Też dziś pojawił się ten problem. Objaw po pojeżdżeniu z klimatyzacją jest taki, ze nagle jest tak jakby było popsute turbo (taką ma moc) i mało pali. Czyli gaz do dechy a tu tylko około 2000 obrotów i koniec. Po włączeniu ECON po krótkiej chwili wraca moc. Cała reszta jest ok.miron1974 pisze:witam. Od trzech lat jeżdże moją niuńką. dzisiaj jadąc do domu załączyłem klimatyzację i po czym chciałem wyprzedzić jadące przedemną autko i nie mile się zdziwiłem moja niuńka jakby straciła parę ładnych koników, owszem przyspieszała, ale nie tak jak przed tem. Zacząłem wiec kombinować i doszedłem do wniosku, że autko jedzie znacznie gorzej gdy załączę klimatyzację. nie wiem czy ma to jakiś związek pierwszy raz mam taki problem. gdy klimatronic jest ustawiony na econ nie ma problemu z przyspieszeniem jedzie jak zawsze. podłączyłem sie do vaga wszystko ok żadnych błędów. prosze o jakieś wskazówki mądre głowy z tej strony. wiem, że działanie klimy powoduje pewne ubytki w mocy z tytułu dodatkowego oporu itd, ale nie tak znaczne z resztą wcześniej nic takiego nie miało miejsca. być może ktoś miał podobny problem. z góry dzięki.
[A6 C5 2.5TDI] spadek mocy po włączeniu klimatyzacji.
Re: [A6 C5 2.5TDI] spadek mocy po włączeniu klimatyzacji.
Witam ponownie!
A wiec tak po wielu minutach spedzonych na gdybaniu jezdzie etc.
Przeplywka do wymiany ale mialem rozerwany waz dolotowy z chlodnicy do turbo(warsztat dal rade??) takze naprawa weza gumowego, narazie kasy brak wiec jezdze z odpieta ... co do samej klimy to u mnie byla powolna smierc lozyska kompresora klimatyzacji ... cale szczescie ze nie zerwalo paskow ... po rozebraniu lozysko klimy drobny mak , na moje nieszczescie doszlo do zniszczenia cewki kompresora , wiec jezdze bez klimy dodatkowo wyje mi pompa wspomagania na niskich obrotach takze wciaz jeszcze badam narazie nie zauwazylem jakis przegrzan auta i spadku mocy ... sprawdzilbym to lozysko klimy
A wiec tak po wielu minutach spedzonych na gdybaniu jezdzie etc.
Przeplywka do wymiany ale mialem rozerwany waz dolotowy z chlodnicy do turbo(warsztat dal rade??) takze naprawa weza gumowego, narazie kasy brak wiec jezdze z odpieta ... co do samej klimy to u mnie byla powolna smierc lozyska kompresora klimatyzacji ... cale szczescie ze nie zerwalo paskow ... po rozebraniu lozysko klimy drobny mak , na moje nieszczescie doszlo do zniszczenia cewki kompresora , wiec jezdze bez klimy dodatkowo wyje mi pompa wspomagania na niskich obrotach takze wciaz jeszcze badam narazie nie zauwazylem jakis przegrzan auta i spadku mocy ... sprawdzilbym to lozysko klimy
audi sie nie psuje! audi sie zuzywa!!
IAM - 187,43 g/s
IAM - 187,43 g/s
U mnie wszystko jest ok. Tylko po włączeniu klimatyzacji w upał po chwili nie ma mocy jakby turbo przestało działać. No i pojawiło się:
00575 - Intake Manifold Pressure
11-10 - Control Limit Not Reached - Intermittent
Ciśnienia na wężykach ok. Samochód przyśpiesza normalnie. Tylko jak jest gorąco i działa klimatyzacja, zachowanie jest takie jakby nie działało turbo.
EDIT: Dziś nie było upału i 200km z klimatyzacją i wszystko ok.
EDIT: Zdiagnozowałem czujniki G2 i G62 i są ok, jeśli to ma jakieś znaczenie.
[ Dodano: 2011-07-24, 11:21 ]
No i nikt nie wie czemu może spadać moc po włączeniu klimatyzacji w upał?
00575 - Intake Manifold Pressure
11-10 - Control Limit Not Reached - Intermittent
Ciśnienia na wężykach ok. Samochód przyśpiesza normalnie. Tylko jak jest gorąco i działa klimatyzacja, zachowanie jest takie jakby nie działało turbo.
EDIT: Dziś nie było upału i 200km z klimatyzacją i wszystko ok.
EDIT: Zdiagnozowałem czujniki G2 i G62 i są ok, jeśli to ma jakieś znaczenie.
[ Dodano: 2011-07-24, 11:21 ]
No i nikt nie wie czemu może spadać moc po włączeniu klimatyzacji w upał?
czy moze ktoś to już rozwiazał bo sam juz nie wiem
wiem tylko ze jak set goraco i włączę klimę to go muli i muszę więcej gazu dodawć przy ruszaniu i jest przy tym głośniejszy dzwięk prawie jak f-16 chyba to jest visko ale jak wyłącze klimę i jest gorąco to chodzi normalnie
czujnik wymieniłem temp wody kupiłem nie orginalny ale jak go odpne i jade to jest tak samo (chyba wtedy chodzi na ustawieniach ala fabrycznych)
turbo chodzi
podciśnienie sprawne - tak zapobiegawczo wymieniłem vamum pompę i n75 bo niedociągał sztangi do koĂąca
pompa VP44 po regeneracji
widzę że dużo osób ma ten problem ale nikt nie podaje konkretnego rozwiązania
może sprężarka stawia za duży opór ale czy wdety pasek nie powinien piszczeć??????
jak to sprawdzić - najbardziej odczówalne to jest przy ruszaniu tek do 2000 obrotów potem ciągnie ładnie ale i tak jest jakiś głośniejszy ten wiatrak
wiem tylko ze jak set goraco i włączę klimę to go muli i muszę więcej gazu dodawć przy ruszaniu i jest przy tym głośniejszy dzwięk prawie jak f-16 chyba to jest visko ale jak wyłącze klimę i jest gorąco to chodzi normalnie
czujnik wymieniłem temp wody kupiłem nie orginalny ale jak go odpne i jade to jest tak samo (chyba wtedy chodzi na ustawieniach ala fabrycznych)
turbo chodzi
podciśnienie sprawne - tak zapobiegawczo wymieniłem vamum pompę i n75 bo niedociągał sztangi do koĂąca
pompa VP44 po regeneracji
widzę że dużo osób ma ten problem ale nikt nie podaje konkretnego rozwiązania
może sprężarka stawia za duży opór ale czy wdety pasek nie powinien piszczeć??????
jak to sprawdzić - najbardziej odczówalne to jest przy ruszaniu tek do 2000 obrotów potem ciągnie ładnie ale i tak jest jakiś głośniejszy ten wiatrak
Problem spadku mocy w upał rozwiązany. Winny był zawór N75 - po wymianie wszystko jest ok. Ponieważ chciałem go przetestować po wymianie N75, przegoniłem go po mieście przy 32 stopniach na dworze. Czy to jest ok, że wskazówka temperatury wychyliła się trochę za środkową kreskę? Każdy inny samochód mogę dowolnie męczyć i wskazówka stoi zawsze w miejscu. Samochód jest po wymianie uszczelki pod głowicą, termostatu i pompy wody, więc układ chłodzenia powinien być sprawny.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 453
- Rejestracja: 05 cze 2012, 14:25
- Imię: Robert
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 290KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa/Terespol
rafals, Kolego czy Twoj blad to nie jest przypadkiem wina przeplywki ?
rafals, u mnie na trasie przy predkosci rzedu 140-170 wskazowka stoi na bacznosc na 90.
salaj11, Kolego sprezarka stawia opor ale nie az taki ( tak mi sie wydaje ).
Gdybys mial 50 km to wtedy klima zabijala by silnik...ale nie przy 150.
Koledzy moze zlogujcie swoje auta bez klimy itp.
Moze wtedy cos wyjdzie ?
rafals, u mnie na trasie przy predkosci rzedu 140-170 wskazowka stoi na bacznosc na 90.
salaj11, Kolego sprezarka stawia opor ale nie az taki ( tak mi sie wydaje ).
Gdybys mial 50 km to wtedy klima zabijala by silnik...ale nie przy 150.
Koledzy moze zlogujcie swoje auta bez klimy itp.
Moze wtedy cos wyjdzie ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 325
- Rejestracja: 30 cze 2011, 11:06
- Lokalizacja: Gorzow
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 453
- Rejestracja: 05 cze 2012, 14:25
- Imię: Robert
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 290KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa/Terespol
lampy to jeszcze przejda .philiphser pisze:Logi robi sie bez wlaczonej klimy, radia, lamp etc.michok pisze:
Koledzy moze zlogujcie swoje auta bez klimy itp.
Moze wtedy cos wyjdzie ?
klima, radio itp. juz niestety nie.
Po prostu nikt w tym watku nie podal logow...a bez logow to mozna z fusow wrozyc...
Przepływka jakiś czas temu wymieniona. Ale wyraźnie problemy zniknęły po wymianie N75. Okazało, się że klimatyzacja ma tylko taki związek z problemem, że szybciej powoduje rozgrzanie silnika.michok pisze:rafals, Kolego czy Twoj blad to nie jest przypadkiem wina przeplywki ?
rafals, u mnie na trasie przy predkosci rzedu 140-170 wskazowka stoi na bacznosc na 90.
Ale na trasie jeździłem np. 200 i też wskazówka stała w miejscu. To było w mieście - co chwilę światła i przyśpieszanie na maksa przy 32 stopniach, żeby go rozgrzać po wymianie N75. Pierwszy raz mi tak zrobił, normalnie nie jeżdżę tak oczywiście, więc może nie miałem jak tego wcześniej zaobserwować.
Moja od kilku dni stawiała opór czuć było to na wolnych jak falowały obroty.salaj11, Kolego sprezarka stawia opor ale nie az taki ( tak mi sie wydaje ).
Niedawno wymieniałem sprężarke, pisałęm w jakimś temacie, że chcieli mi płukać układ za 1000 plmn, nie zrobiłęm tego.
No łądwo zgadnąć co się stało, druga sprężarka się wczoraj zatarła. dzisiaj zdemontowana, zatarta tak samo jak poprzednia, bez płukania ukłądu się nie obejdzie.
W takim razie zmuszonyu jestem sprzedać auto w takim stanie.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga