Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 
 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

blacharstwo lakiernictwo OC/AC OC/AC warsztat Gdańsk forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Sztuka
lakierowania
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
werden.pl
moto market
AZet Auto Serwis
Naprawa
wgnieceń
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tomekkk1
2013-09-09, 00:05
[A6 C5] kodowanie Vagiem - opisy
Autor Wiadomość
czako0 



Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Rok: 2005
Skrzynia: Manual
Imię: Łukasz
Wiek: 42
Dołączył: 10 Kwi 2008
Posty: 46
Skąd: Gliwice/Tarnów
Wysłany: 2009-03-30, 11:00   [A6 C5] kodowanie Vagiem - opisy

witam kiedy było ale sie zbyło wiec podsyłam małe kompendium jak kodowac vagiem nasze autka moze komus sie przyda wiec postaram sie na bieżąco cos podsylac i zachęcam do dodawania nowych opisów pozdrawiam

ustawienia kata wtrysku we vagu
Select]
[01- Engine]
[04 - Basic Settings]
Obserwujemy pozycję 2, powinna wartość się mieścic w odpowiednich granicach powinno byc w granicach 49-54

Zamykanie zamków drzwi po przekroczeniu 15 km/h
PRZYK?AD ZASTOSOWANIA:
Spróbujmy aby w naszym aucie zamki w drzwiach i klapie bagażnika zamykały się automatycznie po ruszeniu (przekroczeniu 15km/h), a następnie po zatrzymanu, zgaszeniu auta i wyjęciu kluczyka otwierały się.

Potrzebujemy:
- interfejs
- komputer z oprogramowaniem (VAG-COM)
Procedura kodowania:
1) Wchodzimy do sterownika:
STG 35 (Zentralverriegelung) auswählen (Komfortsystem)
2) Wybieramy
STG Codierung -> Funktion 07
3) Odczytujemy wartość w Software Coding
np. w moim przypadku było to 12865
UWAGA: Koniecznie zapisać wartość kodu sprzed zmiany by wrazie niepowodzenia (nie zadziałania, itp) wpisać go ponownie.
Rozszyfowując tą wartość mamy:
+ 008192
+ 004096
+ 000512
+ 000064
+ 000001
SUMA = 12865
tymsamym rozszyfrowaliśmy jakie funkcje mamy włączone - patrz lista kodowania powyżej.
4) dodajemy funkcję zamykania zamków po przekroczeniu 15km/h i odblowowywania ich po zgaszeniu auta i wyjęciu kluczyka. W tym celu musimy dodat wartość kodu:
+ 000032
nowa Suma = 12897
Wartość tą wpisujemy w oknie w miejscu odczytanego dotychczasowego kodu (linijka Software Coding)
5) Zatwierdzamy "Do it!"
6) Teraz już możemy cieszyć sie załączoną nową funkcją.

Adaptowanie sterownika poduszek - wyłączenie/włączenie poduszki pasażera
Wybierz 15 (Airbags)
Adaptacja sterownika - Funkcja 10
Wskazówka: W zależności od modelu, nie wszystkie kanały mogą być dostępne
W kanale 01 należu wpisać odpowiednią liczbę:
0 - Poduszka pasażera kierowcy aktywna
1 - Poduszka pasażera kierowcy nieaktywna


Kodowanie sterownika "Pomoc w parkowaniu"
Wybierz moduł 76
Kodowanie sterownika - funkcja 07
Przykład numeru kodu : 11103
?xxxx - niedostępne
x?xxx - rodzaj skrzyni biegów
0 - Skrzynia manualna
1 - Skrzynia automatyczna
xx?xx - potwierdzenie funkcji
0 - nieaktywne
1 - aktywne (standard)
xxx?x - rodzaj karoserii
0 - sedan
1 - avant
xxxx? - model auta
3 - Audi A3
4 - Audi A4
6 - Audi A6
8 - Audi A8
Adaptacja sterownika
Wybierz moduł 76
Adaptacja sterownika - Funkcja 10
->Kanał 01 - Głośność sygnału ostrzegania
Wartości do ustawiania głośności są pomiędzy 2 i 7. Podczas wprowadzania nowej można testować sygnał wrzucając bieg wsteczny.
->Kanał 02 - Wysokość dźwięku sygnału ostrzegania
Wartość wysokości dźwięku wybiera się pomiędzy 0 i 4 (0,5 - 2 kHz). Testowanie jak wyżej.

DOPASOWANIE PILOTÓW ZDALNEGO STEROWANIA

Poniżej opisano sposób dopasowania radiowych pilotów sterujących funkcjami
zamka centralnego w samochodach VW/AUDI.


Zbierz wszystkie piloty zdalnego sterowania jakie chcesz zaprogramować. Jeden z kluczyków pojazdu umieść w stacyjce i włącz zapłon w pozycję ON. Korzystając z programu VAG-COM wykonaj następujące czynności:
[Wybór]
[46 - Moduł komfortu] lub [35 - Centralny zamek]
[Adaptacja - 10]
Wybierz kanał "01" (w niektórych modelach AUDI może to być kanał "21")
[Odczytaj]
W polu "Wartość zapisana" powinna pojawić się liczba aktualnie zaprogramowanych pilotów.
W polu "Nowa wartość" wpisz łączną ilość pilotów (max. 4) jakie chcesz dopasować do sterownika (łącznie z działającymi już pilotami).
[Testuj]
Upewnij się, że sterownik akceptuje wprowadzoną wartość.
[Zapisz]
Teraz masz ok. 15 sekund na dopasowanie wszystkich pilotów zdalnego sterowania. Naciskaj i przytrzymuj (przez min. 1 sekundę) - po kolei w każdym pilocie przeznaczonym do zakodowania - przycisk UNLOCK (otwieranie).
Jeżeli powyższa procedura nie działa - tzn. zarówno kanał "01" jak i "21" nie są dostępne - postępuj następująco:
Jeden z kluczyków pojazdu (stary - z zakodowanym i działającym pilotem) umieść w stacyjce i włącz zapłon w pozycję ON (nie uruchamiaj pojazdu!). Korzystając z programu VAG-COM wykonaj następujące czynności:
[Wybór]
[46 - Moduł komfortu] lub [35 - Centralny zamek]
[Bloki pomiarowe - 08]
Wybierz grupę "003" (w niektórych modelach może to być grupa "007")
[Idź!]
Wartość wyświetlana w polu numer 2 pozwala odczytać ile pilotów jest aktualnie dopasowanych i jakie pozycje zajmują one w pamięci sterownika, np.: "0001" informuje o tym, że dopasowany jest jeden pilot i zajmuje on pierwszą pozycję w pamięci sterownika.
Teraz zamknij samochód od zewnątrz ("ręcznie" - nie pilotem!) używając do tego kluczyka zespolonego razem z niedopasowanym jeszcze pilotem (zamykaj drzwi kierowcy).
Teraz w ciągu 5 sekund od zamknięcia drzwi naciśnij przycisk UNLOCK (otwieranie) w niedopasowanym jeszcze pilocie. Ilość naciśnięć przycisku UNLOCK odpowiada za pozycję pilota w pamięci sterownika. Dwukrotne naciśnięcie przycisku otwierania spowoduje zapisanie pilota na drugiej pozycji pamięci, trzykrotne -
na trzeciej itd.
Przykład:
Jeżeli chcesz zaprogramować nowy pilot zdalnego sterowania, a przed rozpoczęciem procedury dopisania pilotów w polu nr 2 w grupie "003" (lub "007") bloków pomiarowych widniała wartość "0001", powinieneś nacisnąć przycisk UNLOCK dwa razy. Rezultatem tej czynności powinna być wartość "0011" w polu nr 2.
Po zakończeniu ustalania pozycji programowanego w danej chwili pilota, zaczekaj 5 sekund po czym naciśnij przycisk UNLOCK (na nowo zakodowanym pilocie).
Wyłącz zapłon i wyciągnij kluczyk ze stacyjki. Sprawdź działanie pilota: naciśnij przycisk LOCK aby zamknąć pojazd. Naciśnij UNLOCK - aby otworzyć.
Umieść w stacyjce pojazdu kluczyk z nowo zakodowanym pilotem. Włącz zapłon ale nie uruchamiaj pojzadu.
[Wybór]
[46 - Moduł komfortu] lub [35 - Centralny zamek]
[Bloki pomiarowe - 08]
Wybierz grupę "003" (w niektórych modelach może to być grupa "007")
[Idź!]
Nawiązując do podanego wyżej przykładu, pole nr 2 powinno wskazywać np. wartość "0011".

Dopisując nowe nadajniki pamiętaj, że przydzielając im zajęte już miejsca w pamięci sterownika (reprezentowane przez "1" w polu nr 2) wykasujesz tym samym - działające już - stare piloty zdalnego sterowania.

REGULACJA REFLEKTORÓW XENONOWYCH
WYPOSA?ONYCH W UK?AD AUTOMATYCZNEGO POZIOMOWANIA

Opisane poniżej czynności nie mogą być utożsamiane z oficjalnymi instrukcjami
serwisowymi i chociaż dołożyliśmy wszelkich starań, aby zebrane tu informacje były
prawdziwe i aktualne - nie ponosimy żadnej odpowiedzialności za ewentualne
straty czy uszkodzenia powstałe na skutek zastosowania się do naszych wskazówek.

Opisana poniżej procedura sama w sobie nie ustawia świateł! Powoduje ona jedynie zatrzymanie się elektrycznych nastawników ustalających wysokość świateł w pozycji "wyśrodkowanej", w której powinno się przeprowadzić ręczną regulację reflektora za pomocą śrub znajdujących się w jego obudowie.
Procedura powinna być wykonana do samego końca, w przeciwnym wypadku w pamięci sterownika może pojawić się błąd "Reflektory nie zostały wyregulowane". Aby go wykasować należy przeprowadzić całą procedurę regulacji reflektora.
Przed przystąpieniem do regulacji świateł muszą być spełnione następujące warunki:
► Pojazd musi stać na równym podłożu
► Hamulec ręczny musi być zwolniony
► Zapłon musi być włączony
► ?wiatła wyłączone
► Sterownik w pamięci nie może posiadać żadnych błędów
Procedurę przeprowadzamy w następujący sposób:
[Wybór]
[55-Zasięg xenonów] (w niektórych pojazdach należy wybrać sterownik [29-?wiatła -lewa str.]
[Nastawy podst. - 04]
Grupa "001"
[Idź!]
Zaczekaj około 20 sekund. W tym czasie silniczki ustalające wysokość światła zatrzymają się w pozycji odpowiedniej do ręcznej regulacji reflektora.
Włącz światła i ustaw je śrubami w reflektorze zgodnie z zaleceniami producenta.
Teraz przejdź do grupy "002". W tym momencie sterownik zapamięta położenie nastawników jako położenie bazowe.
[Gotowe, powrót]

ADAPTACJA NASTAWNIKA PRZEPUSTNICY
Opisane poniżej czynności nie mogą być utożsamiane z oficjalnymi instrukcjami
serwisowymi i chociaż dołożyliśmy wszelkich starań, aby zebrane tu informacje były
prawdziwe i aktualne - nie ponosimy żadnej odpowiedzialności za ewentualne
straty czy uszkodzenia powstałe na skutek zastosowania się do naszych wskazówek.
Poniżej opisano sposób przeprowadzenia adaptacji nastawnika przepustnicy. Procedura dotyczy wielu pojazdów VW/AUDI/SEAT/SKODA wyposażonych zarówno w przepustnicę typu Drive-By-Wire (sterowaną całkowicie elektrycznie) jak też posiadających przepustnicę sterowaną za pomocą tradycyjnej linki połączonej z pedałem gazu. W tym ostatnim przypadku (gdzie między pedałem gazu i przepustnicą jest linka), adaptacja przepustnicy może być przeprowadzona pod warunkiem, że pojazd nie jest wyposażony w zawór regulacji biegu jałowego (ISV). Pojazdy wyposażone w ten zawór nie posiadają elektrycznych silniczków sterujących pracą przepustnicy.
Z informacji bardziej oczywistych: silniki TDI nie posiadają nawet przepustnicy :-)

Oto wybrane przykłady sytuacji, po których powinno się przeprowadzić omawianą tu procedurę:
? Akumulator pojazdu został odłączony, ponownie podłączony lub się rozładował.
? Sterownik silnika został wymieniony na nowy lub wymontowany i ponownie zainstalowany.
? Zespół przepustnicy został przeczyszczony, wymieniony na nowy lub wymontowany i ponownie zainstalowany.
? Pedał przyśpieszenia został wymieniony na nowy lub wymontowany i ponownie zainstalowany.

Aby prawidłowo przeprowadzić procedurę adaptacji przepustnicy, muszą zostać spełnione następujące warunki:
? Brak błędów a pamięci sterownika silnika.
? Napięcie akumulatora przynajmniej 11.5 V
? Przepustnica w pozycji: "Bieg jałowy" (noga z gazu).
? Przepustnica czysta!
? Wyłączone urządzenia elektryczne pobierające dużą ilość energii elektrycznej (ogrzewanie szyb, foteli, klimatyzacja, oświetlenie zewnętrzne)
? Temperatura płynu chłodzącego pomiędzy 5 a 95?C
? W niektórych "mniejszych" silnikach (1.0-1.4 ccm np. VW Lupo, Polo...) przed właściwą procedurą adaptacji przepustnicy, należy wykasować wcześniej wyuczone wartości zapisane w sterowniku silnika. Robi się to zapisując wartość "0" na "zerowym" kanale adaptacji (00).

PROCEDURA ADAPTACJI PRZEPUSTNICY W POJAZDACH Z TRADYCYJN? LINK? GAZU
(ale bez zaworu regulacji biegu jałowego):
Zapłon włączony, silnik nie pracuje!
[Wybór]

[01 - Silnik]

[Bloki pomiarowe - 08]

Wybierz grupę "098" (lub grupę "001" w niektórych pojazdach wyposażonych w sterowniki SIMOS
i Marelli np. silniki ADY i AEE).
[Idź!]

[Przełącz na Nastawy - 04]

Po przełączeniu na Nastawy podstawowe w górnym, prawym polu ekranu pojawi się informacja:
"Adapt. trwa" i rozpocznie się proces adaptacji. Można będzie również usłyszeć pracę przepustnicy i zauważyć jak zmieniają się pewne wartości wyświetlane przez program VAG-COM.
System należy pozostawić w nastawach podstawowych przez około 30 sekund, po czym można ponownie przełączyć na :

[Bloki pomiarowe - 08]
...i gotowe.
PODCZAS WYKONYWANIA POWY?SZEJ PROCEDURY NIE WOLNO DOTYKAć PEDA?U GAZU I SILNIK NIE MO?E BYć URUCHOMIONY.

________________________________________

PROCEDURA ADAPTACJI PRZEPUSTNICY W POJAZDACH Z PRZEPUSTNIC? DBW

(Sprawdź czy komunikacja z silnikiem jest realizowana przez protokół KWP-1281 - informacja widoczna w lewym, górnym rogu ekranu "Odczyt z sterownika"). Niektóre przykłady pojazdów, w których sterownik silnika wykorzystuje KWP-1281 ( rok prod. 2000 + ): Golf / GTi / Bora / Jetta / Nowy Beetle / Audi TT 1.8 T
Zapłon włączony, silnik nie pracuje!
[Wybór]

[01 - Silnik]

[Bloki pomiarowe - 08]

Wybierz grupę "060".
[Idź!]

[Przełącz na Nastawy - 04]

Po przełączeniu na Nastawy podstawowe w górnym, prawym polu ekranu pojawi się informacja:
"Adapt. trwa" i rozpocznie się proces adaptacji. Można będzie również usłyszeć pracę przepustnicy i zauważyć jak zmieniają się pewne wartości wyświetlane przez program VAG-COM.
System należy pozostawić w nastawach podstawowych przez około 30 sekund, po czym można ponownie przełączyć na :

[Bloki pomiarowe - 08]
...i gotowe.
PODCZAS WYKONYWANIA POWY?SZEJ PROCEDURY NIE WOLNO DOTYKAć PEDA?U GAZU I SILNIK NIE MO?E BYć URUCHOMIONY.

________________________________________

PROCEDURA ADAPTACJI PRZEPUSTNICY W POJAZDACH Z PRZEPUSTNIC? DBW (protokół KWP-2000)

(Sprawdź czy komunikacja z silnikiem jest realizowana przez protokół KWP-2000 - informacja widoczna w lewym, górnym rogu ekranu "Odczyt z sterownika"). Niektóre przykłady pojazdów, w których sterownik silnika wykorzystuje KWP-2000 ( rok prod. 2002 + ): / A4 / Passat / Touareg.

Zapłon włączony, silnik nie pracuje!
[Wybór]

[01 - Silnik]

[Nastawy podst. - 04]

Wybierz grupę "060".
[Idź!]

Na górze ekranu powinna pojawić się informacja: Nastawy podstawowe: OFF. Kliknij przycisk:

[ON/OFF/Dalej]

Powinien pojawić się komunikat: Nastawy podstawowe: ON.

Po przełączeniu na Nastawy podstawowe w górnym, prawym polu ekranu pojawi się informacja:
"Adapt. trwa" i rozpocznie się proces adaptacji. Można będzie również usłyszeć pracę przepustnicy i zauważyć jak zmieniają się pewne wartości wyświetlane przez program VAG-COM.
System należy pozostawić w nastawach podstawowych przez około 30 sekund, po czym ponownie kliknąć:

[ON/OFF/Dalej] wyłączając w ten sposób Nastawy podstawowe.

Na górze ekranu powinna pojawić się informacja: Nastawy podstawowe: OFF
[Gotowe, powrót]
PODCZAS WYKONYWANIA POWY?SZEJ PROCEDURY NIE WOLNO DOTYKAć PEDA?U GAZU I SILNIK NIE MO?E BYć URUCHOMIONY.
_________________
http://www.squad-gliwice.pl
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
psyho 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Wiek: 39
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 16
Skąd: UK
Wysłany: 2009-03-30, 22:38   

A takze powinines dodac iz osoby nie majace doswiadczenia nie powinny sie za to brac bo moge uszkodzic swoje auto :)
_________________
M.
 
 
czako0 



Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Rok: 2005
Skrzynia: Manual
Imię: Łukasz
Wiek: 42
Dołączył: 10 Kwi 2008
Posty: 46
Skąd: Gliwice/Tarnów
Wysłany: 2009-03-30, 23:09   

wydaje mi sie ale moze tylko wydaje ze jest opis chocby np PROCEDURA ADAPTACJI PRZEPUSTNICY W POJAZDACH Z PRZEPUSTNIC? DBW (protokół KWP-2000) lub PROCEDURA ADAPTACJI PRZEPUSTNICY W POJAZDACH Z PRZEPUSTNIC? DBW lub tradycyjna linka
dopasowanie pilotów hm.. :roll:
wyłaczenie poduszki hm.. :roll:
zamykanie zamków hm.. :roll:
nie zebym sie mądrzył ale jak nspisał kolega psyho co zostało zawarte w informacji ogólnej w ADAPTACJA NASTAWNIKA PRZEPUSTNICY ma oczywiscie racje wiec dodam ze zawsze przed wprowadzeniem zmian nalezy zapisac poprzednią wartosc zeby w razie niepowodzenia mozna bylo przywrócic poprzednie kodowanie
_________________
http://www.squad-gliwice.pl
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
czako0 



Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Rok: 2005
Skrzynia: Manual
Imię: Łukasz
Wiek: 42
Dołączył: 10 Kwi 2008
Posty: 46
Skąd: Gliwice/Tarnów
Wysłany: 2009-10-10, 14:00   

Natknąłem się na takie cóś
OBS?UGA ELEKTROMECHANICZNEGO HAMULCA POSTOJOWEGO (EPB)

Poniższe procedury wyjaśniają w jaki sposób przygotować system EPB do wymiany klocków hamulcowych oraz do ewentualnej naprawy.

Do poprawnego przeprowadzenia opisanych poniżej czynności przy pomocy oprogramowania VAG-COM muszą być spełnione następujące warunki:

► Włączony zapłon ( w pozycji ON )

► Hamulec postojowy WY??CZONY !! ! ( w pozycji OFF)



Audi A6, S6, Allroad (4F), A5/S5:


Otwieranie zacisków hamulcowych:

Włączyć i wyłączyć hamulec postojowy.

[Wybór]

[53-Hamulec postojowy]

[Nastawy podst. - 04]


Grupa "007"

[Idź!]

W tym momencie zaciski hamulcowe powinny się poluzować, umożliwiając w ten sposób przeprowadzenie wymiany klocków hamulcowych.

[Gotowe, powrót]


[Koniec odczytu, powrót - 06]

...dioda LED znajdująca się na przycisku hamulca EPB oraz lampka ostrzegawcza w zestawie wskaźników mrugają, ostrzegając o awarii / trybie serwisowym.



Zamykanie zacisków hamulcowych:

[Wybór]

[53-Hamulec postojowy]

[Nastawy podst. - 04]


Grupa "006"

[Idź!]

W tym momencie zaciski hamulcowe powinny się "zamknąć", dociskając klocki hamulcowe do tarczy.

[Gotowe, powrót]


[Koniec odczytu, powrót - 06]



Końcowy test funkcjonowania hamulca:

[Wybór]

[53-Hamulec postojowy]

[Nastawy podst. - 04]


Grupa "010"

[Idź!]


W tym momencie zaciski hamulcowe powinny się "zamknąć" i "otworzyć" trzy razy.


[Gotowe, powrót]


[Koniec odczytu, powrót - 06]





Audi A8, S8 (4E):

Otwieranie zacisków hamulcowych w celu wymiany klocków hamulcowych.

[Wybór]

[53-Hamulec postojowy]

[Nastawy podst. - 04]

Grupa "005"

[Idź!]

Włączamy Nastawy podstawowe przyciskiem:

[ON/OFF/Dalej]

W tym momencie zaciski hamulcowe powinny się poluzować, umożliwiając w ten sposób przeprowadzenie wymiany klocków hamulcowych.

[Gotowe, powrót]


[Koniec odczytu, powrót - 06]

Uwaga: po wymianie klocków hamulcowych w tym modelu, należy sprawdzić (ew. zmienić) ich grubość. Robi się to następująco:

[Wybór]

[53-Hamulec postojowy]

[Adaptacja - 10]

Kanał "006"

[Odczytaj]

W polu "Wartość zapisana" powinna pojawić aktualnie zaprogramowana grubość klocków.

W polu "Nowa wartość" wpisz żądaną grubość w zakresie (3 - 14 mm), odpowiadającą grubości nowych klocków hamulcowych.

[Testuj]

Upewnij się, że sterownik akceptuje wprowadzoną wartość.

[Zapisz]

[Gotowe, powrót]


[Koniec odczytu, powrót - 06]



Otwieranie zacisków hamulcowych w celu przeprowadzenia naprawy.

[Wybór]

[53-Hamulec postojowy]

[Nastawy podst. - 04]

Grupa "007"

[Idź!]

Włączamy Nastawy podstawowe przyciskiem:

[ON/OFF/Dalej]

W tym momencie zaciski hamulcowe powinny się poluzować, umożliwiając w ten sposób przeprowadzenie stosownych napraw...

[Gotowe, powrót]


[Koniec odczytu, powrót - 06]



Zamykanie zacisków hamulcowych:


[Wybór]

[53-Hamulec postojowy]

[Nastawy podst. - 04]

Grupa "006"

[Idź!]

Włączamy Nastawy podstawowe przyciskiem:

[ON/OFF/Dalej]

W tym momencie zaciski hamulcowe powinny się "zamknąć", dociskając klocki hamulcowe do tarczy.

[Gotowe, powrót]


[Koniec odczytu, powrót - 06]



UWAGA:

Jeżeli po wymianie klocków hamulcowych w zestawie wskaźników pojawia się informacja o zużytych okładzinach hamulcowych, należy wykonać nastawy podstawowe w grupie 010:

[Wybór]

[53-Hamulec postojowy]

[Nastawy podst. - 04]

Grupa "010"

[Idź!]

Włączamy Nastawy podstawowe przyciskiem:

[ON/OFF/Dalej]


Teraz należy zaczekać ok 20 sek...

[Gotowe, powrót]


[Koniec odczytu, powrót - 06]

Wyłączamy zapłon na 5 sek.

Włączamy zapłon.





VW Passat (3C):

Otwieranie zacisków hamulcowych:


Włączyć i wyłączyć hamulec postojowy.

[Wybór]

[53-Hamulec postojowy]

[Nastawy podst. - 04]

Grupa "007"

[Idź!]

Włączamy Nastawy podstawowe przyciskiem:

[ON/OFF/Dalej]

W tym momencie zaciski hamulcowe powinny się poluzować, umożliwiając w ten sposób przeprowadzenie wymiany klocków hamulcowych.

[Gotowe, powrót]


[Koniec odczytu, powrót - 06]

...dioda LED znajdująca się na przycisku hamulca EPB oraz lampka ostrzegawcza w zestawie wskaźników mrugają, ostrzegając o awarii / trybie serwisowym.



Zamykanie zacisków hamulcowych:


[Wybór]

[53-Hamulec postojowy]

[Nastawy podst. - 04]

Grupa "006"

[Idź!]

Włączamy Nastawy podstawowe przyciskiem:

[ON/OFF/Dalej]

W tym momencie zaciski hamulcowe powinny się "zamknąć", dociskając klocki hamulcowe do tarczy.

[Gotowe, powrót]


[Koniec odczytu, powrót - 06]



Końcowy test funkcjonowania hamulca:


[Wybór]

[53-Hamulec postojowy]

[Nastawy podst. - 04]

Grupa "010"

[Idź!]

Włączamy Nastawy podstawowe przyciskiem:

[ON/OFF/Dalej]

W tym momencie zaciski hamulcowe powinny się "zamknąć" i "otworzyć" trzy razy.


[Gotowe, powrót]


[Koniec odczytu, powrót - 06]
_________________
http://www.squad-gliwice.pl
 
 
kruk 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: FWD
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Wiek: 47
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 10
Skąd: Krakow
Wysłany: 2009-10-30, 22:51   

witam
ja moze bym poprosil o kodowanie dawki wtrysku przy starcie
tzn byl gdzies tutaj taki temat rozruch zimnego silnika
oile sobie przypominam jakies dane z 32 6?? na 33 000 i wiencej bardzo pomaga przy starcie na zimnych temperaturkach
 
 
kakop 


Model: S6 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: Inny
Napęd: Quattro
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Wiek: 34
Dołączył: 28 Paź 2009
Posty: 18
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2009-12-16, 20:18   

witam!!
Ja mam taką prośbę?? czy wyjaśni mi ktoś czym służy adaptacja sterownika i jakie są funkcje tzn jakie numery są i do czego służą i co w S6 c4 można sprawdzić przez adaptację. Pozdrawiam
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
grzegrak 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: FWD
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Dołączył: 25 Lut 2010
Posty: 7
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2010-03-01, 20:11   

Zamykanie zamków po przekroczeniu 15 km/h w mojej A6 już śmiga - potwierdzam działanie, mimo, że początkowy kod miałem zupełnie inny.
 
 
Judo


Model: S8 D2
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Napęd: Quattro
Rok: 1995
Skrzynia: Tiptronic
Dołączył: 26 Sie 2011
Posty: 1
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-08-26, 13:12   

Czy wie któs może czy w audi a8 4,2 silnik ABZ 1995 rok robi się adaptacje przepustnicy, a jeśli tak tą który schemat adaptacji ?? Pozdrawiam
 
 
mirrson 



Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mirek
Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 06 Gru 2008
Posty: 61
Skąd: Elblag - Bristol UK
Wysłany: 2012-01-29, 13:16   adaptacja przepustnicy

Witam mam pytanie odnoście czy musze robic czyszczenie przepustnicy czy nie jesli przed wymiana akumulatora bylo ok, a po wymianie aku wyraźnie widac w vagu ze musi byc zrobiona adaptacja.

pzdr mirson
_________________
MiRSoN

P.L.A.N.Y.

LED tył - Wykonane
Polerowane felgi - na aucie
Remap do 200 KM i 489 NM
DRL Lampy przód - wykonane
tylnie zawiasy klapy ze sprezynkami - wykonane
wydech cat back - 2016/2017
remap stage 2
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
x_files 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 1.8T 150KM
Napęd: FWD
Rok: 2003
Skrzynia: Manual
Dołączył: 13 Sty 2009
Posty: 11
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-07-26, 22:24   Re: [ALL A6]kodowanie Vagiem - opisy

czako0 napisał/a:

DOPASOWANIE PILOTÓW ZDALNEGO STEROWANIA

Poniżej opisano sposób dopasowania radiowych pilotów sterujących funkcjami
zamka centralnego w samochodach VW/AUDI.


Zbierz wszystkie piloty zdalnego sterowania jakie chcesz zaprogramować. Jeden z kluczyków pojazdu umieść w stacyjce i włącz zapłon w pozycję ON. Korzystając z programu VAG-COM wykonaj następujące czynności:
[Wybór]
[46 - Moduł komfortu] lub [35 - Centralny zamek]
[Adaptacja - 10]
Wybierz kanał "01" (w niektórych modelach AUDI może to być kanał "21")
[Odczytaj]
W polu "Wartość zapisana" powinna pojawić się liczba aktualnie zaprogramowanych pilotów.
W polu "Nowa wartość" wpisz łączną ilość pilotów (max. 4) jakie chcesz dopasować do sterownika (łącznie z działającymi już pilotami).
[Testuj]
Upewnij się, że sterownik akceptuje wprowadzoną wartość.
[Zapisz]
Teraz masz ok. 15 sekund na dopasowanie wszystkich pilotów zdalnego sterowania. Naciskaj i przytrzymuj (przez min. 1 sekundę) - po kolei w każdym pilocie przeznaczonym do zakodowania - przycisk UNLOCK (otwieranie).
Jeżeli powyższa procedura nie działa - tzn. zarówno kanał "01" jak i "21" nie są dostępne - postępuj następująco:
Jeden z kluczyków pojazdu (stary - z zakodowanym i działającym pilotem) umieść w stacyjce i włącz zapłon w pozycję ON (nie uruchamiaj pojazdu!). Korzystając z programu VAG-COM wykonaj następujące czynności:
[Wybór]
[46 - Moduł komfortu] lub [35 - Centralny zamek]
[Bloki pomiarowe - 08]
Wybierz grupę "003" (w niektórych modelach może to być grupa "007")
[Idź!]
Wartość wyświetlana w polu numer 2 pozwala odczytać ile pilotów jest aktualnie dopasowanych i jakie pozycje zajmują one w pamięci sterownika, np.: "0001" informuje o tym, że dopasowany jest jeden pilot i zajmuje on pierwszą pozycję w pamięci sterownika.
Teraz zamknij samochód od zewnątrz ("ręcznie" - nie pilotem!) używając do tego kluczyka zespolonego razem z niedopasowanym jeszcze pilotem (zamykaj drzwi kierowcy).
Teraz w ciągu 5 sekund od zamknięcia drzwi naciśnij przycisk UNLOCK (otwieranie) w niedopasowanym jeszcze pilocie. Ilość naciśnięć przycisku UNLOCK odpowiada za pozycję pilota w pamięci sterownika. Dwukrotne naciśnięcie przycisku otwierania spowoduje zapisanie pilota na drugiej pozycji pamięci, trzykrotne -
na trzeciej itd.
Przykład:
Jeżeli chcesz zaprogramować nowy pilot zdalnego sterowania, a przed rozpoczęciem procedury dopisania pilotów w polu nr 2 w grupie "003" (lub "007") bloków pomiarowych widniała wartość "0001", powinieneś nacisnąć przycisk UNLOCK dwa razy. Rezultatem tej czynności powinna być wartość "0011" w polu nr 2.
Po zakończeniu ustalania pozycji programowanego w danej chwili pilota, zaczekaj 5 sekund po czym naciśnij przycisk UNLOCK (na nowo zakodowanym pilocie).
Wyłącz zapłon i wyciągnij kluczyk ze stacyjki. Sprawdź działanie pilota: naciśnij przycisk LOCK aby zamknąć pojazd. Naciśnij UNLOCK - aby otworzyć.
Umieść w stacyjce pojazdu kluczyk z nowo zakodowanym pilotem. Włącz zapłon ale nie uruchamiaj pojzadu.


Koledzy, jak gdyby nigdy nic, z dnia na dzień, rozkodowały mi się oba piloty do samochodu. Próbowałem powyższego sposobu, ale w bloku pomiarowym w grupie 007 mam 0000 co oznaczałoby, że żaden nie jest dopasowany.

W praktyce, nie mając żadnego dopasowanego pilota nie mogę żadnego zakodować. Jak poradzić sobie z takim przypadkiem?

Z góry dzięki za pomoc.
 
 
Cybul 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AJK
Imię: Paweł
Pomógł: 1 raz
Wiek: 27
Dołączył: 27 Maj 2013
Posty: 39
Skąd: Wroclove
Wysłany: 2013-10-28, 00:35   

A takie pytanie... czy da się zakodować żeby przy zamykaniu z pilota było słychać ,,pipnięcie" syreny alarmowej?
 
 
xoslox 



Model: A4 B6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Rok: 2003
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AVF
Imię: Kamil
Pomógł: 41 razy
Wiek: 30
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 842
Skąd: TOS
Wysłany: 2013-10-28, 18:57   

Da się ;) Zajrzyj tu: http://www.a6klub.pl/viewtopic.php?t=60338 jest tam instrukcja z opisem kodowania centralnego zamka ;)
_________________

 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
maciek.bielsko 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Maciek
Wiek: 26
Dołączył: 05 Sty 2013
Posty: 161
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2014-01-06, 19:07   

zamykanie zamka działa i co najważniejsze przepustnica zaadoptowana! :) xoslox, dzięki za hasło i za kawał ogromnej roboty z poradnikiem instalacji vaga na win 7 64bit :) klikam pomógł ;]
 
 
prnit 


Model: S6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.2 340KM
Napęd: Quattro
Rok: 2000
Skrzynia: Automat
Imię: Piotr
Dołączył: 23 Lis 2013
Posty: 8
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-14, 18:21   

To jeszcze się tutaj zapytam mam problem z radiem i nie wiem jak je zakodować, dostałem info do Marcina z forum że wystarczy na kanale 6 wyłączyć a dokładnie zaadaptować na kanale 6 ustawić wartość 0 aby wyłaczyć TMC z radia.
Pożyczyłem dzisiaj do kumpla VAGA i pytanko czy ten VAG jest jakiś lipny czy źle to robię...oto fotki jak wchodzę w opcję Radio dalej Adaptacja dalej wybieram 6 i enter i dostaje komunikat funkcja nie jest dostępna. Lipny ten VAG? czy coś źle robię?

tutaj fotki
https://www.dropbox.com/s...vz13/pV13wJZQBd
 
 
tom2600 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 163KM
Napęd: FWD
Rok: 2004
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BDG
Imię: Tomasz
Dołączył: 14 Mar 2014
Posty: 16
Skąd: Bogatynia
Wysłany: 2014-05-18, 11:38   Re: [A6 C5] kodowanie Vagiem - opisy

czako0 napisał/a:

ustawienia kata wtrysku we vagu
Select]
[01- Engine]
[04 - Basic Settings]
Obserwujemy pozycję 2, powinna wartość się mieścic w odpowiednich granicach powinno byc w granicach 49-54
[/b]


Czy dobrze rozumiem że w drugiej tabelce wartość powinna byc 49-54? U mnie pokazuje 67 załączam zdjęcie z Vaga
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: