Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ BAU 2.5 179 KM] Zawór EGR

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

[ BAU 2.5 179 KM] Błąd EGR

Post autor: repek92 » 04 sie 2018, 09:01

Witam wszystkich, od pewnego czasu wyświetla mi błąd związany z zaworem EGR, zawór wymieniłem (Stary miał uszkodzona membranę) błąd dalej był, wymieniłem zawór który nim steruje ale dalej nie pomogło. Jakieś pomysły?
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

Skuciok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 03 lut 2016, 14:15
Imię: Przemysław
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Zakopane
Kontakt:

Post autor: Skuciok » 06 sie 2018, 09:31


brontozaur
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 67
Rejestracja: 24 sty 2011, 12:47
Lokalizacja: Kraków

Post autor: brontozaur » 08 sie 2018, 07:26

Rozwiązałeś już problem?

mixsio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 108
Rejestracja: 27 paź 2015, 13:22
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: mixsio » 11 sie 2018, 09:17

a zaglądałeś do zaworu sterującego EGR-em ? podciśnienie szczelne, zawór rozumiem że jak był rozbierony to wyczyszczone wszystko jak nówka, sprawdź vagiem co się tam dzieje, czy w 003 bs otwiera się i zamyka, wskazanie MAF, ja powiem szczerze że mam 2 silniki złożone w jeden czyli dół jest od AKE a góra z BCZ wywaliłem EGR żeby mi nigdy już nie garował silnika bo nie chciałbyś widzieć jaki syf miałem już pomiędzy pierścieniami, taki gęsty nagar że powiedziałem nigdy więcej i tak latam już bardzo długo.
jeśli nie odpowiadam/nie odpisuje długo znaczy że mnie nie ma w kraju i nie mam czasu, co robić ? cierpliwie czekać

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 12 sie 2018, 08:54

Zaworu nawet nie musiałem czyścić ponieważ nie było żadnego nagaru tylko byl okopcony. Dział bez żadnego oporu. Jak patrzyłem w VCDS to w kolumnie z EGR jest przedział procentowy i u mnie nie ma wartości żeby się zgadzaly z tymi co są w nawiasie.
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

mixsio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 108
Rejestracja: 27 paź 2015, 13:22
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: mixsio » 12 sie 2018, 10:07

procentowy wskaźnik określa sterowanie zaworem N18 i teraz tak jak odpalisz grupę 003 BS to zawór będzie działał w trybie zero/jeden czyli maksymalne zamknięcie i maksymalne otwarcie, na max zamknięciu MAF podskoczy powyżej 400, natomiast przy maksymalnym otwarciu MAF spadnie prawdopodobnie poniżej 200 i tutaj trzeba zweryfikować czy tak się dzieje bo jeśli nie to masz problem z wysterowaniem EGR za co odpowiedzialny jest bezpośrednio zawór N18 lub coś się dzieje z podciśnieniem, warto też sprawdzić czy w blokach podstawowych w tej samej grupie 003 wartości z rubryki Actual i spec są jednakowe, spec to jest to co komputer chce uzyskać, a actual jak sama nazwa wskazuje to jest to co dzieje się w czasie rzeczywistym, przy sprawynm zaworze EGR wartości będą się pokrywać czy to będzie próba statyczna czy dynamiczna.
jeśli nie odpowiadam/nie odpisuje długo znaczy że mnie nie ma w kraju i nie mam czasu, co robić ? cierpliwie czekać

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 12 sie 2018, 11:41

Później to sprawdzę. Zawór N18 to jest ten koło N75? Bo jeden z nich wymieniłem od EGR
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

mixsio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 108
Rejestracja: 27 paź 2015, 13:22
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: mixsio » 12 sie 2018, 12:50

tak N18 to jest ten czarny obok zaworu N75.
jeśli nie odpowiadam/nie odpisuje długo znaczy że mnie nie ma w kraju i nie mam czasu, co robić ? cierpliwie czekać

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 12 sie 2018, 14:26

Na drugim bez zmian. Ale jeszcze sprawdzę VCDS tak jak pisałeś

Podłączyłem VCDS maf wskoczył na ponad 400, EGR raz 100% raz 0 maf bez zmian
W kolumnie maf specifed jest recyrkulacja nieaktywna
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

mixsio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 108
Rejestracja: 27 paź 2015, 13:22
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: mixsio » 12 sie 2018, 20:28

więc skoro w BS 003 jest na sztywno MAF ponad 400 i nie zmienia się nic gdy przechodzi z ON na OFF i odwrotnie no to EGR nie działa, problemu należy szukać w nieszczelności wężyków podciśnienia, któryś może być "zabity" jakimś brudem w środku lub może nawet i któryś spadł i jest rozłączony jeśli tu będzie ok to jest problem w samym zaworze N18 należy albo kupić nowy, albo szukać sprawnego używanego, albo spróbować go przeczyścić i instrukcja prawdopodobnie jest na naszym forum, w każdym badź razie jak wpiszesz hasło w google "czyszczenie n18 lub czyszczenie n75" to ci wyskoczy, jak chcesz się bawić to próbuj, czasami się udaje go naprawić.
jeśli nie odpowiadam/nie odpisuje długo znaczy że mnie nie ma w kraju i nie mam czasu, co robić ? cierpliwie czekać

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 12 sie 2018, 21:18

Ok. Dzięki. Ale dziwne że na drugim tak samo. Sprawdzę te wężyki bo między starym a tym drugim zero różnicy.

Sprawdziłem dzisiaj w drugiej audi też 2.5 i w kolumnie 003 czy EGR off czy on maf też bez zmian. A błędu brak.
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

mixsio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 108
Rejestracja: 27 paź 2015, 13:22
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: mixsio » 16 sie 2018, 10:42

prawdopodobnie sprawdzałeś na innym starszym AUDI np ja mam zaślepiony EGR MAF oczywiście wtedy 460 i błędu też nie mam a samochód modelowo z roku 2001, ty masz audi z 2004 roku i prawdopodobnie masz rozbudowany system diagnostyczny bardziej niż w starszym i stąd ten błąd tam już siedziała szyna CAN, jeśli w BS 003 MAF sie nie zmienia przy przejściu z on na off to EGR nie działa wcale, wartość powyżej 400 to wartość dla całkowicie zamkniętego zaworu EGR.
jeśli nie odpowiadam/nie odpisuje długo znaczy że mnie nie ma w kraju i nie mam czasu, co robić ? cierpliwie czekać

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 21 wrz 2018, 23:52

Problem rozwiązany, wymieniłem zawór od EGR kupiłem nowy Pierburg skasowałem błąd i jest spokój
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga