Witam
Niedawno stałem się posiadaczem Audi A6 2,8 1999 r. ze skrzynia tiptronic.
Podczas gwałtownego przyspieszania czasem było słychać stuknięcie jakby ktoś uderzył w podłogę (coś jak wywalona poducha pod silnikiem ale ta ewentualność została wykluczona). Dziś na komputerze zaczęły świecić wszystkie biegi na raz - tak jak w trybie awaryjnym. Auto jednak jeżdzi bez zmian - przyspiesza dynamicznie i nie ma tu żadnych zarzutów biegi zmienia płynnie i bez szarpnięć jednak podczas zmiany z położenia P na D kiedy przechodzi przez R samochód szarpie niemiłosiernie - nie za kazdym razem ale na ogół. Szarpie też jak się ustawia na D ale już nie tak mocno. Co to za usterka - czy ktoś doświadczył czegoś podobnego ? Proszę o pomoc i pozdrawiam.
Nazywaj poprawnie tematy
[C5 2,8] Tiprtonic szarpanie, podswitalone wszystkie biegi
[C5 2,8] Tiprtonic szarpanie, podswitalone wszystkie biegi
Ostatnio zmieniony 15 lip 2008, 13:53 przez petavius, łącznie zmieniany 1 raz.
- Levuss
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 440
- Rejestracja: 02 mar 2008, 13:09
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Parczew
- Kontakt:
Jeśli wyświetlają Ci się wszystkie biegi podświetlone skrzynia działa w trybie awaryjnym i są tam pewnie zapisane jakieś błędy. Za pewne, ale padł sterownik, albo coś z mechaniki. Zadzwoń i zapytaj:
http://www.sserwis.pl/start_pl.php?kate ... ontakty_pl
Masz tam niezbędne adresy do jednego z najlepszych speców od automatów. Nie chcę źle wróżyć, ale czeka Cię prawdopodobnie spory wydatek. Zadzwonić zawsze możesz i się zapytać.
http://www.sserwis.pl/start_pl.php?kate ... ontakty_pl
Masz tam niezbędne adresy do jednego z najlepszych speców od automatów. Nie chcę źle wróżyć, ale czeka Cię prawdopodobnie spory wydatek. Zadzwonić zawsze możesz i się zapytać.
Termostat--120zł
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny
AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny
AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7
- Rejestracja: 02 lip 2008, 00:54
- Lokalizacja: 3 city
Witam.Jeśli podświetlone są wszystkie biegi to skrzynia faktycznie jest w trybie awaryjnym ale wtenczas napewno furka nie śmiga normalnie .Z tego co obiło mi sie o uszy i z własnej autopsji to skrzynia korzysta wówczas jedynie z trzeciego biegu do jazdy do przodu.Sprawdż najpierw czy skrzynia wogóle ma kodowanie-czy komputer ma z nią komunikacje.U mnie po włamie trzeba było wszystko od nowa kodować.pier..złodzieje!!!
boberek
Mały update sytuacji.
Wczoraj byłem u speca od elektroniki i podpiął auto pod komputer - wykasował jakieś 3 błędy - stwierdził że były to jakieś nieznaczne pozycje ale pomogło. Ogólnie to tez był zdziwiony bo świecił tryb awaryjny ale auto jechało normalnie bez problemu i zmieniało biegi. Jaki mógł być powód - mogę się jedynie domyślać - dzień wcześniej odebrałem furę od mechanika który zmieniał przewody zapłonowe (przed zmianą samochód niemiłosiernie szarpał na obrotach w zakresie 1000 - 2100 i ogólnie sie mulił) po zmianie auto zaczęło jeździć żwawiej - być może przez to szarpanie komputer po prostu zbzikował i kiedy wszystko zaczęło działać jak należy to się pogubił. To jest tylko domiemana przyczyna jednak mój mechanik stwierdził że miał juz do czynienia z podobnym przypadkiem w Mercedesie i starczyło skasować kilka błędów komputerem. Więc jeśli ktoś w przyszłości spotka sie z podobnym przypadkiem - nie panikujcie od razu (ja spanikowałem) bo być może to kwestia wykasowania kilku błędów. Przypuszczam, że elektronika skrzyni biegów w tym przypadku bardzo dynamicznie reaguje na zmiany w pracy silnika. Ciekawe czy jeśli zostanie założona instalacja gazowa to spotka mnie ten sam przypadke.
Dziękuję za wszelkie uwagi i pozdrawiam. Na szczęście tym razem obyło siębez remontu skrzyni.
Wczoraj byłem u speca od elektroniki i podpiął auto pod komputer - wykasował jakieś 3 błędy - stwierdził że były to jakieś nieznaczne pozycje ale pomogło. Ogólnie to tez był zdziwiony bo świecił tryb awaryjny ale auto jechało normalnie bez problemu i zmieniało biegi. Jaki mógł być powód - mogę się jedynie domyślać - dzień wcześniej odebrałem furę od mechanika który zmieniał przewody zapłonowe (przed zmianą samochód niemiłosiernie szarpał na obrotach w zakresie 1000 - 2100 i ogólnie sie mulił) po zmianie auto zaczęło jeździć żwawiej - być może przez to szarpanie komputer po prostu zbzikował i kiedy wszystko zaczęło działać jak należy to się pogubił. To jest tylko domiemana przyczyna jednak mój mechanik stwierdził że miał juz do czynienia z podobnym przypadkiem w Mercedesie i starczyło skasować kilka błędów komputerem. Więc jeśli ktoś w przyszłości spotka sie z podobnym przypadkiem - nie panikujcie od razu (ja spanikowałem) bo być może to kwestia wykasowania kilku błędów. Przypuszczam, że elektronika skrzyni biegów w tym przypadku bardzo dynamicznie reaguje na zmiany w pracy silnika. Ciekawe czy jeśli zostanie założona instalacja gazowa to spotka mnie ten sam przypadke.
Dziękuję za wszelkie uwagi i pozdrawiam. Na szczęście tym razem obyło siębez remontu skrzyni.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 181
- Rejestracja: 27 gru 2007, 18:54
- Lokalizacja: PETERBOROUGH
okurde a można sobie to wykasować zwykłym vagiem bo jestem w anglii a tutaj niewiem kto mógłby takie cosik zrobić bo mam też podobny problem przy zmianie na D bardzo słabo troche jest wyczuwalne szarpnięcie ale z N na R juz bardziej słychać takie właśnie tąpnięcie a i jeszcze tylko nieraz szarpnie zmieniając bieg z 3 na 4 a takto chodzi płynnie bez zarzutu
AUDI A6 Z KIERA Z PRAWEJ STRONY www. a6 uk.pl
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 181
- Rejestracja: 27 gru 2007, 18:54
- Lokalizacja: PETERBOROUGH
tak pisałem bo nie sprawdziłem dokładnie a teraz jestem w 100 % pewny że z 3 na 4 ponieważ gdy to następuje przełączenie i się przełączy automatycznie w pozycji D to przełanczam na Tip i jest podświetlona 4 ,i wtedy testy wykonywałem na samym tip-ie i rzeczywiście od 1 do 3 bez szarpnięć idealnie ale z 3 na 4 jest ale i to nie zawsze przeważnie na nisko-średnich obrotach tak około 2000 tak jakby przeciągało sprzęgło i nagle włączało bieg. Dziwne to właśnie jest bo przeważnie z 2 na 3 szarpie
AUDI A6 Z KIERA Z PRAWEJ STRONY www. a6 uk.pl
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga