Nie ma żadnego sekretu - sterownik adaptuje się z każdym nowym cyklem jazdy czyli uczy się nieustannie. Do czasu zapisania kolejnej adaptacji, wykorzystuje tą, którą obliczył sobie ostatnim razem.
...za każdym razem gdy wyłączycie silnik a temperatura ATF spada poniżej zadanego progu - indeksy ADP automatycznie zmieniają się na RUN i proces zaczyna się od nowa.
Jeśli zrozumiecie czym tak naprawdę jest adaptacja - zrozumiecie też logikę tego procesu.
Bloki do oceny MULTITRONIC FNX
- zediii
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 197
- Rejestracja: 05 maja 2014, 21:41
- Imię: Marcin
- Moje auto: Q7
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: SUV
- Silnik: 5.0 580KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Moszczanka
Bartku a czy wartość zadana momentu blok 021 poz. 4 nie jest zbyt duża
I jeszcze czy obroty silnika na jałowym nie są za niskie i czy nie mają wpływu bo bawiłem się tym ostatnio???
No i ten ADP Run kiedy znika na OK bo u mnie po przejechaniu 50km na S17 dalej jest RUN
I jeszcze czy obroty silnika na jałowym nie są za niskie i czy nie mają wpływu bo bawiłem się tym ostatnio???
No i ten ADP Run kiedy znika na OK bo u mnie po przejechaniu 50km na S17 dalej jest RUN
Ostatnio zmieniony 05 gru 2014, 21:44 przez zediii, łącznie zmieniany 1 raz.
- zediii
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 197
- Rejestracja: 05 maja 2014, 21:41
- Imię: Marcin
- Moje auto: Q7
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: SUV
- Silnik: 5.0 580KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Moszczanka
OK myślę, że tak około 11
Zacytuję z A4forum
"Pisząc o MVB10 - warto przypomnieć, że dziwne zachowanie skrzyni można przypisać także zgubieniu przez sterownik informacji dot. adaptacji sprzęgła. Może to nastąpić np. w wyniku odłączenia akumulatora. Typowym objawem „wypadnięcia” adaptacji jest opóźniona reakcja na pedał przyśpieszenia (możliwe są także szarpnięcia). Nie dysponując VAG-iem adaptację sprawdzimy ustawiając auto na wzniesieniu - po puszczeniu hamulca auto nie powinno zjechać więcej niż 0,3-0,5m. Posiadając interfejs, sprawdzamy wspomniany już wcześniej MVB10/2 - dopóki skrzynia nie osiągnie temperatury roboczej, indeks ten będzie zawierał wpis ADP RUN. Gdy temperatura przekroczy 65 stopni (czasem trzeba czekać nawet do 70 stopni - odczyt z MVB10/3), w MVB10/2 powinien pojawić się wpis ADP OK). Jeśli tak się nie stanie - należy wykonać procedurę adaptacji (opisaną w wątku Encyklopedia CVT: http://www.a4-klub.p...a-t94996.0.html)."
U mnie jest temp 74 C i jest ADP Run????
Czy to normalne???
Zacytuję z A4forum
"Pisząc o MVB10 - warto przypomnieć, że dziwne zachowanie skrzyni można przypisać także zgubieniu przez sterownik informacji dot. adaptacji sprzęgła. Może to nastąpić np. w wyniku odłączenia akumulatora. Typowym objawem „wypadnięcia” adaptacji jest opóźniona reakcja na pedał przyśpieszenia (możliwe są także szarpnięcia). Nie dysponując VAG-iem adaptację sprawdzimy ustawiając auto na wzniesieniu - po puszczeniu hamulca auto nie powinno zjechać więcej niż 0,3-0,5m. Posiadając interfejs, sprawdzamy wspomniany już wcześniej MVB10/2 - dopóki skrzynia nie osiągnie temperatury roboczej, indeks ten będzie zawierał wpis ADP RUN. Gdy temperatura przekroczy 65 stopni (czasem trzeba czekać nawet do 70 stopni - odczyt z MVB10/3), w MVB10/2 powinien pojawić się wpis ADP OK). Jeśli tak się nie stanie - należy wykonać procedurę adaptacji (opisaną w wątku Encyklopedia CVT: http://www.a4-klub.p...a-t94996.0.html)."
U mnie jest temp 74 C i jest ADP Run????
Czy to normalne???
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga