Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6C5 1.9 TDi]Bardzo dziwny spadek temperatury

Silniki wysokoprężne
CIUCIU
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 20 paź 2009, 14:57
Lokalizacja: krzemieniewo

Post autor: CIUCIU » 05 lut 2010, 13:53

Qris pisze:Koniec tematu termostatu. Jest sprawny i nie zagłębiamy się w niego. Teraz kolejny krok kolego. Problem masz nad wyraz ciekawy bo wychodzi na to że układ jest zbyt wydajnie chłodzony (trochę w to nie wierzę)...

Zrób tak. Masz termometr? :-) odpalasz furę i noga na gaz 2,5tyś rpm i tak go trzymaj az się nagrzeje nie włączaj climatronika. termostat ma się otworzyć! Jak cyknie 90i włączy się wentylator chłodnicy (wisko chwyci) odkręć delikatnie zbiornik wyrównawczy płynu i zbadaj temperaturę. teraz zakręć zapisz ją na kartce. Wł climatronik ustaw na 25 stopni obie strefy i na jałowych niech popracuje z 10 minut znowu udaj się do zbiorniczka wyrównawczego i delikatnie odkręć itd zabawę powtarzamy w kolejnym kroku z ogrzewaniem na max. Pamietaj by na kartce zapisac to co pokazuje czujnik na konsoli i to co pokazuje zwykły termometr z nomi (nie cyfrowy!)
Aha napisz mi też czy jest różnica w temp powietrza na wylocie z nawiewu gdy ustawisz 22 a np. 26 oczywiście AUTO wyłączone! nawiew tylko na buzie :-)
Dlaczego auto na wyłączone ? i co znaczy nawiew na "buzie".Powiem tylko że kiedy mam włączone podczas jazdy na "auto" to nie chce się zagrzać nawet po przejechaniu 15km przy 6 stopniowym mrozie , a jak mam włączony nawiew na wszystkie trzy opcje tj.nogi,kratki,szyba to wtedy grzeje się dużo szybciej tak że dochodzi do 90 stopni ale kiedy bym auto mulił lub stał na wolnych obrotach zaraz temp.spada?

[ Dodano: 2010-02-05, 13:57 ]
Po przejechaniu małej trasy jeszcze raz sprawdziłem czy wąz dolny jest zimny no i był ale spraswdziłem również wąż górny i ten był gorący , czy tak ma być.

Qris

Post autor: Qris » 05 lut 2010, 20:38

Nawiew na buzię to ten środkowy - nie auto :-)
Sprawny termostat = zimna chłodnica, cały układ jest odcięty.
Jeśli masz ciepły wąż do chłodnicy to termostat bebe :-)

CIUCIU
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 20 paź 2009, 14:57
Lokalizacja: krzemieniewo

Post autor: CIUCIU » 06 lut 2010, 08:10

Qris pisze:Jeśli masz ciepły wąż do chłodnicy to termostat bebe
Sprawdzałem wczoraj w garażu przy obrotach ok 3tys aż się zagrzał do 90 stopni ,wąz dolny był zimny a górny ciepły.Podejrzewam że to chyba czujnik tak wariuje.Muszę kupić nowy i dam znać co się dzieje.

Qris

Post autor: Qris » 06 lut 2010, 11:53

Pominąłem najważniejsze pytanie czy tempo na vag i na konsoli jest taka sama? czy temp nawiewu tzn gorąco w ustawieniu max jest takie samo przy róznych wskazaniach?

Obx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 52
Rejestracja: 28 paź 2009, 09:46
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: Obx » 22 lut 2010, 18:31

witam,
mam ten sam problem tzn. podczas podnoszenia temperatury oraz siły nawiewu ( tak ok na połowe mocy) temperatura płynu chłodzącego spada.
nie mam pojecia co jest do wymiany termostat czy czujnik ( jezeli czujnik to jaki - ponoć jest ich od ciula :lol: )
Podłączyłem sie pod Vag ( pierwszy raz więc nie wiem czy zrobiłem odpowiednie screeny)
Obrazek
Obrazek

a teraz wiśnienka na torcie przynajmniej dla mnie pierwszy raz słyszałem o tym czujniku i wogole jestem troszke zdezorientowany :roll: o co w tym common <rotfl>


Obrazek

[ Dodano: 2010-02-23, 18:53 ]
Obx pisze:witam,
mam ten sam problem tzn. podczas podnoszenia temperatury oraz siły nawiewu ( tak ok na połowe mocy) temperatura płynu chłodzącego spada.
nie mam pojecia co jest do wymiany termostat czy czujnik ( jezeli czujnik to jaki - ponoć jest ich od ciula :lol: )
Podłączyłem sie pod Vag ( pierwszy raz więc nie wiem czy zrobiłem odpowiednie screeny)
Obrazek
Obrazek

a teraz wiśnienka na torcie przynajmniej dla mnie pierwszy raz słyszałem o tym czujniku i wogole jestem troszke zdezorientowany :roll: o co w tym common <rotfl>

z tego co przeczytałem na forum czujnik znajduję się w pompie wtryskowej tylko że w AWX nie ma pompy wtryskowej :roll:
Obrazek


[ Dodano: 2010-02-23, 18:54 ]
z tego co przeczytałem na forum czujnik znajduję się w pompie wtryskowej tylko że w AWX nie ma pompy wtryskowej :roll:

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga