Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Opony i felgi Audi A6 motostacja.pl w a6klub.pl OC/AC OC/AC sklep z częściami samochodowymi forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Felgi Audi A6
Części
samochodowe
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
Express Parts
Przepływomierz
powietrza
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[ AFB 2.5 150 KM] Swap silnika z AFB na BAU Manual
Autor Wiadomość
Sylwek240 



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: Quattro
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BAU
Imię: Sylwek
Dołączył: 31 Maj 2008
Posty: 326
Skąd: o.Leżajska/Podkarpacie
Wysłany: 2015-03-30, 08:32   [ AFB 2.5 150 KM] Swap silnika z AFB na BAU Manual

Witam.

Piszę w sprawie SWAP'a silnika jednostki AFB na BAU/BDH/BCZ/BDG ze względu wszędzie lejącego się, wymiane rozrządu, wymianie łożyska w na sprzęgle, komplet popychaczy, podkładki, dźwigienki.

Licząc koszty części wychodzi równowartość kompletnego silnika: BAU

Do kompletnego remontu generalnego 2.5 AFB wychodzi grubo koło 8k zł.

Czy wkładać BAU czy zastanawiać się nad reanimacją AFB ?? ??

W AFB:
- Turbo po regeneracji, 1,5 roku temu, sprawdzone 0,5 roku temu przy końcu gwarancji jest lala.
- 2 tygodnie temu włożony nowy przepływomierz Boscha mam jeszcze paragon
- pompa regenerowana 4 lata temu



Proszę o podpowiedzi czy warto wkładać BAU (ewentualnie) czy reanimować AFB ??



Czy są jakieś komplikacje przy włożeniu BAU ?
Czy wszystko wchodzi P&P ??

Wszelkie porady mile widziane.
_________________
Audi 80 B4 2.0 ABT - Była
Audi A6 C4 2.6 ABC - Jest
Audi A6 C5 2.5 AFB ->BAU - Jest
Audi A3 8L 1.9 AXR - Jest

Następne ? D3 :D
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
tibu 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: FWD
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AFB
Imię: Kuba
Pomógł: 4 razy
Wiek: 30
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 211
Skąd: Tuchów
Wysłany: 2015-03-30, 22:21   

dobry temat, też jestem ciekaw jak sie ma sprawa z przełozeniem silnika na "B".
Mój póki co jeździ, ale jesli by się coś działo to też bym się właśnie zastanawiał nad nowszym typem tych silników przede wszystkim za dużo lepszą kullture pracy.

Z tego co wiem to turbo i pompa wtryski mogą zostać stare. Ale na 100% tego nie wiem
Najlepiej chyba wychodzi kupic goły słupek i przełożyć grate ze starego
 
 
kryhawrc 


Model: S8 D2
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 299KM
Napęd: Quattro
Rok: 2000
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AQE
Imię: Krystian
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 11 Gru 2007
Posty: 451
Skąd: Gorzów/Hooge zwaluwe-NL
Wysłany: 2015-04-01, 17:44   

Było na ten temat kilkaset razy. UŻYWAJCIE SZUKAJKI!!!!!!!
Napisze krótko, wszystko pasuje P&P sam robiłem osobiście swap z AFB na BDG i byłem zadowolony
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
miras1999 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2008
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mirek
Dołączył: 06 Lut 2014
Posty: 20
Skąd: Machnice k/ Wrocławia
Wysłany: 2015-04-01, 20:44   

a to nie tylko chodzi o głowice ?
_________________
miras1999
 
 
tibu 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: FWD
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AFB
Imię: Kuba
Pomógł: 4 razy
Wiek: 30
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 211
Skąd: Tuchów
Wysłany: 2015-04-02, 16:52   

c ci z samych głowic jak dól silnika ma inne rozwiązania smarowania
a poza tym chyba nie spasują do bloku
 
 
kryhawrc 


Model: S8 D2
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 299KM
Napęd: Quattro
Rok: 2000
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AQE
Imię: Krystian
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 11 Gru 2007
Posty: 451
Skąd: Gorzów/Hooge zwaluwe-NL
Wysłany: 2015-04-02, 17:09   

Jakie inne smarowanie??????????
Ewentualnie stopień sprężania reszta to samo. tak jak kolega wyzej napisał inne głowice.
No i pierdoły (egr,vacum)
Można o tym poczytać bo było już nie raz
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Sylwek240 



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: Quattro
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BAU
Imię: Sylwek
Dołączył: 31 Maj 2008
Posty: 326
Skąd: o.Leżajska/Podkarpacie
Wysłany: 2015-04-13, 14:47   

Panowie mam pytanie:
Silnik BAU z A4 B6 Manual czy komputer z AKE (180PS) będzie pasował po usunięciu immo do instalacji BAU czy musi być od BAU ?

8E0 907 401 D -> AKE 180PS
8E0 907 401 J -> BAU 180PS
_________________
Audi 80 B4 2.0 ABT - Była
Audi A6 C4 2.6 ABC - Jest
Audi A6 C5 2.5 AFB ->BAU - Jest
Audi A3 8L 1.9 AXR - Jest

Następne ? D3 :D
 
 
kyniojawor 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AFB
Wiek: 42
Dołączył: 16 Sty 2010
Posty: 3
Skąd: Lubelszczyzna
Wysłany: 2019-09-12, 17:33   

kryhawrc, witam
Zrobiłem SWAP afb na bdb i mam coś takiego jak narywanie tj przy ruszaniu z 1 szarpnie
Przy jeździe ze stałą prędkością tj ok1500obr występuje narywanie czyli jakbym nieznaczne odpuszczał gaz i wciskał za moment
Jeśli wcisne gaz to ciągnie ok do ok 3000 RPM a potem zwalnia do 4000 ciężko dociągnąć
Wspomnę że z afb mam wtryski komp i wiązkę. alternator ,kompresor klimy i pompę wspomagania oraz turbinę sprawdzona i wtryski wtryskiwacze
Co może być przyczyną narywanie i jak to ogarnac?
_________________
kynio
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: