Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Bloki do oceny MULTITRONIC FNX

Układ napędowy i skrzynie biegów
Awatar użytkownika
Bart-S
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 153
Rejestracja: 03 wrz 2011, 00:58
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: Bart-S » 05 gru 2014, 21:07

Nie ma żadnego sekretu - sterownik adaptuje się z każdym nowym cyklem jazdy czyli uczy się nieustannie. Do czasu zapisania kolejnej adaptacji, wykorzystuje tą, którą obliczył sobie ostatnim razem.

...za każdym razem gdy wyłączycie silnik a temperatura ATF spada poniżej zadanego progu - indeksy ADP automatycznie zmieniają się na RUN i proces zaczyna się od nowa.

Jeśli zrozumiecie czym tak naprawdę jest adaptacja - zrozumiecie też logikę tego procesu.

Awatar użytkownika
zediii
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 197
Rejestracja: 05 maja 2014, 21:41
Imię: Marcin
Moje auto: Q7
Rocznik: 2007
Nadwozie: SUV
Silnik: 5.0 580KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Moszczanka

Post autor: zediii » 05 gru 2014, 21:41

Bartku a czy wartość zadana momentu blok 021 poz. 4 nie jest zbyt duża
I jeszcze czy obroty silnika na jałowym nie są za niskie i czy nie mają wpływu bo bawiłem się tym ostatnio???
No i ten ADP Run ;) kiedy znika na OK bo u mnie po przejechaniu 50km na S17 dalej jest RUN
Ostatnio zmieniony 05 gru 2014, 21:44 przez zediii, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Bart-S
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 153
Rejestracja: 03 wrz 2011, 00:58
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: Bart-S » 05 gru 2014, 21:43

Tak jak napisałem wcześniej - bloki są OK.

Awatar użytkownika
zediii
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 197
Rejestracja: 05 maja 2014, 21:41
Imię: Marcin
Moje auto: Q7
Rocznik: 2007
Nadwozie: SUV
Silnik: 5.0 580KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Moszczanka

Post autor: zediii » 05 gru 2014, 21:45

Jutro wchodzę do kanału powiedz mi czego szukać przy wybieraku???

Awatar użytkownika
Bart-S
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 153
Rejestracja: 03 wrz 2011, 00:58
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: Bart-S » 05 gru 2014, 21:54

Zadzwoń jutro jak będziesz przy aucie. Kanał nie będzie potrzebny.

Awatar użytkownika
zediii
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 197
Rejestracja: 05 maja 2014, 21:41
Imię: Marcin
Moje auto: Q7
Rocznik: 2007
Nadwozie: SUV
Silnik: 5.0 580KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Moszczanka

Post autor: zediii » 05 gru 2014, 21:56

OK myślę, że tak około 11

Zacytuję z A4forum
"Pisząc o MVB10 - warto przypomnieć, że dziwne zachowanie skrzyni można przypisać także zgubieniu przez sterownik informacji dot. adaptacji sprzęgła. Może to nastąpić np. w wyniku odłączenia akumulatora. Typowym objawem „wypadnięcia” adaptacji jest opóźniona reakcja na pedał przyśpieszenia (możliwe są także szarpnięcia). Nie dysponując VAG-iem adaptację sprawdzimy ustawiając auto na wzniesieniu - po puszczeniu hamulca auto nie powinno zjechać więcej niż 0,3-0,5m. Posiadając interfejs, sprawdzamy wspomniany już wcześniej MVB10/2 - dopóki skrzynia nie osiągnie temperatury roboczej, indeks ten będzie zawierał wpis ADP RUN. Gdy temperatura przekroczy 65 stopni (czasem trzeba czekać nawet do 70 stopni - odczyt z MVB10/3), w MVB10/2 powinien pojawić się wpis ADP OK). Jeśli tak się nie stanie - należy wykonać procedurę adaptacji (opisaną w wątku Encyklopedia CVT: http://www.a4-klub.p...a-t94996.0.html)."

U mnie jest temp 74 C i jest ADP Run????
Czy to normalne???

Awatar użytkownika
Bart-S
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 153
Rejestracja: 03 wrz 2011, 00:58
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: Bart-S » 05 gru 2014, 23:31

Nie musiałeś mnie cytować <lol>

Adaptacja sama z siebie się nie zapisze - ma ona miejsce w trakcie mikropoślizgu sprzęgła a zatem wymagane są odpowiednie warunku do jej zapisania... 1: temperatura ATF, 2: auto zatrzymane z zapiętym biegiem i wciśniętym hamulcem.

Awatar użytkownika
zediii
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 197
Rejestracja: 05 maja 2014, 21:41
Imię: Marcin
Moje auto: Q7
Rocznik: 2007
Nadwozie: SUV
Silnik: 5.0 580KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Moszczanka

Post autor: zediii » 05 gru 2014, 23:49

Poradnik
GOODny UWAGI

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga