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 20 lis 2016, 22:41

Proszę o to instrukcje << klik >>. Ogólnie to nie znalazłem żadnych instrukcji do S4 związanych z przeniesieniem napędu. Instrukcja, która dotyczy manualnej skrzyni odnosi się do tej samej skrzyni, ale montowanej w A6. Samych instrukcji do S4 jest bardzo mało, ok. 30% tego co powinno być. Potrzebujesz numery części też?
Ostatnio zmieniony 25 sie 2017, 12:29 przez mat1324, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 28 lis 2016, 11:54

Bardzo dziękuję za instrukcje <okok> Jak będę w domu to na spokojnie zrzucę sobie na kompa.
Jedynie numer od podpory wału do C5 jakby Ci się chciało zerknąć.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 29 lis 2016, 00:16

Przykro mi, ale nie znajdę numeru podpory, ponieważ taki nie istnieje :(. Podpora jest integralną częścią wału.

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 29 lis 2016, 08:11

<uoee> Tak samo jak przegub wewnętrzny, jedynie jako kompletna półoś występuje :|

W każdym bądź razie, bardzo dziękuję za poświęcony czas <okok>

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 29 lis 2016, 10:13

Przegub wewnętrzny występuje jako osobna część zarówno z przodu jak i z tyłu <lol>.

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 29 lis 2016, 13:08

Na pewno z przodu występuje? Pytam poważnie, bo tu ogrom płaczków lamentowało, że trzeba całą półoś kupować (dlatego u wielu poszedł "drut", bo identyczny jest w Sharanie) i nawet jak w "samochód marzeń" robił S6 to też oddał przeguby wewnętrzne do regeneracji, twierdząc że nie są dostępne w ASO jako osobny element, a jedynie całą półoś trzeba kupować.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 30 lis 2016, 01:19

Podany poniżej zestaw odnosi się do Twojego auta, czyli 4.2 V8 benzyna (kod wyposażenia T7S) + automat + quattro. Oznaczenie 'X' w numerze części oznacza tyle, że trzeba zwrócić zdemontowaną część. Przeważnie są to części regenerowane i są nawet o połowę tańsze. Napisałem ceny tylko przy tych częściach, które są aktualnie dostępne w ASO. W kilku przypadkach regenerowane części były dostępne przez pewien czas, a teraz są tylko fabrycznie nowe. Półosie oczywiście są kompletne :]. Teraz bardziej opłaca się kupić kompletną półoś, ale regenerowaną niż kupować osobno oba przeguby.
Wiesz dlaczego w tym programie nie kupili całych półosi, ponieważ dwie przednie kosztują ok. 5 tysięcy, czyli ponad 80% ich budżetu na naprawę. Z kolei same przeguby wewnętrzne to koszt ponad 3 tysięcy, czyli ponad 50% budżetu. Dlatego zdecydowali się na regenerację całych półosi, ponieważ ich regeneracja na pewno była o wiele tańsza niż zakup regenerowanych z ASO.
Wszystkie dane pochodzą z aktualnej ETKI, a ceny odnoszą się do jednej sztuki.

PRZÓD:
1. Wałek (półoś) z przegubami równobieżnymi (strona lewa):
&#187; 4B3 407 271 G - wycofano 01/02/2012,
&#187; 4B3 407 451 AX - koszt ok. 2460 zł.
2. Wałek (półoś) z przegubami równobieżnymi (strona prawa):
&#187; 4B3 407 272 H - wycofano 01/11/2011,
&#187; 4B3 407 452 AX - koszt ok. 2460 zł.
3. Przegub zewnętrzny z elementami do montażu:
&#187; 4D0 498 099 - wycofano 01/12/2011,
&#187; 4D0 498 099 X - wycofano 01/12/2011,
&#187; 4D0 498 099 A - wycofano 01/11/2015,
&#187; 4D0 498 099 AX - koszt ok. 1200 zł.
4. Osłona przegubu zewnętrznego:
&#187; 441 498 203 A - wycofano 01/06/2012,
&#187; 3B0 498 203 F - koszt ok. 180 zł.
5. Przegub wewnętrzny z elementami do montażu:
&#187; 4B0 498 103 - koszt ok. 1580 zł,
&#187; 4B0 498 103 X - wycofano 01/02/2012.
6. Osłona przegubu wewnętrznego:
&#187; 8E0 498 201 B - koszt ok. 150 zł.

TYŁ:
1. Wałek (półoś) z przegubami równobieżnymi:
&#187; 4B3 501 203 B - wycofano 01/10/2012,
&#187; 4B3 501 203 BX - koszt ok. 1830 zł.
2. Przegub zewnętrzny z elementami do montażu:
&#187; 8E0 598 099 - wycofano 01/08/2005,
&#187; 8E0 598 099 A - koszt ok. 1910 zł,
&#187; 8E0 598 099 AX - wycofano 01/08/2012.
3. Osłona przegubu zewnętrznego:
&#187; 8E0 598 203 - koszt ok. 130 zł.
4. Przegub wewnętrzny z elementami do montażu:
&#187; 4D0 598 103 - koszt ok. 1380 z.
&#187; 4D0 598 103 X - koszt ok. 890 zł.
5. Osłona przegubu wewnętrznego:
&#187; 443 498 201 B - koszt ok. 160 zł.

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 30 lis 2016, 13:59

Faktycznie z tego co piszesz występują same przeguby, ale cena co najmniej abstrakcyjna za kawałek metalu z kulkami.

Tak, regeneracja o wiele, wiele taniej wychodzi niż kupić same przeguby czy całą półoś w ASO.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja