Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Opony i felgi Audi A6 motostacja.pl w a6klub.pl Opony samochodowe OC/AC sklep z częściami samochodowymi forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Felgi Audi A6
Części
samochodowe
Opony
samochodowe
Kup OC/AC
Express Parts
Przepływomierz
powietrza
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
100 C4 2.3E automat - Reanimacja klimatyzacji (climatronic)
Autor Wiadomość
snaffie 



Model: 100 C4
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Wiek: 38
Dołączył: 10 Gru 2008
Posty: 17
Skąd: Chełm / lubelskie
Wysłany: 2016-07-07, 23:54   100 C4 2.3E automat - Reanimacja klimatyzacji (climatronic)

Witam,
pomóżcie w namierzeniu rozwiązania. Miałem wymieniany wentylator dmuchawy (dawno temu) bo działał opornie, potem przestał działać całkowicie. Przed wymianą klimatyzacja działała perfekcyjnie. Niestety po wymianie klimatyzacja niby pracuje - śnieżynka świeci, silnik odczuwa działający kompresor, nabita również. Bywa niestety, że bez względu na zadaną temp i mimo włączonej śnieżynki, bucha gorącym powietrzem. Coś jakby klima chłodziła, ale potem powietrze było ogrzewane (nie ma pewności bo nie wiem jeszcze jak to sprawdzić). Z materiałami z bliźniaczego forum doszedłem, że prawdopodobnie miałem źle podłączone wężyki podciśnieniowe (od czasu wymiany dmuchawy).
Podłączyłem wężyki na podszybiu zgodnie ze schematem z załącznika.

Niestety tego oznaczonego jako numer 1 nie miałem. Dokupiłem wąż, teraz pytanie jak go podłączyć? Nie widzę nigdzie wolnego miejsca, gdzie ten przewód mógł kiedykolwiek być podłączony.
Opcja 1 - nigdy nie było u mnie przewodu nr 1. Nawet kiedy klima działała. Możliwe czy nie? Tylko jak bez podciśnienia mógł działać zawór odcinający płyn chłodniczy do nagrzewnicy - nr 5 z rysunku. Chyba trochę to nierealne, ale nie miałem z tym doświadczenia, dlatego pytam.
Opcja 2 - mechanik zmodyfikował podłączenia przewodów przy silniku i klimie, że nie widać już gdzie był podłączony brakujący przewód. Jednak aby klima działała jak dawniej, podłączyć go trzeba. Pytanie tylko gdzie? Czy w miejsce drugiego wolnego króćca na kolektorze dolotowym? Niby zaciśnięta blaszka na nim wygląda na "niepolską" Fotka: https://goo.gl/photos/bGV4KrZ9mEmSJ1du6

Wspomniany mechanik niestety jest już nieosiągalny, ale i tak sporo czasu minęło, więc pewnie i tak by nie pamiętał co tam u mnie było.
Są też błędy na klimatroniku, ale coś czuję, że na tym etapie jeszcze zbyt wcześnie się tym zajmować?
Poradzicie coś?
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
bendzji 



Model: A4 B7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 2005
Skrzynia: Multitronic
Kod silnika: BLB
Imię: Michał
Pomógł: 410 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 6679
Skąd: Września
Wysłany: 2016-07-08, 06:40   

Nie widziałem nigdy tego na oczy ale bez przewodu nr1 to nie ma prawa działać bo niby skąd ma wziąć podciśnienie?

Masz lpg widzę ,skąd jest wzięte podciśnienie do reduktora? Wepnij się tam na próbę i sprawdzisz czy ok.


Tak na szybko przejżałem w etce ryciny i w 5 cyl benzynie masz chyba pompę vacuum tam.powinno być to wpięte
_________________
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP JEST : Ford Smax 2.0TDCI automat , A4 B7 2.0TDI MULTI
 
 
snaffie 



Model: 100 C4
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Wiek: 38
Dołączył: 10 Gru 2008
Posty: 17
Skąd: Chełm / lubelskie
Wysłany: 2016-07-08, 09:38   

Tak, mam pompę vacuum. Do niej jest podłączony trójnik a do niego:
- czarny przewód w kierunku układu hamulcowego
- zawór jednokierunkowy i dalej czarnym przewodem do kolektora dolotowego.

Połączenia 'vacuum - trójnik' oraz 'rurka - kolektor dolotowy' nie wyglądają na fabryczne. Może w tych miejscach coś było kombinowane i zaginął dodatkowy trójnik?

Widać to wszystko na zamieszczonym zdjęciu.
W dolnej części na środku (na lewo od bagnetu) to vacuum. Link jeszcze raz: https://goo.gl/photos/bGV4KrZ9mEmSJ1du6

Czy na próbę mogę odłączyć rurkę od kolektora i podłączyć do klimy? Czy jest jakiś lepszy sposób na test?
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
bendzji 



Model: A4 B7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 2005
Skrzynia: Multitronic
Kod silnika: BLB
Imię: Michał
Pomógł: 410 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 6679
Skąd: Września
Wysłany: 2016-07-08, 12:04   

Linki do fotek nie działają, haki masz kod silnika? AAR?
_________________
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP JEST : Ford Smax 2.0TDCI automat , A4 B7 2.0TDI MULTI
 
 
snaffie 



Model: 100 C4
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Wiek: 38
Dołączył: 10 Gru 2008
Posty: 17
Skąd: Chełm / lubelskie
Wysłany: 2016-07-08, 12:38   

Otwieram link nawet w oknie incognito. Nie wiem czemu u Ciebie nie działa.
Tak mój silnik to AAR
Jeszcze raz fotka, tym razem pomniejszona przez fotosik:
 
 
bendzji 



Model: A4 B7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 2005
Skrzynia: Multitronic
Kod silnika: BLB
Imię: Michał
Pomógł: 410 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 6679
Skąd: Września
Wysłany: 2016-07-08, 13:24   

Z telefonu czytam.

Wpiąłbym się w ten króciec z kolektora co masz zaślepiony - przejżyj zdjęcia z sieci w jednych jest podpięte w innych nie ( tam gdzie nie ma klimy pewno )
_________________
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP JEST : Ford Smax 2.0TDCI automat , A4 B7 2.0TDI MULTI
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
snaffie 



Model: 100 C4
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Wiek: 38
Dołączył: 10 Gru 2008
Posty: 17
Skąd: Chełm / lubelskie
Wysłany: 2016-07-15, 23:58   

bendzji brawo! Dziękuję za pokierowanie.
Zrobiłem dokładnie tak, jak napisałeś w ostatnim poście.

Trochę denerwuje mnie, że ten przewód "trójnik" leżący na obudowie dmuchawy jest jakby za krótki. Przez co napięty, ale inaczej się nie da. Póki co zostanie dopóki nie znajdę jakiegoś przedłużenia.


Cóż, wygląda na to, że oba zaworki podciśnieniowe działają, zawór odcinający płyn oraz klapa zamykająca świeże powietrze także. Sprawdziłem na pozycji LO na wyświetlaczu - domyka się wspomniana klapa i zawór zamyka dopływ gorącego płynu. Fajnie, jestem ucieszony, bo jestem o krok bliżej.

Niestety to nie koniec. Został szereg błędów. Zauważyłem też, że klapa i zawór działają tylko w pozycji LO, już na 18stopni nie ma reakcji. Nie mogę także włączyć wewnętrznego obiegu, bez znaczenia czy ze śnieżynką czy bez - wyłącza się od razu.

Dziś na koniec sczytałem błędy:

    03.1 (G56) Czujnik temperatury wewnętrznej, w desce rozdzielczej, ciągła przerwa, zobacz 02.1
    02.1 (G86) czujnik temperatury wewnętrznej, w podsufitce, ciągła przerwa, *02.1 (zobacz poniżej)
    05.1 (G17) Czujnik temperatury zewnętrznej (otoczenia), przód, ciągła przerwa, *05.1 (zobacz poniżej)
    06.1 (G110) czujnik temperatury chłodzenia silnika (ECT), klimatyzacja ciągła przerwa, *06.1 (zobacz poniżej)
    07.3 Czujnik temperatury otoczenia dmuchawy świeżego powietrza, czasem przerwa
    08.3 Potencjometr silnika klapy regulacji temperatury, czasem przerwa
    08.7 Klapa regulacji temperatury, czasem blokowana
    11.4 Potencjometr silnika klapy centralnej, czasem zwarcie
    13.4 Potencjometr silnika klapy nogi/odszraniacz, czasem zwarcie
    13.6 Potencjometr silnika klapy nogi/odszraniacz, uszkodzenie
    13.7 Klapa nogi/odszraniacz, czasem blokowana
    15.3 Potencjometr silnika klapy powietrza, czasem przerwa
    15.7 Klapa powietrza, czasem blokowana
    18.3 Napięcie dmuchawy świeżego powietrza, sporadyczne


Potem mamy jeszcze Uwagi do Diagnostic Trouble Code (DTC):

    *02.1 Domyślna wartość cyfrowa 128 jest ustawiana jeżeli czujnik jest uszkodzony
    *05.1 Wartość dostarczana przez uszkodzony czujnik temperatury
    *06.1 Temperatura chłodzenia silnika jest wyliczana jeżeli czujnik jest uszkodzony lub nie zainstalowany


Co proponujecie? Czeka mnie zrywanie podsufitki, demontaż deski - szukanie tych i pozostałych czujników? Czy można na końcach przewodów (na kostkach) połączenia sprawdzić czy trzymają? Jak widać po kodach większość czujników do sprawdzenia.
Pamiętam, że na czujnikach temp, kiedy sprawdzałem wszystkie kody było na niektórych 25,5 na innych -4,8. Jakieś sugestie jak się za to zabrać?
Pozdrawiam.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: