Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Osłony Audi A6 OC/AC OC/AC warsztat Gdańsk forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Osłony
przeciwsłoneczne
Regeneracja
turbosprężarki
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
AZet Auto Serwis
Naprawa
wgnieceń
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tomekkk1
2013-09-09, 00:00
[ A6 C5] Wymiana czujnika obrotów silnika
Autor Wiadomość
-=Rafal=- 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Rok: 2000
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AJK
Imię: Rafał
Pomógł: 27 razy
Wiek: 27
Dołączył: 19 Wrz 2009
Posty: 1324
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2011-05-17, 15:42   [ A6 C5] Wymiana czujnika obrotów silnika

Otóż miałem błąd czujnika obrotów silnika (G28). Kupiłem i wymieniłem. A oto jak:)
Co potrzebujemy
-nowy czujnik, polecam InterCars, koszt 175zł. Nazywa się on u nich czujnik obrotów wała korbowego. 3 pinowy
-klucz rozmiar 10
-śrubokręt krzyżak
-klucz do kół
-nóż/nożyczki

Ja się męczyłem z tym 2 godziny. Z tutorialem myślę że to robota na 20 minut max.

1. Podnosimy sobie samochód na lewarku i zdejmujemy koło przednie od strony kierowcy
2. Podnosimy maskę i odkręcamy zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodniczego
Te 3 śrubki

Czujnik znajduje się tu gdzie pokazuje śrubokrętem

Więc zdjęcie zbiorniczka jest niezbędne :)
3. Po zdjęciu i odchyleniu widzimy czujnik

Jest on w takim uchwycie, aby sobie luźno nie latał, po prostu wyciągamy go z tego ciągnąć w kierunku przodu auta, a potem rozłączamy wtyczkę. Wystarczy podważyć śrubokrętem zatrzask

4. Teraz idziemy na dół, zaglądamy przez tą dziurę


Jak zajrzymy dość głęboko to zobaczymy nasz czujnik
Odkręcamy kluczem nr 10 i wyciągamy go.

5. Idziemy na górę i ucinamy wtyczkę od starego czujnika, tą szarą. Następnie idziemy na dół, łapiemy drugą końcówkę czujnika i wyciągamy. To jest najlepsze wyjście, bo czujnik przechodzi wąską drogą między rurami i trudno jest tam przecisnąć wtyczki.
Założenie nowego czujnika to tylko kwestia puszczenia go nową drogą i wmontowanie :)

Przed ucięciem wtyczki proponuje najpierw założyć nowy czujnik czy działa. Jak działa, to śmiało można ciąć :)
_________________
- Leniwy Mechanik -
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
sebastian855 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AJK
Pomógł: 30 razy
Wiek: 34
Dołączył: 28 Sty 2010
Posty: 1003
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2011-05-17, 15:50   

-=Rafal=-, Good Job <okok> <okok> <lol>
_________________


Moje A6 --- 418KM i 572Nm :-)))
 
 
-=Rafal=- 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Rok: 2000
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AJK
Imię: Rafał
Pomógł: 27 razy
Wiek: 27
Dołączył: 19 Wrz 2009
Posty: 1324
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2011-05-17, 16:31   

sebastian855, dzięki :) Bez Twoich rad, bym nie wiedział nawet jak to ugryźć. Chociaż też nie wiedziałem, gdzie szara końcówka, ale dałem radę :D
A tak wyglądał mój czujnik:



Ten srebrny pręcik w środku był aż czarny.
_________________
- Leniwy Mechanik -
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
diabeelek 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: FWD
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Imię: Filip
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Mar 2011
Posty: 529
Skąd: Gorzów
Wysłany: 2011-05-17, 18:23   

Cytat:
założenie nowego czujnika to tylko kwestia puszczenia go nową drogą i wmontowanie

jaką drogą puściłeś ten nowy czujnik
 
 
-=Rafal=- 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Rok: 2000
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AJK
Imię: Rafał
Pomógł: 27 razy
Wiek: 27
Dołączył: 19 Wrz 2009
Posty: 1324
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2011-05-17, 23:09   

Normalnie na wprost, z ominięciem ruch od wydechu, aby się nie przepalił. Ułożyć sobie go możesz jak tam chcesz już. Ale zrób tak, aby było wygodnie :)
_________________
- Leniwy Mechanik -
 
 
teiwaz 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AJK
Imię: Darek
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 06 Cze 2014
Posty: 323
Skąd: Żywiec
Wysłany: 2019-07-10, 21:01   

Ma ktoś może jeszcze zdjęcia z lokalizacji tego czujnika? U mnie właśnie postanowił umrzeć i przymierzam się do wymiany. Zdjęcia albo schemat gdzie on jest byłyby bardzo pomocne.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Nikostratus 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AJK
Imię: Piotr
Pomógł: 7 razy
Wiek: 26
Dołączył: 23 Lip 2017
Posty: 56
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-07-10, 21:25   

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: