Audi A6 / A7 Klub Polska - Forum




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Opony Audi A6 Opony i felgi Audi A6 motostacja.pl w a6klub.pl Opony samochodowe OC/AC sklep z częściami samochodowymi forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Opony Audi A6
Felgi Audi A6
Części
samochodowe
Opony
samochodowe
Kup OC/AC
Express Parts
Przepływomierz
powietrza
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[A6 C5] Montaż kierownicy multifunkcyjnej - opis
Autor Wiadomość
bendzji 



Model: A4 B7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 2005
Skrzynia: Multitronic
Kod silnika: BLB
Imię: Michał
Pomógł: 412 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 6688
Skąd: Września
Wysłany: 2018-09-26, 21:34   

trzeba zrobić po prostu, nie bardzo rozumiem drugą część pytania


parę postów wyżej wrzuciłem rozpiskę pinów przekaźnika: https://www.a6klub.pl/a6-...,180.htm#905879


z tych pinów w twoim przypadku interesują Ciebie - pin 1 i 3 czyli CAN ( łączysz np. do szarej wtyki licznika pin 5 i pin 6 ) , pin 6 , pin 12 , pin 12 , pin 15 , pin 18
_________________
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP JEST : Ford Smax 2.0TDCI automat , A4 B7 2.0TDI MULTI
 
 
Administrator 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Andrzej
Pomógł: 231 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 9376
Skąd: A6Klub.PL

homer-83


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Rok: 2001
Skrzynia: Manual
Dołączył: 20 Kwi 2013
Posty: 2
Skąd: boleslawiec
Wysłany: 2018-10-29, 21:23   

Witam. Zamontowałem kierownice w a6 c5 polift. Wszystko zgodnie z instrukcją. Przekażnik z koncówką C. Po podłączeniu okazało sie że nie wymaga kodowania wszystko działa jak należy. ALE chce polączyć sie z kierownica VCDS [16] Steering Wheel nie widzi kierownicy. Próbowąłem dwoma kablami i dwoma prograamami VCDS i VAG COM. Teraz moje pytanie czy jest różnica w który pin wepnę pin 6 z przekaznika do gniazda diagnostycznego po linii K pin7 czy po linii L pin 15. Może trzeba dodatkowo aktywowac kierownicę np. jak tempomat, lub coś w radiu dodatkowo kodowac, moze wina byc po stronie przekaznika? Z gory dziekuje za odpowiedz. Pozdrawiam.
 
 
bendzji 



Model: A4 B7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 2005
Skrzynia: Multitronic
Kod silnika: BLB
Imię: Michał
Pomógł: 412 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 6688
Skąd: Września
Wysłany: 2018-10-29, 22:30   

pod linię K najlepiej
_________________
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP JEST : Ford Smax 2.0TDCI automat , A4 B7 2.0TDI MULTI
 
 
Administrator 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Andrzej
Pomógł: 231 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 9376
Skąd: A6Klub.PL

zarzyk 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: Quattro
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Kod silnika: APU
Imię: Mariusz
Wiek: 31
Dołączył: 04 Mar 2012
Posty: 803
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-01-24, 11:01   

Chcę zmienić obręcz kierownicy, jest po prostu wytarta, znalzłem ładną ale nie wiem czy była od multi czy nie. Czy sama obręcz będzie pasowała jak poprzekłądam wszystko od siebie? ja mam multi z 2000r

[ Dodano: 2019-01-24, 11:30 ]







czy na podstawie zdjęć można stwierdzić czy będzie pasowała? sama obręcz wygląda ładnie, moja jest taka jak by klar z niej zszedł i widać matowe miejsca.
_________________
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a
ETKA ELSA i VAG - zapraszam :)
 
 
bendzji 



Model: A4 B7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 2005
Skrzynia: Multitronic
Kod silnika: BLB
Imię: Michał
Pomógł: 412 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 6688
Skąd: Września
Wysłany: 2019-01-24, 18:02   

widać że jest multi , jakby co można przełożyć bebechy bez problemu
_________________
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP JEST : Ford Smax 2.0TDCI automat , A4 B7 2.0TDI MULTI
 
 
maja3d 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AYM 155KM
Napęd: FWD
Rok: 2002
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AYM
Imię: Marcin
Dołączył: 23 Maj 2014
Posty: 5
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2019-01-26, 12:57   

Mam brak zasilania we wtyczce nad ta od poduchy w której powinno być zasilanie do modułu.
Kierownica to multi+ zmian biegów tip. Przekaźnik ma oznaczenia 4B0907487A.
Czy jest to prawidłowy? Takie auto już kupiłem i kiera nie działa. Gdzie szukac przyczyny?
Na wtyczce przekaźnika w pinach 10 oraz 12 jest +12 po zapłonie a na kierownicy nie ma.
Jak sprawdzić czy dochodzi zasilanie do tasmy czy to ona może byc winna?

Jaki nr taśmy szukac w celu kupna ewentualnie?
 
 
Administrator 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Andrzej
Pomógł: 231 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 9376
Skąd: A6Klub.PL

bendzji 



Model: A4 B7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 2005
Skrzynia: Multitronic
Kod silnika: BLB
Imię: Michał
Pomógł: 412 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 6688
Skąd: Września
Wysłany: 2019-01-26, 18:05   

jakie masz radio? ten przekaźnik nie obsługuje tiptronika w kierownicy

musisz Kolumne rozebrać i zobaczyć czy dochodzi napięcie do taśmy od drugiej strony
_________________
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP JEST : Ford Smax 2.0TDCI automat , A4 B7 2.0TDI MULTI
 
 
maja3d 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AYM 155KM
Napęd: FWD
Rok: 2002
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AYM
Imię: Marcin
Dołączył: 23 Maj 2014
Posty: 5
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2019-01-27, 09:01   

bendzji napisał/a:
jakie masz radio? ten przekaźnik nie obsługuje tiptronika w kierownicy

musisz Kolumne rozebrać i zobaczyć czy dochodzi napięcie do taśmy od drugiej strony

Radio to Rnsd. Wiem ze ktos z poprzednich właścicieli zmienial kierownice z multi na trojramienną ale pozniej znowu zostala zmieniona na multi z tym ze juz nie działała. Przestudiowalem watek i widze ze powienienem szukac z oznaczeniem H.

Co do zasilania tej tasmy to kyore piny beda za to odpowiedzilane?
 
 
bendzji 



Model: A4 B7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 2005
Skrzynia: Multitronic
Kod silnika: BLB
Imię: Michał
Pomógł: 412 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 6688
Skąd: Września
Wysłany: 2019-01-27, 20:42   

powyżej wtyczki od poduchy są tylko dwa piny - masa i zasilanie
_________________
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP JEST : Ford Smax 2.0TDCI automat , A4 B7 2.0TDI MULTI
 
 
Administrator 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Andrzej
Pomógł: 231 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 9376
Skąd: A6Klub.PL

Patryk5589 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Rok: 2002
Skrzynia: Multitronic
Imię: Patryk
Wiek: 22
Dołączył: 10 Mar 2019
Posty: 1
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2019-03-10, 16:45   

Cześć, również mam problem z podłączeniem a niestety zdjęcia z góry tematu są już dawno niedostępne.
Mój problem polega na tym że nie mam napięcia na górnych stykach w taśmie, poza tym nie wiem czego brakuje mi przy module w kierownicy (złączam zdjęcia). Zakupiłem kierownice z poduszką i przekaźnikiem z 1 kompletu. Nie mam również instalacji do której mógłbym podłączyć przekaźnik więc będę musiał coś z tym modzić. Czy ktoś z obcykanych mógłby mi przygotować taką wiązkę(taką którą wstawił kolega bendzji
Wysłany: 2018-09-25, 22:07.Zapłacę). Rok auta 2002, taśma 7 pinów, radio audi concert 1(będzie przesiadka na 2 din w późniejszym czasie).
Pozdrawiam! :]

https://zapodaj.net/28019d4722854.jpg.html -Kiera z widocznym modułem
https://zapodaj.net/36b4f55442744.jpg.html -Przekaźnik

ps: z czego najlepiej podać napięcie na to zasilanie z taśmy? ( włącznik świateł ? )
 
 
bendzji 



Model: A4 B7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 2005
Skrzynia: Multitronic
Kod silnika: BLB
Imię: Michał
Pomógł: 412 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 6688
Skąd: Września
Wysłany: 2019-03-10, 21:22   

brakuje ci jednego kabelka w kierownicy - od tych 2 pinow powyżej żóltej wtyczki do modułu

zasilanie na nie musisz dać z plusa po zapłonie

rozpiskę pinów przekaźnika już wrzucałem wcześniej -

_________________
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP JEST : Ford Smax 2.0TDCI automat , A4 B7 2.0TDI MULTI
 
 
Pleban213 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 2001
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Tomek
Dołączył: 04 Gru 2019
Posty: 24
Skąd: Pomorze zachodnie
Wysłany: 2019-12-20, 18:17   

Witam Szanownych panów, wertowałem tą instrukcję i niestety nie jestem w stanie nic wydedukować. Mam A6 C5 z maja 2001 z ESP 2,8 quattro. Kierownicę mam multi, podgrzewaną. Ale bez tipa na ramionach. Znalazłem kilka multi kierownic grzanych z tipem, opisanych jako A8/A6. No i niestety nie wiem co dalej z tym fantem... Trudno mi powiedzieć czy owe kierownice są przed czy poliftowe. Czy przed liftem występował tiptronic na kierownicy. Proszę o pomoc od czego zacząć oględziny.
 
 
Administrator 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Andrzej
Pomógł: 231 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 9376
Skąd: A6Klub.PL

bendzji 



Model: A4 B7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 2005
Skrzynia: Multitronic
Kod silnika: BLB
Imię: Michał
Pomógł: 412 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 6688
Skąd: Września
Wysłany: 2019-12-20, 22:00   

Multifunkcja z tipem to tylko polifty były - no jest różnica w wyglądzie
_________________
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP JEST : Ford Smax 2.0TDCI automat , A4 B7 2.0TDI MULTI
 
 
Pleban213 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 2001
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Tomek
Dołączył: 04 Gru 2019
Posty: 24
Skąd: Pomorze zachodnie
Wysłany: 2019-12-20, 22:24   

Czyli nie ugryzę tego bo w polifcie zmienił się sposób komunikacji z K-line na can tak?
 
 
bendzji 



Model: A4 B7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 2005
Skrzynia: Multitronic
Kod silnika: BLB
Imię: Michał
Pomógł: 412 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 6688
Skąd: Września
Wysłany: 2019-12-20, 23:27   

nie - sama zmiana kierownicy nie ma na to wpływu - to przekaźnik multifunkcji komunikuje się w zależności od typu po remc albo can ( K line służy do diagnostyki ;) )

W twoim przypadku wymiana kierownicy na multifunkcję z tipronikiem i podgrzewaną trafi na nastepujące problemy - dopasowanie wtyczki od zasilania podgrzewania w kierownicy ( albo wymiana taśmy na taką z końcówką Q na AL ) , wymiana przekaźnika multifunkcji na taki co obsługuje tiptronica i podciągnięcie 3 kabelków do wybieraka
_________________
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP JEST : Ford Smax 2.0TDCI automat , A4 B7 2.0TDI MULTI
 
 
Administrator 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Andrzej
Pomógł: 231 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 9376
Skąd: A6Klub.PL

Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: