Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ ACK 2.6 193 KM] Problem z zagrzaniem silnika

Silniki benzynowe
Awatar użytkownika
Kosmos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 53
Rejestracja: 04 paź 2009, 21:09
Lokalizacja: Platerówka
Kontakt:

Post autor: Kosmos » 15 lut 2012, 05:11

W serwisie kosztuje 100 euro rok temu kup 3 pinowy i tak samo bedzie działał ja tak mam u siebie od początku
kupię dekielki do felg bolero 17 cali

Awatar użytkownika
marek [a6]
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 503
Rejestracja: 25 mar 2009, 21:22
Imię: Marek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Nysa
Kontakt:

Post autor: marek [a6] » 27 lut 2012, 17:16

witam. panowie czujnik wymieniony i dalej to samo <zalamka> zaczynam wierzyć że ten typ tak ma .teraz mam 2 czujniki jak ktoś potrzebuje to mam <okok> a tak poza tym to może jeszcze ktoś ma jakieś pomysł <mysli> . pozdro
tylko quatrro !!!

wojciechnow
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 16 sie 2011, 17:19
Lokalizacja: Łuków

Post autor: wojciechnow » 30 kwie 2012, 12:50

Witajcie!! Panowie mam problem który znów przy takiej temperaturze jaką mamy czyli ok 30st C. Mianowicie, gdy gaszę silnik to ze zbiorniczka wyrównawczego wywala mi płyn do zera tak jakby było jakieś powietrze w układzie i po zgaszeniu chciało wyjść...;/ w ubiegłym roku był ten problem i teraz znów. Wymieniałem rozrząd niedawno. Wiadomo razem z pompą i termostatem i dalej mam to samo. Tylko zadziwia mnie fakt że weszło tylko niecałe 6l płynu chłodniczego a powinno sporo więcej. Układ odpowietrzony na 100%. Grzanie w zimę nie było takie jak powinno. Czasami na wolnych obrotach leciało zimne albo letnie powietrze a przy dodaniu gazu zaczynało znów grzać. Teraz jak jest gorąco to jest tak samo. Nie wiem co mam robić bo jak gaszę silnik to ten płyn ucieka i muszę czekać kilka minut aż trochę ostygnie żeby mi tego płynu nie wywalało. Dodam że jak jest odpalony to korek odkręcam i się nic nie dzieje żadnego ciśnienia nie ma.

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 30 kwie 2012, 21:20

wojciechnow,

WymieĂą korek jeśli nie trzyma ciśnienia. Powinno pomóc w problemie.

wojciechnow
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 16 sie 2011, 17:19
Lokalizacja: Łuków

Post autor: wojciechnow » 06 maja 2012, 07:26

Korek zmieniałem już i to samo dalej. Gaszę samochód i cały płyn ze zbiorniczka wycieka przez otwór przelewowy znajdujący się w nim...Może to wina zbiorniczka? Albo jest mocno zapowietrzony? Próbowałem już odpowietrzać na zgaszonym i odpalonym silniku. Obydwa odpowietrzniki(koło cewek i przy nagrzewnicy) odkręcałem i leci płyn. Na silniku to od razu leci płyn a przy nagrzewnicy to sporo czasu musiałem czekać(ok 2-3min)aż poleci płyn ;/

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 06 maja 2012, 10:30

wojciechnow pisze:Korek zmieniałem już i to samo dalej.
Pozostaje sprawdzić reduktor czy nie puszcza gaz w układ chłodzenia.
A jeśli nie, to chyba zostaje uszczelka pod głowica.

sojer8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 73
Rejestracja: 04 sty 2010, 21:06
Lokalizacja: Koło - Wielkopolska

Post autor: sojer8 » 06 maja 2012, 23:23

Stawiam na uszczelkę pod głowicą bądź uszkodzenie (pęknięcie) jednej z głowic. Podczas wymiany warto dać głowicę do sprawdzenia i ew planowanie jej. Z doświadczenia wiem że nie opłaca się dawać głowicy do byle jakiego "Stefana" który zamiast zebrać 0,02mm zbiera po 1,2 mm co wiąże się później z zakupem drugiej głowicy. Sprawdzenie szczelności to koszt ok. 50zł + 100zł planowanie w porządnym warsztacie specjalizującym się typowo silnikami. Jeżeli byłby to reduktor to bardzo wyczuwalny byłby smród gazu po odkręceniu korka. Warto też zrobić analizę spalin pod kątem dostawania się spalin do układu (40-100zł ??) co też ułatwia diagnozę.

tapir173
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 127
Rejestracja: 14 mar 2012, 06:42
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: tapir173 » 07 maja 2012, 06:20

Miałem taki sam przypadek w passacie b5 i okazało się że to uszczelka pod głowicą po wymianie jak ręką odjął

wojciechnow
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 16 sie 2011, 17:19
Lokalizacja: Łuków

Post autor: wojciechnow » 07 maja 2012, 20:02

Gazem nic nie śmierdzi. A gdyby uszczelka pod głowicą lub sama głowica to było by coś nie tak. Np. dymienie jak z komina lub olej w zbiorniczku a tu nic z tych rzeczy...ręce opadają

tapir173
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 127
Rejestracja: 14 mar 2012, 06:42
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: tapir173 » 08 maja 2012, 06:57

Dmuchnięta uszczelka nie oznacza że samochód będzie dymił lub olej dostanie się do płynu może ją dmuchnąć tak że kompresja z silnika dostaje się do układu chłodzenia i powoli go pompuje. Tak jak pisałem miałem tak w dwóch wozach taką sytuacje i też pierwsze objawy brak ogrzewania na postoju tylko po dodaniu gazu. Zapal samochód i odkręć korek obserwuj czy nie wydobywają się bąbelki powietrza. Drugi test to zakręć korek ściśnij wąż przy chłodnicy na zapalonym silniku jeśli stwardnieje jak skała to znaczy że w układzie jest bardzo duże ciśnienie i to może oznaczać uszkodzenie uszczelki

sojer8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 73
Rejestracja: 04 sty 2010, 21:06
Lokalizacja: Koło - Wielkopolska

Post autor: sojer8 » 08 maja 2012, 13:30

Tak jak kolega wyżek napisał. Uszkodzenie uszczelki bądź głowicy przejawia się w różny sposób w zależności gdzie jest przedmuch/pęknięcie głowicy. Przeważnie pompuje do zbiorniczka powietrze. W niektórych przypadkach olej przedostaje się do okładu chłodzenia bądź do komory spalania. Prosisz o pomoc a my chcemy to zrobić. Jeżeli wszystkie nasze sugestie Tobie nie odpowiadają to nie ma sensu dalej prowadzić tej dyskusji. Jeżeli nie masz pewności co do naszych porad to udaj się do serwisu lub dobrego warsztatu który zdiagnozuje Tobie płyn chłodniczy i będziesz wtedy wiedzieć czego to wina.

danar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 20 sie 2012, 13:34
Lokalizacja: warmia i mazury

Post autor: danar » 02 paź 2012, 22:09

jak tam z niedogrzanym ACK?
mam podobny problem jak koledzy, jestem juz po wymianie termostatu. temperatura spada przeważnie przy ruszaniu w trasę, w mieście trzyma 90...
rozwiązał ktoś już ten problem?

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 02 paź 2012, 23:25

danar pisze: jestem juz po wymianie termostatu. temperatura spada przeważnie przy ruszaniu w trasę,
Pytanie czy aby na pewno założyłeś sprawny termostat, bo były przypadki nowych nie pracujących prawidłowo.

tapir173
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 127
Rejestracja: 14 mar 2012, 06:42
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: tapir173 » 03 paź 2012, 06:43

danar sprawdziłeś przy jakiej temperaturze się otwiera zrób prosty test dotykaj węża z prawej strony silnika który idzie w dolny prawy róg chłodnicy i obserwuj wskażnik, ciepły powinien się robić przy około 90 jeśli wcześniej to się za wcześnie otwiera i d.. blada <rotfl>

danar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 20 sie 2012, 13:34
Lokalizacja: warmia i mazury

Post autor: danar » 03 paź 2012, 12:10

termostat po wymianie pracuje poprawnie, po około 90 stopni na zegarach tąż dolny dostaje temperaturę... odpowietrzony jest przy nagrzewnicy i cewce kilkakrotnie, przed wymianą termostatu też tak miałem...

gdzie dalej szukać ;p ?

zaznaczę jeszcze że temperatura oleju jak wstanie to stoi na 90 stopni. i nie spada razem z wodą.

objawy jak u kolegów wyżej - tj. w korkach trzyma 90, termostat otwiera sie dobrze, przy wyższych prędkościach (70-100 i dalej) temperatura spada do 70 i nawet potrafi niżej...

sprawdzę wieczorem na vagu co pokazuje jeżeli uda mi się połączyć...

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga