Przepraszam bardzo za to że zaśmiecam troszkę ten wątek (bo w sumie mam swój ze swoim problemem) ale gdy wymieniłem pasek pompy u pompiarza miałem zastrzeżenia co do sposobu rozwijania mocy silnika i gdy wróciłem z reklamacją pan zmierzył kąt i wyszło mu z tego co pamietam 43 , powiedział wtedy że jest praktycznie idealny, co niespecjalnie pokrywa sie z tym co napisałeś (choć mój silnik to brat blizniak AAT o oznaczeniu ABP nie wiem na czym polegaja różnice ). Czy ktoś obeznany mógłby napisac jak zmienia sie charakterystyka pracy silnika gdy kąt jest za wysoki oraz gdy jest zbyt niski bo odnosze wrazenie ze jestem robiony w przysłowiowe bambuko.Solar pisze:kąt wtrysku powinien byc w granicach 49 -54.Moisze ze na niskich obrotach nie masz mocy a jak na wyższych ładnie ciągnie nie ma problemów z moca??
[ A6 C4 2,5Tdi AAT ] problem z mocą na niskich obrotach
Kolego Rikimaru a czy mechanik sprawdził Ci ustawienie rozrządu? Piszesz wcześniej że go oznaczył, ale czy sprawdził czy jest prawidłowo ustawiony? Ja miałem przestawiony rozrząd od kupna samochodu, na początku miał kopyto, z czasem stracił moc - okazało się że rozrząd przestawiony...
Audi ratuje życie!
- Rikimaru
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 141
- Rejestracja: 13 lis 2008, 18:14
- Imię: Michał
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Elbląg
problem nie rozwiązany
A rozrząd to każdy mechanik jak próbuje dojść co i jak to ustawia rozrząd od nowa, aby wykluczyć właśnie ten element.
Aktualnie samochód stoi trzeci tydzień u mechanika i między czasie próbuje go naprawić, sprawdza wszystko po kolei i nie może dojść co i jak. już zaczyna mówić, że tez się poddaje <smuty>
Jedyne co mechanikowi do głowy przychodzi to wypalone czy pęknięte gniazdo zaworu, ale ta robota wiąże się z większymi kosztami a do końca nie jest pewien czy to to jest usterką.
Jak uda mi się rozwiązać ten problem na pewno dam znać.
A rozrząd to każdy mechanik jak próbuje dojść co i jak to ustawia rozrząd od nowa, aby wykluczyć właśnie ten element.
Aktualnie samochód stoi trzeci tydzień u mechanika i między czasie próbuje go naprawić, sprawdza wszystko po kolei i nie może dojść co i jak. już zaczyna mówić, że tez się poddaje <smuty>
Jedyne co mechanikowi do głowy przychodzi to wypalone czy pęknięte gniazdo zaworu, ale ta robota wiąże się z większymi kosztami a do końca nie jest pewien czy to to jest usterką.
Jak uda mi się rozwiązać ten problem na pewno dam znać.
- Rikimaru
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 141
- Rejestracja: 13 lis 2008, 18:14
- Imię: Michał
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Elbląg
A więc tak po wszystkich perypetiach z mechanikami kij im w oko oprócz niektórym, udało się zlokalizować usterkę.
Ostatni mechanik siedział nad samochodem ponad miesiąc czasu porozbierał wszystko i nie odzyskał mocy samochód, więc wpadł na pomysł aby jeszcze raz oddać pompę do naprawy czyli po raz trzeci i tak zrobiliśmy, okazało się, ze pompa dusiła ciśnienie paliwa w sobie oraz uszkodzony był nastawnik kąta z stąd błąd 550, który opisywałem w dziale diagnostyka vag. Po zrobieniu przez pompiarza pompy, wróciła ona do mojego samochodu i znowu nie ma mocy, ale była jakby mała poprawa na wyższych obrotach, mechanik przejechał się i rozwinął prędkość 180km/h co już było sukcesem.
Znowu zrobiliśmy podmiankę z przepływomierzem, zaworem N75 i czujnikiem ciśnienia w kolektorze i była minimalna różnica ale poprawy wcale.
Mechanik poradził się znajomego i ustalił, że to może być wina wtrysków z uwagi, ze są one dwu sprężynowe i nie podaje niskiego ciśnienia stąd brak mocy.
Dzięki koledze Dzidek podmieniłem na jego wtryski i samochód odzyskał moc
Najlepsze, ze moje wtryski trzymają 190atm więc niby sprawne są
Teraz szukam kto naprawia wtryski albo ma na sprzedaż sprawne wtryski.
Ostatni mechanik siedział nad samochodem ponad miesiąc czasu porozbierał wszystko i nie odzyskał mocy samochód, więc wpadł na pomysł aby jeszcze raz oddać pompę do naprawy czyli po raz trzeci i tak zrobiliśmy, okazało się, ze pompa dusiła ciśnienie paliwa w sobie oraz uszkodzony był nastawnik kąta z stąd błąd 550, który opisywałem w dziale diagnostyka vag. Po zrobieniu przez pompiarza pompy, wróciła ona do mojego samochodu i znowu nie ma mocy, ale była jakby mała poprawa na wyższych obrotach, mechanik przejechał się i rozwinął prędkość 180km/h co już było sukcesem.
Znowu zrobiliśmy podmiankę z przepływomierzem, zaworem N75 i czujnikiem ciśnienia w kolektorze i była minimalna różnica ale poprawy wcale.
Mechanik poradził się znajomego i ustalił, że to może być wina wtrysków z uwagi, ze są one dwu sprężynowe i nie podaje niskiego ciśnienia stąd brak mocy.
Dzięki koledze Dzidek podmieniłem na jego wtryski i samochód odzyskał moc
Najlepsze, ze moje wtryski trzymają 190atm więc niby sprawne są
Teraz szukam kto naprawia wtryski albo ma na sprzedaż sprawne wtryski.
- Hincó
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 759
- Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bochnia
- Kontakt:
Rikimaru, cowboya spec z Nadarzyna ustawia oba ciśnienia, a u mnie jak powiedziałem żeby ustawili oba ciśnienia to powiedzieli że jedno sie ustawia a drugie wychodzi wynikowo, zatem wysłalem jeden wtrysk do Nadarzyna żeby nie odstawał od reszty tam wyregulowanych... nie wiem kto ma w tym racje, jak u Ciebie tego nie zrobią to podbij do cowboya on się na tym zna i da namiary i tak będzie najlepiej...
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga