Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 
 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

OC/AC OC/AC warsztat Gdańsk forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
werden.pl
moto market
AZet Auto Serwis
Naprawa
wgnieceń
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tomekkk1
2013-09-09, 00:31
[A6 C4 2,5 TDI AEL] Wymiana wentylatora
Autor Wiadomość
axidix 



Model: A6 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 1996
Skrzynia: Manual
Wiek: 32
Dołączył: 12 Paź 2009
Posty: 236
Skąd: Kujawsko-pomorskie
Wysłany: 2010-10-25, 19:54   [A6 C4 2,5 TDI AEL] Wymiana wentylatora

Witam Wszytskich zainteresowanych :)
Ostanio zaczoł piszczec mi wentylator , słyszałem ze trzeba wyjmowac cała nagrzewnice , ale jednak mi sie udało zrobic to inaczej :)
A oto moja wymiana :P
Przewidywany czas około 1h

Potrzebne nażedznia
śrubokret krzyzowy , płaski ,
młotek
jakis bolec do bicia
bit krzyzakowy i mała grzechotka

Otóż tak najpierw sciągamy osłone plastykowa zaczepiona na 4 zaczepy , zaznaczone czerwonymi strzałkami


nastepnie odpianamy wszytkie wezyki podcisnienia , odkrecamy pokrywke od sterowniczka klapy i odkrecamy sterowniczek aby móc zamknac klape ,nastepnie sciagamy opaske z łacznika gumowego ( polcam rozkrecić całkiem )
i wyciagamy cały łacznik .




nastepnie ukazuje nam sie dziura nawieu :P
jak widzimy na zdieciu trzeba odkrecić 3 sróbki dookoła dziury , jedna jest nisko na dole i ja doszłem bitem + przedłużka + grzechotka .
i dla ułatwienia nalezy również odkrecic zawór , potem wyciagmay i krecimy tym plastykiem tak aby wyszedł :P







nastepnie odpinamy zegera z tyłu silnika , wypychamy silnik i już prawie :/ no niestey to prawie to sedno sprawy
w miejsce zanaczone na dmuchawie na czerwono musimy udeżac młotkiem jednoczesnie gdy ktoś bedzie nam trzymał cala dmuchawe aby nie sprezynowała .



tak wyglada juz wyciagnieta dmuchawa :P
oraz silnik , jezeli ktos wie ze bedzie miał do wymiany silnik i ma uzywke z dmuchawa to moze wziasc przecinaczek lub sczypce i poodcinac dmuchawe od silnika



no i składanie wszytko tak samo tylko ze najpierw wkładamy silnik , blokujemy zegera , a potem napychamy wentylator na oske , polecam zucić jakis tawot na oske i wentylator dla poślizgu

mam nadzieje ze komuś pomoże jesli tak to na dole jest ikonka pomógł :)
Pozdrawiam
_________________
nie ma to jak jedno auto, dwie nogi, trzy pedały, cztery koła, pięć cylindrów i sześć litrów na setkę...

Pomóż wystarczy ze przekażesz 1% swojego podatku.Numer KRS 0000064892 z dopiskiem Aleksandra Życińska.Mukowiscydoza codzienna walka o oddech! Dziękuje wszystkim za wsparcie ;p www.ptwm.pl
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Hincó 



Model: 100 C4
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Rok: 1994
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AAT
Imię: Kamil
Pomógł: 5 razy
Wiek: 30
Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 708
Skąd: Bochnia
Wysłany: 2010-11-01, 11:17   

O kurcze :shock:
Ale trafiłem, jutro planowałem targać nagrzewnice całą żeby wymienić szczotki/nasmarować łożyska wentylatora bo piszczy silniczek po dłuższym używaniu. Nie przypuszczałem że tak się da ;)
Szkoda że nie da się kliknąć pomógł autorowi tematu ;P
axidix, wiesz może cos na temat szczotek ? od czego pasują? Gdzie kupić itp ? Jaki smar na łożyska ?
Dzięki <ok>
_________________
TDI +
 
 
axidix 



Model: A6 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 1996
Skrzynia: Manual
Wiek: 32
Dołączył: 12 Paź 2009
Posty: 236
Skąd: Kujawsko-pomorskie
Wysłany: 2010-11-01, 11:50   

słuchaj ja nie wymieniałem szczotek , ale pujdziesz do sklepu z czesciami do rozruszników i alter. to powini cos dobrac , dwa smaru grafitowego nagładłem :P ile wedzie pod plastykowa kopółke tez nie zapomnik na końcu silniczka , ja włąsnie robiłem zeby zniwelować piszczenie :P
pamietaj dwie osoby sa potrzebne i łatwo niechce sie poddać ale ile roboty mniej hehe :P

P.S. co trzba zrobic by mieć taka funkcjie ?
_________________
nie ma to jak jedno auto, dwie nogi, trzy pedały, cztery koła, pięć cylindrów i sześć litrów na setkę...

Pomóż wystarczy ze przekażesz 1% swojego podatku.Numer KRS 0000064892 z dopiskiem Aleksandra Życińska.Mukowiscydoza codzienna walka o oddech! Dziękuje wszystkim za wsparcie ;p www.ptwm.pl
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Hincó 



Model: 100 C4
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Rok: 1994
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AAT
Imię: Kamil
Pomógł: 5 razy
Wiek: 30
Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 708
Skąd: Bochnia
Wysłany: 2010-11-01, 12:19   

Co do pomagania to chyba jest tak- autor tematu ma problem o czym pisze ktoś odpowiada i jak pomoże to autor mu może wlepić 'pomógł' Powinieneś mieć możliwość bezpodstawną na kliknięcie mi 'pomógł' mam racje? ;)
Trzeba używaćszlifierki żeby dostać się do łożysk ? ;) Czy silnik jest rozbieralny? ;)
_________________
TDI +
 
 
axidix 



Model: A6 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 1996
Skrzynia: Manual
Wiek: 32
Dołączył: 12 Paź 2009
Posty: 236
Skąd: Kujawsko-pomorskie
Wysłany: 2010-11-01, 12:22   

kolego nie masz łozysk , sa tulejki , i sa sumie nie wymienialne z tego co widziałem po budowie silnika , ale mi piszczało pare dni i po tygodniu zadziałałem i teraz moge powiedzieć z spokojnym umieniem ze nie piszczy , ale to wszytko zalezy w jakim stanie sa te tulejki ,
_________________
nie ma to jak jedno auto, dwie nogi, trzy pedały, cztery koła, pięć cylindrów i sześć litrów na setkę...

Pomóż wystarczy ze przekażesz 1% swojego podatku.Numer KRS 0000064892 z dopiskiem Aleksandra Życińska.Mukowiscydoza codzienna walka o oddech! Dziękuje wszystkim za wsparcie ;p www.ptwm.pl
 
 
axidix 



Model: A6 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 1996
Skrzynia: Manual
Wiek: 32
Dołączył: 12 Paź 2009
Posty: 236
Skąd: Kujawsko-pomorskie
Wysłany: 2010-11-03, 20:15   

niewiem czemu uważasz ze zle , grafitowy jest bardzo dobrym smarem i zawsze grafit zostanie :D
_________________
nie ma to jak jedno auto, dwie nogi, trzy pedały, cztery koła, pięć cylindrów i sześć litrów na setkę...

Pomóż wystarczy ze przekażesz 1% swojego podatku.Numer KRS 0000064892 z dopiskiem Aleksandra Życińska.Mukowiscydoza codzienna walka o oddech! Dziękuje wszystkim za wsparcie ;p www.ptwm.pl
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
axidix 



Model: A6 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 1996
Skrzynia: Manual
Wiek: 32
Dołączył: 12 Paź 2009
Posty: 236
Skąd: Kujawsko-pomorskie
Wysłany: 2010-11-03, 23:06   

oj da rade :D nie bedzie zle :P
No ale dobrze ze chociaż ktos przestrzega norm :P
_________________
nie ma to jak jedno auto, dwie nogi, trzy pedały, cztery koła, pięć cylindrów i sześć litrów na setkę...

Pomóż wystarczy ze przekażesz 1% swojego podatku.Numer KRS 0000064892 z dopiskiem Aleksandra Życińska.Mukowiscydoza codzienna walka o oddech! Dziękuje wszystkim za wsparcie ;p www.ptwm.pl
 
 
Dodek 



Model: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 1996
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AEL
Pomógł: 7 razy
Wiek: 32
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 355
Skąd: Mielec
Wysłany: 2012-10-26, 19:47   

Up odświerzam potrzebuje pomocy , odkreciłem tylko 2 sruby z 2 osłony wiatraka
tej dolnej nie moge za chiny podejść - jaką miałes tam dł tej kombinowanej przedłużki ?? ????

Chwilowo mam ochota podpalić swojego złoma
_________________
Łan tu sri TDI :mrgreen:
 
 
zbyszekd 


Model: A6 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 1995
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AEL
Imię: zbyszek
Dołączył: 10 Kwi 2013
Posty: 1
Skąd: Pionki
Wysłany: 2013-06-23, 09:55   

Bardzo proszę o pomoc. Muszę przesmarować tulejki wentylatora bo jak zacznie piszczeć to trudno wytrzymać. Również ja nie potrafię odkręcić tej trzeciej, dolnej śrubki - poddałem się. Chętnie poniosę koszty całej operacji - bo jakoś muszę to rozwiązać. Proszę o pomoc kogoś kto już to robił.
_________________
+++
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
mastah22 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Imię: Łukasz
Dołączył: 20 Lis 2011
Posty: 10
Skąd: Opolskie
Wysłany: 2014-01-04, 21:52   

Wkkkkk jestem na maxa bo dopiero teraz trafiłem na ten manual :P .... Makabra, u mnie "nasi tam juz byli" i zdecydowałem sie wyjac wszystko bo nie chciałem niczego połamać... 4h rozbierania, wczesniej ktos juz to robił ; poprzedni własciciel, ale ciesze sie ze to rozebrałem. Poprzednik nie zapiał nawiewu na nogi ani na tył, pewnie dlatego ze nie zdejmował deski...
Do rzeczy, szczotek na silniku zero, piszczał jak głupi zanim przestał pracować, ale pobojowisko zacne:






Czy ktoś z was juz dobierał z czegoś szczotki?
 
 
skoti 


Model: A6 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Rok: 1995
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ABC
Imię: daniel
Dołączył: 03 Mar 2015
Posty: 2
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2018-01-06, 18:33   

U mnie szczotek brak aż wytarły tą miedź po której się ślizgały, także albo nowy silnik abo regenerowany sama wymiana szczotek nic nie pomoże. A z odkręceniem tej 3 śrubki to masakra jakaś :-(
 
 
Popik 


Model: A6 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 1994
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AEL
Imię: Piotr
Dołączył: 04 Lut 2018
Posty: 1
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-02-04, 13:06   

Potwierdzam tutek działa. Ale łapy zmasakrowane.
Wymiana 3 h ale warto było. Mechanik krzyczał za to tysiaka. <radocha>
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: