[ael 2.5 tdi 140KM] jaka jest jego trwałosc
- GrzesiekA6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 167
- Rejestracja: 29 kwie 2008, 21:21
- Lokalizacja: szczecin
Poprzedni był 10w40 aktualny z tego co znalazłem w jego dziwnym oznaczeniu to 15w40.bryku104 pisze:GrzesiekA6 żartujesz ? :shock: Poza tym w końcu na jakim oleju jeździsz? W tamacie zimnego silnika piszesz że 15W40, tu że 10W40...GrzesiekA6 pisze:Ja poprzednią wymianę zrobiłem po 30tkm teraz mam prawie 40 na aktualnym oleju z tym że leje 10w40 kupiony w serwisie samochodów ciężarowych, dolałem może z 200ml dla formalności. Przebieg 351tkm.
Wracając do tematu mam najechane 373 tys., olej 10W40 Motula zalewam co 12000 km w zasadzie bez dolewania pomiędzy zmianami i śmigam aż miło.
Wiem że to przesada, mam tego świadomość auto u mnie nie jest autem rodzinnym tak jak widzę że u większości tutaj czego niestety żałuje bo ciągiem zdarzeń niszczeje w moich rękach chociaż robi dobrą robotę.
Specyfika pracy silnika w aucie osobowym a ciężarowym jest trochę inna wiem, w ciężarówce panowie z serwisu zalecają wymianę co 70tkm, ja trzymam się zasady że dwa razy do roku staram się to robić przed i po zimie.
Ja będe pierwszy raz wymieniać olej w swojej Audi,właśnie od poprzedniej wymiany mineło 10 tyś.i myśle ze zaleję mobil 10W40.
mam na budziku 209 000 tyś. po zdjęciu pokrywy silnika obejrzałem wtryski i przewody i stwierdziłem że jeszcze nigdy nie były trącane,jak myślicie czy już pora je posprawdzać?auto zaczyna kopcić na czarno.
mam na budziku 209 000 tyś. po zdjęciu pokrywy silnika obejrzałem wtryski i przewody i stwierdziłem że jeszcze nigdy nie były trącane,jak myślicie czy już pora je posprawdzać?auto zaczyna kopcić na czarno.
Olej silnikowy do silników Diesla:
A -Multi-klasy oleje, specyfikacji VW 500 00 (* 1) (dla silników Diesla tylko wtedy, gdy zintegrowane z specyfikacji VW 505 00);
B-multi-klasy oleje, specyfikacji VW 505 00 (* 1) (również odpowiedni dla wszystkich silników Diesla)
-Multi-klasy oleje, specyfikacji API CD (w silnikach Diesla: tylko do uzupełniania w nagłych przypadkach)
-Multi-klasy olejów, określonych VW 501 01 (* 1) (tylko silniki Diesla czy zintegrowane z specyfikacji VW 505 00)
- * 1) za tym VW musi być datą nie wcześniej niż 10.91 -
Kategoria: Oleje odpowiedni dla temperatur od -30 ° C do +35 ° C (SAE 5W-30 / 5W-40 / 10W-30 / 10W-40)
Kategoria B:
Oleje odpowiedni dla temperatur od -30 ° C do +35 ° C (SAE 5W-50 / 10W-50 / 10W-60)
Oleje odpowiedni dla temperatur od -30 ° C do +15 ° C (SAE 5W-30 / 5W-40)
Oleje odpowiedni dla temperatur od -15 ° C do +15 ° C (SAE 10W-30 / 10W-40)
Oleje odpowiedni dla temperatur od -15 ° C do +40 ° C (SAE 15W-40 / 15W-50 / 20W-40 / 20W-50)
Charakterystyka olejów
oleje Multigrade zgodnie z normą VW 501 01 i 505 -Mogą być używane przez cały rok w strefie umiarkowanej
Mają doskonałe właściwości czyszczące
Nasmarować z bezpieczeństwem wszystkich temperatur i naprężeń mechanicznych
Dobry odporny na starzenie
oleje Multigrade w VW 500 00 także następujące korzyści:
-Mogą być używane przez cały rok na prawie wszystkie temperatury
Mniejsze tarcie w silniku,
Zimny start-optymalne temperatury nawet przy bardzo niskich
OSTRZEÂŻENIA
-Gdy używasz wielosezonowy olej SAE 5W-30, aby uniknąć wciąż wysoki stres i wysokie obroty dla silnika. To ograniczenie nie ma zastosowania do wielu klasy oleje iperfluidi.
Lepkość oleju powinna być dobrana na podstawie powyższych kategorii.Na krótkie wahania temperatury zewnętrznej powyżej kategorii, nie ma konieczności zmiany oleju.
Regulacja poziomu:
oczywiste, jest zużycie oleju, max litri 1.0/1000km.
A -Multi-klasy oleje, specyfikacji VW 500 00 (* 1) (dla silników Diesla tylko wtedy, gdy zintegrowane z specyfikacji VW 505 00);
B-multi-klasy oleje, specyfikacji VW 505 00 (* 1) (również odpowiedni dla wszystkich silników Diesla)
-Multi-klasy oleje, specyfikacji API CD (w silnikach Diesla: tylko do uzupełniania w nagłych przypadkach)
-Multi-klasy olejów, określonych VW 501 01 (* 1) (tylko silniki Diesla czy zintegrowane z specyfikacji VW 505 00)
- * 1) za tym VW musi być datą nie wcześniej niż 10.91 -
Kategoria: Oleje odpowiedni dla temperatur od -30 ° C do +35 ° C (SAE 5W-30 / 5W-40 / 10W-30 / 10W-40)
Kategoria B:
Oleje odpowiedni dla temperatur od -30 ° C do +35 ° C (SAE 5W-50 / 10W-50 / 10W-60)
Oleje odpowiedni dla temperatur od -30 ° C do +15 ° C (SAE 5W-30 / 5W-40)
Oleje odpowiedni dla temperatur od -15 ° C do +15 ° C (SAE 10W-30 / 10W-40)
Oleje odpowiedni dla temperatur od -15 ° C do +40 ° C (SAE 15W-40 / 15W-50 / 20W-40 / 20W-50)
Charakterystyka olejów
oleje Multigrade zgodnie z normą VW 501 01 i 505 -Mogą być używane przez cały rok w strefie umiarkowanej
Mają doskonałe właściwości czyszczące
Nasmarować z bezpieczeństwem wszystkich temperatur i naprężeń mechanicznych
Dobry odporny na starzenie
oleje Multigrade w VW 500 00 także następujące korzyści:
-Mogą być używane przez cały rok na prawie wszystkie temperatury
Mniejsze tarcie w silniku,
Zimny start-optymalne temperatury nawet przy bardzo niskich
OSTRZEÂŻENIA
-Gdy używasz wielosezonowy olej SAE 5W-30, aby uniknąć wciąż wysoki stres i wysokie obroty dla silnika. To ograniczenie nie ma zastosowania do wielu klasy oleje iperfluidi.
Lepkość oleju powinna być dobrana na podstawie powyższych kategorii.Na krótkie wahania temperatury zewnętrznej powyżej kategorii, nie ma konieczności zmiany oleju.
Regulacja poziomu:
oczywiste, jest zużycie oleju, max litri 1.0/1000km.
- Dawidows89
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 146
- Rejestracja: 21 wrz 2008, 13:26
- Lokalizacja: Białystok
Ja wymieniam olej co 10 000 głównie 10W/40 ostatnio Platinum choć nie uważam za dobry gatunkowo.Przebieg ponad 408 tys, pali w najwieksze mrozy bez problemu.AAT i AEL jest ciężko zajechac jedynie 'grzaniem' na zimnym silniku i ogólnie bardzo agresywna jazdą.Audi chciałoby stworzyć aktualna jednostke równie niezawodna,solidna i ekonomiczną.Jedyne co mnie niepokoi to metaliczny dzwiek przy odpalaniu gdy postoi min 15h ma ktoś pojęcie co to może byc?
Tak tak panowie z v6 też zadają sobie takie pytania. co do oleju moim skromnym zdaniem należy wybierać coś ze specyfikacją vw 505.00 do wcześniejszej v6ki Afb lałem 10w30 castrola i jakoś latała czy dobrze czy źle nie wiem aczkolwiek AEL chyba nie pogardzi semi.
było a6 c5 2.5 afb jest volvo 2.5 ael 2002 r
Dopisze swoje pięć groszy do tego tematu. Miałem wcześniej C4 tylko 115KM, ściągniętą osobiście z DE z przebiegiem 475 tys., do ostatniego wpisu w książce (czyli 472tys.) zalewana olejem Mobil One 5W40. To było ponad 5 lat temu, do tej pory znajomy nią jeździ, a na blacie już prawie 600tys. i zalewa syntetyk 5W40.
szneider
BYŁO-VECTRA A1.6,PASSAT B3GT1.8,OMEGA A 2.0,GOLF II 1.3,TOLEDO 2.0GT,PASSAT B3 2.0,VENTO 1.8,MAZDA 626 2.0,2.0D,BRAVO 1.4,AUDI B4 2.0,2.3,1.9TDI,AUDI 100C4 2.5TDI,A6 C4 1.9TDI,A6 C4 2.5TDI,A4 1.9TDI (90,110ps),PASSAT B5 1.9TDI (115,130),AUDI A6C5 2.5TDI,AUDI A4,A6 1.9TDI(130),SHARAN1.9TDI
BYŁO-VECTRA A1.6,PASSAT B3GT1.8,OMEGA A 2.0,GOLF II 1.3,TOLEDO 2.0GT,PASSAT B3 2.0,VENTO 1.8,MAZDA 626 2.0,2.0D,BRAVO 1.4,AUDI B4 2.0,2.3,1.9TDI,AUDI 100C4 2.5TDI,A6 C4 1.9TDI,A6 C4 2.5TDI,A4 1.9TDI (90,110ps),PASSAT B5 1.9TDI (115,130),AUDI A6C5 2.5TDI,AUDI A4,A6 1.9TDI(130),SHARAN1.9TDI
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga