Witam,
Od jakiegoś czasu borykam się z pewnym problemem a mianowicie :
- podczas szybkiej i dłuższej jazdy z prędkością około 180 km/h na autostradzie (silnik mocno rozgrzany) skrzynia nagle szarpie redukuje na 4 i wskakuje w tryb awaryjny,
- wczoraj jadąc po mieście głównie w korkach i mocno nagrzanym silniku przy zwykłej jeździe wskoczył tryb awaryjny
Gdy samochód jest zimny problem nie występuje, jak również po restarcie auta awaryjny na chwile znika. Ma ktoś może jakiś pomysł ?
[A6 C5 AKE] Przegrzanie skrzyni a tryb awaryjny ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 522
- Rejestracja: 12 lut 2010, 20:00
- Imię: Kamel
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.3 133KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Leszno
Imho czyszczenie skrzyni to tak na dobry początek. Elsa podaje, żeby nie czyścić płyty sterującej, jednak wiele osób to praktykuje i nie ma się czego obawiać. Warunek: wytarcie/wysuszanie do całkowitego sucha i nie zostawić ani drobinki czy włókna w środku.
Ale możesz spróbować zmienić olej w skrzyni. A nuż (widelec) Ci się uda
Ale możesz spróbować zmienić olej w skrzyni. A nuż (widelec) Ci się uda

ok zatem :Piotruś pisze:Gdyby kolejność działania zależała ode mnie, to:
- po pierwsze odczytałbym pamięć bęłdów w sterownikach ECU, skrzyni i ABSu
- po drugie ustalłabym czy silnik nie jest zachipsowany (jeśli jest, to znaczy że robił to totalny lamer)
- po trzecie, zanim zająłbym się skrzynią biegów, zrobiłbym wszystko żeby ustalić kondycję silnika i jego osprzętu, a w razie jakichkolwiek niesprawności usuwałbym je pieczołowicie przed zgłębianiem tajemnic tipa ... .
To oczywiście tylko mój skromny głos w temacie ale gdyby mógł się przydac - to służę ... .
Aha, "zapomniałem" o poincie, która jak zwykle w takich przypadkach mówi, że nawet najbardziej sprawny "automat" nie będzie dobrze współpracował z chocby tylko trochę niesprawnym silnikiem.
ad.1 wykonam jak najbardziej
ad.2 nic takiego nie było w nim robione
ad.3 10 tys. temu silnik przeszedł kompletny remont (rozrząd wałki hydraulika) - jego osiągi i kultura pracy poprawiły się nie do poznania
No i dziś znów, silnik osiągnął 90 stopni i jebut skrzynia w awaryjny... czy moze ktorys z kolegów z warszawy dysponuje VAGIEM ? podjechałbym i mozwe udało by się coś zczytac ?
edit:
teraz dzieje sie to juz bez szarpniecia
[ Dodano: 2010-04-19, 08:53 ]
Problem rozwiązany - skrzy nka troszke się grzała - jakiś wentylator się przytarł - wymienione, oraz walnął jakiś przewód z olejem skrzynkowym i troche go uciekło. Reasumując :
- 2 litry oleju dolane do skrzynki
- wymienione szczoteczki na wentylatorze
- wymiana węża który strzelił
koszt naprawy to niespełna 200 pln
edit:
teraz dzieje sie to juz bez szarpniecia
[ Dodano: 2010-04-19, 08:53 ]
Problem rozwiązany - skrzy nka troszke się grzała - jakiś wentylator się przytarł - wymienione, oraz walnął jakiś przewód z olejem skrzynkowym i troche go uciekło. Reasumując :
- 2 litry oleju dolane do skrzynki
- wymienione szczoteczki na wentylatorze
- wymiana węża który strzelił
koszt naprawy to niespełna 200 pln