Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 
 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Usuwanie filtrów DPF i układów AdBlue SCR WRC części samochodowe OC/AC OC/AC Sklep online samochodowych warsztat Gdańsk Tarcze, hamulce forum audi a6
Usuwanie
DPF i AdBlue
Pompy paliwa
Przepustnice
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
MOTONET
Części online
AZet Auto Serwis
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[1998 1.9 AFN] Montaż Tempomatu
Autor Wiadomość
chelsea78 


Model: Inne
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1
Napęd: RWD
Rok: 2003
Skrzynia: Automat
Imię: Jasiek
Pomógł: 7 razy
Wiek: 27
Dołączył: 18 Paź 2011
Posty: 245
Skąd: Tomaszów Lubelski
Wysłany: 2015-08-05, 00:00   [1998 1.9 AFN] Montaż Tempomatu

Witam, ostatnio w swoim audi postanowiłem zamontować tempomat a że sprawa nie jest nie wiadomo jak trudna zamówiłem wszystkie potrzebne części i dzisiaj zabrałem się do pracy. Co jest nam potrzebne?
MANETKĘ o numerze 8L0 953 513H
WTYCZKĘ do manetki. Numer 8L0 972 980
I przewód mniej więcej 0.35mm2 około 6-7 metrów.
Przystępujemy do działania, zdejmujemy kierownicę, nie będę tu się rozpisywał nad tym jak to zrobić bo można to znaleźć w minutę poprzez google, trzeba tylko pamiętać aby zaznaczyć sobie jakimś markerem położenie kierownicy względem kolumny. Po zdjęciu kierownicy, rozkręcamy obudowę kolumny i oczom naszym ukazują się manetki. I teraz, jeśli kupiliśmy jedną manetkę a nie zestaw dwóch (bo np FIS już mamy zamontowany) to w miejsce zaznaczone na czerwono wsuwamy mały płaski śrubokręt, odginamy zatrzask i wyjmujemy do siebie prawą manetkę. Natomiast jeżeli chcemy wymienić cały zestaw tj. lewa i prawa manetka to odkręcamy z tyłu za manetkami śrubkę obejmy imbusem i po odłączeniu wtyczek wyciągamy manetki do siebie.
FOTO
Gdy już mamy to zrobione, zdejmujemy dolną konsolę (tę którą mamy nad nogami), jest ona przykręcona 4 lub czasem 5 śrubkami na klucz 8. Pierwsze dwie śrubki będziemy widzieć po zdjęciu kierownicy, są one po lewej i prawej stronie kolumny kierowniczej, następne dwie znajdują się z dołu na skraju prawej i na skraju lewej strony, piątą (chociaż niekoniecznie musi tam być) znajdziemy po zdemontowaniu zaślepki gniazda bezpieczników, gdy ją zdejmiemy zobaczymy tę śrubkę. Wyjmujemy konsolę i idziemy pod maskę. Rozkręcamy skrzyneczkę ECU
FOTO
Z czego jedna śrubka znajduje się pod listwą podszybia, jeśli nie mamy specjalnych narzędzi to bez odkręcania wycieraczek i zdejmowania listwy się nie obędzie. Odpinamy ECU, odkładamy na bok a naszym oczom ukazuje się to:
FOTO
Oczywiście w te gniazda będą powpinane kostki (TAM PO PRAWEJ STRONIE GNIAZDA BRĄZOWEGO JEST JESZCZE GNIAZDO CZARNE, BĘDZIE NAM POTRZEBNE).
I teraz rzecz najważniejsza dla której utworzyłem ten poradnik
Wszędzie w opisach jest mowa o kostce białej 15-sto pinowej. U mnie jak mogłem się tego spodziewać było inaczej (bo czemu miałoby być tak jak u wszystkich?). Ta kostka biała (czyli pierwsza) posiadała 10 pinów. Więc zacząłem szperać, szperać aż w końcu wyszperałem jak należy to zrobić. W przypadku kiedy mamy 10-cio pinową kostkę białą NIE CZEPIAMY SIĘ JEJ.
Należy wypiąć kostkę żółtą, brązową i czarną.
Należy do tych kostek wpiąć się tak:

PIN Z MANETKI <---> PIN W DANEJ KOSTCE (ORYGINALNY KOLOR PRZEWODU)
PIN 6 <----> KOSTKA ŻÓŁTA - PIN 8 (Czerwono-Biały)
PIN 2 <----> KOSTKA ŻÓŁTA - PIN 1 (Niebieski)
PINy 4 i 7 (łączymy razem) <---> KOSTKA ŻÓŁTA - PIN 9 (Czarno-żółty)
PIN 3 <----> KOSTKA CZARNA - PIN 8 (Czerwono-żółty)
PIN 5 <----> KOSTKA BRĄZOWA - PIN 1 (Czerwono-szary)

Metoda podłączenia dowolna, można się wlutować w owe przewodziki, ja natomiast używałem złączek
TAKICH
Jest to złączka 12 torowa H-4mm2
Jeśli ktoś nie czuje się na siłach aby lutować coś na tak małych przestrzeniach złączki są jak znalazł. Po podłączeniu wszystkich kabelków składamy ECU, składamy kierownicę i podpinamy VAG'a aby aktywować tempomat. Wchodzimy W ENGINE, sprawdzamy i kasujemy błędy, wchodzimy w LOGIN-11 tam wpisujemy login 11463 i wciskamy Do It! Po tym zamykamy Vaga i KONIECZNIE WYŁĄCZAMY ZAPŁON. Potem możemy jeszcze sprawdzić na sucho czy tempomat działa bez konieczności jazdy. Wchodzimy w VAG'u w ENGINE, potem w bloki pomiarowe i wybieramy blok 6. W trzeciej komórce mamy informacje dotyczące tempomatu.
Całkowicie wyłączony tempomat, suwak na maxa w prawo w trzeciej komórce powinno być 000000
Tempomat włączony klawisz przesuwny na pozycji środkowej w trzeciej komórce powinno być 000011
Przesuwamy suwak lekko w prawo, w trzeciej komórce powinno być 000010
Suwak przesunięty na maxa w lewo, trzecia komórka powinna wskazywać 001011
Wciśnięty przycisk ten po lewej stronie manetki, trzecia komórka powinna wskazywać 000111
Naciskamy pedał hamulca, w trzeciej komórce powinno być 010011
Naciskamy pedał sprzęgła, w trzeciej komórce powinno być 100011
Jeśli wszystko jest tak jak napisałem to odłączamy VAG'a i wyjeżdżamy na drogę aby sprawdzić działanie tempomatu. Należy pamiętać że tempomat działa od 40km/h

PS. Jeśli po wpisaniu loginu 11463 VAG wyrzuci nam że login jest nieprawidłowy należy skorzystać z VAG'a 311. Miałem wcześniej taki problem z licznikiem gdzie wpisywałem pin licznika a VAG usilnie informował mnie że pin jest niepoprawny, dopiero użycie VAG'a 311 wyeliminowało problem, na innych forach czytałem że właśnie przy aktywowaniu tempomatu VAG również lubi wyrzucić komunikat o błędnym loginie.
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
mimax 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 110KM
Napęd: FWD
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Imię: Seba
Wiek: 32
Dołączył: 17 Sie 2015
Posty: 37
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-02-05, 22:23   

nawet nie wiesz jak mnie uszczęśliwiles kolego dzieki wielkie za ten temat <okok>
_________________
1.A6 C5 1.9 AVG 2000r avant
2.A6 C5 1.9 AFN 1998r sedan
 
 
pszondal 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 2001
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AMX
Imię: Bartłomiej
Wiek: 37
Dołączył: 13 Paź 2013
Posty: 5
Skąd: Żary
Wysłany: 2018-03-09, 21:44   c5 2001

siemka, czy w modelu a6c5 z 1997 a z 2001(przed lift) metoda kablaniny jest taka sama?Kupiłem zestaw manetka+wiązka i jest instrukcja na podstawie passata b5 i b5FL i w FL jest tak ze wpinamy 6 pin wtyczki do zółtej kostki pod pin 8 a reszta pinów do białej 15 pinowej kostki a w zwykłym b5 piny lecą do kostki czarnej, żółtej i brązowej...i bądź tu mądry
pozdro
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
bendzji 



Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ASB
Imię: Michał
Pomógł: 353 razy
Wiek: 34
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 5968
Skąd: Września
Wysłany: 2018-03-09, 22:02   

w twoim przypadku podpinasz pod białą 15 pinową wtykę , a zasilanie pod gruby czarno-niebieski w pomarańczowej wtyce
 
 
pszondal 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 2001
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AMX
Imię: Bartłomiej
Wiek: 37
Dołączył: 13 Paź 2013
Posty: 5
Skąd: Żary
Wysłany: 2018-03-11, 15:48   

a sprawdzone to rozwiązanie?nie chciałbym nic zepsuć..masz gdzieś cały przepis dokładnie co i jak?
 
 
bendzji 



Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ASB
Imię: Michał
Pomógł: 353 razy
Wiek: 34
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 5968
Skąd: Września
Wysłany: 2018-03-11, 17:05   

są opisy na forum , standart pin 7,8,9 i 10 w białej wtyce
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
RyBa23 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Manual
Imię: Grzegorz
Dołączył: 12 Mar 2018
Posty: 2
Skąd: białystok
Wysłany: 2018-03-12, 21:04   

Witam. podepnę się do tematu. Chce założyć tempomat ale nie wiem jaką manetkę kupić (jaki numer). Czy jest jakaś uniwersalna manetka lub czy da się dojść po VIN alboco jakiego zamiennika potrzebuję. Dodam że chodzi o to żeby ustalić numer części bez demontażu.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: