[A6 C5]problem z biegami
[A6 C5]problem z biegami
Witam.
Przepraszam za wczesniejszy post.
Kiedy silnik jest zimny to nie ma zadnego problemu ze zmiana biegow ale kiedy troche pojezdze tzn.moze kolo 70 km to wydaje mi sie ze ciezko wchodza biegi i jakby nie chcialy wejsc tam gdzie powinny.Nie wim czy to wina sprzegla ale nic nie slizga i chodzi dobrze.
Pozdrawiam i jeszcze raz sorki.
Przepraszam za wczesniejszy post.
Kiedy silnik jest zimny to nie ma zadnego problemu ze zmiana biegow ale kiedy troche pojezdze tzn.moze kolo 70 km to wydaje mi sie ze ciezko wchodza biegi i jakby nie chcialy wejsc tam gdzie powinny.Nie wim czy to wina sprzegla ale nic nie slizga i chodzi dobrze.
Pozdrawiam i jeszcze raz sorki.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 33
- Rejestracja: 15 paź 2008, 20:29
- Lokalizacja: Wrocław/dolnyśląsk
Witam.Wreszcie znalazlem troche czasu i wymienilem olej oraz cimering od wybieraka.Myslalem ze to rozwiaze problem ale dalej dzieje sie to samo.Jak dluzej pojezdze to ciezko operowac dzwignia zmiany biegow.Boje sie zeby cos sie bardziej nie porabalo bo ja duzo jezdze i nie wiem tezra w czym rzecz.
Pozdrowienia dla wszystkich
Pozdrowienia dla wszystkich
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 25
- Rejestracja: 11 gru 2007, 19:49
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1999
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0T CREH 340KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Miłoszyce
Witam. Mam to samo w swojej eSce :roll: Skrzynia manual 6 biegów. Problemu nie ma gdy na zimnym ruszam i rozpędzam zmieniając kolejno biegi ale dojeżdzam do pierwszej krzyżówki, ponownie ruszam z jedynki i zaczyna się :-x 2-ciasno, 3-ciasno, 4-ciasno itd... Jakby siłownik sprzęgła nie dawał rady, ciasno wchodzą biegi z taką blokadą jakby delikatnie zgrzytał o tryby przy każdym przełożeniu. Tego zgrzytu nie słychać, jest lekko wyczuwalny tylko na lewarku zmiany biegów. Narzuca się wymiana sprzęgła ale to niestety spory koszt 1200 części plus robocizna, tymbardziej, że już raz było wymieniane u mnie sprzęgło przez poprzedniego właściciela. Może to nie w tarczy i docisku tkwi problem :?: Zastanawiające jest to, że na zimnym silniku, przy pierwszej zmianie biegów to nie występuje. Wiadomo, że siłownik sprzęgła korzysta z płynu hamulcowego który może się nagrzać przy pierwszy hamowaniu i może to włąśnie powoduje niewydolność tego siłownika (to tylko moje domysły) może zamiast sprzęgła przyjrzeć się mechanizmowi hudraulicznemu sprzęgła :?:
Może ktoś ma pojęcie na temat zasady działania sprzęgła w naszych audii czy to może być przyczyną :?:
Może ktoś ma pojęcie na temat zasady działania sprzęgła w naszych audii czy to może być przyczyną :?:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 388
- Rejestracja: 27 cze 2010, 10:15
- Imię: Mi hał
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
Ja ogólnie mam problem ze zmianą biegów ( dwójka ciężko wchodzi), przy trójce czuć bardzo delikatny opór.
We wtorek wymieniam zestaw sprzęgła, więc opiszę czy coś się poprawiło.
Sprzęgło wymieniam bo szarpie przy ruszaniu i jest bardzo krótki zakres wysprzęglania.
We wtorek wymieniam zestaw sprzęgła, więc opiszę czy coś się poprawiło.
Sprzęgło wymieniam bo szarpie przy ruszaniu i jest bardzo krótki zakres wysprzęglania.
A6 C5 2,4 v6, Peugeot 508 i powrót do Audi a6 c7:)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 388
- Rejestracja: 27 cze 2010, 10:15
- Imię: Mi hał
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
Po wymianie sprzęgła szukałem tego tematu aby opisać, ale nie znalazłem więc opisałem w innych tematach.
Po wymianie kompletnego sprzęgła ( SACHS) szarpanie podczas ruszania całkowicie ustało. Koło dwumasowe było w dobrym stanie ale i tak wymieniłem na inne, używane bo na wszelki wypadek kupiłem.
Porównywałem koła i były w podobnym stanie, więc przy 200tyś km można uznać, że koło dwumasowe nie jest wyeksploatowane.
Okazało się, że docisk był źle założony lub się zdeformował, i nie dociskał równomiernie tarczy sprzęgła i to prawdopodobnie było przyczyną szarpania. Tarcza była jak nowa.
Niestety wymiana sprzęgła w żaden sposób nie pomogła we wrzucaniu dwójki itd.
Dużo łatwiej się rusza itd, ale biegi nic się nie zmieniły.
Z tego co wiem, sprzęgło odpowiedzialne jest wtedy gdy ciężko wchodzi jedynka i wsteczny.
Po wymianie kompletnego sprzęgła ( SACHS) szarpanie podczas ruszania całkowicie ustało. Koło dwumasowe było w dobrym stanie ale i tak wymieniłem na inne, używane bo na wszelki wypadek kupiłem.
Porównywałem koła i były w podobnym stanie, więc przy 200tyś km można uznać, że koło dwumasowe nie jest wyeksploatowane.
Okazało się, że docisk był źle założony lub się zdeformował, i nie dociskał równomiernie tarczy sprzęgła i to prawdopodobnie było przyczyną szarpania. Tarcza była jak nowa.
Niestety wymiana sprzęgła w żaden sposób nie pomogła we wrzucaniu dwójki itd.
Dużo łatwiej się rusza itd, ale biegi nic się nie zmieniły.
Z tego co wiem, sprzęgło odpowiedzialne jest wtedy gdy ciężko wchodzi jedynka i wsteczny.
A6 C5 2,4 v6, Peugeot 508 i powrót do Audi a6 c7:)
Kolego, a możesz mi napisać, dlaczego od razu założyłeś ze dwumas masz do wymiany?? Miałeś jakieś objawy które by na to wskazywały??? Opisz co i jak, jeśli to nie problem.Kaszeszczuk pisze:Po wymianie sprzęgła szukałem tego tematu aby opisać, ale nie znalazłem więc opisałem w innych tematach.
Po wymianie kompletnego sprzęgła ( SACHS) szarpanie podczas ruszania całkowicie ustało. Koło dwumasowe było w dobrym stanie ale i tak wymieniłem na inne, używane bo na wszelki wypadek kupiłem.
Porównywałem koła i były w podobnym stanie, więc przy 200tyś km można uznać, że koło dwumasowe nie jest wyeksploatowane.
Okazało się, że docisk był źle założony lub się zdeformował, i nie dociskał równomiernie tarczy sprzęgła i to prawdopodobnie było przyczyną szarpania. Tarcza była jak nowa.
Niestety wymiana sprzęgła w żaden sposób nie pomogła we wrzucaniu dwójki itd.
Dużo łatwiej się rusza itd, ale biegi nic się nie zmieniły.
Z tego co wiem, sprzęgło odpowiedzialne jest wtedy gdy ciężko wchodzi jedynka i wsteczny.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 388
- Rejestracja: 27 cze 2010, 10:15
- Imię: Mi hał
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
Czesc
Pewnie, że nie problem:)
Podczas ruszania odczuwałem drgania jak również miałem głuche puknięcie po zmianie biegów ( ale dalej jest).
Dwumas kupiłem używany dla pewności jakby okazało się podczas wymiany sprzęgła, że dwumas jest w kiepskim stanie.
Okazało się, że jest ok, ale mechanik wymienił i tak. A swoje teraz sprzedaje dalej.
U mnie drgania spowodowane były wyrobionym dociskiem, przez które tarcza nie przylegała całą powierzchnią i raz łapała lepiej a raz gorzej.
Pewnie, że nie problem:)
Podczas ruszania odczuwałem drgania jak również miałem głuche puknięcie po zmianie biegów ( ale dalej jest).
Dwumas kupiłem używany dla pewności jakby okazało się podczas wymiany sprzęgła, że dwumas jest w kiepskim stanie.
Okazało się, że jest ok, ale mechanik wymienił i tak. A swoje teraz sprzedaje dalej.
U mnie drgania spowodowane były wyrobionym dociskiem, przez które tarcza nie przylegała całą powierzchnią i raz łapała lepiej a raz gorzej.
A6 C5 2,4 v6, Peugeot 508 i powrót do Audi a6 c7:)