[a6 c5 2.8 Q] drgania podczas jazdy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 24
- Rejestracja: 29 gru 2009, 14:40
- Lokalizacja: Siemiatycze Podlaskie
Re: [a6 c5 2.8 Q] drgania podczas jazdy
siema ja miałem taki sam problem przy dodawaniu gazu gzrechotka pod autem tak samo i po udjeciu gazu na biegu co sie okazało przegób na wale walniety i podpora wału są tam 2 przegóby jeden z przodu drugi z tyłu szukałem częsci i nic zajechałem do ASO to mi zaśpiewali 4.500 pln to podziekowałem ale znalazłem kolesia z Taenowa na allegro któru mał takie przegóby kupiłem 2 i podpore wału od tranzita 90-tka tylko sprytny mechanik musi obejme przerobic wszystko założył i jak nówka teraz tylko zostało wyważyć wał b0 przy 200km/h wibruje a tak okrali pisze:Witam wszystkich
Mam problem z przeniesieniem napędu w mojej audiczce. Mianowicie przy przyspieszaniu i w przewziale prędkośći 110-130 odczuwam dosyć denerwujące drgania. Cciałem dokupic podwieszkę wału i podwieszkę dyfra bo są juz po parciałe ale okazało się że tego nie dz się dokupić. Może ktoś z was przerabiał ten problem. Może są jakieś zamienniki?
Pozdrawiam
- xpbit
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 611
- Rejestracja: 07 mar 2009, 09:41
- Imię: Łukasz
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rybno k/Działdowa
Chciałbym odświeżyć temat gdyż ostatnio dotknęło mnie to co resztę wypowiadających się tu....
U mnie problem polega na tym że samochód drga w całości podczas przyspieszania od 50-80km/h przy większych prędkościach już nic takiego nie występuje.
Jak inni wspominali podczas odjęcia gazu wibracje ustają....
mam do wymiany łożysko od strony kierowcy i dwa wahacze od strony pasażera... ale nie wydaje mi się żeby to było przyczyną przy tak małej prędkości....
miałby ktoś jakiś pomysł w czym szukać przyczyny ?
Pozdro :mrgreen:
U mnie problem polega na tym że samochód drga w całości podczas przyspieszania od 50-80km/h przy większych prędkościach już nic takiego nie występuje.
Jak inni wspominali podczas odjęcia gazu wibracje ustają....
mam do wymiany łożysko od strony kierowcy i dwa wahacze od strony pasażera... ale nie wydaje mi się żeby to było przyczyną przy tak małej prędkości....
miałby ktoś jakiś pomysł w czym szukać przyczyny ?
Pozdro :mrgreen:
_________________________________ Audi Quattro______________________________
Podpinam się pod temat i post, który cytuje. I pytam, czy wał napędowy pracuje podczas obrotów jałowych?xpbit pisze: U mnie problem polega na tym że samochód drga w całości podczas przyspieszania od 50-80km/h przy większych prędkościach już nic takiego nie występuje.
Jak inni wspominali podczas odjęcia gazu wibracje ustają....
na luzie wał nie pracujepancurski pisze:Podpinam się pod temat i post, który cytuje. I pytam, czy wał napędowy pracuje podczas obrotów jałowych?xpbit pisze: U mnie problem polega na tym że samochód drga w całości podczas przyspieszania od 50-80km/h przy większych prędkościach już nic takiego nie występuje.
Jak inni wspominali podczas odjęcia gazu wibracje ustają....
przyczyną drgań może być np. koło 2masowe, wał napędowy, podpora wału i wiele innych. U mnie spore drgania w pewnym zakresie prędkości powodował niewyważony wał po wymianie krzyżaka, po wyważeniu jak ręką ujął.
Audi A6 C4 2,5 AEL '96 Sedan Quattro - 14-
Audi A6 C4 2.8 30V ACK '97 Avant Quattro - 11-14
Audi A6 C4 2.5 AEL '97 Avant Quattro - 09-10
VW Golf MK3 2.0 8V ADY '95 - 07-09
VW Golf MK2 1.8 8V RP '89 - 04-06
Audi A6 C4 2.8 30V ACK '97 Avant Quattro - 11-14
Audi A6 C4 2.5 AEL '97 Avant Quattro - 09-10
VW Golf MK3 2.0 8V ADY '95 - 07-09
VW Golf MK2 1.8 8V RP '89 - 04-06
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 712
- Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Olsztyn/Warmia
I u mnie są podobne objawy - w okolicach 70km/h i później 140km/h są wibracje na całym nadwoziu. Na zakrętach zjawisko jest bardziej wyczuwalne. O ile dobrze kojarzę, to zaczęło się to po wymianie sprzęgła, a co za tym idzie rozpięciu wału. Mechanicy mogli uszkodzić przegub wału napędowego, ale trudno to ocenić, bo jest zasłonięty. Może kiedyś się wezmę
Pozdrawiam,
Krisker
Krisker
Skoro nie pracuje, nie jest to dla mnie dobra wiadomość. Skoro drgania są też na biegu jałowym (w zakresie mniej więcej 50-70km/h) wyklucza to problem z wałem napędowym, lub elementem związanym typu podpora wału.hasek pisze:na luzie wał nie pracuje
przyczyną drgań może być np. koło 2masowe, wał napędowy, podpora wału i wiele innych. U mnie spore drgania w pewnym zakresie prędkości powodował niewyważony wał po wymianie krzyżaka, po wyważeniu jak ręką ujął.
Co do dwumasy to akurat w automacie jej nie ma.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 166
- Rejestracja: 05 wrz 2010, 17:28
- Lokalizacja: Gostynin, Wólka Nosowska
Osobiście znam przypadek auta A6C5 2004 quattro manual, w którym od nowości są wibracje, ASO na gwarancji wymieniali tarcze itd. na koniec wymienili mechanizm różnicowy, oczywiście nic to nie dało i bije nadal. Ot przykra dolegliwość quattro w A6.
Znam jeszcze jeden przyklad RS6 C6 710KM, w którym ASO stwierdziło krzywy wał, nie wiem jak się historia zakończyła, ale coś czuję że nie pomogło.
Ja osobiście przerobiłem:
A6C5 2,5tdi quattro manual i bić zaczęło przy około 300kkm, wymieniłem w sumie wszystko o czym koledzy pisaliście, auto ujeżdża obecnie kolega, ma przebieg 360kkm i bije jak biło.
S6C5 4,2 quattro manual i biło przy dynamicznej jeździe, założenie hamulców ze stałym zaciskiem zredukowało bicie, ale delikatne drżenie wyczuwalne jest nadal
S6C6 5,2 quattro awtomat - tu nie bije, ale jak wydre nagle dzidę to naparza przez chwilę i przestaje.
A napiszcie Koledzy czy czasem jak auto jest mocniej obciążone (większa waga bagażu itp), to czy czasem dolegliwości nie są bardziej wyczuwalne?
Znam jeszcze jeden przyklad RS6 C6 710KM, w którym ASO stwierdziło krzywy wał, nie wiem jak się historia zakończyła, ale coś czuję że nie pomogło.
Ja osobiście przerobiłem:
A6C5 2,5tdi quattro manual i bić zaczęło przy około 300kkm, wymieniłem w sumie wszystko o czym koledzy pisaliście, auto ujeżdża obecnie kolega, ma przebieg 360kkm i bije jak biło.
S6C5 4,2 quattro manual i biło przy dynamicznej jeździe, założenie hamulców ze stałym zaciskiem zredukowało bicie, ale delikatne drżenie wyczuwalne jest nadal
S6C6 5,2 quattro awtomat - tu nie bije, ale jak wydre nagle dzidę to naparza przez chwilę i przestaje.
A napiszcie Koledzy czy czasem jak auto jest mocniej obciążone (większa waga bagażu itp), to czy czasem dolegliwości nie są bardziej wyczuwalne?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 166
- Rejestracja: 05 wrz 2010, 17:28
- Lokalizacja: Gostynin, Wólka Nosowska
Bije w wielu autach i przyczynami są: kola, hamulce, łożyska, przeguby, wały, półosie, ale są takie przypadki gdzie przyczyną wibracji nie są w/w czynniki. i tu jest hydrozagadka.
W C5TDI częściowo rozwiązałem problem na krótką metę poprzez podłożenie gumek pod flansze wychodzące z przedniego mechanizmu różnicowego. Owe gumki skasowały wyczuwalny luz poprzeczny na tych flanszach i wibracje się uspokoiły.
Dodam jeszcze jedną możliwość sprawdzenia czy to nie wał w quattro.
Ponieważ jest środkowy mechanizm różnicowy, wystarczy podnieść przód, wyłączyć ESP i rozpędzić przednią oś do prędkości wibrowania, jeśli będzie wibrować, wiadomo że nie wał!
W C5TDI częściowo rozwiązałem problem na krótką metę poprzez podłożenie gumek pod flansze wychodzące z przedniego mechanizmu różnicowego. Owe gumki skasowały wyczuwalny luz poprzeczny na tych flanszach i wibracje się uspokoiły.
Dodam jeszcze jedną możliwość sprawdzenia czy to nie wał w quattro.
Ponieważ jest środkowy mechanizm różnicowy, wystarczy podnieść przód, wyłączyć ESP i rozpędzić przednią oś do prędkości wibrowania, jeśli będzie wibrować, wiadomo że nie wał!
W mojej A6 drgania i wibracje pojawiały się przy prędkości 55-70 oraz 120. Wymieniłem podpore wału i wał został wyważony, nie przyniosło to żadnego efektu. Sprawdziłem łożyska kół ,półosie wydaje się że są ok .Przy tylnym moście od strony wału miałem uszkodzoną tuleje gumową po wymianie znikneły drgania przy 120. Pozostały przy 55-70 wiec podniosłem auto na podnośniku i przy prędkości 55-70 wibruje skrzynia z dyfrem wprowadzając w wibrace wał. Do wymiany są poduszki pod skrzynią mam nadzieję że wymiana rozwiąże problem.
Kolego daj znać jeśli coś się dowiesz,mam trochę podobny objaw.Wibracje są minimalne ale jestem za bardzo pedantyczny żeby takie anomalia wpływały na mój dyskomfort podczas jazdy,i to jeszcze w CCCOPATRYKUS pisze:W mojej A6 drgania i wibracje pojawiały się przy prędkości 55-70 oraz 120. Wymieniłem podpore wału i wał został wyważony, nie przyniosło to żadnego efektu. Sprawdziłem łożyska kół ,półosie wydaje się że są ok .Przy tylnym moście od strony wału miałem uszkodzoną tuleje gumową po wymianie znikneły drgania przy 120. Pozostały przy 55-70 wiec podniosłem auto na podnośniku i przy prędkości 55-70 wibruje skrzynia z dyfrem wprowadzając w wibrace wał. Do wymiany są poduszki pod skrzynią mam nadzieję że wymiana rozwiąże problem.
Ja takze jeszcze pare dni temu zmagalem sie z tym problemem, zauwazylem go dopiero po wymianie sprzegla gdyz przed tym jezdzilem nim gora 2 godzinki.. ale u mnie powodem tych przedziwnych drgan byly kola, poszly do wywazenia ale co najwazniejsze brakowalo tam jakiejs nasadki (pierscienie) koszt okolo 50zl za komplet. Drgania kompletnie zniknely a ja moglem znowu spokojnie spac
Panowie witam u mnie ciężka sprawa ale po kolei tak jak ja z tym robiłe bo mam drgania przy 30 i potem 60-70 km/h nie ma znaczenia czy przyśpieszam zwalniam czy jade na luzie tak czy siak na tych predkosciach czuć wibracje o amplitudzie odpowiadającej predkosci wału napedowego i teraz tak: felgi wyprostowane i wyważone opony przeguby zewnetrzne i wewnetrzne ok zawieszenie dyfra nowe, przeguby homokinetyczne na wale ok krzyżak ok podpora nowa,wal wyważony, kończą mi sie pomysły, jakies 20 000 temu zmienilem olej w skrzyni wlałem Swaga z normą GL-5 75w-40 juz nie wiem co robić moze to torsen niedomaga po wymianie oleju normalnie bym sie nie przejmował bo to ledwo te wibracje czuć na d....pie ale robie trasy po 1500km na Holandie i troche lipa wysypać napęd za granicą tym bardziej że jeździ sie z predkosciami ok 150 km/h ciągle przez ponad 13 godzin i auto dostaje w pi...de bardzo prosze o sensowne pomysły co to moze być moze ktos mial podobny problem dodam przebiego ponad 320 000 pozdrawiam