Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[C4 2.5 140 koni] Duze spalanie

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
Hincó
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 759
Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: Hincó » 06 sty 2011, 22:06

Nie kombinuj, przerabiałem z kumplem całego aftomata i roboty co nie miara, do tego problemy z mocą na początku, a to była benzyna v6, automat ma inną pompe w tdi zazwyczaj więc lepiej sprzedaj i kup inne auto... Po przekładce spalanie 2l gazu mniej (15->13)
Mi pali około 8l, jeżdże codziennie do pracy ok 7km miasta, więc zimny silnik, do tego wypady do Krakowa a po Krakowie to różnie, do tego kawałek autostrady...
Zależy jak kto i gdzie jeździ, oczywiście stan techniczny auta też ma znaczenie
5,5l/100 w 2,5? straszne :shock: Może realne ale ja sobie tego nie wyobrażam...
Obrazek TDI +

wawrzon28
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 18 lip 2010, 07:32
Imię: Artur
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Post autor: wawrzon28 » 06 sty 2011, 22:24

szkoda mi mojej "niuni" przyzwyczaiłem sie do niej :mrgreen: tylko obecne ceny paliw zmuszaja mnie do cięcia budżetu na paliwo. Kombinuje nad ekonomią silnika. Może macie jakies przeróbki wpływające na ekonomie?

Awatar użytkownika
Hincó
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 759
Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: Hincó » 06 sty 2011, 22:42

Większe wtryski :lol:
Obrazek TDI +

wawrzon28
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 18 lip 2010, 07:32
Imię: Artur
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Post autor: wawrzon28 » 06 sty 2011, 22:44

czy to cos faktycznie da? I z jakiego silnika ?

[ Dodano: 2011-01-06, 22:46 ]
bo zmiana dawki bez sensu no może podniesiona temperatura paliwa

[ Dodano: 2011-01-06, 22:48 ]
nie wiem jak ECU traktuje wyższą temperature paliwa. Czy zwiększa dawke czy ją zmniejsza?

Awatar użytkownika
kamil138
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 287
Rejestracja: 17 lis 2008, 00:09
Lokalizacja: suwałki

Post autor: kamil138 » 07 sty 2011, 10:18

ostatnio zrobiłem mały teścik i na pełnym baku (75litrów jak się nie mylę) zrobiłem 1190km do zapalenia się rezerwy a na rezerwie jeszcze jakąś stówkę bym zrobił, 750km trasa (suwałki-gdańsk, 5 osób, cały bagażnik walizek), reszta miasto
czyli ogólnie robiąc około 1300km na 75 litrach ropy spalanie zimą wynosi 5,77l/100km <ok> (115KM bez Quattro)
Było: A6 C4 2.5tdi, 115KM, 1994r,
Było: S6 C4 4.2, 290KM 1995r,
Jest: MOJA ŻABA <cwaniak>

Funosek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 517
Rejestracja: 07 mar 2009, 00:19
Imię: A6 Forum
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Funosek » 07 sty 2011, 11:03

wawrzon28, jeżdżę czasem automatem i naprawdę zmianę biegów da się opanować. :) To przy jakich obrotach zmieni się bieg zależy od tego jak mocno wciskasz pedał gazu. :) Chociaż na to też jest sposób - wystarczy, że w momencie kiedy osiągniesz obroty przy których chciałbyś zmienić bieg odpuścisz troszkę gaz czy nawet puścisz go całkowicie - automat wrzuci następny bieg - i wystarczy się tylko postarać, żeby już go nie zredukował. :lol:

wawrzon28
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 18 lip 2010, 07:32
Imię: Artur
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Post autor: wawrzon28 » 07 sty 2011, 11:29

lecz w automatach jak dojeżdzasz do skrzyżowania to nie ma hamowania biegami co za tym idzie nie odcina mu paliwa podczas hamowania, czyli zachowuje sie tak jak bym manualem na luzie dojeżdżał do skrzyżowania. To jest ten minus automata bo manualem idzie troche przyoszczedzić. A tak po za tym ciekawe jaki pułap ceny uzyska ON na wakacje? :evil:
Uwielbiam jeżdzic swoja audiczką,a ceny paliw mi to utrudniają. :mrgreen:

Awatar użytkownika
gustav
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 57
Rejestracja: 07 lut 2008, 10:04
Lokalizacja: Biała Podlaska
Kontakt:

Post autor: gustav » 21 sty 2011, 01:47

Panowie: Posiadam A6 C4 AAT 116KM 1995r.

Spalanie to istna masakra :( auto spala w trasie 10L/100KM :( -dodam że dosłownie się toczę 80-120km/h , robię trasy około 40km dziennie.

Zająłem się tematem -> wykonałem logi ->błędów brak !! -> zastanawia mnie fakt ustawienia pompy wtryskowej na 30 jednostek w 000bs - wiem że to stanowczo za późny kąt wtrysku ale latem 2010 roku auto spalało na trasie 5,5L !!!.

Nie wiem co się teraz stało że tak dużo spala :(.

Były popękane wężyki przelewowe -> wymieniłem -> po wymianie przestało trochę śmierdzieć paliwem ale dalej unosi się zapach szczególni po rozgrzaniu.

Dodam że na przewodzie który idzie do pompy wtryskowej widać bardzo małe bąbelki pwoietrza.

Z diagnostyki wynikło że mam za niskie ciśnienie doładowania które wynosi 0.2 Bar'a ale pomimo tego auto jedździ dość dynamicznie.

Panowie : Co obstawiacie ?
Diagnostyka TDI i nie tylko - Moja pasja :)

Awatar użytkownika
Hincó
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 759
Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: Hincó » 21 sty 2011, 04:01

Kumpel mi opowiadał taką rzecz... pewne Reno zaczęło nagle dużo palić... nic nie potrafili wykminić i gość miał sprzedać auto ale pewnego razu kolega-mechanik jechał z klientem i zobaczył jak ciurkiem spod auta leje się paliwo... Przelew przy baku był uszkodzony tak, że dopiero przy wyższych obrotach ciekł... :roll:

Może wtrysk sterujący robi Cię w bambuko? Często błędów nie pokazuje a swoje robi... jak masz możliwość podmień, chociaż chętnego pewnie cięzko znaleźć... Doreguluj jeszcze kąt wtrysku i sprawdź co czujnik temperatury podaje sterownikowi...
Obrazek TDI +

Awatar użytkownika
Lipton
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 836
Rejestracja: 27 lip 2010, 17:51
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1995
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Lipton » 22 paź 2011, 09:30

kamil138 pisze:ostatnio zrobiłem mały teścik i na pełnym baku (75litrów jak się nie mylę) zrobiłem 1190km do zapalenia się rezerwy a na rezerwie jeszcze jakąś stówkę bym zrobił, 750km trasa (suwałki-gdańsk, 5 osób, cały bagażnik walizek), reszta miasto
czyli ogólnie robiąc około 1300km na 75 litrach ropy spalanie zimą wynosi 5,77l/100km <ok> (115KM bez Quattro)
ośka ma bak 80L więc według tych obliczeń wyjdzie około 6,2 ;) a nie 5,8 ;) subtelne pół litra ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
DJ_Mouse
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 94
Rejestracja: 14 lut 2010, 01:49
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: DJ_Mouse » 22 paź 2011, 12:12

Audi 100 C4 2.5 TDI AAT (na lekkim koksie +/- 130km) skrzynia 6-bieg 350k.km

na ostatnich 40litrach spalanie 5.7/100km trasa Czestochowa-Rybnik w te i z powrotem plus dojazdy do pracy (15km w jedną) jazda eko pod każdym względem, na a4 i a1 średnio trzymałem 120km/h.

spiesząc się kiedyś na tej samej trasie 130km/h wzwyż (52 minuty trwał przejazd) było 6.5l

W zimie 8-8.5l. z lawetą 10-11 zależy co na przyczepie (parę razy coś wiozłem wynik zawsze podobny)

Letnią porą nawet jak włączył mi się tryb mocno dynamicznej jazdy nigdy spalanie nie wzrosło powyżej 7 litrów, inną sprawą też jest że nie jeżdżę dużo po zakorkowanym mieście, mieszkam na uboczu to jest taka "jazda po wsi" ale jak ktoś pisze, że jeździ do 120km/h i spala 10 to jest dla mnie abstrakcja.
Było:
VW Golf mk2 1.6TD 70PS
VW Golf mk1 TDic +/- 90PS
Audi 100/A6 C4 2.5 TDI AAT +/-130PS

Jest:
SEAT Toledo 1M 1.9 TDI 150PS

POLremik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 18 mar 2011, 19:02
Lokalizacja: POlkowice.Nowogrodziec

Post autor: POLremik » 13 lis 2011, 15:54

mi wychodzi z obliczeń '' pełny zbiornik i przejechanie jakiejś ilości km i przeliczenie kalkulatorem'' a mam ją ponad 1 rok i zawsze tak samo
6-6,5l na 100 prędkość do 140km/h
a średnio na zbiorniku robię 1200 km-1300km więc proszę sobię policzyć, do pracy dojeżdzam 16 km w jędną stonę ,więc? <brawo>
BYŁO:
125p,126p,lancia y10 1,1 benz,polonez 1,6 benz,polo fox 1,0 gaz,golf2 1,6 gaz,AUDI 80 B3 1,8 GAZ,I jest ukochana A6 C4 2,5 TDI AVANT.

Awatar użytkownika
Lipton
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 836
Rejestracja: 27 lip 2010, 17:51
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1995
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Lipton » 13 lis 2011, 22:06

POLremik,a stoisz rano albo jak wracasz w korkach ? bo jeśli nie stoisz to wynik bardzo prawdopodobny jeśli jednak tłuczesz się w między czasie po zatłoczonym mieście to w 6l nie uwierzę ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
gjom
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 65
Rejestracja: 14 lis 2010, 20:44
Lokalizacja: Krasnystaw

Post autor: gjom » 04 gru 2011, 17:51

Mi teraz na trasie pali 6,3l/100km a w mieście do 7,5l/100km w optymalnych temperaturach ale założone są nowe końcówki wtryskiwaczy i opróżnione katalizatory.

Awatar użytkownika
gustav
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 57
Rejestracja: 07 lut 2008, 10:04
Lokalizacja: Biała Podlaska
Kontakt:

Post autor: gustav » 07 gru 2011, 23:37

Witam ponownie.

i chyba mnie czeka wymiana końcówek wtryskiwaczy na nowe.


Aczkolwiek po precyzyjnym ustawieniu pompy na 50 jednostek w 000 BS oraz nastawnika na 4.7mg iu wymianie wtryskiwacza sterującego na zdrowy spalanie na trasie spadło do 8.2L - ZAZNACZAM ÂŻE TO BYÂŁA JAZDA Z PEÂŁYNM BUTEM W PODÂŁODZE PRZEZ 400 KM.

PS: Auto po ostrym przepedzeniu na trasie stało się bardzo dynamiczne juz od 2000 rpm gdzie silniki R5 na VP jadą dopiero od 2300rpm.

Dodam że przed trasą zalałem STP do czyszczenia wtryskiwaczy + ostry but.
Diagnostyka TDI i nie tylko - Moja pasja :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga