Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ael 2.5 tdi 140KM] jaka jest jego trwałosc

Silniki wysokoprężne
gość_

Post autor: gość_ » 25 gru 2010, 22:28

Kurde co 40 tkm? A co to jakiś turbo olej wypasiony? myślę że trochę przesada. To nie tir

Awatar użytkownika
GrzesiekA6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 167
Rejestracja: 29 kwie 2008, 21:21
Lokalizacja: szczecin

Post autor: GrzesiekA6 » 25 gru 2010, 22:52

bryku104 pisze:
GrzesiekA6 pisze:Ja poprzednią wymianę zrobiłem po 30tkm teraz mam prawie 40 na aktualnym oleju z tym że leje 10w40 kupiony w serwisie samochodów ciężarowych, dolałem może z 200ml dla formalności. Przebieg 351tkm.
GrzesiekA6 żartujesz ? :shock: Poza tym w końcu na jakim oleju jeździsz? W tamacie zimnego silnika piszesz że 15W40, tu że 10W40...

Wracając do tematu mam najechane 373 tys., olej 10W40 Motula zalewam co 12000 km w zasadzie bez dolewania pomiędzy zmianami i śmigam aż miło.
Poprzedni był 10w40 aktualny z tego co znalazłem w jego dziwnym oznaczeniu to 15w40.
Wiem że to przesada, mam tego świadomość auto u mnie nie jest autem rodzinnym tak jak widzę że u większości tutaj czego niestety żałuje bo ciągiem zdarzeń niszczeje w moich rękach chociaż robi dobrą robotę.
Specyfika pracy silnika w aucie osobowym a ciężarowym jest trochę inna wiem, w ciężarówce panowie z serwisu zalecają wymianę co 70tkm, ja trzymam się zasady że dwa razy do roku staram się to robić przed i po zimie.

Base
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 04 gru 2010, 18:16
Lokalizacja: Augustów

Post autor: Base » 26 gru 2010, 10:26

Ja będe pierwszy raz wymieniać olej w swojej Audi,właśnie od poprzedniej wymiany mineło 10 tyś.i myśle ze zaleję mobil 10W40.
mam na budziku 209 000 tyś. po zdjęciu pokrywy silnika obejrzałem wtryski i przewody i stwierdziłem że jeszcze nigdy nie były trącane,jak myślicie czy już pora je posprawdzać?auto zaczyna kopcić na czarno.

gość_

Post autor: gość_ » 26 gru 2010, 10:51

powodów kopcenia może być kilka. Min. wtryski. Nieszczelny dolot, zły kąt wtrysku, turbina. Niech się wypowiedzą mądrzejsi koledzy ;)

Base
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 04 gru 2010, 18:16
Lokalizacja: Augustów

Post autor: Base » 26 gru 2010, 11:15

Lechu pisze:
Base pisze:zaleję mobil 10W40.
Jak już to 5W40.
A dlaczego taki?

dla Andzi tak jakby brakuje kopa,nie czuje tych 140 kucyków.

Awatar użytkownika
Michaelo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 229
Rejestracja: 10 wrz 2009, 23:49
Lokalizacja: PP-PCH-PO

Post autor: Michaelo » 26 gru 2010, 13:18

W moim przypadku olej wymieniany co 15kkm.
Castrol Magnatec 10W-40.
Od wymiany do wymiany nic nie dolewam.
Przebieg 350kkm.
<b>WEBASTO</b> Feel the drive

Base
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 04 gru 2010, 18:16
Lokalizacja: Augustów

Post autor: Base » 29 gru 2010, 10:21

mam instrukcje obsługi C4 tylko że włoską :-? pisze coś o 5W30 jak przetłumaczę to wkleję jaki olej zalecają..

arekr22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 167
Rejestracja: 27 sie 2008, 10:39
Lokalizacja: OSTROLEKA

Post autor: arekr22 » 29 gru 2010, 17:25

Fabryka zaleca pelen syntetyk

Base
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 04 gru 2010, 18:16
Lokalizacja: Augustów

Post autor: Base » 30 gru 2010, 10:42

Olej silnikowy do silników Diesla:
A -Multi-klasy oleje, specyfikacji VW 500 00 (* 1) (dla silników Diesla tylko wtedy, gdy zintegrowane z specyfikacji VW 505 00);

B-multi-klasy oleje, specyfikacji VW 505 00 (* 1) (również odpowiedni dla wszystkich silników Diesla)
-Multi-klasy oleje, specyfikacji API CD (w silnikach Diesla: tylko do uzupełniania w nagłych przypadkach)
-Multi-klasy olejów, określonych VW 501 01 (* 1) (tylko silniki Diesla czy zintegrowane z specyfikacji VW 505 00)

- * 1) za tym VW musi być datą nie wcześniej niż 10.91 -

Kategoria: Oleje odpowiedni dla temperatur od -30 ° C do +35 ° C (SAE 5W-30 / 5W-40 / 10W-30 / 10W-40)

Kategoria B:
Oleje odpowiedni dla temperatur od -30 ° C do +35 ° C (SAE 5W-50 / 10W-50 / 10W-60)
Oleje odpowiedni dla temperatur od -30 ° C do +15 ° C (SAE 5W-30 / 5W-40)
Oleje odpowiedni dla temperatur od -15 ° C do +15 ° C (SAE 10W-30 / 10W-40)
Oleje odpowiedni dla temperatur od -15 ° C do +40 ° C (SAE 15W-40 / 15W-50 / 20W-40 / 20W-50)


Charakterystyka olejów
oleje Multigrade zgodnie z normą VW 501 01 i 505 -Mogą być używane przez cały rok w strefie umiarkowanej
Mają doskonałe właściwości czyszczące
Nasmarować z bezpieczeństwem wszystkich temperatur i naprężeń mechanicznych
Dobry odporny na starzenie

oleje Multigrade w VW 500 00 także następujące korzyści:
-Mogą być używane przez cały rok na prawie wszystkie temperatury
Mniejsze tarcie w silniku,
Zimny start-optymalne temperatury nawet przy bardzo niskich

OSTRZEÂŻENIA
-Gdy używasz wielosezonowy olej SAE 5W-30, aby uniknąć wciąż wysoki stres i wysokie obroty dla silnika. To ograniczenie nie ma zastosowania do wielu klasy oleje iperfluidi.

Lepkość oleju powinna być dobrana na podstawie powyższych kategorii.Na krótkie wahania temperatury zewnętrznej powyżej kategorii, nie ma konieczności zmiany oleju.

Regulacja poziomu:
oczywiste, jest zużycie oleju, max litri 1.0/1000km.

Awatar użytkownika
Dawidows89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 146
Rejestracja: 21 wrz 2008, 13:26
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Dawidows89 » 30 gru 2010, 11:55

u mnie wymiana co 10-11 tys, filtr paliwa co 30tys zastanawiam się czy nie za rzadko ?

adrian510
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 105
Rejestracja: 29 lip 2010, 21:57
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: adrian510 » 15 sty 2011, 17:49

Ja wymieniam olej co 10 000 głównie 10W/40 ostatnio Platinum choć nie uważam za dobry gatunkowo.Przebieg ponad 408 tys, pali w najwieksze mrozy bez problemu.AAT i AEL jest ciężko zajechac jedynie 'grzaniem' na zimnym silniku i ogólnie bardzo agresywna jazdą.Audi chciałoby stworzyć aktualna jednostke równie niezawodna,solidna i ekonomiczną.Jedyne co mnie niepokoi to metaliczny dzwiek przy odpalaniu gdy postoi min 15h ma ktoś pojęcie co to może byc?

Awatar użytkownika
Dodek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 466
Rejestracja: 18 paź 2009, 11:49
Imię: Damian
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1992
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Mielec
Kontakt:

Post autor: Dodek » 18 sty 2011, 21:45

kurcze my sobie to snujemy dyrfagacje - ojej ile wytrzyma???, oj czy 700 tys, oj czy 1mln km? lub kiedy sie wreszcie zepsuje?,
Ciekawe czy userzy c5, 2,5 v6 też zadają podobne pytania ? :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Łan tu sri TDI :mrgreen:

erlend
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 30 sty 2012, 11:19
Lokalizacja: brzesko

Post autor: erlend » 31 sty 2012, 11:41

Tak tak panowie z v6 też zadają sobie takie pytania. co do oleju moim skromnym zdaniem należy wybierać coś ze specyfikacją vw 505.00 do wcześniejszej v6ki Afb lałem 10w30 castrola i jakoś latała czy dobrze czy źle nie wiem aczkolwiek AEL chyba nie pogardzi semi.
było a6 c5 2.5 afb :/ jest volvo 2.5 ael 2002 r

Awatar użytkownika
szneider
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 82
Rejestracja: 26 sie 2010, 16:05
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: szneider » 31 sie 2012, 21:28

Dopisze swoje pięć groszy do tego tematu. Miałem wcześniej C4 tylko 115KM, ściągniętą osobiście z DE z przebiegiem 475 tys., do ostatniego wpisu w książce (czyli 472tys.) zalewana olejem Mobil One 5W40. To było ponad 5 lat temu, do tej pory znajomy nią jeździ, a na blacie już prawie 600tys. i zalewa syntetyk 5W40.
szneider
BYŁO-VECTRA A1.6,PASSAT B3GT1.8,OMEGA A 2.0,GOLF II 1.3,TOLEDO 2.0GT,PASSAT B3 2.0,VENTO 1.8,MAZDA 626 2.0,2.0D,BRAVO 1.4,AUDI B4 2.0,2.3,1.9TDI,AUDI 100C4 2.5TDI,A6 C4 1.9TDI,A6 C4 2.5TDI,A4 1.9TDI (90,110ps),PASSAT B5 1.9TDI (115,130),AUDI A6C5 2.5TDI,AUDI A4,A6 1.9TDI(130),SHARAN1.9TDI

krs2919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 282
Rejestracja: 07 mar 2009, 08:02
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Oświęcim

Post autor: krs2919 » 01 wrz 2012, 09:24

Witam, ja zmieniam co 10tyś. mobil 2000 semisyntetic 10w40, przebieg wg licznika 404tyś. prawdopodobnie 200tyś. cofnięty jeszcze, gość jeździł na mineralnym po 1 wymianie wróciłem do półsyntetyka i już tak zostało, na bagnecie zero ubytku (no może w mm)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga