Audi A6 / A7 Klub Polska - Forum




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Opony Audi A6 Opony i felgi Audi A6 motostacja.pl w a6klub.pl Opony samochodowe OC/AC sklep z częściami samochodowymi forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Opony Audi A6
Felgi Audi A6
Części
samochodowe
Opony
samochodowe
Kup OC/AC
Express Parts
Przepływomierz
powietrza
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: fresh2002
2014-08-21, 09:50
[A6 C5] Jakie tarcze oraz klocki hamulcowe ?
Autor Wiadomość
Mipol 



Model: S6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 340KM
Napęd: Quattro
Rok: 2001
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ANK
Imię: Marcin
Wiek: 38
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 25
Skąd: Tychy
Wysłany: 2011-02-01, 19:42   

arekjask,

Właśnie problem w tym ze szczeki i zaciski były czyszczone przed ostatnim montażem klocków i tarcz a problem pojawił się już po raz drugi. Mogę jeszcze raz podjechać do mechanika co by sprawdził tłoczki chociaż najdziwniejsze jest to że problem pojawia się tylko z wewnętrznej strony tam gdzie naciskają tłoczki (zaciski dają radę od zewnętrznej). Czy może być tak że tłoczek za mocno dociska jedną część tarczy i przez to zaczyna się przegrzewać, zapiekać i od tego robią się rowki ?

Felgi mam proste - w listopadzie zamontowałem nówki zimówki 17' a tak to jeżdżę na 18'-tkach. Pomykam 160-180km/h i nie tłucze. Nie spodziewam się, że to wina felg.

Tak czy siak klocki mam juz prawie do wymiany więc proszę o radę co wybrać:

Bosch, Ferodo ? :->

A jeszcze jedno - może to wina zawieszenia że tak nierówno ściera i przez krzywe ustawienia gałek jest zbieżność i za mocno trze i doprowadza do przegrzania tarczy właśnie w tym miejscu ?
_________________
Audi - There's no better way to drive.
 
 
Administrator 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Andrzej
Pomógł: 231 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 9376
Skąd: A6Klub.PL

dexmen 


Model: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Wiek: 40
Dołączył: 19 Wrz 2010
Posty: 14
Skąd: Warszawa/Rejowiec
Wysłany: 2011-02-09, 18:22   

Witam
U mnie tez zbliża się wymiana tarcz i klocków na przodzie , co myślicie o takim zestawie ?
http://moto.allegro.pl/ta...1441146526.html
Czy jednak zostać przy standardowych bez nawierceń i naciec ?
_________________
Dawid
 
 
arekjask 



Model: Inne
Nadwozie: Inne
Zasilanie: Benzyna
Silnik: Inny
Napęd: FWD
Rok: 2012
Skrzynia: DSG
Imię: Arek
Pomógł: 25 razy
Wiek: 50
Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 484
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-02-09, 18:43   

dexmen, jak nie masz na co kasy wydawać, to sobie kup! Będziesz miał satysfakcję, że masz wiercone tarcze. I większe wydatki, bo klocki szybciej się zetrą :-) . Efektywniejsze hamowanie odbywa się przecież kosztem większego zużycia klocków i tarcz.

Zwróć uwagę, że te tarcze są przeznaczone raczej do celów sportowych i do najmocniejszych silników. Jeśli nie ścigasz się swoją niunią i nie mieszkasz w górach (tylko w Wawie), to - IMHO - zbędny wydatek.

Ja mam taki silnik jak ty (180 KM) i tarcze ATE 321x30mm. I hamuje bardzo dobrze (do tego mam też dobre oponki ;-) ).
_________________
Arek
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." - Stanisław Lem
 
 
Administrator 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Andrzej
Pomógł: 231 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 9376
Skąd: A6Klub.PL

dexmen 


Model: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Wiek: 40
Dołączył: 19 Wrz 2010
Posty: 14
Skąd: Warszawa/Rejowiec
Wysłany: 2011-02-09, 19:22   

No i dobrze.
Dzięki za rade , pytałem bo ostatnio te założone w serwisie (przez mojego znajomego ) długo nie zagościły , telepały ze hej , oczywiście po przetoczeniu było ok.
Myślałem żeby następnych nie pokrzywić i zamontować jakieś lepsze , ale skoro mówisz ze to nie ma sensu to ok uderzę w zwykle ATE w Passacie mi się sprawdzały :)
Pozdrawiam
_________________
Dawid
 
 
sebastian855 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AJK
Pomógł: 30 razy
Wiek: 34
Dołączył: 28 Sty 2010
Posty: 1000
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2011-02-09, 19:33   

dexmen, ten zestawik raczej do najlepszych nie należy.
Miałem kiedyś klocki trw i nie polecam.
Teraz mam zestaw ATE Power Disc i jestem zadowolony ;-)
_________________


Moje A6 --- 418KM i 572Nm :-)))
 
 
sebastian855 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AJK
Pomógł: 30 razy
Wiek: 34
Dołączył: 28 Sty 2010
Posty: 1000
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2011-02-10, 10:53   

Użytkownik, U mnie hamują bardzo dobrze ;-)
Wogóle nie hałasują ,ani żadnego tarcia nie słyszę,
ale co do pylenia to masz rację, bardzo brudzą felgi :-/
Ale coś za coś, względem poprzednich TRW są o niebo lepsze :-D
_________________


Moje A6 --- 418KM i 572Nm :-)))
 
 
Administrator 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Andrzej
Pomógł: 231 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 9376
Skąd: A6Klub.PL

arekjask 



Model: Inne
Nadwozie: Inne
Zasilanie: Benzyna
Silnik: Inny
Napęd: FWD
Rok: 2012
Skrzynia: DSG
Imię: Arek
Pomógł: 25 razy
Wiek: 50
Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 484
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-02-10, 10:56   

Użytkownik napisał/a:
A ja wręcz w drugą stronę :( Totalnie tragiczne te tarcze i klocki :-/ Do samego hamowania nie mam zastrzeżeń bo tu się dobrze sprawują , natomiast ich głośność , tarcie i pylenie to jakiś dramat :-/

Z tego, co wiem, to są to dwie sprzeczne rzeczy: klocki bardziej miękkie szybciej się ścierają, bardziej pylą, ale praktycznie nie piszczą. Z kolei klocki mniej pylące są twardsze, dlatego częściej zdarza im się piszczeć.
Nie jestem specjalistą, ale bardziej efektywne są chyba właśnie te bardziej miękkie, które - niestety - bardziej brudzą.
_________________
Arek
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." - Stanisław Lem
 
 
sebastian855 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AJK
Pomógł: 30 razy
Wiek: 34
Dołączył: 28 Sty 2010
Posty: 1000
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2011-02-10, 11:05   

arekjask, Dlatego może u mnie TRW charczały i słabo hamowały,
a po założeniu ATE nic nie piszczy i nie charczy,
a samo hamowanie o niebo lepsze ;-)
_________________


Moje A6 --- 418KM i 572Nm :-)))
 
 
Markiz 



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Wiek: 31
Dołączył: 25 Sty 2011
Posty: 11
Skąd: Środa Wielkopolska
Wysłany: 2011-02-10, 13:30   

koledzy a co powiecie na te klocki?

http://moto.allegro.pl/kl...1434091728.html

http://allegro.pl/klocki-...1452528165.html
 
 
Administrator 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Andrzej
Pomógł: 231 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 9376
Skąd: A6Klub.PL

kokot1973 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2001
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AKE
Imię: Mariusz
Wiek: 46
Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 11
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2011-02-21, 14:56   

Witam ponownie.
Czy ktoś z Panów wie jaka średnica tarcz hamulcowych odpowiada kodom z naklejki w bagażniku...

1LT-
1KD- ?

Czeka mnie wymiana na nowe a nie wiem jakie mam zakupić ( o jakiej średnicy zewn.)
Proszę o pomoc i z góry dziękuję.
_________________

 
 
arekjask 



Model: Inne
Nadwozie: Inne
Zasilanie: Benzyna
Silnik: Inny
Napęd: FWD
Rok: 2012
Skrzynia: DSG
Imię: Arek
Pomógł: 25 razy
Wiek: 50
Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 484
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-02-21, 15:19   

kokot1973 napisał/a:

Czy ktoś z Panów wie jaka średnica tarcz hamulcowych odpowiada kodom z naklejki w bagażniku...

1LT-
1KD- ?

Głowy nie dam, ale wygląda to mniej więcej tak:

1LT - 312 mm przód,
1KD - 245 mm tył.

Może ktoś jeszcze to potwierdzi.

Dopiszę jeszcze:

1LG - 321x30 mm przód (to na 100%).
_________________
Arek
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." - Stanisław Lem
 
 
vectra007 


Model: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Rok: 2001
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ARE
Imię: Damian
Pomógł: 3 razy
Wiek: 32
Dołączył: 29 Lis 2009
Posty: 195
Skąd: słubice
Wysłany: 2011-02-22, 22:37   

doklanie jak pisza koledzy ja ci polecam ebc nacinane i nawiercane i klocki ebc bedziesz zadowolony
_________________
w razie problemow pisz pomoge nie staram sie wymadrzac staram sie pomoc ucza sie na bledach :)
 
 
Administrator 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Andrzej
Pomógł: 231 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 9376
Skąd: A6Klub.PL

emilzizi 



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Rok: 2001
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ARE
Imię: Łukasz
Pomógł: 16 razy
Wiek: 36
Dołączył: 16 Sie 2009
Posty: 577
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 2011-02-25, 20:57   

Witam panowie.Planuje zakup nowych tarcz hamulcowych oraz klocków na przód. 321x30 mm.
Mam zamiar za inwestować w ori zestaw.Pytanie czy jest sens?Czy warto wydać tyle kasy na ori heble?
Chodzi mi oto czy jest coś równie dobrego,a nawet lepszego niż ori zestaw,w podobnej cenie.Lubię nieraz trochę ostrzej pojeździć, i nie chciał bym żeby po paru ostrzejszych hamowaniach zabrakło hebli,bądź zaczęła wichrować kiera.
Proszę o pomoc i z góry dziękuję. ;)
_________________
Seria 250hp 350Nm
Wirus okolice 310hp 450Nm
Później 390hp 550Nm
Było 445hp 646Nm
Jest 632hp 730Nm
Ostatnio zmieniony przez emilzizi 2011-02-27, 17:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
m3rvin 


Model: S6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 ANK 340KM
Napęd: Quattro
Rok: 2001
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ANK
Imię: Krzysztof
Pomógł: 3 razy
Wiek: 35
Dołączył: 18 Gru 2010
Posty: 173
Skąd: Radlin / Hagen
Wysłany: 2011-02-27, 10:58   

wg ETKI:
przod:
1LB,1LE -288X25MM
1LT,1LF -312X25MM
1LG,1LA -320X30MM wg wlepy mam te
1LX,(T7Z,T7S) - 321X30MM

tyl:
1KD- mam niby 245(tylko) x ile mm

a wg etki quattro z 2003r mialy tarcze 255x

wytlumaczcie mi to pany bo musza klocki kupic na przod a tyl t+k mysle o ATE lub zimmerman
_________________
www.krzysztofpodolski.com Nie bądz obojetny przekaz 1% na szczytny cel :)
126p-> GSI 8V E > GSI 16V F > A6Q 2.5TDi 179ps > A6Q 2.8 193ps > jest i ona S6 C5 ANK
 
 
tomass 



Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2007
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BNG
Imię: tomek
Wiek: 43
Dołączył: 15 Maj 2010
Posty: 52
Skąd: 3miasto
Wysłany: 2011-03-02, 17:52   

ja tez potwierdzam przód 312mm tył 245mm :) pozdrawiam!
 
 
Administrator 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Andrzej
Pomógł: 231 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 9376
Skąd: A6Klub.PL

Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: