Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Osłony Audi A6 OC/AC OC/AC warsztat Gdańsk forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Osłony
przeciwsłoneczne
Regeneracja
turbosprężarki
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
AZet Auto Serwis
Naprawa
wgnieceń
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: fresh2002
2014-08-21, 10:50
[A6 C5] Jakie tarcze oraz klocki hamulcowe ?
Autor Wiadomość
Piotrek_85 


Model: S6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 ANK 340KM
Napęd: Quattro
Rok: 2000
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ANK
Imię: Piotrek
Pomógł: 2 razy
Wiek: 34
Dołączył: 29 Mar 2015
Posty: 406
Skąd: Radom/okolice
Wysłany: 2019-02-16, 13:10   

Słuchajcie. Co się dzieje z jakością Zimmermanna ostatnio? Drugi raz kupilem zestaw tarcze Zimmermann i klocki Ferodo Premier. Pierwszym razem kupilem nawiercane tarcze. Po ok roku czasu,czyli w moim przypadku ok 30 tys km, popękały obydwie przednie tarcze, a klocki zeszkliły się i strasznie piszczały. Do tego klocki w ten rok czasu zajechały mi tarcze, bo zrobil się rant powyzej 1 mm na strone. Nie nauczony doswiadczeniem, wywalilem tez caly zestaw i tym razem jakies 4 miesiace temu zakupilem nowy zestaw, tym razem tarcze gładkie Zimmermann i klocki te same Ferodo Premier. Przy okazji montazu postanowilem wybebeszyć zaciski. Wymienilem wszystkie uszczelnienia, prowadniczki i wszystko przesmarowałem. Zaciski po dzien dzisiejszy chodza jak szwajcarski zegarek. Po zalozeniu nowego setu, postanowilem dotrzec hamulce, tak jak to powinno byc, czyli lekkie traktowanie pedalu hamulca przez pierwsze 500 km. Najpierw zaczely mi ok miesiac temu piszczec znowu hamulce, a dodam, że ani razu nie mialem na tym zestawie awaryjnego i gwaltownego hamowania. Moja frustracja sięgnęła zenitu, gdy calkiem niedawno zaczela mi bić przy hamowaniu prawa tarcza. Obejrzalem dokladnie tarcze i co się okazalo?? K...... obie tarcze popękały. Tak jak te wczesniejsze nawiercane. No k..... serio??? Gładka tarcza i pęka?? I to jeszcze tej klasy tarcza???? To ja się pytam co to za censored?? Tarcze, które nie radza sobie z takim autem w normalnej eksploatacji, a nie przy upalaniu gdzies na torze. To co tu się dzieje?? Za co ja płacę?? Za dwa miesiace uzytkowania ?? A po czterech miesiącach jedną tarczę musze w tym tygodniu wyrzucic i wymienic na inna, bo nie da się hamowac. Dodam że zarowno poprzedni set, jak i obecny kupowalem u Lewiana więc o podróbkach nie może być mowy. Mam dosc już tego Zimmermanna i Ferodo. Kolejny trzeci raz nie bede ryzykowal i wyrzucal pieniadze w bloto.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
repek92 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Marcin
Pomógł: 61 razy
Wiek: 27
Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 2427
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2019-02-16, 13:36   

ja tam tej firmy nie uważam za klase premium
_________________
Sprawdzenie historii samochodu.
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 550 razy
Wiek: 26
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 10136
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2019-02-16, 16:03   

Kończę właśnie drugi zestaw Zimmermann + Ferodo i jest wszystko w jak najlepszym porządku. Po drodze były zmieniane klocki i nawet nie musiałem ich docierać, bo od razu łapały. Pytałeś się Lewiana co może być przyczyną?
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
qwerty01 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AGA
Imię: Marcin
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Gru 2012
Posty: 398
Skąd: Białystok
Wysłany: 2019-02-16, 16:10   

Szczerze mówiąc tylne tarcze (gładkie) też mam popękane (zimmerman + klocki ferrodo). Przy delikatnym hamowaniu czuję, że któraś tarcza przednia ma bicie, ale wystarczy mocniej nacisnąć hamulec i już nie "bije".
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 550 razy
Wiek: 26
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 10136
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2019-02-16, 16:14   

W C6 nie ma tego problemu i z tego co wiem, to w C7 też się nic nie dzieje.
 
 
qwerty01 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AGA
Imię: Marcin
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Gru 2012
Posty: 398
Skąd: Białystok
Wysłany: 2019-02-16, 16:47   

Pewnie większe są tarcze, to wolniej się nagrzewają.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 550 razy
Wiek: 26
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 10136
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2019-02-16, 17:31   

U siebie mam 347 i 330 mm.
 
 
qwerty01 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AGA
Imię: Marcin
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Gru 2012
Posty: 398
Skąd: Białystok
Wysłany: 2019-02-17, 11:16   

U mnie z tyłu 245, więc różnica jest.
 
 
repek92 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Marcin
Pomógł: 61 razy
Wiek: 27
Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 2427
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2019-02-17, 11:58   

ja mam textar z tylu zrobiłem chyba na nich z 65-70 tys na klockach i na tarczach jednoczesnie zakładane ale teraz bede zmieniał bo zakładam 269
_________________
Sprawdzenie historii samochodu.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
joter82 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Rok: 2002
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ARE
Imię: Piotr
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Mar 2015
Posty: 282
Skąd: wawa
Wysłany: 2019-02-19, 15:41   

Piotrek_85 napisał/a:
Mam dosc już tego Zimmermanna i Ferodo


dobrze, że nie dałem się namówić na ori przednie heble w zestawie wierocnego zimmermana. Czytając komentarz kolegi oswajam się z koniecznością swapowania przedniego zestawu na 6cio tłok ZR17 i dopiero dobierać tarcze
 
 
Lukasz007 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AJK
Imię: Łukasz
Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 10 Gru 2017
Posty: 128
Skąd: Łukow/Wawa
Wysłany: 2019-03-24, 18:30   

Wczoraj odezwał się prawy tył. Mam ofertę od Lewiana ale nie wiem na co się zdecydować. W zeszłym roku w maju założyłem zestaw (także od Lewiana) ''Textar Pro +'' i klocki Textar. Efekt hamowania jak najbardziej na plus ale długi czas mi piszczały na dohamowaniu po rozgrzaniu (nadal im się zdarza ale rzadziej i mniej), a od jakiegoś czasu czuję nawet bicie (zrobiłem na nich dopiero ~10tys. km). Wczoraj sprawdziłem (co prawda nie czujnikiem zegarowym lecz bardziej domowym sposobem - czujnik dotrze do mnie w tygodniu) i na tarczach nie widzę bicia, klocki od wewnętrznej zużyte na 6mm, po zewnętrznej 8mm. Mniej więcej po obu stronach (zew./wew.) płaszczyzny trące są równoległe do stalowych mocowań okładzin. Uwagę zwracają te paseczki blaszane przechodzące w poprzek klocków zewnętrznych (elementy tłumiące). Mam wrażenie, że klocek trochę ''buja'' się na nich w zacisku - czy to może powodować uczucie lekkiego bicia przy hamowaniu z około 100km/h?

A wracając do sedna, co polecicie na tył? fi255

[ Dodano: 2019-04-01, 18:50 ]
Zakupiłem profi czujnik/miernik zegarowy i w sobotę zrobiłem pomiary z przodu. Piasty: wskazówka drgała w zakresie 0,01mm, tarcza prawa 0,04mm, lewa 0,02mm. Wg mnie w normie, a mimo to czuję delikatne drgania na kierownicy i pedale hamulcowym w okolicach 100km/h. Klocki równo zużyte (9-10mm okładziny przy czym prawa strona 1mm bardziej względem lewej), zaciski chodzą płynnie na prowadnicach, tłoczki nie zapieczone. Macie jakieś pomysły? Jeszcze mi się przypomniało, że gdy auto toczy się kilkanaście-kilkadziesiąt cm/sek i gwałtownie wcisnę pedał hamulca słychać w środku takie ''zacięcie'' hamulców, jakby szurnięcie mebla po podłodze ale ten efekt pamiętam od zawsze i występuje tylko przy takim hamowaniu pulsacyjnym/kicaniu gdy np. chcę pobujać autem przód-tył (nie wiem jak to lepiej opisać)
_________________

 
 
NazgulL94 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Rok: 2002
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BDV
Imię: Adam
Dołączył: 01 Sie 2018
Posty: 12
Skąd: Pomorskie
Wysłany: 2019-04-07, 08:39   

Witam wszystkich.
Zamierzam kupić zestaw tarcz i klocków na tylną oś, na Allegro można znaleźć do 250 zł takie zestawy jak :
tarcza ATE , klocki ATE
tarcza TRW , klocki TRW
tarcza FEBI , klocki TRW
tarcza BREMBO , klocki FERODO
Tarcza BOSCH , klocki BOSCH

Jaki zestaw będzie najlepszy a jaki omijać ?
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
ZAGATO 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 2005
Skrzynia: Manual
Imię: Piotr
Pomógł: 3 razy
Wiek: 35
Dołączył: 02 Maj 2015
Posty: 178
Skąd: Bytów
Wysłany: 2019-04-07, 11:31   

Wszystko co podales jest markowe i bedzie dobrze. Ale chyba najlepiej ate + ate.
_________________
A6 c5 1.9tdi afn
A6 c6 2.0tdi blb
 
 
qwerty01 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AGA
Imię: Marcin
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Gru 2012
Posty: 398
Skąd: Białystok
Wysłany: 2019-04-07, 12:23   

Klocki ate nie polecam. Pylą bardziej, niż węgiel na śląsku.
 
 
pelonek1 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Przemek
Dołączył: 23 Gru 2018
Posty: 237
Skąd: Warmia
Wysłany: 2019-04-07, 12:35   

qwerty01 napisał/a:
Klocki ate nie polecam. Pylą bardziej, niż węgiel na śląsku.


Ja też nie polecam ATE, pylą jak pylą ale też piszczą u mnie przy delikatnym hamowaniu.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: