Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[A6 C5 AKE] Przegrzanie skrzyni a tryb awaryjny ?

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
Netes
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 48
Rejestracja: 23 cze 2009, 09:12
Lokalizacja: W-wa

[A6 C5 AKE] Przegrzanie skrzyni a tryb awaryjny ?

Post autor: Netes » 01 kwie 2010, 12:47

Witam,

Od jakiegoś czasu borykam się z pewnym problemem a mianowicie :
- podczas szybkiej i dłuższej jazdy z prędkością około 180 km/h na autostradzie (silnik mocno rozgrzany) skrzynia nagle szarpie redukuje na 4 i wskakuje w tryb awaryjny,

- wczoraj jadąc po mieście głównie w korkach i mocno nagrzanym silniku przy zwykłej jeździe wskoczył tryb awaryjny

Gdy samochód jest zimny problem nie występuje, jak również po restarcie auta awaryjny na chwile znika. Ma ktoś może jakiś pomysł ?

krisu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 278
Rejestracja: 01 sty 2009, 22:21
Imię: Jan
Rocznik: 2001
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: kolbuszowa

Post autor: krisu » 01 kwie 2010, 18:31

ja mam pomysł :?: :!: upatrz sobie jakiś dobry warsztat , który się specjalizuje w naprawie tipów ,tam ci podepną kompa i wyskoczy ci diagnoza :-P . Natomiast każde wróżenie z ''fusów" to nic nie da .pozd

Camel-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 522
Rejestracja: 12 lut 2010, 20:00
Imię: Kamel
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Camel- » 01 kwie 2010, 18:52

Przegrzana skrzynia = ścięty olej = zaklejona płyta sterująca = ... :-/

Netes
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 48
Rejestracja: 23 cze 2009, 09:12
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Netes » 02 kwie 2010, 11:08

Camel- pisze:Przegrzana skrzynia = ścięty olej = zaklejona płyta sterująca = ... :-/

Czy wymiana oleju jako pierwszy krok może rozwiązać problem ? czy trzeba tą bladź rozpiąć ?

Camel-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 522
Rejestracja: 12 lut 2010, 20:00
Imię: Kamel
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Camel- » 02 kwie 2010, 13:14

Imho czyszczenie skrzyni to tak na dobry początek. Elsa podaje, żeby nie czyścić płyty sterującej, jednak wiele osób to praktykuje i nie ma się czego obawiać. Warunek: wytarcie/wysuszanie do całkowitego sucha i nie zostawić ani drobinki czy włókna w środku.

Ale możesz spróbować zmienić olej w skrzyni. A nuż (widelec) Ci się uda :)

Netes
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 48
Rejestracja: 23 cze 2009, 09:12
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Netes » 06 kwie 2010, 09:16

Piotruś pisze:Gdyby kolejność działania zależała ode mnie, to:
- po pierwsze odczytałbym pamięć bęłdów w sterownikach ECU, skrzyni i ABSu
- po drugie ustalłabym czy silnik nie jest zachipsowany (jeśli jest, to znaczy że robił to totalny lamer)
- po trzecie, zanim zająłbym się skrzynią biegów, zrobiłbym wszystko żeby ustalić kondycję silnika i jego osprzętu, a w razie jakichkolwiek niesprawności usuwałbym je pieczołowicie przed zgłębianiem tajemnic tipa ... .

To oczywiście tylko mój skromny głos w temacie ale gdyby mógł się przydac - to służę ... .

Aha, "zapomniałem" o poincie, która jak zwykle w takich przypadkach mówi, że nawet najbardziej sprawny "automat" nie będzie dobrze współpracował z chocby tylko trochę niesprawnym silnikiem.
ok zatem :
ad.1 wykonam jak najbardziej
ad.2 nic takiego nie było w nim robione
ad.3 10 tys. temu silnik przeszedł kompletny remont (rozrząd wałki hydraulika) - jego osiągi i kultura pracy poprawiły się nie do poznania

Netes
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 48
Rejestracja: 23 cze 2009, 09:12
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Netes » 12 kwie 2010, 18:14

No i dziś znów, silnik osiągnął 90 stopni i jebut skrzynia w awaryjny... czy moze ktorys z kolegów z warszawy dysponuje VAGIEM ? podjechałbym i mozwe udało by się coś zczytac ?


edit:
teraz dzieje sie to juz bez szarpniecia

[ Dodano: 2010-04-19, 08:53 ]
Problem rozwiązany - skrzy nka troszke się grzała - jakiś wentylator się przytarł - wymienione, oraz walnął jakiś przewód z olejem skrzynkowym i troche go uciekło. Reasumując :

- 2 litry oleju dolane do skrzynki
- wymienione szczoteczki na wentylatorze
- wymiana węża który strzelił

koszt naprawy to niespełna 200 pln

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl