Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[ A6 C5 2002r 2.5 TDI multitronic ]

Układ napędowy i skrzynie biegów
janas1985
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 03 cze 2009, 12:46
Lokalizacja: woj mazowieckie

[ A6 C5 2002r 2.5 TDI multitronic ]

Post autor: janas1985 » 27 lut 2010, 02:41

komar81 pisze:witam mam identyczne objawy w moim autku i takie same bledy pokazuje mi vag.Czy dowiedziales sie juz co bylo przyczyna usterki??? Bylbym wdzieczny za jaka kolwiek podpowidz co z tm problemem dalej robic bo sam do niczegonie doszlem z gory dziekuje..
Witaj komar81,wszystko powinnow wyjasnic sie w czw/pt (04/05.03.10),po wizycie w Sserwis.
Jak tylko wroce od p.Sopy wszystko Ci opisze.
Czyba,ze wczesniej sam ogarniesz.Jesli naprawisz wczesniej,wtedy Ty napisz co bylo.
Pozdrawiam![/b]

[ Dodano: 2010-02-27, 03:21 ]
[ Dodano: 2010-02-27, 03:06 ]
grzybciu_ndm pisze:janas1985 czekam na opis wizyty u p.Sopy. Ja tez do niego zamierzam się wybrac, co prawda skrzynka jeszcze hula ale mam prawie 200 tys przelatane więc chyba czas już do niej zajrzeć :-)
Ja mam aktualnie 201 tys(nie straszac Cie ;-) ) Objawy zaczely wystepowac przy 199tys lecz na to nie ma reguly.Jednym pada przy 150,innym przy 250,a jeszcze innym wcale ;-)
Podstawa jest:wymiana oelju na czas,monitoring-Vag,serwis :->
No,ale opisze "co","jak","ile" po powrocie z Sserwis.
Pozdrawiam!
Pawel J.

komar81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 30 sty 2010, 16:26
Lokalizacja: edynburg

Post autor: komar81 » 27 lut 2010, 15:10

Dzieki janas1985 bede czekal na opis po wizycie u p.Sopy a miedzyczasie sam sprobuje dalej cos pokombinowac bo z moim samochodem jest juz coraz gorzej!!! zastanawiam sie nawet nad wymiana skrzyni biegow.... pozdrawiam

janas1985
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 03 cze 2009, 12:46
Lokalizacja: woj mazowieckie

[ A6 C5 2002r 2.5 TDI multitronic ]

Post autor: janas1985 » 27 lut 2010, 16:49

komar81 pisze:Dzieki janas1985 bede czekal na opis po wizycie u p.Sopy a miedzyczasie sam sprobuje dalej cos pokombinowac bo z moim samochodem jest juz coraz gorzej!!! zastanawiam sie nawet nad wymiana skrzyni biegow.... pozdrawiam
Ja z poczatku tez zastanawialem sie nad opcja wymiany skrzyni. Jednak zrezygnowalem z tej opcji.Poniewaz nie ma pewnosci,ze zakupiona skrzynia po kilkunastu tys nie padnie,tym bardziej,ze czesto przebieg jest do konca niewiadomy(a jak wiadomo multi jest bardzo awaryjna skrzynia)A na regenerowane szkrzynie dawane sa gwarancje.
Musisz sie dobrze zastanowic.
Pawel J.

grzybciu_ndm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 98
Rejestracja: 29 wrz 2009, 19:07
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki

Post autor: grzybciu_ndm » 27 lut 2010, 17:37

Wymiana skrzyni wydaje się być ryzykowana. Z tego co się orientowałem to za samą skrzynię trzeba zapłacić około 5 tys (widziałem na allegro), a jeszcze dochodzi koszt robocizny. No i przede wszystkim to, co napisał janas1985, nie wiadomo ile to będzie chodziło po wymianie.
A jak pojedziesz do SSerwisu to w tej cenie,lub niewiele się różniącej masz elegancką,wyremontowaną skrzynkę,na której polatasz spokojnie 150 tys km :-)

Awatar użytkownika
paw1972
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 182
Rejestracja: 09 kwie 2008, 04:22
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol

Post autor: paw1972 » 27 lut 2010, 21:37

W przypadku jak juz stalismy sie posiadaczami Audi z bomba zwana multitronik, z ktorym cos zlego sie dzieje jest kilka opcji - pozbyc sie natychmiast auta i szybko zapomniec; naprawiac i to tylko w Sserwis-ie, a jak nie to patrz opcja pierwsza; wymienic na skrzynie manualna - i ta opcja jest najrozsadniejsza. Nawet najlepsza naprawa multitronika nie musi oznaczac konca klopotow, a kolejne 150 tys. km bezawaryjnej jazdy ? Hmm, nie ktorzy moga miec szczescie. Na pewno absolutnie odpada opcja kupywania uzywanych skrzyn bez wzgledu na tresc oferty. W przypadku naprawy nalezy naprawiac wlasna skrzynie, a nie zakladac inna juz naprawiona lub pseudonaprawiona. Pamietajmy, ze kazdy model silnika ma swoj model skrzyni multitronik, ktore roznia sie od siebie. Nalezy wtedy wymienic oprogramowanie dla silnika i skrzyni oraz dostosowac indywidualnie (czesto napisac nowe oprogramowanie). W przypadku naprawy (w Sserwisie) nalezy poddac auto diagnostyce poniewaz w tym przypadku w pelni sprawny musi byc po za skrzynia silnik - inaczej skrzynia nie bedzie sprawnie pracowac - czasami okazuje si e, ze klopoty ze skrzynia wynikaja z usterki w silniku a skrzynia jest sprawna (np. popularnie i czesto niesprawny G80).
ps. Najpopularniejsza dignoza roznych "fachowcow" od multitronikow w PL brzmi - "trzeba sterownik wymienic" - podejrzewam, ze jeden na 10-ciu, stawia wlasciwa dignoze. Bo o reszcie raczej pojecia nie maja - stad tylko kilka polecanych zakladow w PL od ASB, a najbardziej Sserwis (pamietac jednak trzeba, ze nawet Sserwis nie zagwarantuje dalszych dlugich i szczesliwych przebiegow, choc jest to szczerym plynacym z serca zyczeniem p. Sopy - poniewaz ta skrzynia posiada wiele slabych punktow, ktorych nie da sie wyeliminowac do konca, ale za to mozna probowac, choc to sporo kosztuje. Nawet p. Sopa wciaz czegos nowego sie o tej skrzyni uczy i odkrywa, i stara sie eliminowac kolejne jej niedoskonalosci).
pozdr. ;-)
2.5 TDI AYM 2002

grzybciu_ndm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 98
Rejestracja: 29 wrz 2009, 19:07
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki

Post autor: grzybciu_ndm » 28 lut 2010, 01:08

paw1972 a orientujesz sie może ile może kosztować przekładka z multi na manual?
Pomimo złych opinii na temat multi ja lubię jazdę z tą skrzynką. Moje auto to jedyne, w którym moja przyszła żona nie ma choroby lokomycyjnej i nie musi się faszerować aviomarinami :-)

Awatar użytkownika
paw1972
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 182
Rejestracja: 09 kwie 2008, 04:22
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol

Post autor: paw1972 » 28 lut 2010, 01:42

grzybciu_ndm pisze:paw1972 a orientujesz sie może ile może kosztować przekładka z multi na manual?
Pomimo złych opinii na temat multi ja lubię jazdę z tą skrzynką. Moje auto to jedyne, w którym moja przyszła żona nie ma choroby lokomycyjnej i nie musi się faszerować aviomarinami :-)
To prawda, że skrzynia multitronik jeśli chodzi o pracę to wzór dla wszystkich pozostałych skrzyń i może tylko dwusprzęgłowe typu DSG czy jak je inne firmy je nazywają zbliżyły się do ideału pracy multi, ale jej nie przeskoczyły. Natomiast podstawową i nie zaprzeczalą wada multitronika jest to, że jest ona ... słaba i ma poważne ograniczenie Nm, nie montowana w Q itd. Widzisz - wiele osób, które nigdy nie jechało za kierownica multitronika nie zrozumie o co nam chodzi, a przyjemność z jazdy jest niebotyczna. Ale tą przyjemność zabijają koszta utrzymania tej skrzyni. Dlatego tak jak napisałem powyżej - jeśli masz w rezerwie jakieś środki finansowe na tą skrzynię to ją naprawiaj (TYLKO w Sserwisie ze względu na największe doświadczenie nie mówięc o częściach i krótkich terminach napraw). Zwiększone ryzyko awaryjności tej skrzyni zaczyna się od silnika 2.5 TDI (i tak specjalnie sporo ograniczony moment do "zaledwie" 310 Nm i nadal zbyt wielki do tej skrzyni), potem 1.9 TDI. W silnikach benzynowych te skrzynie prawie się nie psuły ze względu na niski Nm. I co byś z multi nie robił to i tak nie ma 100 % pewności, że po Tej ostatniej naprawie nie padnie kolejny zespół, a to nie mało kosztuje. Tak można przebudowywac całą skrzynię.
Zamontowanie manualnej 6-cio biegowej skrzyni - nie wiem jaki jest teraz koszt, ale jakiś rok temu spotykałem ceny około 3.5 - 4.8 tys. zł. Nawet podawałem na forach Audi nr. telefonu do kogoś, kto ciągnął dalej ten temat. Ale nie może tego robić przypadkowy "fachowiec", bo nigdy nie odpalisz silnika. Musi być przeprogramowane ECU i ten ktoś musi bardzo dobrze się na tym znać, aby wszystko razem grało. Osoby, które wymieniły multi na manual były bardzo zadowolone i nigdy więcej nie miałem z nimi kontaktu - tzn. nigdy nie mieli żadnych problemów ze skrzynią :) Zawsze o to możesz zapytać w Sserwis - możliwe, że p. Sopa równiez może to zrobić, ale nie wiem. Ja nigdy nie myślałem o przekładce na manuala, bo bardzo nie lubię manuali, a automat to był jeden z wymogów przy zakupie mojego Audi. Ale ten automat kosztował mnie naprawdę fortunę i gdybym przy pierwszym problemie wstawił manual (koszt pierwszej naprawy to koszt swapa na manuala, a napraw i modów było około 4 razy) to nie wiedział bym tyle o multitroniku <ok>
2.5 TDI AYM 2002

grzybciu_ndm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 98
Rejestracja: 29 wrz 2009, 19:07
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki

Post autor: grzybciu_ndm » 28 lut 2010, 12:07

Ja chcę sie wybrać do p. Sopy na wymianę oleju,bo jakoś nie mam zaufania do fachowców w mazowieckim. A orientujesz się, czy była jakaś wymiana softu do multi organizowana przez Audi? Bo gość od którego kupiłem auto,mówił że był na takiej zamianie i ona była bepłatna. Twierdzi,że po tym auto lepiej jeździ. Poza tym jak kiedyś podpiąłem się pod urządzenie diagnostyczne u kumpla w warsztacie to tam było, że wgrany jest "sterownik zastępczy" i dalej były jakieś oznaczenia, ale już nie pamiętam jakie :-(

P@weł
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 04 sie 2009, 14:14
Lokalizacja: Warmia

Trochę o multitroniku .

Post autor: P@weł » 28 lut 2010, 15:00

Dostęp do ciekawych informacji na temat tej skrzyni dostacza internet . Wystarczy wrzucić gasło do wyszukiwarki :
http://www.prnd.pl/porady/multitronic.htm

"Typowe usterki skrzyni automatycznej multitronic.
Tak jak wcześniej pisaliśmy skrzynia 01J w zakresie przebiegu 150 000 - 220 000 km ulega uszkodzeniu uniemożliwiającego dalszą jazdę. Wymaga naprawy. Jednymi z pierwszych oznak zbliżającej się naprawy jest:
szarpanie na niskich obrotach, biegach i prędkościach (często przy skręcaniu, przejazdach przez progi zwalniające).
Wyjące łożysko na wstecznym, bądź w momencie hamowania silnikiem na D.
O podświetlonych elementach skrzyni na wyświetlaczu już pisaliśmy wcześniej.
Niektórzy maja problem, że po wrzuceniu na pozycje N samochód jedzie do przodu
oznaką niefachowej naprawy jest gaśnięcie silnika po wrzuceniu na D. "

i jescze :
"Większość usterek skrzyni 01J jest rozpoznawana samoistnie przez program tzw. samodiagnozę. Zależnie od ich wpływu na skrzynie biegów bądź bezpieczeństwo firma Audi przygotowała 3 tryby rozpoznawania i sygnalizacji usterki.

Kiedy zagrożenie jest niewielkie i powinno się udać na najbliższego warsztatu asb w celu sprawdzenia - wszystkie tryby jazdy się świecą na wyświetlaczu P-R-N-D
Dodatkowo do punktu 1 pod kontrolkami pojawia się czerwony prostokąt podświetlenia sygnalizujący usterkę - jeszcze nie krytyczna ale poważną - należy bezzwłocznie się udać do najbliższego warsztatu asb w celu naprawy,
Symbole migają na wyświetlaczu. Usterka krytyczna - jak jedziesz to jedź bo już możesz nie ruszyć jak się zatrzymasz (!!). Choć czasami jest to możliwe po wyłączeniu i włączeniu silnika. Natychmiastowa wizyta w warsztacie asb chyba jest oczywista. "

Najbardziej jednak spodobało mi się TO :

"Niewiele warsztatów w Polsce potrafi naprawić skrzynie Multitronic 01J - tylko garstka i nie łódź się że "fachowcy" z ASO są właśnie nimi. Oni dużo o tych skrzyniach powiedzą, a naprawią je te małe warsztaty specjalistyczne. Oddając samochód do ASO pewnie do nich trafia i Ty nawet o tym nie będzie wiedział. "

Awatar użytkownika
paw1972
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 182
Rejestracja: 09 kwie 2008, 04:22
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol

Post autor: paw1972 » 28 lut 2010, 22:33

grzybciu_ndm pisze:Ja chcę sie wybrać do p. Sopy na wymianę oleju,bo jakoś nie mam zaufania do fachowców w mazowieckim. A orientujesz się, czy była jakaś wymiana softu do multi organizowana przez Audi? Bo gość od którego kupiłem auto,mówił że był na takiej zamianie i ona była bepłatna. Twierdzi,że po tym auto lepiej jeździ. Poza tym jak kiedyś podpiąłem się pod urządzenie diagnostyczne u kumpla w warsztacie to tam było, że wgrany jest "sterownik zastępczy" i dalej były jakieś oznaczenia, ale już nie pamiętam jakie :-(
Wszystkie aktualizacje oprogramowania dla multitroników 2000-2004 (sześciobiegowych bez względu na oznaczenie skrzyni) zostały już wprowadzone do "obiegu" i nic nowego już sie dla tych skrzyń nie pojawi, ponieważ Audi zakończyło jakiś czas temu support. Wszystkie krytyczne poprawki zostały już wydane, a teraz ukazują sie tylko poprawki dla multitroników 2005 + (7-mio biegowych). A więc Audi ASO bez problemu powinno Tobie sprawdzić jakią ty posiadasz wersję programu właściwą dla twojego multitronika i ewentualnie wymienić ją na najnowszą. Polega to na wymianie softu w ECU. Skrzynia inaczej pracuje na różnych wersjach programu, a każda nowsza wersja jest wersją krytyczną, czyli pozbawioną poważnych błędów znajdujących się w wersjiach poprzednich itd. Ale nie sądzę, aby zrobili to za darmo, zresztą chyba nikt tego za free nie zrobi.
Co do wymiany oleju - ja polecam wymianę w Sserwisie, ale dla samej wymiany nie koniecznie jechałbym kilkaset kilometrów. Prawidłowo olej wymienić powinien każdy ASO Audi - masz pewność, że dostaniesz prawidłowy olej i zostanie zachowana właściwa procedura dotycząca wymiany oleju w multitroniku. Podejrzewam, że cena będzie taka sama, ale nie wiem. ASO UK za wymianą oleju w skrzyni skasowało mnie tyle, ile Sserwis. Brałbym też pod uwagę duże markowe serwisy od ASB, upewniając się wcześniej, że olej ma normę G 052 180 A2 (A2 to litrowe opakowanie i tu mogą być różnice ze względu na pojemność, np. A6 itd.) i wymianę dokonują przy podłączonym komputerze (urządzenie diagnostyczne typu VAS, Vag itd.), aby min. odczytać właściwą temp. oleju, no i nie będzie to ich pierwsza wymiana oleju w multi ;-)
pozdr.
ps. Jak będziesz wymieniał gdzie indziej niż w Sserwisie lub ASO to upewnij się, że wymiana będzie metodą statyczną (wiele serwisów ASB stosuje dla innych skrzyń metodę dynamiczną, dzięki której skrzynia jest wypłukana z brudnego pozostałego oleju, ale w multitroniku dynamicznej się nie wykonuje bo skrzynia może ulec zniszczeniu. Aby wymienić 100 % oleju na czysty należy przepłukać skrzynię kilkakrotnie tak, jak w przypadku wymiany oleju po naprawie wałka wejściowego. Choć wtedy wymienia się też kompletnie ponownie olej po około 5 tys. km (tak stosuje to Sserwis).
2.5 TDI AYM 2002

grzybciu_ndm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 98
Rejestracja: 29 wrz 2009, 19:07
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki

Post autor: grzybciu_ndm » 06 mar 2010, 11:31

janas1985 pochwal się jak przebiegła wizyta u p. Sopy :-)
paw1972 w przyszłym tygodniu zamierzam się umówic na wymianę oleju w serwisie Audi Szewczyk w Warszawie,do Sopy nie mam czasu jechac, z Warszawy to kawał drogi :-(

janas1985
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 03 cze 2009, 12:46
Lokalizacja: woj mazowieckie

[ A6 C5 2002r 2.5 TDI multitronic ]

Post autor: janas1985 » 23 mar 2010, 17:08

Witam!
Przepraszam,że po tak długim czasie odpisuje,lecz byłem za granica,bez dostępu do sieci. :-/
Skrzynie mam już naprawiona.
Diagnoza:
-uszkodzony wałek wejściowy
-zabrudzony układ hydrauliczny
-uszkodzony zespół napędowy skrzyni biegow.

NAPRAWA:
-demontaż walka wejściowego
-wymiana walka wejściowego
-wymiana lameli (zestaw)
-ustawienie luzu montażowego(luz ustawiony 1,7 mm)
-wymiana zespołu tłoków
-wymiana przewodu olejowego
-wymiana pierścienia zabezpieczającego
-wymiana zestawu uszczelnień
-wymiana łożyska wałka wejściowego
-montaż wałka wejściowego
-kontrola układu hydraulicznego
-czyszczenie układu hydraulicznego
-wymiana zespołu napędowego skrzyni biegów (części używane)
-wymiana łańcucha napędowego skrzyni biegów
-wymiana filtra oleju skrzyni biegów
-uzupełnienie oleju w dyferencjale
-wymiana oprogramowana sterownika skrzyni biegów
-adaptacja skrzyni biegów (jazda próbna)

Za cała ww litanię zapłaciłem 4800zl.
Czeka mnie jeszcze adaptacja po przejechaniu ok 5tys km.
Wtedy będzie wiadomo dokładnie czy wszysto grac bedzie ;-)
Pawel J.

grzybciu_ndm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 98
Rejestracja: 29 wrz 2009, 19:07
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki

Post autor: grzybciu_ndm » 24 mar 2010, 11:07

witam :-)
ile czasu to robili??teraz to chyba auto pieknie jedzie??

janas1985
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 03 cze 2009, 12:46
Lokalizacja: woj mazowieckie

Post autor: janas1985 » 24 mar 2010, 18:47

grzybciu_ndm pisze:witam :-)
ile czasu to robili??teraz to chyba auto pieknie jedzie??
Naprawa trwała 3dni,lecz nie z winy Sserwis. DHL dal ciała podczas dostarczania części.Normalnie taka naprawa powinna potrawac max 2 doby.
Co do działania skrzyni,na chwile obecną jest ok,boje się zapeszać ;-)
Przegląd i adaptacja jeszcze mnie czeka po przejechaniu 5tys km.
Wtedy będzie wiadomo dokładnie :-)


Lecz teraz mam nast. problem: pojawiło sie powietrze w wężu paliwowym,(tym przezroczystym,przed pompą) Auto szarpie, obroty skaczą i słabo pali. Z tego co mi napisali forumowicze to trzeba odpowietrzyć pompę i wtryski...

Pozdrawiam!
Pawel J.

dex5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 04 sie 2011, 18:59
Lokalizacja: bydgoszcz

Post autor: dex5 » 22 lut 2012, 18:25

Witam,omawiane problemy są indywidualne i kazdy jest inny..mój jest też specyficzny...przy zmianie z 1 na 2 zgrzytnie skrzynka,.chociaż nie zawsze...mam wrażenie,że gdy dociągne drążek do siebie nie występuje ten objaw..następny to z 2 na 3 te same objawy tyle,że gdy to zrobie wolniej..nic sie nie dzieje..pytanie..co moze być przyczyną takich objawów..nadmieniam,ze reszta biegów(manualna 6) sprawują sie bez zarzutów..Pozdrawiam dex5 :]

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl