[ ACK 2.6 193 KM] Problem z zagrzaniem silnika
- marek [a6]
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 503
- Rejestracja: 25 mar 2009, 21:22
- Imię: Marek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Nysa
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 16
- Rejestracja: 16 sie 2011, 17:19
- Lokalizacja: Łuków
Witajcie!! Panowie mam problem który znów przy takiej temperaturze jaką mamy czyli ok 30st C. Mianowicie, gdy gaszę silnik to ze zbiorniczka wyrównawczego wywala mi płyn do zera tak jakby było jakieś powietrze w układzie i po zgaszeniu chciało wyjść... w ubiegłym roku był ten problem i teraz znów. Wymieniałem rozrząd niedawno. Wiadomo razem z pompą i termostatem i dalej mam to samo. Tylko zadziwia mnie fakt że weszło tylko niecałe 6l płynu chłodniczego a powinno sporo więcej. Układ odpowietrzony na 100%. Grzanie w zimę nie było takie jak powinno. Czasami na wolnych obrotach leciało zimne albo letnie powietrze a przy dodaniu gazu zaczynało znów grzać. Teraz jak jest gorąco to jest tak samo. Nie wiem co mam robić bo jak gaszę silnik to ten płyn ucieka i muszę czekać kilka minut aż trochę ostygnie żeby mi tego płynu nie wywalało. Dodam że jak jest odpalony to korek odkręcam i się nic nie dzieje żadnego ciśnienia nie ma.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 16
- Rejestracja: 16 sie 2011, 17:19
- Lokalizacja: Łuków
Korek zmieniałem już i to samo dalej. Gaszę samochód i cały płyn ze zbiorniczka wycieka przez otwór przelewowy znajdujący się w nim...Może to wina zbiorniczka? Albo jest mocno zapowietrzony? Próbowałem już odpowietrzać na zgaszonym i odpalonym silniku. Obydwa odpowietrzniki(koło cewek i przy nagrzewnicy) odkręcałem i leci płyn. Na silniku to od razu leci płyn a przy nagrzewnicy to sporo czasu musiałem czekać(ok 2-3min)aż poleci płyn
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 73
- Rejestracja: 04 sty 2010, 21:06
- Lokalizacja: Koło - Wielkopolska
Stawiam na uszczelkę pod głowicą bądź uszkodzenie (pęknięcie) jednej z głowic. Podczas wymiany warto dać głowicę do sprawdzenia i ew planowanie jej. Z doświadczenia wiem że nie opłaca się dawać głowicy do byle jakiego "Stefana" który zamiast zebrać 0,02mm zbiera po 1,2 mm co wiąże się później z zakupem drugiej głowicy. Sprawdzenie szczelności to koszt ok. 50zł + 100zł planowanie w porządnym warsztacie specjalizującym się typowo silnikami. Jeżeli byłby to reduktor to bardzo wyczuwalny byłby smród gazu po odkręceniu korka. Warto też zrobić analizę spalin pod kątem dostawania się spalin do układu (40-100zł ) co też ułatwia diagnozę.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 16
- Rejestracja: 16 sie 2011, 17:19
- Lokalizacja: Łuków
Dmuchnięta uszczelka nie oznacza że samochód będzie dymił lub olej dostanie się do płynu może ją dmuchnąć tak że kompresja z silnika dostaje się do układu chłodzenia i powoli go pompuje. Tak jak pisałem miałem tak w dwóch wozach taką sytuacje i też pierwsze objawy brak ogrzewania na postoju tylko po dodaniu gazu. Zapal samochód i odkręć korek obserwuj czy nie wydobywają się bąbelki powietrza. Drugi test to zakręć korek ściśnij wąż przy chłodnicy na zapalonym silniku jeśli stwardnieje jak skała to znaczy że w układzie jest bardzo duże ciśnienie i to może oznaczać uszkodzenie uszczelki
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 73
- Rejestracja: 04 sty 2010, 21:06
- Lokalizacja: Koło - Wielkopolska
Tak jak kolega wyżek napisał. Uszkodzenie uszczelki bądź głowicy przejawia się w różny sposób w zależności gdzie jest przedmuch/pęknięcie głowicy. Przeważnie pompuje do zbiorniczka powietrze. W niektórych przypadkach olej przedostaje się do okładu chłodzenia bądź do komory spalania. Prosisz o pomoc a my chcemy to zrobić. Jeżeli wszystkie nasze sugestie Tobie nie odpowiadają to nie ma sensu dalej prowadzić tej dyskusji. Jeżeli nie masz pewności co do naszych porad to udaj się do serwisu lub dobrego warsztatu który zdiagnozuje Tobie płyn chłodniczy i będziesz wtedy wiedzieć czego to wina.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
termostat po wymianie pracuje poprawnie, po około 90 stopni na zegarach tąż dolny dostaje temperaturę... odpowietrzony jest przy nagrzewnicy i cewce kilkakrotnie, przed wymianą termostatu też tak miałem...
gdzie dalej szukać ?
zaznaczę jeszcze że temperatura oleju jak wstanie to stoi na 90 stopni. i nie spada razem z wodą.
objawy jak u kolegów wyżej - tj. w korkach trzyma 90, termostat otwiera sie dobrze, przy wyższych prędkościach (70-100 i dalej) temperatura spada do 70 i nawet potrafi niżej...
sprawdzę wieczorem na vagu co pokazuje jeżeli uda mi się połączyć...
gdzie dalej szukać ?
zaznaczę jeszcze że temperatura oleju jak wstanie to stoi na 90 stopni. i nie spada razem z wodą.
objawy jak u kolegów wyżej - tj. w korkach trzyma 90, termostat otwiera sie dobrze, przy wyższych prędkościach (70-100 i dalej) temperatura spada do 70 i nawet potrafi niżej...
sprawdzę wieczorem na vagu co pokazuje jeżeli uda mi się połączyć...
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga