[ALL] Katalizator a strumienica
zamiast strumienicy lepiej wstawiac rurke srednicy ukladu wydechowego.
niedogrzanie sond? odbicie spalin? co to za cudawianki, przeciez spaliny w ukladzie nie maja sie jak cofac skoro podczas pracy caly czas sa wypychane.
katalizator ma jedynie za zadanie zmniejszyc co2 w spalinach..
to tak jakby puszczac zefira i zaraz szybko go wciagnac spowrotem do tylka.
niedogrzanie sond? odbicie spalin? co to za cudawianki, przeciez spaliny w ukladzie nie maja sie jak cofac skoro podczas pracy caly czas sa wypychane.
katalizator ma jedynie za zadanie zmniejszyc co2 w spalinach..
to tak jakby puszczac zefira i zaraz szybko go wciagnac spowrotem do tylka.
Kolego marekwroc to nie dokonca tak. Odbicie jest tutaj potocznym okresleniem. Katalizator ma oczywiscie swoje zadanie, ale zmniejsza przeplyw przyhamowuje spaliny stad te okreslenie odbicia. Sonda wtedy pracuje w innych warunkach. Ogolnie zaden dobry warsztat nie zalecilbym wymiany kata na rure lub strumiennice. Wiekszosc zakladow tak robi bo jest duza roznica w cenie. Mozna sie spierac nad slusznoscia tego rozwiazania. Kupel wywalil katy z A8 i zaczely sie problemy. Skonczylo sie wymiana sond oraz wstawienie katow. Wszystko zalezy od silnika. Sam osobiscie pewnie bym kombionowal jak zrobic najnizszym kosztem. Powiem ze jezdzilem po warsztatach i o kat w V6 sa bardzo pozytywne opinie , jesli nie masz gazu wytrzymuja duze przebiegi.
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 191
- Rejestracja: 20 paź 2009, 23:27
- Lokalizacja: Siemianowice Sląskie
[C4 2.6 v6] Wycięcie katalizatora w 2.6 V6
Wywalal ktos katalizator w aucie z tym silnikiem?? poszperalem dosyc na forum ale odnosnie tego silnika nic nie wyczytalem, interesuja mnie opinie ludzi ktorzy to zrobili w swoim aucie..
czy w tym modelu jest lacznik elastyczny ( tzw peszel, plecionka ) ?
u mnie go nie ma.. moze ma ktos zjecie jak powinien ten wydech wygladac?
z gory dzieki za odpowiedz i
Pozdrawiam :mrgreen:
czy w tym modelu jest lacznik elastyczny ( tzw peszel, plecionka ) ?
u mnie go nie ma.. moze ma ktos zjecie jak powinien ten wydech wygladac?
z gory dzieki za odpowiedz i
Pozdrawiam :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 30 lis 2009, 12:56 przez MotoRider, łącznie zmieniany 1 raz.
Audi A6 C4 2.6 150 KM
Audi A8 D2 4.2 299 KM
Audi A6 C5 1.9tdi 110 KM aktualnie
Audi A8 D2 4.2 299 KM
Audi A6 C5 1.9tdi 110 KM aktualnie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 712
- Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Olsztyn/Warmia
Z opinii innych wynika, że masz takie opcje:
- wymiana kata (drogo, najlepiej)
- wymiana kata na przelotówkę (miałem tak, było cicho i bez efektów ubocznych)
- wymiana kata na rurę (bywa głośniej, mogą być problemy na przeglądach)
- wstawienie rury wewnątrz pustego kata (czasami brzydki odgłos, bywa też głośno)
- wypatroszenie kata (miałem tak - parszywy dźwięk)
Złącza elastycznego brak. Niestety przy zamianie katów na przelotówki cierpi nieco estetyka. Rury oryginalne wychodzą w różnych kierunkach i nie za bardzo można to zrobić w stylu plug&play.
P.S. Miałem AAH, ale to bardzo podobne silniki.
- wymiana kata (drogo, najlepiej)
- wymiana kata na przelotówkę (miałem tak, było cicho i bez efektów ubocznych)
- wymiana kata na rurę (bywa głośniej, mogą być problemy na przeglądach)
- wstawienie rury wewnątrz pustego kata (czasami brzydki odgłos, bywa też głośno)
- wypatroszenie kata (miałem tak - parszywy dźwięk)
Złącza elastycznego brak. Niestety przy zamianie katów na przelotówki cierpi nieco estetyka. Rury oryginalne wychodzą w różnych kierunkach i nie za bardzo można to zrobić w stylu plug&play.
P.S. Miałem AAH, ale to bardzo podobne silniki.
Pozdrawiam,
Krisker
Krisker
Witam. Osobiście odradzam usunięcie katalizatora. Kiedyś tak zrobiłem w lagunie 2.O i stwierdziłem że to był bardzo głupi pomysł. Wstawiłem strumienice-dźwięk podobny ale na swobodnym przelocie auto traci sporo Momentu Obrotowego i efektem jest spadek elastyczności silnika.Może ma to sens przy wyczynowym sprzęcie który się bardzo wysoko kręci ale nie w tym silniku. Katalizator wywala się tylko jeśli się w środku rozsypie i wyraźnie słychać jego uszkodzenie. Nie spotyka się przypadku zatkania katalizatora przez coś innego jak jego własne wnętrzności.
Siemka ja kata nie wywalałem w audi ale miałem kiedyś opla 2.0 i to zrobiłem powiem ci że zbyt wiele to nie dało tylko tyle że na przeglądzie jak jak włożył analizator to wszystkie normy przekroczone i był problem z pieczątką ale jako się udało . Wydaje mi się że wywaleniem kata mocy nie podniesiesz no chyba że jest zapchany w jakiś sposób .Pozdrawiam.
tomson28
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga