[A6 C4] A6 C4 1.9 da rade inna skrzynie ?
[A6 C4] A6 C4 1.9 da rade inna skrzynie ?
Witam
Jak w temacie czy do mojego C4 da rade zamontować skrzynie z jakiegoś innego wozu ? co by miał dłuższe przełożenia ? jazda po miejscu nawet ok ale na autostradzie to juz trochę męczarnia.. przy 2k RMP licznikowa +- 87km/h a przy 3k RPM 130km/h.. czytałem gdzieś ze po zmianie skrzyni ktoś w tdiku 1Z przy 3000rmp leciał 160 =) rozumie ze skrzynia dobierana jest do charakterystyki wozu i silnika.. i zapewne krótkie przełożenia spowodowane sa znikomą mocą i dużą wago samochodu.. ale po zmodzeniu 1Z po co nam te dodatkowe KM jak skrzynia wciąż ta sama.. z góry dzięki za podpowiedzi
Jak w temacie czy do mojego C4 da rade zamontować skrzynie z jakiegoś innego wozu ? co by miał dłuższe przełożenia ? jazda po miejscu nawet ok ale na autostradzie to juz trochę męczarnia.. przy 2k RMP licznikowa +- 87km/h a przy 3k RPM 130km/h.. czytałem gdzieś ze po zmianie skrzyni ktoś w tdiku 1Z przy 3000rmp leciał 160 =) rozumie ze skrzynia dobierana jest do charakterystyki wozu i silnika.. i zapewne krótkie przełożenia spowodowane sa znikomą mocą i dużą wago samochodu.. ale po zmodzeniu 1Z po co nam te dodatkowe KM jak skrzynia wciąż ta sama.. z góry dzięki za podpowiedzi
Albo AUDI Albo NIC
- Hincó
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 759
- Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bochnia
- Kontakt:
zwierzu25, zassaj sobie etke i sam dojdziesz do wszystkiego
Ja po etce doszedłem do tego i mam skrzynie najdluższą chyba w audi w tamtych latach, 6bieg z a4 2,5 v6. Znajdź oznaczenia swojej skrzyni i kmiń, na moje oko (był ostatnio temat) to wejdzie Ci ta sama skrzynia co i do 2,5 v6 czy r5, jedynie jak masz procon-ten to nie bedzie na niej mocowania do tego. Ja mam mniej wiecej przy 2000 obr 120kmh, ale nie jestem pewien Osiągam 220 licznikowe na długiej prostej i to tylko przez zmiane wtrysków
Ja po etce doszedłem do tego i mam skrzynie najdluższą chyba w audi w tamtych latach, 6bieg z a4 2,5 v6. Znajdź oznaczenia swojej skrzyni i kmiń, na moje oko (był ostatnio temat) to wejdzie Ci ta sama skrzynia co i do 2,5 v6 czy r5, jedynie jak masz procon-ten to nie bedzie na niej mocowania do tego. Ja mam mniej wiecej przy 2000 obr 120kmh, ale nie jestem pewien Osiągam 220 licznikowe na długiej prostej i to tylko przez zmiane wtrysków
- Hincó
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 759
- Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bochnia
- Kontakt:
Podaj oznaczenia skrzynki
Jak bedziesz przekladał skrzynie to co za różnica czy 5 czy 6? U mnie było miejsce pod 6 bieg i sobie mogłem dołożyć szóstke U ciebie raczej zmiana na inna skrzynie, tylko podaj oznaczenia. Pozatym, nie wiem czy uda Ci się tak kupić zestaw trybów synchronizatorów itp 'dłuższych' pewnie trzeba znaleźć uszkodzoną skrzynie.. Jak coś mam orginalną piątke (tryby itp) od swojego potwora, raczej bedzie dłuższa, ale czy pasuje... musisz podać oznaczenia swojej Wogóle to mam całą skrzynke od mojego na części
Btw, wymiana piątki powinna udać się na samochodze, tylko musi się mechaniorowi chcieć Bo akurat 5/6 jest na samym końcu skrzyni i niewiele rozbierania jest...
Jak bedziesz przekladał skrzynie to co za różnica czy 5 czy 6? U mnie było miejsce pod 6 bieg i sobie mogłem dołożyć szóstke U ciebie raczej zmiana na inna skrzynie, tylko podaj oznaczenia. Pozatym, nie wiem czy uda Ci się tak kupić zestaw trybów synchronizatorów itp 'dłuższych' pewnie trzeba znaleźć uszkodzoną skrzynie.. Jak coś mam orginalną piątke (tryby itp) od swojego potwora, raczej bedzie dłuższa, ale czy pasuje... musisz podać oznaczenia swojej Wogóle to mam całą skrzynke od mojego na części
Btw, wymiana piątki powinna udać się na samochodze, tylko musi się mechaniorowi chcieć Bo akurat 5/6 jest na samym końcu skrzyni i niewiele rozbierania jest...
Witam. Podepnę się pd temat bo mam dylemat ze swoją skrzynią biegów. Jężdże tak od chwili gdy kupiłem swoją niunię Przy 3000 obr/min mam prędkość 115km/h na 5 biegu. Jadąc 90 km/h mam 2300 obr/min. Nie ma z czego pocisnąć w trasie. Jakie skrzynie należy wstawić, żeby mieć przynajmniej ori osiągnięcia? Jakieś inną skrzynie polecacie z nowszego autka?
APL z A4 B5 1.9TDI 110KM albo FHN z Passata B5 1.9TDI 130KMw tej pierwszej przy 3000rpm masz około 145km/h a w tej drugiej około 155-160km/h.
ale czym dłuższa skrzynia tym gorsze przyspieszenie.
ale czym dłuższa skrzynia tym gorsze przyspieszenie.
Jest:Golf MK2 1.9TD 213KM/366Nm
Audi 100 C4 AAT Avant automat.
Audi Coupe B3 2.2 KV=> swap na 2.5TDI AAT, 154KM/293Nm=> K24-7001 skrzynka FHN = 161KM/374Nm=>zmiana ECU; jeszcze nie wiadomo ile wyjdzie
Audi 100 C4 AAT Avant automat.
Audi Coupe B3 2.2 KV=> swap na 2.5TDI AAT, 154KM/293Nm=> K24-7001 skrzynka FHN = 161KM/374Nm=>zmiana ECU; jeszcze nie wiadomo ile wyjdzie
ewentualnie pomyśl nad skrzynką DHL, masz słaby silnik w dużej budzie, jeśli dasz tak długie skrzynie, okaże się że będziesz jeździł z pedałem w podłodze, szczególnie w mieście,, ja mam silnik 2.5TDI z długą skrzynią w lekkim nadwoziu gdzie auto z 20l w baku waży około 1240-1250kg
ty masz coś koło 1450kg i moment w okolicach 185Nm gdzie już w bazie startowałem od 260Nm, mi np w mieście lepiej się jeździło na krótkiej skrzyni, teraz co prawda jak zmieniłem turbo gdzie mi już ori turbo zatykało sinlik, założyłem długa skrzynie, to to co zyskałem (jeśli chodzi o przyspieszenie) na zmianie turbo to straciłem na zmianie skrzyni na długą, zalety są takie że auto minimalnie mniej pali w w trasie ( przy spokojnej jeździe, bo przy szybszej różnice już staje sie mocno widoczna.) za to dużo zyskałem na ciszy.
teraz jadąc około 155-160km/h mam obroty nieco ponad 3000rpm. jeśli zamieżasz nieco wzmocnić swój silnik to wtedy jak najbardziej Ci polecam skrzynki o tak długich przełożeniach jak w FHN.
ale jesli masz pełną serię, to proponuję jednak albo DHL ( 3000rpm na piątce to około 125-130km ( tyle u mnie było bo ja w coupe mam mniejsze opony.)) albo coś długości APL, potem już trzebaby było co nieco pod maskę wrzucić.
ty masz coś koło 1450kg i moment w okolicach 185Nm gdzie już w bazie startowałem od 260Nm, mi np w mieście lepiej się jeździło na krótkiej skrzyni, teraz co prawda jak zmieniłem turbo gdzie mi już ori turbo zatykało sinlik, założyłem długa skrzynie, to to co zyskałem (jeśli chodzi o przyspieszenie) na zmianie turbo to straciłem na zmianie skrzyni na długą, zalety są takie że auto minimalnie mniej pali w w trasie ( przy spokojnej jeździe, bo przy szybszej różnice już staje sie mocno widoczna.) za to dużo zyskałem na ciszy.
teraz jadąc około 155-160km/h mam obroty nieco ponad 3000rpm. jeśli zamieżasz nieco wzmocnić swój silnik to wtedy jak najbardziej Ci polecam skrzynki o tak długich przełożeniach jak w FHN.
ale jesli masz pełną serię, to proponuję jednak albo DHL ( 3000rpm na piątce to około 125-130km ( tyle u mnie było bo ja w coupe mam mniejsze opony.)) albo coś długości APL, potem już trzebaby było co nieco pod maskę wrzucić.
Jest:Golf MK2 1.9TD 213KM/366Nm
Audi 100 C4 AAT Avant automat.
Audi Coupe B3 2.2 KV=> swap na 2.5TDI AAT, 154KM/293Nm=> K24-7001 skrzynka FHN = 161KM/374Nm=>zmiana ECU; jeszcze nie wiadomo ile wyjdzie
Audi 100 C4 AAT Avant automat.
Audi Coupe B3 2.2 KV=> swap na 2.5TDI AAT, 154KM/293Nm=> K24-7001 skrzynka FHN = 161KM/374Nm=>zmiana ECU; jeszcze nie wiadomo ile wyjdzie
Od jakiegoś czasu posiadam zmienione mapy na sterowniku + wtryskiwacze od AFN. Auto zbiera się dużo ładniej lecz biegami manewruję bardzo często ponieważ momentalnie wkręca się w obroty. Dlatego postanowiłem zmienić skrzynię biegów na APL po Twojej podpowiedzi "arwam". Tylko nie mam pojęcia czy będę musiał coś przerabiać bądź dokupywać do tej APL?!
powinno wyszstko pasować, pod łapy od Twojej obeznej skrzynki biegów, ewentualnie można różnice w poziomach mocowań łap wyrównać za pomocą podkładek, lub frezu zrobionego z nakrętki...
ile masz obecnie obrotów na piątym biegu przy 100km/h, i jaki symbol skrzynki biegów masz obecnie?
ile masz obecnie obrotów na piątym biegu przy 100km/h, i jaki symbol skrzynki biegów masz obecnie?
Jest:Golf MK2 1.9TD 213KM/366Nm
Audi 100 C4 AAT Avant automat.
Audi Coupe B3 2.2 KV=> swap na 2.5TDI AAT, 154KM/293Nm=> K24-7001 skrzynka FHN = 161KM/374Nm=>zmiana ECU; jeszcze nie wiadomo ile wyjdzie
Audi 100 C4 AAT Avant automat.
Audi Coupe B3 2.2 KV=> swap na 2.5TDI AAT, 154KM/293Nm=> K24-7001 skrzynka FHN = 161KM/374Nm=>zmiana ECU; jeszcze nie wiadomo ile wyjdzie
Jak już wyżej pisałem ,,...przy 3000 obr/min mam prędkość 115km/h na 5 biegu. Jadąc 90 km/h mam 2300 obr/min". Kicha straszna bo w aucie jest koszmarnie głośno a odejście już się kończy. Jaka jest skrzynia? Nie mam pojęcia... ale przed chwilą znalazłem ,,EHV" i to jest od 1.8T jak się doczytałem. No rzesz!!!
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga