Powitać. Jako że w końcu znalazłem czas i miałem okazję obejrzeć auto od spodu zauważyłem, że lewy wewnętrzny przegub stuka/ma luz podczas szarpania półosią - ale to pikuś. Gorsze jest to, że prawa flansza/kielich wychodzący ze skrzyni ma - nie napiszę, że minimalny, bardziej pasuje określenie ''jako taki mały'' - luz na wyjściu z mechanizmu różnicowego. Prawy wewnętrzny przegub wydaję się być sztywny ale to będzie można stwierdzić po usztywnieniu kielicha. Oczytałem się internetów całą niedzielę ale uderzam do fachowców. Jedni twierdzą, ze minimalny luz jest dopuszczalny (dopóki nie będzie na tyle duży, że spowoduje wyciek na symeringu przy wyjściu z mechanizmu różnicowego) inni twierdzą, że tak nie powinno być i do wymiany łożyska w owym mechanizmie.
I tu prośba o porady bo nasuwa mi się kilka pytań:
1. Półosie mają numery 4D0 407 272J H2 J - prawa, 4D0 407 272* H2 H - lewa, gdzie * to prawdopodobnie H tylko starło się z nalepki na półosi. Po tych numerach wynalazłem, że przeguby wewnętrzne są te same prawy/lewy i mają numer 4A0 407 341B. Proszę o potwierdzenie i ewentualnie podanie numerów innych, które pasują. Tak samo z półosiami (jeśli nie znajdę samych przegubów i będę musiał kupić zestaw) - jakie jeszcze numery podejdą? Skrzynia 5HP-19 EDF.
Jak jest z tym luzem kielicha? Jeśli tak ma być to nie ma tematu jeśli nie to idziemy dalej...
2. Da się wymontować mechanizm różnicowy bez wyjmowania skrzyni? Ogólnie są w nim trzy łożyska, dwa stożkowe i jedno igiełkowe i wszystko rozbija się o to czy wszystkie będą do wymiany i trzeba to będzie wyjąć czy tylko zewnętrzne, a wtedy podobno wystarczy samą pokrywę mechanizmu zdemontować.
3. Czy to prawda, że po założeniu nowych łożysk należy ustawić luz na mechanizmie oraz atakującym? Coś ktoś na ten temat bardziej szczegółowo?
Proszę o wszelkie sugestie osoby, które to ogarniały u siebie lub mają jakąś wiedzę i schematy na te temat.
Dodam, że występują u mnie drgania karoserii w zakresie 100-135km/h. Ostatnio już nawet między 90 a 100km/h wyczuwam minimalne choć przyznam, że może sam sobie mawiam, że je czuję. Koła 235/40/18. Wiosną podmieniałem komplet na 205/55/16 z A4 B6 i drgania były odczuwalnie mniejsze choć na A4 ich nie było wcale. W każdym razie nie o drgania mi chodzi a o napędy także czekam z niecierpliwością na odpowiedzi.
[2.7T Q+T] Przegub wewnętrzny i flansza/kielich skrzyni
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: [2.7T Q+T] Przegub wewnętrzny i flansza/kielich skrzyni
Szukaj innego mechanizmu różnicowego bez luzu, bo wymiana łożysk nie pomoże na długo. Do sprawdzenia półosi oraz przegubów potrzebuje numeru VIN albo wlepkę z bagażnika. Luz może być minimalny, czyli praktycznie niewyczuwalny w dłoni. Jeśli pojawi się luz, to półoś nie pracuje osiowo i zaczyna się jej bicie mimo, że jest prosta. Powiększenie luzu skutkuje wyciekiem oleju na uszczelnieniu. Mechanizm można wymontować po odkręceniu pokrywy. Po złożeniu wszystkiego z powrotem mechanizm musi obracać się z lekkim oporem. Opór ten reguluje się specjalnymi podkładkami. Ogólnie problem ten dotyczy każdego tipa 5HP i 6HP. Problem jest zawsze z prawą stroną, bo z lewej jest długa półoś i łożyska nie niszczą miejsca, w którym pracują. Jednym to nie przeszkadza, a inni cały czas szukają przyczyn w kołach itd. Na forum jest podobny problem z C6. Sam mam ten problem w swoim aucie. Nie chce mi się bawić z wymianą łożysk oraz pokrywy, w której osadzona jest bieżnia jednego łożyska, bo to chwilowe rozwiązanie. Znalazłem już mechanizm bez luzu i przekładam go w całości razem z pokrywą, więc robota jest prosta. Jeden już przekładałem, ale nie policzyłem zębów (30 vs 32) i nie chciał się zgrać z atakiem
. Drgania są delikatne, czasami znikają, wyczuwalne przy ok. 60-70 km/h i potem powyżej 100 km/h. Nie narastają zbytnio z prędkością. Wiele też zależy od "gładkości" asfaltu, czyli de facto od pracy półosi względem mechanizmu.
Dodano po 3 minutach 15 sekundach:
W Warszawie jest warsztat, który usunie Ci ten luz. Kilku z nas miało w planach tam jechać z C6, ale jakoś nie po drodze i daleko.

Dodano po 3 minutach 15 sekundach:
W Warszawie jest warsztat, który usunie Ci ten luz. Kilku z nas miało w planach tam jechać z C6, ale jakoś nie po drodze i daleko.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 225
- Rejestracja: 10 gru 2017, 13:06
- Imię: Łukasz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łukow/Wawa
Re: [2.7T Q+T] Przegub wewnętrzny i flansza/kielich skrzyni
Usuną luz po założeniu łożysk czy ogólnie luz kielicha tj. kompleksowo? Gdzie, ile, może być na pw.
Jak bumerang wraca też do mnie myśl o swapie na manual. Widziałem swego czasu w pewnym serwisie kilka takich ofert przekładki. Na forum robi ktoś takie rzeczy komercyjnie?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: [2.7T Q+T] Przegub wewnętrzny i flansza/kielich skrzyni
Musiałbym poszukać tej firmy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: [2.7T Q+T] Przegub wewnętrzny i flansza/kielich skrzyni
półoś lewa: 4D0407272H -> 4D0407272S
półoś prawa: 4D0407272J -> 4D0407272AF
Przeguby wewnętrzne nie występują jako osobne numery.
półoś prawa: 4D0407272J -> 4D0407272AF
Przeguby wewnętrzne nie występują jako osobne numery.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 225
- Rejestracja: 10 gru 2017, 13:06
- Imię: Łukasz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łukow/Wawa
Re: [2.7T Q+T] Przegub wewnętrzny i flansza/kielich skrzyni
Dobra, przegub wewnetrzny wymieniony. Jak sie okazuje jest tego od groma ogolnie i nie trzeba kupowac zestawu z polosia. Jak wczesniej wspomnialem na moim starym przegubie wewnetrznym jest wybity nr 4A0407341B a dalej 2299 i logo VW GKN 28 Germany (manszeta w pudelku od Lobro, ktora kupilem do przegubu zewnetrznego miala nabite takze logo GKN). Zalozylem przegub GSP za 120zl
. W moim drugim aucie a4 zrobilem juz na zewnetrznym tej firmy prawie 20tys. i wszystko jest ok wiec zobaczymy. Z mechanizmem roznicowym na razie czekam na troche wiecej czasu choc jak dzis szarpalem luz wydawal sie jednak minimalny. Sprawdze dokladniej prawy kielich wychodzacy z mechanizmu roznicowego po wykreceniu polosi.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: [2.7T Q+T] Przegub wewnętrzny i flansza/kielich skrzyni
Luz zależy od ułożenia flanszy w mechanizmie. Luz oczywiście trzeba sprawdzać na stojącym aucie np. w nad kanałem.