Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Osłony Audi A6 OC/AC OC/AC warsztat Gdańsk forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Osłony
przeciwsłoneczne
Regeneracja
turbosprężarki
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
AZet Auto Serwis
Naprawa
wgnieceń
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[ BDW 2.4 177 KM] Drgania i lekkie falowanie na ciepłym na j
Autor Wiadomość
sebagd 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Rok: 2004
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BDW
Imię: Sebastian
Dołączył: 05 Lip 2018
Posty: 15
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2019-01-14, 09:39   [ BDW 2.4 177 KM] Drgania i lekkie falowanie na ciepłym na j

Hej, od czasu kupna, czyli od około pół roku mam problem z silnikiem. Otóż jałowe obroty wahają się w granicach 680 - 730 obr/min. Czasem jest lepiej, czasem gorzej. Na zimnym problem nie występuje, tylko od około 50 stopni. Nie ma znaczenia czy na LPG czy PB.
Zauważyłem, że po ostrej jeździe i kręceniu na wysokie obroty jest ok, ale tylko na chwilę.
Do tej pory zrobiłem:
Wymiana świec na NGK Platynowe
Sprawdzony rozrząd i wypadanie zapłonu w VCDS:


Kilkanaście minut testu na jałowych i zero wypadania zapłonu.
Brak błędów w sterowniku silnika.
Zmieniony olej z Casrtola na Motula 5W 30.

Jedna rzecz która mi teraz przychodzi do głowy to zmienne fazy rozrządu. Na początek wypada sprawdzenie elektrozaworów zmiennych faz. Pytanie jak to zrobić. Czytałem, że użytkownicy tego forum czyścili je w jakiś sposób - jak to zrobić. Po wykręceniu zaworów z silnika nie widzę
możliwości ich rozkręcenia i wyczyszczenia od środka.
Proszę o pomoc bo drażnią mnie te ciągłe wibracje. Czuję, jakbym siedział w samochodzie z 3-cyl silnikiem, a nie v6 :(
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
zwonko 


Model: Inne
Nadwozie: Inne
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.0 115KM
Napęd: FWD
Rok: 2002
Skrzynia: Manual
Imię: Dominik
Pomógł: 20 razy
Wiek: 30
Dołączył: 02 Lut 2017
Posty: 705
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2019-01-14, 11:23   

logi zrób
 
 
sebagd 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Rok: 2004
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BDW
Imię: Sebastian
Dołączył: 05 Lip 2018
Posty: 15
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2019-01-14, 11:48   

Z jakich bloków i przy jakiej temperaturze silnika?
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
zwonko 


Model: Inne
Nadwozie: Inne
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.0 115KM
Napęd: FWD
Rok: 2002
Skrzynia: Manual
Imię: Dominik
Pomógł: 20 razy
Wiek: 30
Dołączył: 02 Lut 2017
Posty: 705
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2019-01-14, 17:16   

Sorki, na początku przeczytałem temat na szybciocha i błędnie.
Teraz widzę, że problem ustaje na ciepłym.
Generalnie logi nie zaszkodzą ale też nie wiem czy coś z nich wyjdzie.
Logujesz na ciepłym, 90st, dynamicznie, od 1500do6200RPM, z butem w podłodze, na trójce grupy parami:
002+033
003+020
090+093.
Z jazdy można zrobić (normalnej jazdy) dłuższy log 015+016 żeby zobaczyć wypadanie.
Oprócz tego zalecam statyczny (na wolnych ciepły silnik bez przygazówek) grupy 033. Z przełączaniem paliw. Zmiana paliwa co około 60s, zmianę znaczyć przyciskiem MARK, 4 minuty ciągłego logu.

Generalnie Twój problem jest ciekawy... Częściej jest na odwrót :)

Do tego warto by spr ciśnienie.

Z prostych testów można by sprawdzić szczelność no i czy gaz ewentualnie nie bruździ, ale wątpie żeby to dawało takie objawy (prędzej gaz)
 
 
sebagd 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Rok: 2004
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BDW
Imię: Sebastian
Dołączył: 05 Lip 2018
Posty: 15
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2019-01-14, 21:21   

Źle przeczytałeś kolego: " Na zimnym problem nie występuje, tylko od około 50 stopni" - czyli na zimnym jest ok, a na ciepłym drga i faluje.

Co do gazu to powinienem jechać na ustawienie i przegląd, ale chcę najpierw dojść do ładu z tym problemem.
Czytałem tematy o podobnych problemach w tych silnikach i w większości pomagało wyczyszczenie elektrozaworów albo ich wymiana. Natomiast ja nie mam pojęcia jak je wyczyścić.
W 1.8T robiłem sprawdzenie szczelności dolotu. Rozumiem, że tutaj muszę podejść do sprawy analogicznie?
Logi postaram się wrzucić jutro.
 
 
oszczegator 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Rok: 2004
Skrzynia: Manual
Imię: Marcin
Dołączył: 19 Kwi 2014
Posty: 13
Skąd: Kielce
Wysłany: 2019-04-21, 22:07   

I jak doszedłeś co się działo ?
Mam właśnie taki sam problem, zauważyłem jeszcze do tych twoich objawów, że u mnie po zagrzaniu silnika jest delikatnie mniej dynamiczny
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
sebagd 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Rok: 2004
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BDW
Imię: Sebastian
Dołączył: 05 Lip 2018
Posty: 15
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2019-04-26, 12:34   

Jestem na etapie podmiany elektrozaworów oraz cewek. W ciągu kilku dni napiszę jakie były rezultaty.
Obawiam się, że niestety winny jest wariator.
Jeszcze mi chodzi po głowie płukanie silnika. Może się gdzieś zatkał przewód i nie dociera ciśnienie na wariator. Jestem świeżo po wymianie oleju więc nie będę teraz tego robił, ale jak niedługo czeka ciebie wymiana to polecam przepłukać silnik, może to rozwiąże nasz problem.
Poza tym na jakim oleju jeździsz?
Ja zalałem już drugi raz Motula. Poprzedni właściciel jeździł na Castrolu. Pierwszy raz zlany Motul po 8 tys. km był mega czarny, czyli silnik trochę się umył. Teraz polatam 10 tys, zrobię płukankę i zobaczę jak będzie wtedy.
 
 
oszczegator 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Rok: 2004
Skrzynia: Manual
Imię: Marcin
Dołączył: 19 Kwi 2014
Posty: 13
Skąd: Kielce
Wysłany: 2019-04-28, 22:21   drgania na ciepłym problemy zapłonów

Mam zalanego Motula odkąd pamiętam. Cewki miałem wymienione w ramach akcji serwisowej ok 60 tyś. km temu. Teraz auto ma 175 tyś. Od mojego ostatniego postu padła cewka na 5 cylindrze, wymieniłem ją i wszystkie świece. Zauważyłem olej w gniazdach świec i wymieniłem od razu uszczelki pokrywy wałków (lewą i prawą) Silnik jeździł ale dalej nie pracował równo co nasilało się po rozgrzaniu. Po kolejny dniu padła cewka na 3 cylindrze (wymieniłem). Po podpięciu kompa stwierdziłem, że na gazie zaczęły wypadać zapłony na kolejnym cylindrze 6 (ale cewka jeszcze nie padła). Na benzynie na wolnych obrotach wypadania nie ma. Więc po pierwsze wydaje mi się, że problem mam z cewkami padają po kolei ale nie wiem czy już na nie przyszedł czas bo mają dopiero 60 tyś. km czy jest jakaś inna przyczyna która je pali. Testy kompem robiłem na wolnych obrotach i niby na benzynie jest ok, natomiast na gazie zaczyna kuleć kolejna cewka (pojedynczo wypadają zapłony) więc kupiłem ją na zapas ale muszę jeszcze zrobić test pod obciążeniem żeby dokładnie sprawdzić.
Sprawdziłem i olej dalej się gromadzi w gniazdach zaworowych, nieszczelna jest mała uszczelka tych gniazd położona niżej od dekla - pod kratownicą wałków rozrządu i ciężko będzie ją wymienić a kosztuje tylko 13 zł.

Typuje trzy przyczyny:

1 - gromadzący się olej w gniazdach świec na tyle uszkodził cewki, że padają po kolei (ostatni raz zaglądałem tam 3 lata temu więc oleju było już na wysokość całej świecy i cewki w nim pływały).
2 - jazda na gazie na tyle obciąża cewki, że po 60 tyś. przyszedł po prostu ich kres.
3 - przy ok 105 tyś km w V-tech zmienili mi oprogramowanie na 200 KM, taki tuning obciąża cewki na tyle, że mają krótką żywotność.

Może być też tak, że jest kumulacja wszystkich trzech przyczyn.

W każdym razie na razie jeżdżę na benzynie i w maju planuję wymianę tych uszczelek pod kratownicami bo obawiam się, że nowe cewki po kąpieli w oleju też długo nie pożyją. Obmyślam właśnie jak je wymienić bez wyciągania silnika i blokowania rozrządu.
 
 
sebagd 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Rok: 2004
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BDW
Imię: Sebastian
Dołączył: 05 Lip 2018
Posty: 15
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2019-04-29, 18:37   

Apropos uszczelek pod wałkami rozrządu to tez mam je do wymiany, ale u mnie cewki nie pływają w oleju, a tylko delikatnie widać osad w miejscu gdzie jest wkręcona świeca.
Jestem po podmianie cewki oraz elektrozaworu sterującego zmiennymi fazami rozrządu. Niestety nic to nie dało.
Cewkę kupiłem jedną używaną i podmieniałem na cylindry gdzie udało mi się zauważyć wypadanie zapłonu. Tak więc wymieniłem po kolei na 3 cylindrach i dalej to samo. Może być tak,że mam te trzy do wymiany, ale nie chcę się pakować w dalsze koszty jak nie będę pewny, że to jest wina cewek. W pierwszej kolejności wymienię uszczelki, potem będę dalej badał temat.
U mnie wypadanie zapłonu jest raz na kilka minut. Udało mi się zauważyć to na 3 cylindrach przy kilkunastu minutowej obserwacji. Z tym, że jak wypadnie zapłon to jest odczuwalne bardziej intensywne pojedyncze szarpnięcie silnikiem. Tak się zastanawiam, czy sporadyczne wypadanie zapłonu nie jest skutkiem niepoprawnie działającego systemu zmiennych faz rozrządu.
Przy systematycznie dokonywanej wymianie świec moim zdaniem cewki powinny wytrzymać zdecydowanie więcej niż niż 60 tys km. Chociaż w przypadku gdzie pływają w oleju to możliwe, że już mają "dosyć".

Wracając jeszcze do wymiany uszczelki pod wałkami rozrządu, niestety trzeba mieć do ich wymiany blokadę rozrządu. Rzadko który mechanik ją posiada.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
oszczegator 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Rok: 2004
Skrzynia: Manual
Imię: Marcin
Dołączył: 19 Kwi 2014
Posty: 13
Skąd: Kielce
Wysłany: 2019-04-30, 17:53   

Wydaje mi się, że zmienne fazy nie powinny mieć wpływu na wypadanie zapłonów, przynajmniej na wolnych obrotach. Jeżeli już to tylko w momencie przestawienia wałków a więc pod obciążeniem i przy określonych obrotach.
Najtańsza nowa cewka to koszt ok 50 zł. Kiedyś miałem jechać autem w trasę po Europie i taką sobie kupiłem na zapas na wszelki wypadek a teraz miałem ją jak znalazł na podmiankę do testów. Proponuję kupić taką i pod kompem przetestować na tych trzech cylindrach jak się będą zachowywać zapłony przy pracy na LPG bo wtedy cewki są bardziej obciążone i lepiej widoczne ewentualne niedomagania. Zwrócić też uwagę czy nie są luźne piny w kostkach cewek a najlepiej je popodginać wszystkie, tak żeby mieć pewność, że trzymają.
Apropo tych uszczelek gniazd świec pod kratownicą wałków rozrządu to wymyśliłem sposób na ich w miarę prostą wymianę. Problem jest taki, że da się normalnie zdjąć kratownicę (trzymają ją tylko śruby wokół kratownicy, w środku przy wałkach i chyba 3 sztuki śrub od tylnych dekli rozrządu) i nawet wydaje mi się, że da się ją w odwrotny sposób założyć. Tylko, że kratownica jednocześnie trzyma wałki i ustala ich pozycję a momencie ich zluzowania sprężyny zaworów wypchną wałki i szlak trafi ustawienie rozrządu. Dlatego będę chciał przypiąć na sztywno wałki do magistrali olejowych biegnących pod nimi (to są takie rury na wspornikach) za pomocą mocnych opasek i jednocześnie zblokować wałki na boki tak aby mi się nie przesunęły do siebie lub w stronę ścian głowicy. Po takiem unieruchomieniu nie powinny się przestawić a ja zdejmę kratownicę, oczyszczę i założę z powrotem z nowymi uszczelkami. Nie jestem do końca pewien czy to się uda ale przy wymianie uszczelek górnych dekli głowic przyglądałem się temu i wydaje mi się, że są szanse powodzenia. W każdym razie spróbuje tej operacji pod koniec maja.
W długi weekend mam wolne i planuję zrobić testy zapłonów pod obciążeniem, sprawdzić stopień sprężania na wszystkich cylindrach i zrobić test szczelności układu dolotowego bo on też może mieć wpływ na wypadanie zapłonów.

[ Dodano: 2019-04-30, 18:46 ]
A jeszcze jedno. Napisałeś, że wypadanie zapłonów jest u ciebie zauważalne na 3 cylindrach ale to 3 na jednej stronie czy 3 różne ? Bo jeżeli to tylko na jednej stronie to może być wina katalizatora z tej strony albo czujnika spalania stukowego (i katalizator i czujnik obsługują na raz 3 cylindry po jednej stronie)
 
 
sebagd 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Rok: 2004
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BDW
Imię: Sebastian
Dołączył: 05 Lip 2018
Posty: 15
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2019-05-06, 09:40   

Wypadanie zapłonów zaobserwowałem na cylindrach nr: 2, 4, 6; więc na obydwóch głowicach. Ja mam jedną cewkę używaną oryginalną więc też pewności nie mam, że działa jak należy. Chociaż z drugiej strony najtańszy nowy zamiennik też może nie działać prawidłowo.
Dobrze byłoby się spotkać i obadać temat razem, podmieniając elementy z jednego silnika do drugiego. Jakbyś przejazdem był w Kujawsko-Pomorskim to daj znać ;)
Apropos blokowania rozrządu to mogę kupić u mnie w mieście raz używaną blokadę za 70 zł.
 
 
mat695 



Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BDW
Imię: Mateusz
Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 26 Sty 2017
Posty: 378
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-05-07, 15:34   Re: drgania na ciepłym problemy zapłonów

oszczegator napisał/a:
Mam zalanego Motula odkąd pamiętam. Cewki miałem wymienione w ramach akcji serwisowej ok 60 tyś. km temu. Teraz auto ma 175 tyś. Od mojego ostatniego postu padła cewka na 5 cylindrze, wymieniłem ją i wszystkie świece. Zauważyłem olej w gniazdach świec i wymieniłem od razu uszczelki pokrywy wałków (lewą i prawą) Silnik jeździł ale dalej nie pracował równo co nasilało się po rozgrzaniu. Po kolejny dniu padła cewka na 3 cylindrze (wymieniłem). Po podpięciu kompa stwierdziłem, że na gazie zaczęły wypadać zapłony na kolejnym cylindrze 6 (ale cewka jeszcze nie padła). Na benzynie na wolnych obrotach wypadania nie ma. Więc po pierwsze wydaje mi się, że problem mam z cewkami padają po kolei ale nie wiem czy już na nie przyszedł czas bo mają dopiero 60 tyś. km czy jest jakaś inna przyczyna która je pali. Testy kompem robiłem na wolnych obrotach i niby na benzynie jest ok, natomiast na gazie zaczyna kuleć kolejna cewka (pojedynczo wypadają zapłony) więc kupiłem ją na zapas ale muszę jeszcze zrobić test pod obciążeniem żeby dokładnie sprawdzić.
Sprawdziłem i olej dalej się gromadzi w gniazdach zaworowych, nieszczelna jest mała uszczelka tych gniazd położona niżej od dekla - pod kratownicą wałków rozrządu i ciężko będzie ją wymienić a kosztuje tylko 13 zł.

Typuje trzy przyczyny:

1 - gromadzący się olej w gniazdach świec na tyle uszkodził cewki, że padają po kolei (ostatni raz zaglądałem tam 3 lata temu więc oleju było już na wysokość całej świecy i cewki w nim pływały).
2 - jazda na gazie na tyle obciąża cewki, że po 60 tyś. przyszedł po prostu ich kres.
3 - przy ok 105 tyś km w V-tech zmienili mi oprogramowanie na 200 KM, taki tuning obciąża cewki na tyle, że mają krótką żywotność.

Może być też tak, że jest kumulacja wszystkich trzech przyczyn.

W każdym razie na razie jeżdżę na benzynie i w maju planuję wymianę tych uszczelek pod kratownicami bo obawiam się, że nowe cewki po kąpieli w oleju też długo nie pożyją. Obmyślam właśnie jak je wymienić bez wyciągania silnika i blokowania rozrządu.


Jakim cudem osiągneli 23 konie z robiąc ze 177 koni 200?
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
oszczegator 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Rok: 2004
Skrzynia: Manual
Imię: Marcin
Dołączył: 19 Kwi 2014
Posty: 13
Skąd: Kielce
Wysłany: 2019-05-12, 14:25   

Niestety raczej w kujawsko-pomosrkim prędko nie będę, ode mnie to drugi koniec Polski.
Silnik BDW w katalogach ma 177 KM natomiast mnie na hamowni wyszło fabrycznie 190 na oryginalnym oprogramowaniu. Robiłem to w Kielcach w GetCar. Jest to firma Michała Sołowowa i tam przygotowują jego auto do rajdów. Mają chyba najnowocześniejszą hamownię w tej części Polski. Są jednocześnie autoryzowanym warsztatem V-tech z Krakowa. U nich robiłem pomiary a także zmieniali mi oprogramowanie, na nowym mam dokładnie 201 KM. Wszystko potwierdzone testami i gwarancją V-tech.
Wtedy kiedy to robiłem miałem taki problem: https://www.a6klub.pl/viewtopic.php?t=66736 , ale ich mechanik powiedział, że ze względu na budowę dolotów w tym aucie zawór odmy tak powinien pracować a ponadto te silniki mają faktycznie dużo większą moc od katalogowej.
Po zrobionych teraz testach z tym falowaniem obrotów i paleniem cewek okazuje się, że najprawdopodobniej winna jest odma i zawór odpowietrzania odmy. Według mechanika zawór puszcza mi spaliny z powrotem do kolektora co powoduje podniesienie ciśnienia i temperatury w układzie oraz złe spalanie. Na benzynie jest jeszcze ok, ale więcej pali a gaz słabo sobie radzi z zapłonem takiej mieszanki i dlatego kuleje i pali cewki. W następnym tygodniu mam trochę wolnego i zaplanowałem to rozebrać, sprawdzić i ewentualnie wymienić.
Niemniej wyżej wkleiłem problem z tym zaworem który miałem kilka lat temu. Wtedy mi się wydawało, że on głośno pracuje przez cały czas, ale auto jeździło bardzo dobrze. Natomiast teraz w ogóle nie słychać żeby pracował więc może być, że się zepsuł.
Po wymianie dam znać czy się powiodło.
 
 
sebagd 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Rok: 2004
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BDW
Imię: Sebastian
Dołączył: 05 Lip 2018
Posty: 15
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2019-05-15, 12:40   

U mnie też syczy, ale nie na tyle głośno, żeby było go słychać wewnątrz samochodu.
Spróbuję zrobić testy z temperaturą oraz ciśnieniem w dolocie. Jeżeli jest tak ja piszesz to temperatura powinna być wysoka.

[ Dodano: 2019-05-16, 10:53 ]
Temperatura w dolocie podczas postoju jak i podczas jazdy nie przekraczała 40 stopni, a przeważnie to było dwadzieścia kilka stopni. Wnioskuję więc, że nie ma problemu z niekontrolowanym dostawaniem się spalin do dolotu.
Ja skupiłbym się na układzie zapłonowym. Podczas wczorajszych testów zapłony wypadały na cylindrach nr 2 i 4.
 
 
oszczegator 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Rok: 2004
Skrzynia: Manual
Imię: Marcin
Dołączył: 19 Kwi 2014
Posty: 13
Skąd: Kielce
Wysłany: 2019-05-16, 13:32   

Nigdzie nie znalazłem jakie powinno być podciśnienie nominalne w kolektorze dolotowym na wolnych obrotach w tym silniku. I szczerze mówiąc nie bardzo się na tym znam. Mechanik wskazywał mi parametr ponad 40 jednostek i twierdził, że to za wysoko, według niego powinno być ok 20. A tak wysokie wskazuje na niesprawny zawór odmy.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: