[C4 2.5 140 koni] Duze spalanie
- Hincó
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 759
- Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bochnia
- Kontakt:
Nie kombinuj, przerabiałem z kumplem całego aftomata i roboty co nie miara, do tego problemy z mocą na początku, a to była benzyna v6, automat ma inną pompe w tdi zazwyczaj więc lepiej sprzedaj i kup inne auto... Po przekładce spalanie 2l gazu mniej (15->13)
Mi pali około 8l, jeżdże codziennie do pracy ok 7km miasta, więc zimny silnik, do tego wypady do Krakowa a po Krakowie to różnie, do tego kawałek autostrady...
Zależy jak kto i gdzie jeździ, oczywiście stan techniczny auta też ma znaczenie
5,5l/100 w 2,5? straszne :shock: Może realne ale ja sobie tego nie wyobrażam...
Mi pali około 8l, jeżdże codziennie do pracy ok 7km miasta, więc zimny silnik, do tego wypady do Krakowa a po Krakowie to różnie, do tego kawałek autostrady...
Zależy jak kto i gdzie jeździ, oczywiście stan techniczny auta też ma znaczenie
5,5l/100 w 2,5? straszne :shock: Może realne ale ja sobie tego nie wyobrażam...
ostatnio zrobiłem mały teścik i na pełnym baku (75litrów jak się nie mylę) zrobiłem 1190km do zapalenia się rezerwy a na rezerwie jeszcze jakąś stówkę bym zrobił, 750km trasa (suwałki-gdańsk, 5 osób, cały bagażnik walizek), reszta miasto
czyli ogólnie robiąc około 1300km na 75 litrach ropy spalanie zimą wynosi 5,77l/100km (115KM bez Quattro)
czyli ogólnie robiąc około 1300km na 75 litrach ropy spalanie zimą wynosi 5,77l/100km (115KM bez Quattro)
Było: A6 C4 2.5tdi, 115KM, 1994r,
Było: S6 C4 4.2, 290KM 1995r,
Jest: MOJA ŻABA
Było: S6 C4 4.2, 290KM 1995r,
Jest: MOJA ŻABA
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 517
- Rejestracja: 07 mar 2009, 00:19
- Imię: A6 Forum
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0T CREH 340KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Warszawa
wawrzon28, jeżdżę czasem automatem i naprawdę zmianę biegów da się opanować. To przy jakich obrotach zmieni się bieg zależy od tego jak mocno wciskasz pedał gazu. Chociaż na to też jest sposób - wystarczy, że w momencie kiedy osiągniesz obroty przy których chciałbyś zmienić bieg odpuścisz troszkę gaz czy nawet puścisz go całkowicie - automat wrzuci następny bieg - i wystarczy się tylko postarać, żeby już go nie zredukował. :lol:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 39
- Rejestracja: 18 lip 2010, 07:32
- Imię: Artur
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
lecz w automatach jak dojeżdzasz do skrzyżowania to nie ma hamowania biegami co za tym idzie nie odcina mu paliwa podczas hamowania, czyli zachowuje sie tak jak bym manualem na luzie dojeżdżał do skrzyżowania. To jest ten minus automata bo manualem idzie troche przyoszczedzić. A tak po za tym ciekawe jaki pułap ceny uzyska ON na wakacje? :evil:
Uwielbiam jeżdzic swoja audiczką,a ceny paliw mi to utrudniają. :mrgreen:
Uwielbiam jeżdzic swoja audiczką,a ceny paliw mi to utrudniają. :mrgreen:
- gustav
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 57
- Rejestracja: 07 lut 2008, 10:04
- Lokalizacja: Biała Podlaska
- Kontakt:
Panowie: Posiadam A6 C4 AAT 116KM 1995r.
Spalanie to istna masakra auto spala w trasie 10L/100KM -dodam że dosłownie się toczę 80-120km/h , robię trasy około 40km dziennie.
Zająłem się tematem -> wykonałem logi ->błędów brak -> zastanawia mnie fakt ustawienia pompy wtryskowej na 30 jednostek w 000bs - wiem że to stanowczo za późny kąt wtrysku ale latem 2010 roku auto spalało na trasie 5,5L !.
Nie wiem co się teraz stało że tak dużo spala .
Były popękane wężyki przelewowe -> wymieniłem -> po wymianie przestało trochę śmierdzieć paliwem ale dalej unosi się zapach szczególni po rozgrzaniu.
Dodam że na przewodzie który idzie do pompy wtryskowej widać bardzo małe bąbelki pwoietrza.
Z diagnostyki wynikło że mam za niskie ciśnienie doładowania które wynosi 0.2 Bar'a ale pomimo tego auto jedździ dość dynamicznie.
Panowie : Co obstawiacie ?
Spalanie to istna masakra auto spala w trasie 10L/100KM -dodam że dosłownie się toczę 80-120km/h , robię trasy około 40km dziennie.
Zająłem się tematem -> wykonałem logi ->błędów brak -> zastanawia mnie fakt ustawienia pompy wtryskowej na 30 jednostek w 000bs - wiem że to stanowczo za późny kąt wtrysku ale latem 2010 roku auto spalało na trasie 5,5L !.
Nie wiem co się teraz stało że tak dużo spala .
Były popękane wężyki przelewowe -> wymieniłem -> po wymianie przestało trochę śmierdzieć paliwem ale dalej unosi się zapach szczególni po rozgrzaniu.
Dodam że na przewodzie który idzie do pompy wtryskowej widać bardzo małe bąbelki pwoietrza.
Z diagnostyki wynikło że mam za niskie ciśnienie doładowania które wynosi 0.2 Bar'a ale pomimo tego auto jedździ dość dynamicznie.
Panowie : Co obstawiacie ?
Diagnostyka TDI i nie tylko - Moja pasja
- Hincó
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 759
- Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bochnia
- Kontakt:
Kumpel mi opowiadał taką rzecz... pewne Reno zaczęło nagle dużo palić... nic nie potrafili wykminić i gość miał sprzedać auto ale pewnego razu kolega-mechanik jechał z klientem i zobaczył jak ciurkiem spod auta leje się paliwo... Przelew przy baku był uszkodzony tak, że dopiero przy wyższych obrotach ciekł... :roll:
Może wtrysk sterujący robi Cię w bambuko? Często błędów nie pokazuje a swoje robi... jak masz możliwość podmień, chociaż chętnego pewnie cięzko znaleźć... Doreguluj jeszcze kąt wtrysku i sprawdź co czujnik temperatury podaje sterownikowi...
Może wtrysk sterujący robi Cię w bambuko? Często błędów nie pokazuje a swoje robi... jak masz możliwość podmień, chociaż chętnego pewnie cięzko znaleźć... Doreguluj jeszcze kąt wtrysku i sprawdź co czujnik temperatury podaje sterownikowi...
- Lipton
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 836
- Rejestracja: 27 lip 2010, 17:51
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1995
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
ośka ma bak 80L więc według tych obliczeń wyjdzie około 6,2 a nie 5,8 subtelne pół litrakamil138 pisze:ostatnio zrobiłem mały teścik i na pełnym baku (75litrów jak się nie mylę) zrobiłem 1190km do zapalenia się rezerwy a na rezerwie jeszcze jakąś stówkę bym zrobił, 750km trasa (suwałki-gdańsk, 5 osób, cały bagażnik walizek), reszta miasto
czyli ogólnie robiąc około 1300km na 75 litrach ropy spalanie zimą wynosi 5,77l/100km (115KM bez Quattro)
Audi 100 C4 2.5 TDI AAT (na lekkim koksie +/- 130km) skrzynia 6-bieg 350k.km
na ostatnich 40litrach spalanie 5.7/100km trasa Czestochowa-Rybnik w te i z powrotem plus dojazdy do pracy (15km w jedną) jazda eko pod każdym względem, na a4 i a1 średnio trzymałem 120km/h.
spiesząc się kiedyś na tej samej trasie 130km/h wzwyż (52 minuty trwał przejazd) było 6.5l
W zimie 8-8.5l. z lawetą 10-11 zależy co na przyczepie (parę razy coś wiozłem wynik zawsze podobny)
Letnią porą nawet jak włączył mi się tryb mocno dynamicznej jazdy nigdy spalanie nie wzrosło powyżej 7 litrów, inną sprawą też jest że nie jeżdżę dużo po zakorkowanym mieście, mieszkam na uboczu to jest taka "jazda po wsi" ale jak ktoś pisze, że jeździ do 120km/h i spala 10 to jest dla mnie abstrakcja.
na ostatnich 40litrach spalanie 5.7/100km trasa Czestochowa-Rybnik w te i z powrotem plus dojazdy do pracy (15km w jedną) jazda eko pod każdym względem, na a4 i a1 średnio trzymałem 120km/h.
spiesząc się kiedyś na tej samej trasie 130km/h wzwyż (52 minuty trwał przejazd) było 6.5l
W zimie 8-8.5l. z lawetą 10-11 zależy co na przyczepie (parę razy coś wiozłem wynik zawsze podobny)
Letnią porą nawet jak włączył mi się tryb mocno dynamicznej jazdy nigdy spalanie nie wzrosło powyżej 7 litrów, inną sprawą też jest że nie jeżdżę dużo po zakorkowanym mieście, mieszkam na uboczu to jest taka "jazda po wsi" ale jak ktoś pisze, że jeździ do 120km/h i spala 10 to jest dla mnie abstrakcja.
Było:
VW Golf mk2 1.6TD 70PS
VW Golf mk1 TDic +/- 90PS
Audi 100/A6 C4 2.5 TDI AAT +/-130PS
Jest:
SEAT Toledo 1M 1.9 TDI 150PS
VW Golf mk2 1.6TD 70PS
VW Golf mk1 TDic +/- 90PS
Audi 100/A6 C4 2.5 TDI AAT +/-130PS
Jest:
SEAT Toledo 1M 1.9 TDI 150PS
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 36
- Rejestracja: 18 mar 2011, 19:02
- Lokalizacja: POlkowice.Nowogrodziec
mi wychodzi z obliczeń '' pełny zbiornik i przejechanie jakiejś ilości km i przeliczenie kalkulatorem'' a mam ją ponad 1 rok i zawsze tak samo
6-6,5l na 100 prędkość do 140km/h
a średnio na zbiorniku robię 1200 km-1300km więc proszę sobię policzyć, do pracy dojeżdzam 16 km w jędną stonę ,więc?
6-6,5l na 100 prędkość do 140km/h
a średnio na zbiorniku robię 1200 km-1300km więc proszę sobię policzyć, do pracy dojeżdzam 16 km w jędną stonę ,więc?
BYŁO:
125p,126p,lancia y10 1,1 benz,polonez 1,6 benz,polo fox 1,0 gaz,golf2 1,6 gaz,AUDI 80 B3 1,8 GAZ,I jest ukochana A6 C4 2,5 TDI AVANT.
125p,126p,lancia y10 1,1 benz,polonez 1,6 benz,polo fox 1,0 gaz,golf2 1,6 gaz,AUDI 80 B3 1,8 GAZ,I jest ukochana A6 C4 2,5 TDI AVANT.
- gustav
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 57
- Rejestracja: 07 lut 2008, 10:04
- Lokalizacja: Biała Podlaska
- Kontakt:
Witam ponownie.
i chyba mnie czeka wymiana końcówek wtryskiwaczy na nowe.
Aczkolwiek po precyzyjnym ustawieniu pompy na 50 jednostek w 000 BS oraz nastawnika na 4.7mg iu wymianie wtryskiwacza sterującego na zdrowy spalanie na trasie spadło do 8.2L - ZAZNACZAM ÂŻE TO BYÂŁA JAZDA Z PEÂŁYNM BUTEM W PODÂŁODZE PRZEZ 400 KM.
PS: Auto po ostrym przepedzeniu na trasie stało się bardzo dynamiczne juz od 2000 rpm gdzie silniki R5 na VP jadą dopiero od 2300rpm.
Dodam że przed trasą zalałem STP do czyszczenia wtryskiwaczy + ostry but.
i chyba mnie czeka wymiana końcówek wtryskiwaczy na nowe.
Aczkolwiek po precyzyjnym ustawieniu pompy na 50 jednostek w 000 BS oraz nastawnika na 4.7mg iu wymianie wtryskiwacza sterującego na zdrowy spalanie na trasie spadło do 8.2L - ZAZNACZAM ÂŻE TO BYÂŁA JAZDA Z PEÂŁYNM BUTEM W PODÂŁODZE PRZEZ 400 KM.
PS: Auto po ostrym przepedzeniu na trasie stało się bardzo dynamiczne juz od 2000 rpm gdzie silniki R5 na VP jadą dopiero od 2300rpm.
Dodam że przed trasą zalałem STP do czyszczenia wtryskiwaczy + ostry but.
Diagnostyka TDI i nie tylko - Moja pasja
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga