[ BAU 2.5 179 KM] Zawór EGR
- repek92
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2524
- Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2004
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Jelenia Góra
[ BAU 2.5 179 KM] Błąd EGR
Witam wszystkich, od pewnego czasu wyświetla mi błąd związany z zaworem EGR, zawór wymieniłem (Stary miał uszkodzona membranę) błąd dalej był, wymieniłem zawór który nim steruje ale dalej nie pomogło. Jakieś pomysły?
Lektorzy, nagrania: multifonika.net
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 67
- Rejestracja: 24 sty 2011, 12:47
- Lokalizacja: Kraków
a zaglądałeś do zaworu sterującego EGR-em ? podciśnienie szczelne, zawór rozumiem że jak był rozbierony to wyczyszczone wszystko jak nówka, sprawdź vagiem co się tam dzieje, czy w 003 bs otwiera się i zamyka, wskazanie MAF, ja powiem szczerze że mam 2 silniki złożone w jeden czyli dół jest od AKE a góra z BCZ wywaliłem EGR żeby mi nigdy już nie garował silnika bo nie chciałbyś widzieć jaki syf miałem już pomiędzy pierścieniami, taki gęsty nagar że powiedziałem nigdy więcej i tak latam już bardzo długo.
jeśli nie odpowiadam/nie odpisuje długo znaczy że mnie nie ma w kraju i nie mam czasu, co robić ? cierpliwie czekać
procentowy wskaźnik określa sterowanie zaworem N18 i teraz tak jak odpalisz grupę 003 BS to zawór będzie działał w trybie zero/jeden czyli maksymalne zamknięcie i maksymalne otwarcie, na max zamknięciu MAF podskoczy powyżej 400, natomiast przy maksymalnym otwarciu MAF spadnie prawdopodobnie poniżej 200 i tutaj trzeba zweryfikować czy tak się dzieje bo jeśli nie to masz problem z wysterowaniem EGR za co odpowiedzialny jest bezpośrednio zawór N18 lub coś się dzieje z podciśnieniem, warto też sprawdzić czy w blokach podstawowych w tej samej grupie 003 wartości z rubryki Actual i spec są jednakowe, spec to jest to co komputer chce uzyskać, a actual jak sama nazwa wskazuje to jest to co dzieje się w czasie rzeczywistym, przy sprawynm zaworze EGR wartości będą się pokrywać czy to będzie próba statyczna czy dynamiczna.
jeśli nie odpowiadam/nie odpisuje długo znaczy że mnie nie ma w kraju i nie mam czasu, co robić ? cierpliwie czekać
więc skoro w BS 003 jest na sztywno MAF ponad 400 i nie zmienia się nic gdy przechodzi z ON na OFF i odwrotnie no to EGR nie działa, problemu należy szukać w nieszczelności wężyków podciśnienia, któryś może być "zabity" jakimś brudem w środku lub może nawet i któryś spadł i jest rozłączony jeśli tu będzie ok to jest problem w samym zaworze N18 należy albo kupić nowy, albo szukać sprawnego używanego, albo spróbować go przeczyścić i instrukcja prawdopodobnie jest na naszym forum, w każdym badź razie jak wpiszesz hasło w google "czyszczenie n18 lub czyszczenie n75" to ci wyskoczy, jak chcesz się bawić to próbuj, czasami się udaje go naprawić.
jeśli nie odpowiadam/nie odpisuje długo znaczy że mnie nie ma w kraju i nie mam czasu, co robić ? cierpliwie czekać
prawdopodobnie sprawdzałeś na innym starszym AUDI np ja mam zaślepiony EGR MAF oczywiście wtedy 460 i błędu też nie mam a samochód modelowo z roku 2001, ty masz audi z 2004 roku i prawdopodobnie masz rozbudowany system diagnostyczny bardziej niż w starszym i stąd ten błąd tam już siedziała szyna CAN, jeśli w BS 003 MAF sie nie zmienia przy przejściu z on na off to EGR nie działa wcale, wartość powyżej 400 to wartość dla całkowicie zamkniętego zaworu EGR.
jeśli nie odpowiadam/nie odpisuje długo znaczy że mnie nie ma w kraju i nie mam czasu, co robić ? cierpliwie czekać
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga