Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[ TIP+Q] nieregularne szarpanie w czasie jazdy ze stałą pręd

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
urus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 22 maja 2013, 13:43
Lokalizacja: Wielkopolskie

[ TIP+Q] nieregularne szarpanie w czasie jazdy ze stałą pręd

Post autor: urus » 22 maja 2013, 14:14

Witajcie,
zaobserwowałem dziwne szarpanie, jakie pojawia się nieregularnie podczas jazdy przy prędkościach od 50 do 90km/h, tzn. szarpanie pojawia się tylko na rozgrzanym silniku, gdy jadę płynnie ze stałą prędkością np. 50km/h lub wyżej, ale nie powyżej 100km/h oraz przy zwolnieniu pedału gazu w powyższych granicach prędkości. Szarpania nie ma, gdy nagle przyspieszam lub jadę powyżej 100km/h.
Bardzo proszę o pomoc w zdiagnozowaniu problemu - co może być przyczyną i jak to wyeliminować? Czy problem tkwi w układzie przeniesienia napędu, czy może w silniku?

AUDI A6 (C5) 2.5TDI Quattro Tiptronic 180KM, rok 2002

P.S. To jest mój pierwszy post na forum, dlatego proszę o wyrozumiałość i cierpliwość. Wszyscy kiedyś zaczynali;)

[ Dodano: 2013-05-23, 12:46 ]
Pomoże mi ktoś??? Please <zalamka>
Uri

Awatar użytkownika
arturn29
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 232
Rejestracja: 12 lip 2008, 00:35
Lokalizacja: Podkarpackie

Post autor: arturn29 » 24 maja 2013, 12:42

Kolego są to szarpania czy np jadąc ze stałą prędkoscia falują ci obroty i przy okazji szarpie?
Falowanie widać na obrotomierzu?
Audi A5 B9 coupe 2.0 TFSI Quattro
Audi A6 C7 sedan 3.0 TDI Quattro - 2012
Audi A6 C5 avant 3.0 Quattro ASN - 2003
Audi A6 C5 avant 2.5TDI AFB - 1998
Audi A6 C5 avant 2.5TDI AKN - 1999

urus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 22 maja 2013, 13:43
Lokalizacja: Wielkopolskie

Post autor: urus » 24 maja 2013, 13:21

Dzięki, że się odezwałeś.
Obroty nie falują a mimo to delikatnie poszarpuje tak, jakby coś przerywało.
Problemu nie ma poniżej 50km/h i powyżej 90km/h.
Uri

Awatar użytkownika
arturn29
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 232
Rejestracja: 12 lip 2008, 00:35
Lokalizacja: Podkarpackie

Post autor: arturn29 » 24 maja 2013, 15:32

Myslalem ze moja diagnoza bedzie trafna co by najprawdopodobniej wskazywało na zużyty konwerter w skrzyni.
Niech inni koledzy sie wypowiedza.
Audi A5 B9 coupe 2.0 TFSI Quattro
Audi A6 C7 sedan 3.0 TDI Quattro - 2012
Audi A6 C5 avant 3.0 Quattro ASN - 2003
Audi A6 C5 avant 2.5TDI AFB - 1998
Audi A6 C5 avant 2.5TDI AKN - 1999

Awatar użytkownika
maciejjernas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 222
Rejestracja: 02 sie 2012, 18:16
Lokalizacja: Poznań

Post autor: maciejjernas » 24 maja 2013, 21:24

arturn29, mam pytanie jak falują obroty przy stałej prędkości to będzie to uszkodzony konwerter w skrzyni czy coś innego? i czy ten konwerter odpowiada też za szarpanie skrzyni przy zmianie biegów?

Awatar użytkownika
arturn29
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 232
Rejestracja: 12 lip 2008, 00:35
Lokalizacja: Podkarpackie

Post autor: arturn29 » 25 maja 2013, 14:50

Nie jestem ekspertem ale ktos juz chyba na forum pisał ze jak faluja obroty i sa ewentualne szarpniecia to winny jest konwerter.
U ciebie występuje coś takiego?
Audi A5 B9 coupe 2.0 TFSI Quattro
Audi A6 C7 sedan 3.0 TDI Quattro - 2012
Audi A6 C5 avant 3.0 Quattro ASN - 2003
Audi A6 C5 avant 2.5TDI AFB - 1998
Audi A6 C5 avant 2.5TDI AKN - 1999

Awatar użytkownika
maciejjernas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 222
Rejestracja: 02 sie 2012, 18:16
Lokalizacja: Poznań

Post autor: maciejjernas » 25 maja 2013, 20:21

dokładnie mam takie dwa obiawy falują obroty pomiedzy 1600 - 1800 obr/min. (nie zawsze ale objaw jest częsty) i jak zmiena biegi to szarpnie, póÂźniej jedzie już płynnie.

Awatar użytkownika
Shark
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 199
Rejestracja: 27 gru 2010, 18:20
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Shark » 25 maja 2013, 23:05

urus sprawdÂź Vagiem silnik
maciejjernas dziś właśnie zwalczyłem ten problem, błędu nie było ale sonda nie oscylowała a druga miała walniętą grzałkę, wymieniłem obydwie i wyczyściłem przepustnicę i auto nie do poznania, płynne, delikatne "w dotyku"... gazu

Awatar użytkownika
arturn29
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 232
Rejestracja: 12 lip 2008, 00:35
Lokalizacja: Podkarpackie

Post autor: arturn29 » 27 maja 2013, 09:08

Kolego tak z ciekawosci to gdzie sie sprawdza sprawność sąd i jakie wartości świadczą o poprawnym działaniu lub awarii sond?
Audi A5 B9 coupe 2.0 TFSI Quattro
Audi A6 C7 sedan 3.0 TDI Quattro - 2012
Audi A6 C5 avant 3.0 Quattro ASN - 2003
Audi A6 C5 avant 2.5TDI AFB - 1998
Audi A6 C5 avant 2.5TDI AKN - 1999

Awatar użytkownika
maciejjernas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 222
Rejestracja: 02 sie 2012, 18:16
Lokalizacja: Poznań

Post autor: maciejjernas » 29 maja 2013, 20:14

Shark sondy mam nowe poneważ zimą padły i musiałem je wymienić. Jedyne to co moge jeszcze zrobić to wyczyścić przepływkę bo tego nie robiłem jeszcze.

[ Dodano: 2013-05-31, 19:49 ]
Shark, które sondy wymieniałeś: te przed katem czy za? Ponieważ dziś byłem na sprawdzeniu skrzyni i wszystko z nia jesy ok.

urus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 22 maja 2013, 13:43
Lokalizacja: Wielkopolskie

Post autor: urus » 14 cze 2013, 14:09

Sprawdziłem jeszcze raz VAGiem i wyszły następujące komunikaty:

Numer błędu: 01375 - Zawór zawieszania silnika, Stopień 1, wyjście zamknięte podłączyć plus (błąd sporadyczny).

Numer błędu: 01119 - Sygnał rozpoznania biegu (błąd sporadyczny).

Czy ktoś wie czy to coś poważnego i jak to naprawić i jakie są koszty naprawy????
Uri

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 15 cze 2013, 07:29

To błędy sporadyczne - skasuj i pojeÂździj, i sprawdÂź za jakiś czas znowu - jeśli będą, to trzeba mimo, że nie są błędami stałymi się tym zająć.
1. to poduszka silnika do wymiany (wymienić najlepiej obie - tanie nie są :( )
2. - kojarzy mi się z selektorem przełożeń - czyli albo wajcha w kabinie, albo elektronika w skrzyni

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl