Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C4] AEL rolka napinacza paska wielorowkowego

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
robak26
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1137
Rejestracja: 30 lip 2009, 17:52
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1996
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: robak26 » 23 paź 2009, 16:20

LECHU to nie jest fota mojego napinacza.
Znalazłem fotkę podobnego.
Chociaż nie wiem, czy nie identyczny?

Awatar użytkownika
robak26
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1137
Rejestracja: 30 lip 2009, 17:52
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1996
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: robak26 » 24 paź 2009, 16:42

Widzę ,że jeszcze nie wykręcałeś napinacza.
To ten sam.
Dodam, że sprawuje się dobrze.
Faktem jest, że założyłem nowy pasek.
Na starym trochę szalał.
Pasek był powycinany od starej rolki.
Chyba sobie stawała od czasu do czasu.
Pozdro.

Awatar użytkownika
kamil138
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 287
Rejestracja: 17 lis 2008, 00:09
Lokalizacja: suwałki

Post autor: kamil138 » 28 paź 2009, 21:11

Koledzy ten napinacz na zdjęciu bez problemu pasuje do A6 C4 2.5TDI AEL wiem bo sam taki kupiłem, zamontowałem i już grubo ponad 10000km przejechałem i jest cicho, także polecam.
Było: A6 C4 2.5tdi, 115KM, 1994r,
Było: S6 C4 4.2, 290KM 1995r,
Jest: MOJA ŻABA <cwaniak>

Awatar użytkownika
martino
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 167
Rejestracja: 05 maja 2008, 22:35
Lokalizacja: Góra Śląska

Post autor: martino » 05 lut 2010, 07:09

Koledzy-pozwólcie ze ogrzeje temat.
Mam problem z napinaczem u siebie-konkretnie ten amortyzatorek jest malo sztywny, ostro sie telepie ten mechanizm, do ktorego jest przykrecony i wydaje mi sie, że sama rolka popiskuje.
Koszt nowego ok.300 zł plus rolka 80zł. Pomyslałem sobie, że wrzuce ten bez tłumika drgań. Polećcie jakie czesci zastosowac...może jakies nr. itp. oraz jak to cenowo wychodzi.
Audi A6 2.5 TDI AEL Avant Proline z przebiegiem ponad pół mln km



Vorsprung durch Technik

"Ropa daje kopa:-)"

Awatar użytkownika
Hincó
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 759
Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: Hincó » 05 lut 2010, 10:06

Na prośbę martino
Napinacz z silnika adp, może inne pasują lepiej, taki miałem pod ręką na przymiarki. I tak źle wymierzylem, blacha ma obecnie 14,5mm i jest ok, 14-15mm powinno dać rade. Rolki nie zmieniałem, tzn ta z napinacz pasuje do paska ;)
Przepraszam za to jak to wygląda, jak sie zrobi ciepło wezmę się za to, obiecuje ;)
Fotki na szybko ;/

Obrazek Obrazek


Obrazek Obrazek



Obrazek

Awatar użytkownika
elmi_k
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 551
Rejestracja: 23 gru 2007, 15:05
Imię: Emil
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1997
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań

Post autor: elmi_k » 05 lut 2010, 10:27

hehe...ale rzeźba :)

a jak linka polaczona :)
Ostatnio zmieniony 18 mar 2010, 13:51 przez elmi_k, łącznie zmieniany 1 raz.
A6 C4 2.5 TDI (AEL) NOGARO BLUE PEARL EFFECT

http://img6.imageshack.us/img6/305/95128295.jpg

Awatar użytkownika
Hincó
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 759
Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: Hincó » 05 lut 2010, 10:43

A jak linka jest w oryginale? Swoją drogą to niezły patent, jakby nie można zrobić 'po bożemu'. 2 stówy w kieszeni więc wybór był jednoznaczny..
Obrazek TDI +

Awatar użytkownika
elmi_k
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 551
Rejestracja: 23 gru 2007, 15:05
Imię: Emil
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1997
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań

Post autor: elmi_k » 05 lut 2010, 11:13

Hincó pisze:A jak linka jest w oryginale?
jest w calosci - nie laczona :)
A6 C4 2.5 TDI (AEL) NOGARO BLUE PEARL EFFECT

http://img6.imageshack.us/img6/305/95128295.jpg

Awatar użytkownika
Hincó
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 759
Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: Hincó » 05 lut 2010, 11:30

Lechu pisze:Kontrolujcie ten napinacz ,bo ogólnie to on ma niezłą wadę. On strasznie poddawany na moment zginający w miejscu gdzie ma sprężynę. Jak się troszkę nagnie ito będzie wam wzdłużnie przecinał pasek kantem rolki. I podejrzewam, że dlatego wymyślono w C4 inny patent.
Jak zobaczysz pasek u mnie to widać podłużne nacięcie, w miare szybko to wymieniłem tak że nic sie nie dzieje, ale podpisuje sie pod tym! Luz na napinaczu może przeciąć pasek wzdłużnie i to w krótkim czasie!

elmi_k pisze:
Hincó pisze:A jak linka jest w oryginale?
jest w calosci - nie laczona :)
A linka jest w ten sposób puszczona oryginalnie? Myślałem że inaczej idzie a nie o łączenie chodzi-daje to regulacje któej używalem ;)
Ostatnio zmieniony 05 lut 2010, 11:47 przez Hincó, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
elmi_k
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 551
Rejestracja: 23 gru 2007, 15:05
Imię: Emil
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1997
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań

Post autor: elmi_k » 05 lut 2010, 12:19

Lechu pisze:W A6 C4 nie ma żadnej linki albo poprostu jeszcze o czymś nie wiem :P
to jest linka do otwierania maski... nie ma nic wspolnego z napinaczem :D

u mnie tez jakos w tamtym miejscu idzie
A6 C4 2.5 TDI (AEL) NOGARO BLUE PEARL EFFECT

http://img6.imageshack.us/img6/305/95128295.jpg

daro3333tarno
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 05 mar 2010, 12:53
Lokalizacja: Opole

Post autor: daro3333tarno » 05 mar 2010, 13:17

Witam
mam takie pytanko odnośnie napinacz w Audi 100 c4 2.5 tdi AAT
posiadam napinacz bez amoryzatorka i chodzi o to czy to normalne że podczas pracy silnika napinacz ma drgania...
wymieniłem łożysko w rolce oraz założyłem nowy pasek tylko że krótszy o 5mm i napinacz nadal drży, tak jakby pasek podbijał go...do tego słychać te drgania gdy sie stoi z przodu auta.

Konkretnie, czy tak ma być czy to oznaka że napinacz jest do wymiany...

Awatar użytkownika
robak26
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1137
Rejestracja: 30 lip 2009, 17:52
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1996
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: robak26 » 05 mar 2010, 18:42

Jak u siebie założyłem bez amorka, to na wolnych obrotach też go było słychać i drgania były.
Wyciszał się dopiero przy 850-900 obrotów.
Założyłem stary, wymieniłem rolkę i amorek.
Napinacz jak nowy. Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 22 kwie 2010, 14:29 przez robak26, łącznie zmieniany 2 razy.

daro3333tarno
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 05 mar 2010, 12:53
Lokalizacja: Opole

Post autor: daro3333tarno » 05 mar 2010, 19:36

U mnie też napinacz przestaje drżeć ale dopiero przy 2000obr/min
a możesz mi jeszcze napisać jaki masz numer twojego paska wielorowkowego, dokładnie chodzi o długość...
i jeszcze takie małe pytanko, czy wentylator chłodnicy powinien się kręcić na wolnych obrotach silnika...? Bo u mnie jak zapale auto to się kręci i problem jest taki że nie mogę go nagrzać na postoju, może stać i miesiąc a temperatura nie przekroczy 40C :roll:
dzieki za pomoc i pozdro

Awatar użytkownika
robak26
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1137
Rejestracja: 30 lip 2009, 17:52
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1996
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: robak26 » 05 mar 2010, 19:56

Jak będę miał chwilkę to odczytam numer, a jeśli chodzi o wiatrak to powinien się kręcić również na wolnych obrotach.
To co dzieje się z temperaturą to normalne.
Poczytaj sobie tematy związane z temperaturą silnika.
Jest tego trochę na forum.
Amorek w napinaczu ,w naszych autach występuje dlatego ,że jeden pasek obsługuje dużą ilość rolek ,z których każda z nich stawia opór o różnej sile, dlatego występują drgania.
Tutaj główną rolę odgrywają siły działające na pasek.
Gdyby wszystkie rolki stawiały ten sam opór (co jest nie możliwe),amorek byłby zbędny. <ok>

Awatar użytkownika
Dodek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 466
Rejestracja: 18 paź 2009, 11:49
Imię: Damian
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1992
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Mielec
Kontakt:

Post autor: Dodek » 05 mar 2010, 20:13

a ja mam takie pyt czy ten amortyzatorek powienien sie tak jakby łamać w połowie - chodzi mi o to czy ta spręzyna na nim założona składa sie z 2 czy z 1 czesci ? -
Łan tu sri TDI :mrgreen:

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga