[A6 C4] AEL rolka napinacza paska wielorowkowego
Koledzy-pozwólcie ze ogrzeje temat.
Mam problem z napinaczem u siebie-konkretnie ten amortyzatorek jest malo sztywny, ostro sie telepie ten mechanizm, do ktorego jest przykrecony i wydaje mi sie, że sama rolka popiskuje.
Koszt nowego ok.300 zł plus rolka 80zł. Pomyslałem sobie, że wrzuce ten bez tłumika drgań. Polećcie jakie czesci zastosowac...może jakies nr. itp. oraz jak to cenowo wychodzi.
Mam problem z napinaczem u siebie-konkretnie ten amortyzatorek jest malo sztywny, ostro sie telepie ten mechanizm, do ktorego jest przykrecony i wydaje mi sie, że sama rolka popiskuje.
Koszt nowego ok.300 zł plus rolka 80zł. Pomyslałem sobie, że wrzuce ten bez tłumika drgań. Polećcie jakie czesci zastosowac...może jakies nr. itp. oraz jak to cenowo wychodzi.
Audi A6 2.5 TDI AEL Avant Proline z przebiegiem ponad pół mln km
Vorsprung durch Technik
"Ropa daje kopa:-)"
Vorsprung durch Technik
"Ropa daje kopa:-)"
- Hincó
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 759
- Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bochnia
- Kontakt:
Na prośbę martino
Napinacz z silnika adp, może inne pasują lepiej, taki miałem pod ręką na przymiarki. I tak źle wymierzylem, blacha ma obecnie 14,5mm i jest ok, 14-15mm powinno dać rade. Rolki nie zmieniałem, tzn ta z napinacz pasuje do paska
Przepraszam za to jak to wygląda, jak sie zrobi ciepło wezmę się za to, obiecuje
Fotki na szybko
Napinacz z silnika adp, może inne pasują lepiej, taki miałem pod ręką na przymiarki. I tak źle wymierzylem, blacha ma obecnie 14,5mm i jest ok, 14-15mm powinno dać rade. Rolki nie zmieniałem, tzn ta z napinacz pasuje do paska
Przepraszam za to jak to wygląda, jak sie zrobi ciepło wezmę się za to, obiecuje
Fotki na szybko
- elmi_k
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 551
- Rejestracja: 23 gru 2007, 15:05
- Imię: Emil
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1997
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
hehe...ale rzeźba
a jak linka polaczona
a jak linka polaczona
Ostatnio zmieniony 18 mar 2010, 13:51 przez elmi_k, łącznie zmieniany 1 raz.
- Hincó
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 759
- Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bochnia
- Kontakt:
Jak zobaczysz pasek u mnie to widać podłużne nacięcie, w miare szybko to wymieniłem tak że nic sie nie dzieje, ale podpisuje sie pod tym! Luz na napinaczu może przeciąć pasek wzdłużnie i to w krótkim czasie!Lechu pisze:Kontrolujcie ten napinacz ,bo ogólnie to on ma niezłą wadę. On strasznie poddawany na moment zginający w miejscu gdzie ma sprężynę. Jak się troszkę nagnie ito będzie wam wzdłużnie przecinał pasek kantem rolki. I podejrzewam, że dlatego wymyślono w C4 inny patent.
A linka jest w ten sposób puszczona oryginalnie? Myślałem że inaczej idzie a nie o łączenie chodzi-daje to regulacje któej używalemelmi_k pisze:jest w calosci - nie laczonaHincó pisze:A jak linka jest w oryginale?
Ostatnio zmieniony 05 lut 2010, 11:47 przez Hincó, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 22
- Rejestracja: 05 mar 2010, 12:53
- Lokalizacja: Opole
Witam
mam takie pytanko odnośnie napinacz w Audi 100 c4 2.5 tdi AAT
posiadam napinacz bez amoryzatorka i chodzi o to czy to normalne że podczas pracy silnika napinacz ma drgania...
wymieniłem łożysko w rolce oraz założyłem nowy pasek tylko że krótszy o 5mm i napinacz nadal drży, tak jakby pasek podbijał go...do tego słychać te drgania gdy sie stoi z przodu auta.
Konkretnie, czy tak ma być czy to oznaka że napinacz jest do wymiany...
mam takie pytanko odnośnie napinacz w Audi 100 c4 2.5 tdi AAT
posiadam napinacz bez amoryzatorka i chodzi o to czy to normalne że podczas pracy silnika napinacz ma drgania...
wymieniłem łożysko w rolce oraz założyłem nowy pasek tylko że krótszy o 5mm i napinacz nadal drży, tak jakby pasek podbijał go...do tego słychać te drgania gdy sie stoi z przodu auta.
Konkretnie, czy tak ma być czy to oznaka że napinacz jest do wymiany...
- robak26
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1137
- Rejestracja: 30 lip 2009, 17:52
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1996
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.3 133KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Płock
- Kontakt:
Jak u siebie założyłem bez amorka, to na wolnych obrotach też go było słychać i drgania były.
Wyciszał się dopiero przy 850-900 obrotów.
Założyłem stary, wymieniłem rolkę i amorek.
Napinacz jak nowy.
Wyciszał się dopiero przy 850-900 obrotów.
Założyłem stary, wymieniłem rolkę i amorek.
Napinacz jak nowy.
Ostatnio zmieniony 22 kwie 2010, 14:29 przez robak26, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 22
- Rejestracja: 05 mar 2010, 12:53
- Lokalizacja: Opole
U mnie też napinacz przestaje drżeć ale dopiero przy 2000obr/min
a możesz mi jeszcze napisać jaki masz numer twojego paska wielorowkowego, dokładnie chodzi o długość...
i jeszcze takie małe pytanko, czy wentylator chłodnicy powinien się kręcić na wolnych obrotach silnika...? Bo u mnie jak zapale auto to się kręci i problem jest taki że nie mogę go nagrzać na postoju, może stać i miesiąc a temperatura nie przekroczy 40C :roll:
dzieki za pomoc i pozdro
a możesz mi jeszcze napisać jaki masz numer twojego paska wielorowkowego, dokładnie chodzi o długość...
i jeszcze takie małe pytanko, czy wentylator chłodnicy powinien się kręcić na wolnych obrotach silnika...? Bo u mnie jak zapale auto to się kręci i problem jest taki że nie mogę go nagrzać na postoju, może stać i miesiąc a temperatura nie przekroczy 40C :roll:
dzieki za pomoc i pozdro
- robak26
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1137
- Rejestracja: 30 lip 2009, 17:52
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1996
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.3 133KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Płock
- Kontakt:
Jak będę miał chwilkę to odczytam numer, a jeśli chodzi o wiatrak to powinien się kręcić również na wolnych obrotach.
To co dzieje się z temperaturą to normalne.
Poczytaj sobie tematy związane z temperaturą silnika.
Jest tego trochę na forum.
Amorek w napinaczu ,w naszych autach występuje dlatego ,że jeden pasek obsługuje dużą ilość rolek ,z których każda z nich stawia opór o różnej sile, dlatego występują drgania.
Tutaj główną rolę odgrywają siły działające na pasek.
Gdyby wszystkie rolki stawiały ten sam opór (co jest nie możliwe),amorek byłby zbędny.
To co dzieje się z temperaturą to normalne.
Poczytaj sobie tematy związane z temperaturą silnika.
Jest tego trochę na forum.
Amorek w napinaczu ,w naszych autach występuje dlatego ,że jeden pasek obsługuje dużą ilość rolek ,z których każda z nich stawia opór o różnej sile, dlatego występują drgania.
Tutaj główną rolę odgrywają siły działające na pasek.
Gdyby wszystkie rolki stawiały ten sam opór (co jest nie możliwe),amorek byłby zbędny.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga