Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Osłony Audi A6 OC/AC OC/AC warsztat Gdańsk forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Osłony
przeciwsłoneczne
Regeneracja
turbosprężarki
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
AZet Auto Serwis
Naprawa
wgnieceń
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[A6 C4 2.0] Dym spod maski
Autor Wiadomość
jakubp 


Model: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.0 115KM
Napęd: FWD
Rok: 1995
Skrzynia: Manual
Imię: Jakub
Dołączył: 24 Maj 2019
Posty: 4
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-05-24, 23:07   [A6 C4 2.0] Dym spod maski

Witam wszytskich,

Do tej pory byłem biernym czytelnikiem forum, czas to zmienić. Pacjent to Audi A6 C4 1995, służył niezawodnie latami do teraz.

Objawy:
- dym spod maski, spod silnika od strony pasażera, pojawia się po dłuższym staniu (przynajmniej dzień, dwa), od razu po przekręceniu kluczyka, dymienie zanika po 2-3 minutach od rozruchu silnika i już więcej danego dnia się nie pokazuje
- nie kopci spod korka oleju
- kopci za to obficie z rury + skroplona para

Poza tym wszystko jest ok, wszystkie wskaźniki w normie, płyn chłodniczy ok, bez tłustych oczek, bez mazi, moc jak zawsze w tych silnikach czyli słabo ale jedzie :) Zamontowana jest instalacja LPG, ale nie ma to wpływu na kopcenie.

Nie ukrywam, że na początku problem trochę zbagatelizowałem (myślałem że to parująca woda, która odłożyła się po dłuższym staniu). Teraz dymi już zdecydowanie obficiej.

Film: https://youtu.be/EGdgr42mSqg

Pozdrawiam
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
hak64 


Model: Inne
Nadwozie: Inne
Zasilanie: Benzyna
Silnik: Inny
Napęd: FWD
Rok: 1987
Skrzynia: Manual
Imię: Henryk
Dołączył: 07 Lut 2017
Posty: 29
Skąd: Żory
Wysłany: 2019-05-25, 07:44   

jakubp napisał/a:
dym spod maski, spod silnika od strony pasażera, pojawia się po dłuższym staniu (przynajmniej dzień, dwa), od razu po przekręceniu kluczyka, dymienie zanika po 2-3 minutach od rozruchu silnika i już więcej danego dnia się nie pokazuje

Pewnie silnik się poci, drobinki oleju (albo płynu) masz na kolektorze wydechowym i po odpaleniu to musi odparować.
_________________
specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych
 
 
PieterB 



Model: 80 B4
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.0 115KM
Napęd: FWD
Rok: 1994
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ABK
Imię: Piotr
Pomógł: 7 razy
Wiek: 44
Dołączył: 08 Mar 2015
Posty: 604
Skąd: Zamość
Wysłany: 2019-05-25, 07:48   

jakubp napisał/a:
- kopci za to obficie z rury + skroplona para
może to oznaczać że masz za bogatą mieszankę, zależy ile jest w tym kopcenia a ile pary wodnej ;)
Co do dymu z pod maski to obstawiam jak kolega wyżej ale to już sam musisz pozaglądać i ocenić - skąd i gdzie.
_________________
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Zanim coś tu napiszesz!
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
repek92 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Marcin
Pomógł: 61 razy
Wiek: 27
Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 2427
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2019-05-25, 08:16   

Płynu nie ubywa?
_________________
Sprawdzenie historii samochodu.
 
 
haribo.pl 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Automat
Imię: krzysiek
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Lut 2015
Posty: 255
Skąd: Wieliczka
Ostrzeżeń:
 2/3/6
Wysłany: 2019-05-25, 22:23   A6c4

Cos jest nie tak,czasem pękają plastikowe łaczniki na wezach od wody jesli jest lpg,bo oni takie tam montuja,mialem takie audi 9 lat i zero dymu
Pozostal mi po audi alternator jakbys byl zainteresowany :)
 
 
jakubp 


Model: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.0 115KM
Napęd: FWD
Rok: 1995
Skrzynia: Manual
Imię: Jakub
Dołączył: 24 Maj 2019
Posty: 4
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-05-27, 14:50   

Dziękuję wszystkim za rady. Wczoraj gdyby nie to że była niedziela samochód znalazłby się prawdopodobnie na złomie, tak mnie zdenerwował :) Płynu nie ubywa. Wczoraj delikatnie kopcił przez minutę, dzisiaj wszystko jest okej...

Od jakiegoś czasu za to pojawia się inny problem, nie wiem czy w jakikolwiek sposób powiązany. Po kilku minutach od ruszenia zapala się kontrolka od temperatury płynu. Za to wskaźnik od temperatury pokazuje, że wszystko jest ok (nie ma nawet 90 st.). Czyli dwa wskazania wykluczają się. Płyn w zbiorniku jest. Czy to możliwe, że szwankuje chłodnica? Wentylator od strony kierowcy nie kręci się, chyba że włączyć klimę, wtedy chodzą obydwa.

Piszę to wszystko, bo po prostu jestem zmuszony sprzedać staruszka ze względu na wyjazd za granicę. W takim wypadku nie wiem po prostu, czy przed sprzedażą oddawać go jeszcze na serwis, z nadzieją że jego koszta nie przekroczą wartości samochodu, czy napisać po prostu w ogłoszeniu co nie działa i jest do wymiany (no właśnie, co :) ). W ostateczności będę go musiał wyrejestrować/zezłomować, pod koniec lipca kończy się ubezpieczenie, a mnie już tu dawno nie będzie. Tylko mi szkoda, bo nowe opony lato/zima, w tamtym roku robiona blacharka...

Autor całego zamieszania:


 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
hak64 


Model: Inne
Nadwozie: Inne
Zasilanie: Benzyna
Silnik: Inny
Napęd: FWD
Rok: 1987
Skrzynia: Manual
Imię: Henryk
Dołączył: 07 Lut 2017
Posty: 29
Skąd: Żory
Wysłany: 2019-05-27, 17:44   

Problem ze wskazaniami temperatury może być wynikiem niewydolności pompy wody (zużyta). Jeśli byś miał zamiar złomować auto, to daj znać, bo potrzebne mi jakieś wozidło do wyjazdów na ryby i sądzę, że jestem w stanie zaoferować kilka zł więcej niż 59 gr za kg.
_________________
specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych
 
 
PieterB 



Model: 80 B4
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.0 115KM
Napęd: FWD
Rok: 1994
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ABK
Imię: Piotr
Pomógł: 7 razy
Wiek: 44
Dołączył: 08 Mar 2015
Posty: 604
Skąd: Zamość
Wysłany: 2019-05-27, 19:40   

jakubp napisał/a:
Czyli dwa wskazania wykluczają się.
nie, wcale nie ;) bo w czujniku masz dwa wyjścia na wskaźnik i na kontrolkę i widocznie tak druga padła bo to częste przypadki.

Napraw szybka łatwa i przyjemna, no trochę nie tania bo taki czujnik(szary 3 pin) kosztuje ok 100 zł inne tanie zamienniki są do dupy delikatnie mówiąc i nie warto kupować. A żeby to stwierdzić na 100 procent to trzeba by waga zapiąć lub mierniczek w łapkę i pomierzyć.

Dałeś jakąś fotkę ale nic mi się tu nie wyświetla.

hak64 napisał/a:
Problem ze wskazaniami temperatury może być wynikiem niewydolności pompy wody (zużyta).
wcale nie
_________________
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Zanim coś tu napiszesz!
 
 
jakubp 


Model: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.0 115KM
Napęd: FWD
Rok: 1995
Skrzynia: Manual
Imię: Jakub
Dołączył: 24 Maj 2019
Posty: 4
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-05-28, 08:56   

Hmmm a czy czujnik odpowiada też za włączanie wentylatora od strony kierowcy? Wczoraj było naprawdę gorąco, kontrolka zapaliła się już po 2 minutach jazdy, wskaźnik pokazywał wtedy 70-80 stopni, a wentylator nie włączył się. Wody nie udało mi się jeszcze zagotować :) ale nie wiem czy mogę bezpiecznie jechać, czy nie.

Chyba nie ma co dywagować, tylko trzeba jechać do mechanika.

Samochód po 25 latach trzyma się świetnie, aż żal sprzedawać :(

https://photos.app.goo.gl/SvUjnd6L5zmvTdkm9

Pozdrawiam

Edit: dzwoniłem do mechanika, ten przekierował mnie do elektryka. Samochód zapisany na czwartek, zobaczymy co powiedzą.

P.S. Czy ten model Audi (A6 C4 2.0 benzyna 1995) posiada wisko? Mechanik sam nie był pewien, a wentylator w ogóle się nie kręci.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
PieterB 



Model: 80 B4
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.0 115KM
Napęd: FWD
Rok: 1994
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ABK
Imię: Piotr
Pomógł: 7 razy
Wiek: 44
Dołączył: 08 Mar 2015
Posty: 604
Skąd: Zamość
Wysłany: 2019-05-28, 15:37   

jakubp napisał/a:
Hmmm a czy czujnik odpowiada też za włączanie wentylatora od strony kierowcy?
do wentylatora masz jeszcze inny czujnik który jest w chłodnicy i on zapewne nie widzi takiej temp by załączyć wentylator

jakubp napisał/a:
P.S. Czy ten model Audi (A6 C4 2.0 benzyna 1995) posiada wisko?
nie, zresztą nie problem to stwierdzić bo nas pierwszy rzut oka widać
_________________
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Zanim coś tu napiszesz!
 
 
jakubp 


Model: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.0 115KM
Napęd: FWD
Rok: 1995
Skrzynia: Manual
Imię: Jakub
Dołączył: 24 Maj 2019
Posty: 4
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-05-31, 10:26   

Byłem u mechanika, okazało się że wentylator działa prawidłowo (trzeba było tylko chwilę poczekać :) ), padł prawdopodobnie czujnik odpowiedzialny za kontrolkę temperatury. Mam się z tym zgłosić w poniedziałek do naprawy, bo dzisiaj nie miałczasu :/

Pozostaje więc jeszcze tylko problem tego okazjonalnego dymu spod maski. Czy to możliwe, żeby winny całemu zamieszaniu był płyn hydrauliczny? To jest jedyny płyn, który od czasu do czasu muszę dolać.
 
 
PieterB 



Model: 80 B4
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.0 115KM
Napęd: FWD
Rok: 1994
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ABK
Imię: Piotr
Pomógł: 7 razy
Wiek: 44
Dołączył: 08 Mar 2015
Posty: 604
Skąd: Zamość
Wysłany: 2019-05-31, 15:20   

jakubp, to aż do mechanika z tym trzeba ;-) to pięć minut roboty.

jakubp napisał/a:
Czy to możliwe, żeby winny całemu zamieszaniu był płyn hydrauliczny?
raczej nie, chyba że kapie gdzieś na gorący wydech
_________________
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Zanim coś tu napiszesz!
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: