Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[ TIP+Q] Przypadkowa jazda na luzie (N).

Układ napędowy i skrzynie biegów
Multifonika A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 342
Rejestracja: 03 gru 2010, 16:08
Imię: Andrzej
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

[ TIP+Q] Przypadkowa jazda na luzie (N).

Post autor: Multifonika A6 » 03 wrz 2012, 07:38

Panowie (Panie), jak temacie.
Wczoraj przypadkowo podczas jazdy (ok. 100 km/h) przerzuciłem dźwignię biegów na N.
Ponieważ zdarzyło się to pierwszy raz, z początku chwila zadumy, po czym zatrzymałem się, wrzuciłem D i kontynuowałem jazdę.
I teraz rodzi się pytanie:
Czy mogłem wrzucić D w trakcie jazdy? (pewnie nie).
A jeśli tak to czy istnieje granica prędkości przy której taki manewr jest bezpieczny dla skrzyni. pzdr.

tomaszek99

Post autor: tomaszek99 » 03 wrz 2012, 08:05

piotras72, nie wiem dokłądnie, ale ostatnio kilka razy tak zrobiłem, z przyzzwyczajenia gdzyż jechałem na ręcznej zmianie a tu zonk N przy ponad 100, normalnie na na D i nic się nie stało. Przynajmniej narazie :)

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 03 wrz 2012, 08:13

piotras72, masz tekst z Instrukcji obsługi:

"Jezeli w czasie jazdy dźwignia zostanie przypadkowo ustawiona w położeniu N, przed ponownym włączeniem zakresu jazdy do przodu należy zdjąć nogę z pedału przyspieszenia i odczekać na obniżenie się obrotów silnika, do poziomu jałowego biegu".
Części samochodowe online - Motostacja pl

Multifonika A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 342
Rejestracja: 03 gru 2010, 16:08
Imię: Andrzej
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Multifonika A6 » 03 wrz 2012, 09:41

RomanS pisze:"Jezeli w czasie jazdy dźwignia zostanie przypadkowo ustawiona w położeniu N, przed ponownym włączeniem zakresu jazdy do przodu należy zdjąć nogę z pedału przyspieszenia i odczekać na obniżenie się obrotów silnika, do poziomu jałowego biegu".
No niby nie ma tutaj mowy o zatrzymaniu samochodu przed ponownym włączeniem D, ale jednak aby to zrobić i tak musimy na chwilę wcisnąć hamulec. No i robi nam się kółeczko <mysli> .

No i jestem po testach <cwaniak> .
Okazuje się, że jeśli samochód jest w ruchu pedału hamulca nie trzeba wciskać aby włączyć D. Tak więc wszystko jasne <okok> .

carlos666
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 414
Rejestracja: 29 cze 2010, 06:24
Imię: Karol
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.6 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: carlos666 » 03 wrz 2012, 11:36

Mądrzejsze głowy myślały nad tym aby sprzęt do zmiany biegów był idiotoodporny.
Jest nawet zabezpieczenie przed wbiciem P czy R podczas jazdy...

dukosz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 273
Rejestracja: 15 maja 2011, 19:13
Lokalizacja: MALAGA/silesia/CdSol

Post autor: dukosz » 03 wrz 2012, 11:45

biernik pisze:piotras72....ale ostatnio kilka razy tak zrobiłem, z przyzzwyczajenia gdzyż jechałem na ręcznej zmianie...
mam pytanie, dlaczego jeździcie na "LUZIE"??
jazda jest niewskazana bowiem nie mamy wtedy kontroli nad autem....zawsze, ale to zawsze jedziemy na biegu, nawet dojeżdżając do skrzyżowania czy zakrętu...
przykładowo... gdy jadąc z górki nastąpi awaria hamulców odpowiednie manewrowanie biegami pozwoli nam na wyhamowanie silnikiem....jazda na luzie daje ryzyko że nie będziemy w stanie wrzucić biegu...
poza tym jazda na biegu z odpuszczonym gazem oszczędza nam paliwo.... czego nie ma na biegu jałowym....

popełnianie tego błędu owocuje przy przesiadce na automat odruchem....

Awatar użytkownika
Wyrwiząb
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 323
Rejestracja: 12 gru 2011, 11:19
Imię: Radosław
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Wyrwiząb » 03 wrz 2012, 13:22

carlos666 pisze:Mądrzejsze głowy myślały nad tym aby sprzęt do zmiany biegów był idiotoodporny.
Jest nawet zabezpieczenie przed wbiciem P czy R podczas jazdy...
Miałem tak samo, odruchowo przy około 170 kmh dałem na N, wystraszyłem się co będzie dalej i przy około 150 spowrotem na D. Nic się stało, auto smiga jak zawsze. Natomiast ponoć stanie w miejscu z uruchomionym silnikiem na pozycji N może zaszkodzić skrzyni. Prawda to?

D wsadziłem bez dotykania hamulca i weszło łagodnie

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 03 wrz 2012, 13:32

carlos666 pisze:Mądrzejsze głowy myślały nad tym aby sprzęt do zmiany biegów był idiotoodporny.
Jest nawet zabezpieczenie przed wbiciem P czy R podczas jazdy...
Wyrwiząb pisze:Natomiast ponoć stanie w miejscu z uruchomionym silnikiem na pozycji N może zaszkodzić skrzyni. Prawda to?
Jakby miało być szkodliwe to te same głowy tez dałyby jakąś blokadę <okok>
Części samochodowe online - Motostacja pl

Awatar użytkownika
Wyrwiząb
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 323
Rejestracja: 12 gru 2011, 11:19
Imię: Radosław
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Wyrwiząb » 03 wrz 2012, 14:27

RomanS pisze:
carlos666 pisze:Mądrzejsze głowy myślały nad tym aby sprzęt do zmiany biegów był idiotoodporny.
Jest nawet zabezpieczenie przed wbiciem P czy R podczas jazdy...
Wyrwiząb pisze:Natomiast ponoć stanie w miejscu z uruchomionym silnikiem na pozycji N może zaszkodzić skrzyni. Prawda to?
Jakby miało być szkodliwe to te same głowy tez dałyby jakąś blokadę <okok>
Przyznaję, że jest to logiczne.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 03 wrz 2012, 14:45

Na temat wrzucania /niewrzucania N przy postoju jest już temat na forum (moze nawet niejeden), zdania są zróżnicowane co do wpływu na skrzynię. Ja na podstawie zapisu w Instrukcji Obsługi i własnych doświadczeń czasami zmieniam na N.
Wynika to właściwie z tego jak długo muszę stać autem. Jak sa krótkie światła to z reguły trzymam na D i hamulcu aby móc szybko ruszyć. Natomiast na długiej zmianie lub np. jakiejś mijance (wahadle) gdzie stoi sie dłuzej daję na N.
Czyli raczej wynika to z wygody i unikania zbędnego wajhowania :)
Części samochodowe online - Motostacja pl

Multifonika A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 342
Rejestracja: 03 gru 2010, 16:08
Imię: Andrzej
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Multifonika A6 » 03 wrz 2012, 14:55

dukosz pisze:mam pytanie, dlaczego jeździcie na "LUZIE"??
dukosz, czytaj dokładnie posty. Pisałem na samym początku że stało się tak przypadkowo. Niechcąco trąciłem lewarek i wskoczył na neutral. Swoją drogą- ciekawe czemu konstruktorzy nie zastosowali takiego rozwiązania blokady dźwigni zarówno w czasie jazdy jak i na postoju.
RomanS pisze:Natomiast na długiej zmianie lub np. jakiejś mijance (wahadle) gdzie stoi sie dłuzej daję na N.
Zgadzam się w 100%. Tak samo na przejeździe kolejowym (często gęsto przejeżdżam)- nie widzę sensu trzymać skrzyni na D i heblować samochód. pzdr.

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 03 wrz 2012, 15:23

piotras72 pisze:Swoją drogą- ciekawe czemu konstruktorzy nie zastosowali takiego rozwiązania blokady dźwigni zarówno w czasie jazdy jak i na postoju.
Być może chodzi o kwestie bezpieczeństwa... bo pomyśl, jak by się coś zablokowało i nie mógł byś zahamować... więc choć wrzucisz na 'N'... <mysli>

dukosz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 273
Rejestracja: 15 maja 2011, 19:13
Lokalizacja: MALAGA/silesia/CdSol

Post autor: dukosz » 03 wrz 2012, 16:25

piotras72 pisze:
dukosz pisze:mam pytanie, dlaczego jeździcie na "LUZIE"??
dukosz, czytaj dokładnie posty. Pisałem na samym początku że stało się tak przypadkowo. Niechcąco trąciłem lewarek i wskoczył na neutral. Swoją drogą- ciekawe czemu konstruktorzy nie zastosowali takiego rozwiązania blokady dźwigni zarówno w czasie jazdy jak i na postoju.
czytaj ty......odniosłem się do postu
biernik napisał/a:
wskazując błąd... to twój post wyraźnie jest zatytułowany.....
...przypadkowa...

Awatar użytkownika
Wyrwiząb
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 323
Rejestracja: 12 gru 2011, 11:19
Imię: Radosław
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Wyrwiząb » 03 wrz 2012, 17:22

0x4B25A pisze:
piotras72 pisze:Swoją drogą- ciekawe czemu konstruktorzy nie zastosowali takiego rozwiązania blokady dźwigni zarówno w czasie jazdy jak i na postoju.
Być może chodzi o kwestie bezpieczeństwa... bo pomyśl, jak by się coś zablokowało i nie mógł byś zahamować... więc choć wrzucisz na 'N'... <mysli>
Oj chyba właśnie tak. Kolega mi mówił, że teoretycznie istnieje możliwość jakiegoś uszkodzenia turbo tak, że olej wpada do cylindrów i silnik nawet pomimo zgaszenia kluczykiem wchodzi na bardzo wysokie obroty i tak trzyma aż do całkowitego wypalenia oleju z silnika i w konsekwencji jego zatarcia. Towarzyzy temu gigantyczna chmura dymu z rur wydechowych. Na youtube są filmiki ponagrywane jak na oczach bezradnych właścicieli zacierają się silniki

Blade-Karol

Post autor: Blade-Karol » 04 wrz 2012, 11:27

To jest "choroba szalonych diesli" i nie powstaje od tak tylko na specjalne życzenie kierowcy nie dbającego o samochód/silnik... Warto się przygotować na tą ewentualność, żeby mieć jakiś plan w momencie gdy silnik będzie się rozkręcał (w nieskończoność) do momentu zderzenia się tłoków z zaworami bądź właśnie zatarcia...

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl