Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5 2,5TDI] cięzko odpala po rozgrzaniu

Silniki wysokoprężne
tomaszza
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 09 cze 2009, 08:41
Lokalizacja: Iłowo - Osada

Post autor: tomaszza » 28 lis 2009, 12:12

Oki z góry dzięki.
Samochód stoi w warsztacie jak się wszystko wyjaśni to napiszę co i jak .
Narka pozdrawiam

hanysq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 57
Rejestracja: 01 wrz 2008, 18:25
Lokalizacja: marbella ,hiszpania

Post autor: hanysq » 29 lis 2009, 13:15

witam po dłuuugiej nieobecności
więc muszę zmartwić wszystkich którzy obstawiali vp 44 :lol:
po wymianie czujnika G2/G62 100% poprawa wiem ze to trwało wieki lecz jak zawsze jestem pod wrażeniem szybkości naszej poczty polskiej :shock:
sama wymiana dziecinnie prosta
wielkie podziękowania dla PIOTRUSIA ;-)
co do reszty
piotruś pisze:W okazanej sytuacji jednak proponuję, a wręcz gorąco namawiam, do ustalenia wartości adaptacyjnych kanałów 01 i 05
zastanawiam sie czy warto coś tam grzebać ,jeśli gościu faktycznie poszedł na skróty i coś mi tam prze lutował to moim zdaniem bez wizyty w serwisie boscha się nie obędzie .
Piotruś pisze: No i powoli sytuacja (chyba) zaczyna się klarować. W pompie wtryskowej są tylko dwa czujniki - temperatury paliwa (od tego raczej nic nie stukało) i hallotronowy monitorujący prędkość obrotową głównego wałka pompy (oraz wspomagający odczyt bieżacego kąta wtrysku). Jeżeli ktoś przelutowywał ów czujnik obrotów - mogło to wpłynąć na "odczyt" dawki paliwa.
przypomniał mi sie błąd który mi wyskakiwał lecz był on przy teście ABS
512-czujnik halla brak znacznika odniesienia
po odpaleniu silnika i około 5min jazdy zapalał sie ASR :?: CZYÂŻBY był to ów czujnik z vp44 ,
myślę ze na tym etapie zakończę walkę z moim mruczusiem chyba że PIOTRUSIU interesowały by cię jakieś logi po których mógłbym przystąpić do dalszego uzdrawiania miej niuni oczywiście w warunkach garażowych
puki co jeszcze raz serdeczne dzięki <ok>
hanysq

Awatar użytkownika
ari
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 29 paź 2010, 23:44
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: ari » 26 gru 2010, 15:40

ja mam w swoim autku sytuację taką ,że odpala na na zimno ok ,po przejechani ok. 3 km i po ponownym odpaleniu po około 2 godzinach przy tempraturze na zewnątrz ok.0/-2c na wskaźnku pokazuje temp.min 60'c -kontrolka świec zapala się na 1sekundę i gaśnie-czyli lipa z grzaniem świec i tu zaczyna się problem z odpaleniem -czy to moze sugerować czujnik temperatury cieczy ,który podaje wysoką temperaturę do Ecu ? :-/
błogosławieni Ci co nie mają nic do powiedzenia i nie ubierają tego faktu w słowa .....

kowal0502
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 68
Rejestracja: 13 gru 2010, 01:31
Lokalizacja: Białystok

Post autor: kowal0502 » 26 gru 2010, 16:28

po mojemu to nie bedzie przyczyna ....kup z 2 metry wezyka przelewowego (paliwowego gumowego) zdejmij oslone i pozmieniaj wszystkie wezyki gumowe te przelewy co lacza wtryski i jeden taki dluzszy co idzie pod "kwadratowa' rura IC moze sa juz stare i sparciale i lapia powietrze dlatego pompa dostaje powietrze i ciezko pali po 2 nie zaszkodzi spr siwec zarowych ale skoro mowisz ze jak zimny ok wiec powinne grzac jak trrzeba ale warto spr zdejmujesz kapturki bierzesz onowke pluz do akumulatora i bez przekrecania stacyjki dotykasz do zwiec po kolei kazda po 3 ja ostatniuo u siebie wymienialem siweczki i wezyki i nie chcial mi odpalic okazalo sie za na pompie paliwowej jest taki zaworek ktory mozna wykrecic ale niestety trzeba zdemontowac rure od ic ta aluminiowa duza "kwadratowa" i nalezy na nim wymienic oringi(uszczelki) ktore twardnieja z biegiem lat co powoduje to ze pompa nie moze zassac paliwa jak paliwo bylo to miala jak pobrac a jak wymienialem to sie cofnelo i juz dup...... ale juz jest ok spr tez czy jak zgasisz auto czy paliwo sie nie cofa do filtrapaliwa jezeli sie cofa wstaw zaworek zwrotny do paliwa ktory nie pozwoli aby to paliwo sie cofalo koszt okolo 20-30 zl zycze powodzenia :)

[ Dodano: 2010-12-26, 16:44 ]
jezeli nie pomoze niestety pompa pozdrawiam

Awatar użytkownika
ari
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 29 paź 2010, 23:44
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: ari » 27 gru 2010, 09:32

przelewy zrobic muszę , tylko jest pytanie -cz jest rzyko zapowietrzenia układu paliwowego ?
Ciekawe jest w moim przypadku ,że jak autko postoi dodatkowe np.3 godziny (czyli 2 godziny o ,których pisałem powyżej +te powiedzmy 3-4 godziny )wtenczas świece grzeją i znowu pali ładnie.
PS . świece żarówe są nówki NGK -6szt :-?

A z tym cofaniem to raczej nie widac bąbli z powietrzem ??bo jak sprawdzic inaczej to cofanie paliwa ??

kowal0502
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 68
Rejestracja: 13 gru 2010, 01:31
Lokalizacja: Białystok

Post autor: kowal0502 » 27 gru 2010, 12:04

no wlasnie jezeli nie widac powitrza to sie nie cofa przelewy jak wymienisz to nic sie nie stanie nie zapowietrzysz ukladu bo w pompie caly czas bedzie paliwo .....ale cos mi sie wydaje ze to bedzie pompa powoli siadac niestety
<-----OnLy Audi----->

Awatar użytkownika
ari
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 29 paź 2010, 23:44
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: ari » 27 gru 2010, 14:45

To jest wysoce prawdopodbne (pompa ),bo autko nie ma mocy -jedzie od startu jak maluch ,potem coś się dzieje przy 1600-1800 oraz lekki zastrzyk jest przy 2800obr ,jednak to jest nic (jeźdzę na codzień Caravelle 150KM silnik AHY -to wiem jak się taka moc powinna mniej więcej zbierać ...)

seba540
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 28 paź 2010, 14:31
Lokalizacja: Kobylin

Post autor: seba540 » 27 gru 2010, 18:56

Kolego jak auto nie odpali, to odłącz mu czujnik temp. Jeśli wtedy odpali bez problemu, to daj znać powiem ci co i jak. Mam ten sam problem i tymczasowo go rozwiązałem.

McKansy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 135
Rejestracja: 27 paź 2008, 14:02
Lokalizacja: Katowice

Post autor: McKansy » 28 gru 2010, 00:00

seba540 pisze:Kolego jak auto nie odpali, to odłącz mu czujnik temp. Jeśli wtedy odpali bez problemu, to daj znać powiem ci co i jak. Mam ten sam problem i tymczasowo go rozwiązałem.
Może pochwalisz się, jak ten problem tymczasowo rozwiązałeś - jestem bardzo ciekawy, zarówno inni koledzy zapewne też, gdyż problem z odpalaniem na ciepłym jak na razie na forum pozostaje nie rozwiązany, a dotyczy/dotyczył także mnie :-/ :?:

seba540
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 28 paź 2010, 14:31
Lokalizacja: Kobylin

Post autor: seba540 » 28 gru 2010, 13:47

kolego podjechałem do serwisu Boscha i diagnoza jedna pompa do regeneracji. Ale koleś kazał odłączyć mi czujnik temp, ale tylko wtedy jak nieodpali na ciepłym. Jak odpali bez problemu to znak że pompa siada. U mnie tak jest ale regenerować będę na wiosne. Aby niewyłazić z auta i nieściągać ciągle czujnika założyłem sobie przełącznik. Czujnik ma 4 kabelki, przeciołem jeden z górnych teraz niepamiętam który, przeciągłem kable do kabiny, i teraz jak nieodpali przełanczam odpalam i spowrotem. Jak sprawdze który to kabel dokłóadnie to dam znać.

McKansy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 135
Rejestracja: 27 paź 2008, 14:02
Lokalizacja: Katowice

Post autor: McKansy » 28 gru 2010, 19:35

Może i metoda jak najbardziej skuteczna, ale bynajmniej dla mnie niezbyt elegancka - w dodatku w takim samochodzie 8-)

Sam mam od trzech tygodni nową (tj. zregenerowaną) pompę wtryskową - i objawy nie odpalania na ciepłym silniku wciąż są identyczne, niż przed wymianą starej, która padła ;-)

Podobno najlepszy spec o tych silników z forum, kolega Piotruś pisał mi kiedyś, że może być to spowodowane innymi wtryskami (tzn. o innym symbolu na końcu numeru wtrysku), a takie właśnie mam założone, czyli inne z końcówką E. Pytałem, czy wymiana końcówek wtryskiwaczy da milionowo procentową pewność, że wszystko wróci do normy, no ale nie dostałem odpowiedzi :-(

Mało tego, wciąż gnębi mnie zdarzająca się raz na 10 razy sytuacja, w której silnik normalnie odpala przy 90°C bez problemu, a reszta to kręcenie i kręcenie, albo czekanie aż ostygnie...
Dodatkowo kilka dni temu czytałem forum zauważając post kolegi oli80 - który ma również taki silnik jak ja - AFB - oraz uwaga! też ma włożone inne wtryski (nie wiem jak jest teraz, może już je wymienił), o ile dobrze pamiętam właśnie z taką samą końcówką jak ja - E (czy może D?). Jakoś nigdy nie zauważyłem, żeby na forum opisał problem z ciężkim odpalaniem na ciepłym silniku :-/

Tak więc jaka jest diagnoza, czy to na pewno nie odpowiednie wtryski, które trzeba wymienić (jeśli ktoś ma włożone inne)? Czy może sytuacja jest taka, że: kończąca się pompa wtryskowa, jest tym samym co dobra (zregenerowana) pompa + inne wtryski?

Jednak na forum zdarzył się też jeden kolega, który zregenerował i pompę i wtryski - i problem u niego wciąż pozostał ten sam :lol:
:-)

filip661
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 02 kwie 2010, 21:57
Lokalizacja: wadowice

Post autor: filip661 » 30 gru 2010, 22:42

Witam
To i ja dorzucę swoje 3 grosze.Problem podobny a mianowicie po osiagnieciu 90 C jest problem z odpaleniem, ale jezeli wskazówka spadnie o chocby milimetr czyli nie wskazuje idealnie 90 to problem znika i nie ma najmniejszych problemow z odpaleniem. Mechanik stwierdził ze to pompa tylko szkoda mi troszkę wladowac 2 tys a potem okaze sie ze problem nie zniknął .

Awatar użytkownika
ari
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 29 paź 2010, 23:44
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: ari » 31 gru 2010, 11:36

Nie doczytałem odpwiedzi na moje pytanie w tym temacie ,że to normalne ,że po 2 godzinach od zatrzymania auta (temp.na zegarach wskazuje 60' ,autko przejechało wcześniej 3km i też nie zdążyło się rozgrzac-obecne warunki pogodwe) -kontrolka świec zapali się na sekundę i gaśnie-czy wszystkie autka tak mają ??-zaczyma się wtedy kręcenie silnikem bez żadnego grzania .Czy szukac winowajcy w czujniku temperatury(może ktoś ma na odsprzedaż nowy ??)lub potrafiłby mi go załatwic ,bo teraz do ASO mi nie po drodze...
błogosławieni Ci co nie mają nic do powiedzenia i nie ubierają tego faktu w słowa .....

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga