Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5]Szarpanie po wymianie oleju

Układ napędowy i skrzynie biegów
Awatar użytkownika
Awariall
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 22 kwie 2008, 15:11
Lokalizacja: Puławy / Wrocław

[A6 C5]Szarpanie po wymianie oleju

Post autor: Awariall » 13 cze 2008, 20:47

Witam,
Na początku chciał bym usprawiedliwić sie za to że sie jeszcze nie przywitałem, jest to auto ojca a ja jeszcze nie miałem okazji obejrzeć go na żywo i zrobić mu zdjęć, ponieważ mieszkam w innym mieście. samochód to a6 2000 2.5 TDI 180KM quattro tiptronic
w aucie wymieniana była chłodnica oleju skrzyni biegów, zaraz po tym tata udał się do serwisu na wymianę oleju w skrzyni. Jednak po przejechaniu około 2km samochód zaczął lekko poszarpywać przy zmianie z 2 na 3, od razu został zatrzymany i scholowany do ASO, tam została dokonana wymiana oleju. Problem niestety pozostał, i występuje jedynie przy delikatnej jeździe, przy mocniejszym przyciśnięciu gazu biegi zmieniają się płynnie. w Serwisie twierdzą że to normalne po zmianie oleju, i że ustanie z czasem... ale problem nie ustępuje, a ja nie chce pogorszyć sytuacji i tu pytanie do was czy powinienem udać się do innego ASO? Czy ktoś wie co może mu dolegać? Przeczytałem wszystkie wątki odnośnie szarpania automatu i są one albo o skrzyni przed zmianą oleju albo szarpanie występuje jedynie przy dynamicznej jeździe


kolego proszę sie przywitać i zapoznać się z regulaminem nazywania tematów :!:
Ostatnio zmieniony 13 cze 2008, 23:39 przez Awariall, łącznie zmieniany 1 raz.

paweł
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 474
Rejestracja: 29 kwie 2008, 18:52
Imię: Paweł
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ipswich / Leszno

Post autor: paweł » 13 cze 2008, 21:15

Awariall, przeczytaj to :arrow: viewtopic.php?t=865

Ja i wielu innych mamy IDENTYCZNY problem i nikt nie wie dlaczego tak jest. Szarpniecia z 2 na 3 bieg czuc tylko przy delikatnej jezdzie, jesli przyspiesza sie ostro to jest ok! Nie sa to mocne szarpniecia ale czuc to.
A6 3.0 TDI Quattro, ASB, 280ps i 560nm by MR Motors na Audi Forum . :)

Awatar użytkownika
Awariall
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 22 kwie 2008, 15:11
Lokalizacja: Puławy / Wrocław

Post autor: Awariall » 13 cze 2008, 21:20

Tak, tak miałem od tego zacząć. Ale dopiero 20 mam ostatni egzamin wiec dopiero 21 będę mógł wreszcie pojechać do domu i zrobić mu sesje foto itd, niestety problem pojawił się wcześniej i nie chcę zwlekać z nim więc zadałem pytanie :/

serwis to "Gimar" Sp. z o.o. - Dealer Skoda 24-100 Puławy, ul. Dęblińska 41. Początkowo zmiana miała być dokonana w Lublinie ale po telefonie do nich poinformowali nas ze w Skodzie są do tego przeszkoleni i mogą to zrobić bo w superb'ie jest taka skrzynia.
Mam nadzieje że przez te 2km nie "zarżną" skrzyni :(

Awatar użytkownika
Awariall
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 22 kwie 2008, 15:11
Lokalizacja: Puławy / Wrocław

Post autor: Awariall » 13 cze 2008, 21:29

Przed chwilą tata rozmawiał z jakimś kolgą który tez ma tiptronic i miał podobny problem, podobno każdy bieg ma swój sterownik i u niego wymiana tego sterownika pomogła. Od kilku lat śmigam passatem i dysponuje VAGiem może on coś pokaże :/

censored, 26 VI bede tym audi we wro, wiec jak coś to może bym skorzystał z twojej pomocy.

Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
Awariall
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 22 kwie 2008, 15:11
Lokalizacja: Puławy / Wrocław

Post autor: Awariall » 19 cze 2008, 00:32

OK :-) Przyczyna ustalona. Powodem była pęknięta łapka do której przykręcona jest poduszka skrzyni biegów. Także sprawdźcie tę łapkę, powodem może też być zużyta poduszka, niestety problem w tym że wizualnie nie da sie stwierdzić czy jest zużyta...

paweł
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 474
Rejestracja: 29 kwie 2008, 18:52
Imię: Paweł
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ipswich / Leszno

Post autor: paweł » 21 cze 2008, 14:30

Awariall, napisz cos wiecej o tej łapce? gdzie ona sie znajduje? jaki jest koszt wymiany tego i czy duzo z tym pracy?
A6 3.0 TDI Quattro, ASB, 280ps i 560nm by MR Motors na Audi Forum . :)

macieja910

Post autor: macieja910 » 21 cze 2008, 14:38

Paweł a co myslisz ze to szarpniecie u ciebie miedzy 2 i 3 biegiem to moze byc to??? :-)

paweł
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 474
Rejestracja: 29 kwie 2008, 18:52
Imię: Paweł
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ipswich / Leszno

Post autor: paweł » 21 cze 2008, 15:10

No tak mi sie wydaje macieja910, ze to moze byc ten sam problem :-/ w koncu wszystkie biegi chodza idealnie tylko przy przełaczaniu na 3 tak szarpnie i co ostatnio zauwazylem to jak jade pod górke to nie szarpnie :-/ czyli wychodzi ze jak skrzynia jest obciązona tzn. musi ciagle ciągnąć to wtedy bieg wskakuje płynnie, a jak zjezdzam z gorki i skrzynia ma luz to szarpnie.
A6 3.0 TDI Quattro, ASB, 280ps i 560nm by MR Motors na Audi Forum . :)

Dominio2.8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 181
Rejestracja: 27 gru 2007, 18:54
Lokalizacja: PETERBOROUGH

Post autor: Dominio2.8 » 22 cze 2008, 17:12

no może być coś w tym prawdy
AUDI A6 Z KIERA Z PRAWEJ STRONY www. a6 uk.pl

Agnieszka_Gacek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 27 sty 2008, 13:28
Lokalizacja: KłOBUCK

Post autor: Agnieszka_Gacek » 22 cze 2008, 20:21

cześć wam wszystkim kolego miałam to samo po wymianie oleju prawdopodobnie uległ uszkodzeniu sterownik w skrzyni tak powiedział mi mechanik zajmujący się takimi sprawami


przywitaj się w dziale "powitania"
Ostatnio zmieniony 22 cze 2008, 20:27 przez Agnieszka_Gacek, łącznie zmieniany 1 raz.
aga

Dominio2.8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 181
Rejestracja: 27 gru 2007, 18:54
Lokalizacja: PETERBOROUGH

Post autor: Dominio2.8 » 13 lip 2008, 02:12

chyba się nie dowiemy nic na temat tej poduszki czy też łapki , a i mam newsa zdiagnozowałem że nie z 2 na 3 mi szarpie tylko z 3 na 4 hmmm to Ciekawe co o tym sądzicie a na wysokich obrotach tzn gdy mu wcisne gaz to nie szarpie tylko na niskich
AUDI A6 Z KIERA Z PRAWEJ STRONY www. a6 uk.pl

paweł
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 474
Rejestracja: 29 kwie 2008, 18:52
Imię: Paweł
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ipswich / Leszno

Post autor: paweł » 13 lip 2008, 02:33

Dominio2.8, ja tez juz to zauwazylem ze raczej sie juz nic nie dowiemy na temat tej niby wadliwej czesci.

U mnie jest to samo ale na bank szarpniecie jest przy wrzycaniu 3 biegu i TYLKO na niskich obrotach, jesli przyspieszam ostro to wszystko jest ok :!:
A6 3.0 TDI Quattro, ASB, 280ps i 560nm by MR Motors na Audi Forum . :)

Dominio2.8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 181
Rejestracja: 27 gru 2007, 18:54
Lokalizacja: PETERBOROUGH

Post autor: Dominio2.8 » 13 lip 2008, 02:40

a jak jest u Ciebie z wrzucaniem po jeździe z D na N i R , bo u mnie jak jest zimny to nie słychać nic tylko jak się rozgrzeje to gdy przełączam wiadomo aby włączyć P to N i z N na R to słysze z podspodu lekkie uderzenie i jak z P na R to tak samo . A jak jest u Ciebie :?: :?: może właśnie coś mam z tą łapką lub poduszka?????
AUDI A6 Z KIERA Z PRAWEJ STRONY www. a6 uk.pl

paweł
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 474
Rejestracja: 29 kwie 2008, 18:52
Imię: Paweł
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ipswich / Leszno

Post autor: paweł » 13 lip 2008, 02:55

Ja nic takiego nie zauwazylem, wszystko wchodzi cichutko i nie czuc zadnych szarpniec ani nie slychac uderzen. Wszystko jest w najlepszym porzadku tylko to przelaczanie z 2 na 3 mnie dobija :evil:
A6 3.0 TDI Quattro, ASB, 280ps i 560nm by MR Motors na Audi Forum . :)

adrianboberek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 02 lip 2008, 00:54
Lokalizacja: 3 city

Post autor: adrianboberek » 16 lip 2008, 00:51

Witram.U mnie jest równiez problem przy przejsciu z drugiego na trzeci bieg i odwrotnie(Nie wymieniałem nigdy oleju w skrzyni bo nie wiem kiedy był wymieniany(jeśli był)).Tyle że objawy bardziej odczuwalne są przy redukcji.Kiedy jadąc na trzecim biegu mam potrzebe przyspieszenia i robie to "delikatnie" zaczyna lekko poszarpywać.Dzieje sie tak na granicy redukcji na drugi bieg.Samochód zaczyna mulic.Zeby doszło do redukcji musze depnąc prawie że do samej podłogi.Mówie o jeździe z predkoscią raczej przypisywaną dla drugiego przełożenia przy średniego rodzaju przyśpieszaniu,powiedzmy na półgazie i prędkość ok 60-80.I tak kiedy dojdzie w koncu do tej redukcji z totalnego muła robi sie petarda.(a gazem operowałem płynnie)Kiedy sytuacja jest podobna ale potrzeba przyspieszenia jest większa to przejscie(redukcja) jest normalna (płynna).Ta skrzynia chyba poprostu woli dynamiczna jazdę :P
boberek

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja