Audi A6 / A7 Klub Polska - Forum




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Opony Audi A6 Opony i felgi Audi A6 motostacja.pl w a6klub.pl Opony samochodowe OC/AC sklep z częściami samochodowymi forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Opony Audi A6
Felgi Audi A6
Części
samochodowe
Opony
samochodowe
Kup OC/AC
Express Parts
Przepływomierz
powietrza
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: 0x4B25A
2013-08-09, 10:31
[ A6 C5] Nowa kierownica od A6 C6 do C5 model 2002
Autor Wiadomość
ayo007


Model: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 163KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BCZ
Imię: Andrzej
Dołączył: 22 Lut 2010
Posty: 57
Skąd: Śląsk/Beskidy
Wysłany: 2013-04-16, 05:50   

W związku z tym, że rze?bię teraz temat multifunkcji i SDS podepnę się pod ten temat..
Uruchomiłem w końcu tą kierę multifunkcyjną, tyle, że pozostałem przy serii i zostawiłem starą wersję.
Wgrałem też nowy soft (0750) do RNS-e i w Engineering Mode pojawiła się opcja SDS.
Jednak nie mogę uruchomić jej przyciskiem z kiery, jak i lewą strzałką na RNS-E, a z tego co czytałem, powinna stosowna babka zagadać wymieniając słowa, które akceptuje..
Oczywiście mam kierę zakodowaną na kanale 16 i RNS-E na 37.....
Mam więc pytanie do Szanownych Forumowiczów...
-czy bez modułu bluetooth mogę ten SDS uruchomić (z tego co doczytałem na forum A4 to tak),
-czy kodowania dla kanału 16 (multikiera) 00105, i kanału 37 (RNS-E) 0502117 jest właściwe dla uzyskania poprawnego działania SDS,
-czy moduł bluetooth 8P0862335x pasuje do naszych A6?..
-jakie są wasze doświadczenia z uruchamianiem SDS i co możecie mi doradzić?...

pozdrawiam
 
 
Administrator 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Andrzej
Pomógł: 231 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 9376
Skąd: A6Klub.PL

p95z 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2001
Skrzynia: Tiptronic
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 156
Skąd: małopolska
Wysłany: 2013-04-16, 20:12   

Tak dla uporządkowania, to oficjalna wersja oprogramowana to nadal 0650. To że masz 0750 to tylko dlatego, że ktoś taki numerek nadał danej odmianie oprogramowania, aby zabezpieczyć ją przed uaktualnieniem się w przypadku gdy pojawi się oryginalna płyta z nowszą wersją np. 0670. Trzeba jednak brać pod uwagę, że w nowej wersji format danych może nie być w 100% kompatybilny z wersją 0650. Szczęśliwie śpimy spokojnie, bo nie ma nowszej wersji.

Jeżeli chodzi o SDS'a to trzeba pamiętać, że musi to być wsad z odblokowanym SDS'em (normalnie jest zablokowany).

- Bluetooth nie jest potrzebny do SDS'a
- Kodowanie radia wygląda dobrze (masz zmieniarkę CD i MFSW i nie masz TV)
- Moduł Bluetooth najlepiej kupować 8P1..., czyli najnowszy, żeby nie było problemów z obsługą nowych telefonów.

Wracając do SDS'a, to po naciśnięciu przycisku to Ty masz zagadać do pani, np. "help" i pani opowie Ci co możesz jeszcze jej miłego powiedzieć :) .

Do dobrego człowiek się szybko przyzwyczaja, osobiście uważam SDS'a za idealną sprawę. Praktycznie można wszystko, najczęściej zmieniam stacje radiowe, oczywiście obsługa telefonu i nawigacja. Uważam, że korzystanie z SDS'a podnosi również bezpieczeństwo więc naprawdę warto mieć. Jak dla mnie to jedyną wadą jest czasami przesadna gadatliwość pani, widać, że wie o co mi chodzi ale jeszcze się dopytuje żeby mieć na 100% pewność - ale za to robi to wrażenie na niewtajemniczonych pasażerach :) .
_________________
Pozdrawiam,
Piotrek
 
 
ayo007


Model: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 163KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BCZ
Imię: Andrzej
Dołączył: 22 Lut 2010
Posty: 57
Skąd: Śląsk/Beskidy
Wysłany: 2013-04-16, 21:47   

Wsad Piotrze wydaje mi się że jest ok, ponieważ w Engineering Mode jest wyświetlona jego aktualna wersja... <mysli> ..
Nie wiem, czy może to mieć wpływ, bo nie mam jeszcze podpiętego mikrofonu, ale jak czytałem mimo wszystko głos lektora powinien po przyciśnięciu przycisku zaprezentować warianty obsługi..
Kodowanie ustawiłem zgodnie ze stroną Ross-Tech... <mysli>
 
 
Administrator 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Andrzej
Pomógł: 231 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 9376
Skąd: A6Klub.PL

p95z 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2001
Skrzynia: Tiptronic
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 156
Skąd: małopolska
Wysłany: 2013-04-17, 18:52   

Sprawdziłem jak to jest u mnie i po naciśnięciu przycisku wyciszają się media, następnie słychać krótki sygnał d?więkowy i po chwili Pani zaczyna mówić. Brak mikrofonu może być przyczyną wyłączenia SDS'a, być może z powodu zarejestrowanego błąd typu "przerwa w obwodzie mikrofonu". Podłącz mikrofon i zobaczymy.

Rozumiem, że kierownica sprawna, sprawdziłeś działanie wszystkich przycisków (czy dane z kierownicy trafiają do sterownika) i połączenie sterownika z radiem (chodzi mi o CAN).
_________________
Pozdrawiam,
Piotrek
Ostatnio zmieniony przez p95z 2013-04-17, 18:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
ayo007


Model: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 163KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BCZ
Imię: Andrzej
Dołączył: 22 Lut 2010
Posty: 57
Skąd: Śląsk/Beskidy
Wysłany: 2013-04-17, 18:57   

Dzięki Piotrze, muszę go najpierw kupić, ale to nie jest problem, mam już upatrzony na Ebay, jak podłączę to dam znać, czy "zarabotało".. <okok>
 
 
raggaman 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Pomógł: 3 razy
Wiek: 32
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 507
Skąd: Lubartów
Wysłany: 2013-06-10, 13:44   

Panowie. Potrzebuję włożyć kierownicę od TT z płaskim dołem do A6 C5 1998 r.
Nie mam multifunkcji i mieć nie będę. Co potrzebuję do tego aby takie kierownica była podłączona jak należy ?
 
 
Administrator 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Andrzej
Pomógł: 231 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 9376
Skąd: A6Klub.PL

p95z 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2001
Skrzynia: Tiptronic
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 156
Skąd: małopolska
Wysłany: 2013-06-10, 19:34   

Jak nie masz "multifunkcji", to przepraszam ale czego oczekujesz po tej kierownicy? Mam na myśli oczywiście wszystko co jest związane z podłączeniem, o którym wspominałeś.
_________________
Pozdrawiam,
Piotrek
 
 
raggaman 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Pomógł: 3 razy
Wiek: 32
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 507
Skąd: Lubartów
Wysłany: 2013-06-11, 14:53   

Podoba mi się kierownica od TT i chce ją mieć w aucie. Potrzebuje informacji jakie lementy muszę dokupić by zainstalować ją w aucie tak aby działała ( kostki, taśmy ? ).
 
 
p95z 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2001
Skrzynia: Tiptronic
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 156
Skąd: małopolska
Wysłany: 2013-06-11, 17:15   

Jeżeli dobrze zrozumiałem, to nie masz MF ale chcesz mieć. W takim przypadku to sporo roboty. Na początek nowe zegary, bo te co masz nie będą działać. Nowe czyli z roku 2002 lub nowsze (do 2004). Prawdopodobnie zakup nowych kostek do zegarów, no może jakieś będą pasowały z tych co są. Pewne piny trzeba będzie poprzekładać w inne miejsca a inne sygnały doprowadzić. Zagłębienie się w schemat nie ominie Cię. Nowe zegary mają już magistralę Can Infotainment, która Cię właśnie interesuje. Sterownik kierownicy, nowa taśma i ewentualnie gateway to już drobiazgi. Większym wydatkiem jest jeszcze radio RNS-E, żeby było czym z tej kierownicy sterować. No i pamiętaj o wiązce poduszki do kierownicy. Musisz tę wiązkę przerobić tak aby oba zapalniki były połączone równolegle.
_________________
Pozdrawiam,
Piotrek
 
 
Administrator 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Andrzej
Pomógł: 231 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 9376
Skąd: A6Klub.PL

raggaman 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Pomógł: 3 razy
Wiek: 32
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 507
Skąd: Lubartów
Wysłany: 2013-06-11, 23:21   

Kolego. Nie mam MF i w tym rzecz że nie chcę jej mieć. Chcę tylko podłączyć kierownicę zwykłą bez MF od Audi TT 8J do A6 z 1998r. i tyle. ?adnej multifunkcji, żadnych łopatek..po prostu zwykła kiera :)
 
 
p95z 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2001
Skrzynia: Tiptronic
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 156
Skąd: małopolska
Wysłany: 2013-06-12, 17:58   

No to tylko kluczyk w garść odkręcić starą, przykręcić nową i podłączenie poduchy tak jak napisałem wcześniej, bo chyba w TT są już dwa zapalniki.
_________________
Pozdrawiam,
Piotrek
 
 
spiderpp1 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ARE
Imię: Przemo
Pomógł: 1 raz
Wiek: 31
Dołączył: 22 Gru 2012
Posty: 125
Skąd: Starachowice
Wysłany: 2013-06-12, 22:43   

super wyglad z taka kiera. Odmładza o pare lat wnetrze auta
 
 
Administrator 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Andrzej
Pomógł: 231 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 9376
Skąd: A6Klub.PL

raggaman 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Pomógł: 3 razy
Wiek: 32
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 507
Skąd: Lubartów
Wysłany: 2013-06-13, 06:13   

p95z napisał/a:
No to tylko kluczyk w garść odkręcić starą, przykręcić nową i podłączenie poduchy tak jak napisałem wcześniej, bo chyba w TT są już dwa zapalniki.


Tak są dwa zapalniki wiec i kostki są inne.
 
 
Thomas1919 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: Inny
Napęd: FWD
Rok: 2005
Skrzynia: Manual
Wiek: 36
Dołączył: 19 Mar 2010
Posty: 7
Skąd: śląsk
Wysłany: 2014-03-03, 12:06   

Cześć
Przerobiłem RNS-E z A4 model nawigacji 2010 do A6 C5 - jest idelanie.
Niestety nie mogę jej przekodować VAGiem ponieważ z RNS-E 2010 prawdopodobnie można się komunikować tylko przez CAN a nie po linii K.
Mam też VCDS i USB HEX CAN tylko problem polega na podpięciu CAN.

Czy jeśli wykorzystam bramkę jak na schemacie poniżej to uzyskam w OBD linie CAN do VCDSa z możliwością kodowania RNS-E i w przyszłości tunera DVB-T hybryda, tunera DAB, mediainterface AUDI?

RNS.jpg
Plik ściągnięto 4670 raz(y) 52,64 KB

Can.PNG
Plik ściągnięto 4661 raz(y) 77,52 KB

 
 
p95z 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2001
Skrzynia: Tiptronic
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 156
Skąd: małopolska
Wysłany: 2014-03-03, 13:17   

Sorki, ale nie chce mi się rozpisywać ponownie. Ale mam podstawową uwagę do adminów:

Panowie, zróbcie coś z tym, żeby po automatycznym wylogowaniu treść mojej odpowiedzi nie znikała!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Czasem odpowiedź wymaga dłuższego namysłu, lub ktoś nam przeszkodzi i podczas wysyłania dowiadujemy się, że cała robota poszła na marne, bo zostaliśmy wylogowani i szlag trafił naszą odpowiedź.

W związku z powyższym odpowiem krótko: tak, będzie wszystko działać, mam tak zrobione u siebie. Mam komunikację po CAN z RNS-E i sterownikiem kierownicy od C6.
_________________
Pozdrawiam,
Piotrek
 
 
Administrator 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Andrzej
Pomógł: 231 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 9376
Skąd: A6Klub.PL

Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: