[S6 C5 ANK] Poduszki skrzyni biegów
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 411
- Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Radom/okolice
[S6 C5 ANK] Poduszki skrzyni biegów
Wiitam wszytkich.
Chcialbym przestrzec wszystkich majacych zamiar wymienic poduszki skrzyni w motorach 4.2 tiptronic.
Moj przypadek polegal na tym, ze kupilem poduchy firmy IMPERGOM bo akurat takie mieli w Intercarsie. Pan wyszukal w systemie albo Lemfordera albo wlasnie Impergom. Kupilem te drugie i po odebraniu od mechanika masakrycznie glosno zaczal chodzic i straszne drgania pojawialy sie w ukladzie napedowym.
Pierwsze objawy to nagle opadniety prawy wydech, bo dziwnie po wymianie zaczal zawadzac o wspornik skrzyni.
Walczylem z tym tydzien...........wymienilem na oryginaly uzywki...........i nie poznalem auta......w srodku znowu komfort i cisza, zadnych wibracji i halasu.
Okazalo sie, ze IMPERGOM byly o 2 cm nizsze i caly zespol skrzyni wraz z tylna strona silnika poszly w dol i wydech zaczal zawadzac. Do tego mieszanka gumy chyba zbyt twarda bo drgania byly takie, ze juz przy odpalaniu nie slychac bylo wlasnych mysli.
Nie wiem tylko czy Lemforder by przypasowal. Wolalem nie ryzykowac. Kupilem ori uzywki.
Zwracajcie najpierw uwage na wysokosc poduszek przy ich wymianie bo naprawde spowoduje to spore problemy.
Chcialbym przestrzec wszystkich majacych zamiar wymienic poduszki skrzyni w motorach 4.2 tiptronic.
Moj przypadek polegal na tym, ze kupilem poduchy firmy IMPERGOM bo akurat takie mieli w Intercarsie. Pan wyszukal w systemie albo Lemfordera albo wlasnie Impergom. Kupilem te drugie i po odebraniu od mechanika masakrycznie glosno zaczal chodzic i straszne drgania pojawialy sie w ukladzie napedowym.
Pierwsze objawy to nagle opadniety prawy wydech, bo dziwnie po wymianie zaczal zawadzac o wspornik skrzyni.
Walczylem z tym tydzien...........wymienilem na oryginaly uzywki...........i nie poznalem auta......w srodku znowu komfort i cisza, zadnych wibracji i halasu.
Okazalo sie, ze IMPERGOM byly o 2 cm nizsze i caly zespol skrzyni wraz z tylna strona silnika poszly w dol i wydech zaczal zawadzac. Do tego mieszanka gumy chyba zbyt twarda bo drgania byly takie, ze juz przy odpalaniu nie slychac bylo wlasnych mysli.
Nie wiem tylko czy Lemforder by przypasowal. Wolalem nie ryzykowac. Kupilem ori uzywki.
Zwracajcie najpierw uwage na wysokosc poduszek przy ich wymianie bo naprawde spowoduje to spore problemy.
- Kamilson100
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 324
- Rejestracja: 16 lut 2014, 10:52
- Imię: Damian
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 411
- Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Radom/okolice
Objaw był taki, że jak ruszyłem brechą to przemieszczał mi się cały zespół skrzyni w lewo i prawo o jakieś 2-3 cm i nie wracał na miejsce po przesunięciu....... przy okazji podczas wchodzenia w zakręty lub przy skręcaniu w lewo lub prawo strasznie było słychać takie pojedyncze głośne stuknięcia/walnięcia czy jak to tam nazwać .Do tego śruby (te od góry) do przykręcania łap skrzyni do poduszek wystawały o kilka milimetrów i nie trzymały skrzyni w ogóle (zbyt płytki gwint w korpusach poduszek). Prawdopodobnie one też były nieoryginalne.
przerabialem to samo tyle ze w manualu 6-biegowym. Gosc poprostu sprzedal ci poduszki nie do tego modelu samochodu, do s6 i rs6 sa wlasnie o 2 cm wyzsze. Nr oe to 4B3 399 151. Nie ma zamiennikow tych poduszek, tylko oryginaly. Te co zalozyles sa do silnikow v6, do v8 sa w/w
Było Audi 80 2.0 E sedan 1992 r
Audi A6 C4 2,8 ACK quattro sedan 1997 r.
Jest Audi S6 C5 4,2 AQJ qattro Avant 1999 r.
Audi A6 C4 2,8 ACK quattro sedan 1997 r.
Jest Audi S6 C5 4,2 AQJ qattro Avant 1999 r.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 411
- Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Radom/okolice
mi lekko szarpie przy zmianie biegow, wymienilem zerwane poduszki na dyfrze i jest lepiej. Piotrek_85 Powiedz mi jak miales w reku te ori uzywki, ktore zalozyles byly miekkie, tzn dalo sie je nieuzywajac zbytniej sily wyginac czy byly bardzo sztywne? Pytam bo kupilem tez zle i zalozylem stare z powrotem
Było Audi 80 2.0 E sedan 1992 r
Audi A6 C4 2,8 ACK quattro sedan 1997 r.
Jest Audi S6 C5 4,2 AQJ qattro Avant 1999 r.
Audi A6 C4 2,8 ACK quattro sedan 1997 r.
Jest Audi S6 C5 4,2 AQJ qattro Avant 1999 r.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 411
- Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Radom/okolice
Nie próbowałem się z nimi szarpać, ale nie były jakoś super twarde. Z tego co pamiętam to w rękach lekko się poddawały ale to tylko minimalnie, może kilka milimetrów byłem w stanie odchylić jeden fragment względem drugiego. Najważniejsze, żeby guma na nich nie była popękana a tym bardziej poszarpana czy też naderwana. Bo sama guma raczej nie traci drastycznie na swoich właściwościach tłumiących.
Te szaprania to na każdym biegu odczuwałeś? Bo u mniie np od czasu do czasu jak wskakuje na piąty bieg to czuć stuknięcie, ale to przy jeżdzie na stałej prędkości. Przy pełnym gazie to piąty bieg wchodzi właśnie gładko
Było:
Golf IV 1.9 TDI 110 KM
Audi A6 C5 4.2 quattro 00
Jest:
Mercedes CLK W209 200 Kompressor
Golf IV 1.9 TDI 110 KM
Audi A6 C5 4.2 quattro 00
Jest:
Mercedes CLK W209 200 Kompressor
Wszystkie skrzyni 5HP24 w C5 (A6/S6/RS6) mają jednakowe poduszki i faktycznie tylko w oryginale.lukikre pisze:do s6 i rs6 sa wlasnie o 2 cm wyzsze
Co do szarpnięć na poszczególnych biegach to same poduszki nie są temu winne. Owszem jak będą już miękkie lub naderwane to przy kodowaniu skrzyni 0003x będzie odczuwalne szarpnięcie ale przy standardowych kodowaniach 0001x lub 00001 nie powinno być czuć jakichkolwiek uderzeń - raczej jest to wina samej skrzyni.
Ale to tak na marginesie.
Historia z C5: A6 3,0 ASN->S6 4,2 AQJ->S6 4,2 ANK
Obecnie: Audi A8 D2 4,2 32V 299KM ABZ
Obecnie: Audi A8 D2 4,2 32V 299KM ABZ
Podobnie miałem z przejściem z 2 na 3. Czasem było pukniecie czasem nie. Potem pojawiło się z 4 na 5 a efekt finalny to wymiana skrzyni - uszkodzeniu uległy koszyki w skrzyni biegów od poszczególnych biegów.
Polecam teraz już zrobić rewizję skrzyni póki koszty będą znośne wersus kapitalny remont skrzyni.
Polecam teraz już zrobić rewizję skrzyni póki koszty będą znośne wersus kapitalny remont skrzyni.
Historia z C5: A6 3,0 ASN->S6 4,2 AQJ->S6 4,2 ANK
Obecnie: Audi A8 D2 4,2 32V 299KM ABZ
Obecnie: Audi A8 D2 4,2 32V 299KM ABZ
Znośne koszta to mało wiele ile? Kupując ten samochód czytałem że skrzynie padają i koszta są uwzlegnione do jej remontu ale jak można zrobić to taniej to wiadomo jaki jest wybór. Ale to pewnie i tak w przyszłym roku bo na jesień spadam a autem robie 2-3k km rocznie także...
Było:
Golf IV 1.9 TDI 110 KM
Audi A6 C5 4.2 quattro 00
Jest:
Mercedes CLK W209 200 Kompressor
Golf IV 1.9 TDI 110 KM
Audi A6 C5 4.2 quattro 00
Jest:
Mercedes CLK W209 200 Kompressor