[A6 C5]Olej w skrzyni.
[A6 C5]Olej w skrzyni.
Co jaki przebieg wymieniać olej w skrzyni?
Ostatnio zmieniony 30 sty 2008, 20:56 przez Przemas, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 135
- Rejestracja: 28 sty 2008, 13:08
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 174KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Przemysł
witam tak kiedys napisał pam"lotus"
Wymiana oleju w takiej przekladni wymaga okolo 5 litrow poniewaz okolo 4 litry pozostaje w sprzegle hydro kinetycznym i w zakamarkach calej przekladni. Koszt naprzyklad jednego litra tego oleju w mojej firmie to 60 zl czyli 300 zl za wymiane. Do tego dochodzi filtr w cenie 100 zl oraz uszczelka miski w cenie 80 zl . Sama usluga to 120 zl brutto. Tak wiec calkowity koszt przegladu olejowego dla tej skrzyni wynsi 600 zl brutto. Nie wydaje mi sie by warto bylo szukac lepszych rozwiazań ryzykujac blednie przeprowadzony przeglad a co za tym idzie wygenerowac dodatkowe koszty zwiazane z ewentyalnymi usterkami. Jesli jednak ktos bardzo chce jest to Esso LT lub oryginalny olej G 052 162 A1 lub A2
[ Dodano: 2008-03-07, 08:39 ]
dodam ze tak konieczna jest wymiana filtra i uszczelki,filtr jest w skrzyni,odkrecasz miske olejowa skrzyni i masz filtr.sam tego raczej niezrobisz bez VAG.
[ Dodano: 2008-03-07, 08:43 ]
post z innego forum pana"fiba"
zgadzm sie z nim w 100% (tydzien temy sam wymienialem olej)
Na począ;tku trzeba zaczą;ć od okręcenia korka od wlewu oleju (taka szescioką;tna śruba ok. 26 albo 24. Potem trzeba spuścić olej a następnie musisz odkręcić całą; miske od skrzyni (jest w niej około 40 śrub więc jest co odkręcać )I jak to scią;gniesz to też ci wyleci troche oleju pozostałego na dnie więc trzeba troszke uważać. Następnie na dwóch śrubkach trzyma się filter oleju, odkręć te śrubki i wycią;g filter. Potem trzeba wyczyscić dobrze miske a zwłaszcza magnesy na niej, aby nie było żadnych opiłków. Jak będziesz miał miske na wierchu zwróć uwagę jak się wlewa olej do skrzyni, tam jest taki plastikowy wlew do którego trzeba włożyć końcówke która musi być wywinięta w dół aby olej leciał do miski a nie cofał się z powrotem. Popróbuj najpierw jakoś to pokombinować aby potem nie było problemu. To jest bardzo proste tylko musisz zrozumieć o co chodzi. Następnie załóż filter (wyczyść oczywiscie rant skrzyni) i na końcu uszczelkę i przykręć miskę. Potem dolej tym wlewem oleju . Jak będzie się przelewało to zakręć korek i zapal samochód niech pochodzi chwile - powinno się podpią;ć teraz VAG'a który pokazuje temperature oleju a jak nie masz to dotknij ręką;, żeby skrzynia była o takiej samej temperaturze jak temperatura ludzkiego ciała (żeby skrzynia nie była cieplejsza od ręki) Następnie odkręć korek i jak będzie olej kapał to zakręć, a jak nie będzie kapał to troche dolej. Postaraj sie zmierzyć ile oleju zlałeś i tyle samo wlej.
W mojej skrzyni weszło mniej więcej od 5,5 do 5,8 litra. I tak powinno być prawidłowo.
A jak wejdzie mniej to trudno bo nie zawsze tyle zleci.
Wymiana oleju w takiej przekladni wymaga okolo 5 litrow poniewaz okolo 4 litry pozostaje w sprzegle hydro kinetycznym i w zakamarkach calej przekladni. Koszt naprzyklad jednego litra tego oleju w mojej firmie to 60 zl czyli 300 zl za wymiane. Do tego dochodzi filtr w cenie 100 zl oraz uszczelka miski w cenie 80 zl . Sama usluga to 120 zl brutto. Tak wiec calkowity koszt przegladu olejowego dla tej skrzyni wynsi 600 zl brutto. Nie wydaje mi sie by warto bylo szukac lepszych rozwiazań ryzykujac blednie przeprowadzony przeglad a co za tym idzie wygenerowac dodatkowe koszty zwiazane z ewentyalnymi usterkami. Jesli jednak ktos bardzo chce jest to Esso LT lub oryginalny olej G 052 162 A1 lub A2
[ Dodano: 2008-03-07, 08:39 ]
dodam ze tak konieczna jest wymiana filtra i uszczelki,filtr jest w skrzyni,odkrecasz miske olejowa skrzyni i masz filtr.sam tego raczej niezrobisz bez VAG.
[ Dodano: 2008-03-07, 08:43 ]
post z innego forum pana"fiba"
zgadzm sie z nim w 100% (tydzien temy sam wymienialem olej)
Na począ;tku trzeba zaczą;ć od okręcenia korka od wlewu oleju (taka szescioką;tna śruba ok. 26 albo 24. Potem trzeba spuścić olej a następnie musisz odkręcić całą; miske od skrzyni (jest w niej około 40 śrub więc jest co odkręcać )I jak to scią;gniesz to też ci wyleci troche oleju pozostałego na dnie więc trzeba troszke uważać. Następnie na dwóch śrubkach trzyma się filter oleju, odkręć te śrubki i wycią;g filter. Potem trzeba wyczyscić dobrze miske a zwłaszcza magnesy na niej, aby nie było żadnych opiłków. Jak będziesz miał miske na wierchu zwróć uwagę jak się wlewa olej do skrzyni, tam jest taki plastikowy wlew do którego trzeba włożyć końcówke która musi być wywinięta w dół aby olej leciał do miski a nie cofał się z powrotem. Popróbuj najpierw jakoś to pokombinować aby potem nie było problemu. To jest bardzo proste tylko musisz zrozumieć o co chodzi. Następnie załóż filter (wyczyść oczywiscie rant skrzyni) i na końcu uszczelkę i przykręć miskę. Potem dolej tym wlewem oleju . Jak będzie się przelewało to zakręć korek i zapal samochód niech pochodzi chwile - powinno się podpią;ć teraz VAG'a który pokazuje temperature oleju a jak nie masz to dotknij ręką;, żeby skrzynia była o takiej samej temperaturze jak temperatura ludzkiego ciała (żeby skrzynia nie była cieplejsza od ręki) Następnie odkręć korek i jak będzie olej kapał to zakręć, a jak nie będzie kapał to troche dolej. Postaraj sie zmierzyć ile oleju zlałeś i tyle samo wlej.
W mojej skrzyni weszło mniej więcej od 5,5 do 5,8 litra. I tak powinno być prawidłowo.
A jak wejdzie mniej to trudno bo nie zawsze tyle zleci.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 135
- Rejestracja: 28 sty 2008, 13:08
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 174KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Przemysł
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 135
- Rejestracja: 28 sty 2008, 13:08
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 174KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Przemysł
W wielu serwisach samochodowych w Polsce mechanicy wprowadzają; użytkowników samochodów w błą;d twierdzą;c, że nie wymienia się oleju w automatycznej skrzyni biegów. Powoduje to, że właściciele samochodów korzystają;cy z usług takich serwisów często wielokrotnie przekraczają; przebieg, przy którym powinna być przeprowadzona wymiana oleju. Często wymagany przebieg do wymiany oleju w skrzyni zbiega się z końcem gwarancji na samochód. Dlatego też w Polsce wiele serwisów autoryzowanych opierają;c się na ksią;żce przeglą;du, w której może nie być takiej pozycji twierdzi, że nie wymienia się oleju w automatycznej skrzyni biegów. W tym miejscu pokutuje słaba znajomość zasady pracy automatycznej skrzyni biegów i brak praktycznego zastosowania wiedzy na temat materiałoznawstwa.
Każdy producent skrzyń automatycznych dla każdego typu i modelu skrzyni określa przebieg kilometrów, przy jakim powinna być przeprowadzona wymiana filtra oleju i oleju. Przebiegi te uzależnione są; od modelu skrzyni i wahają; się w zakresie od 30.000 km do 100.000 km. Przebiegi do wymiany oleju są; zawsze uśrednione i dotyczą; normalnych warunków pracy. Przy intensywnej eksploatacji w mieście i stosowaniu agresywnej techniki jazdy wymianę filtra i oleju, w danym modelu skrzyni należy przeprowadzić jeszcze częściej niż zaleca to producent.
Olej w skrzyni biegów pracuje w warunkach ciężkich, jako olej hydrauliczny i smarują;cy elementy. Olej pracuje w bardzo dużym zakresie temperatur sięgają;cym 100 stopni Celsjusza w warunkach jazdy normalnej do 140 stopni Celsjusza przy eksploatacji w trudnych warynkach terenowych. Ponieważ w układach skrzyni znajduje się wiele elementów ciernych, które podczas pracy zużywają; się, następuje zanieczyszczenie oleju opiłkami z tych elementów. Filtr i zastosowane w wielu modelach skrzyń magnesy wspomagają;ce proces filtrowania po pewnym czasie pracy tracą; swoje właściwości. W wyniku pogorszenia parametrów filtrowania coraz bardziej zabrudzony olej przedostaje się do układu sterowania, siłowników sprzęgieł i hamulców powodują;c ich nadmierne zużywanie się. To w konsekwencji powoduje zwiększenie awaryjności skrzyni.
Bez względu na rodzaj zastosowanego oleju (mineralny czy syntetyczny) ulega on zużyciu. Zmienna temperatura pracy, postępują;cy proces starzenia (olej mineralny), zanieczyszczenie ciałami obcymi powodują; zmianę składu chemicznego i parametrów oleju. Aby ustrzec się przed uszkodzeniami skrzyni spowodowanymi eksploatacją; na zużytym oleju pamiętaj, że każda automatyczna skrzynia biegów wymaga okresowej wymiany filtra i oleju. Różnice polegają; jedynie na przebiegu przy jakim w/w czynności warsztatowe należy wykonać.
[ Dodano: 2008-03-08, 05:17 ]
dodam ze filtr jest w skrzyni pisalem juz wczesniej.
[ Dodano: 2008-03-08, 05:22 ]
http://www.moto.allegro.pl/item31519649 ... ronic.html
tak wyglą;da filtr niech ten ktos go umiesci za chłodnica aleju:)
[ Dodano: 2008-03-08, 05:34 ]
moze tak bedzie lepiej bo link pewnie za jakiś czas zniknie
Każdy producent skrzyń automatycznych dla każdego typu i modelu skrzyni określa przebieg kilometrów, przy jakim powinna być przeprowadzona wymiana filtra oleju i oleju. Przebiegi te uzależnione są; od modelu skrzyni i wahają; się w zakresie od 30.000 km do 100.000 km. Przebiegi do wymiany oleju są; zawsze uśrednione i dotyczą; normalnych warunków pracy. Przy intensywnej eksploatacji w mieście i stosowaniu agresywnej techniki jazdy wymianę filtra i oleju, w danym modelu skrzyni należy przeprowadzić jeszcze częściej niż zaleca to producent.
Olej w skrzyni biegów pracuje w warunkach ciężkich, jako olej hydrauliczny i smarują;cy elementy. Olej pracuje w bardzo dużym zakresie temperatur sięgają;cym 100 stopni Celsjusza w warunkach jazdy normalnej do 140 stopni Celsjusza przy eksploatacji w trudnych warynkach terenowych. Ponieważ w układach skrzyni znajduje się wiele elementów ciernych, które podczas pracy zużywają; się, następuje zanieczyszczenie oleju opiłkami z tych elementów. Filtr i zastosowane w wielu modelach skrzyń magnesy wspomagają;ce proces filtrowania po pewnym czasie pracy tracą; swoje właściwości. W wyniku pogorszenia parametrów filtrowania coraz bardziej zabrudzony olej przedostaje się do układu sterowania, siłowników sprzęgieł i hamulców powodują;c ich nadmierne zużywanie się. To w konsekwencji powoduje zwiększenie awaryjności skrzyni.
Bez względu na rodzaj zastosowanego oleju (mineralny czy syntetyczny) ulega on zużyciu. Zmienna temperatura pracy, postępują;cy proces starzenia (olej mineralny), zanieczyszczenie ciałami obcymi powodują; zmianę składu chemicznego i parametrów oleju. Aby ustrzec się przed uszkodzeniami skrzyni spowodowanymi eksploatacją; na zużytym oleju pamiętaj, że każda automatyczna skrzynia biegów wymaga okresowej wymiany filtra i oleju. Różnice polegają; jedynie na przebiegu przy jakim w/w czynności warsztatowe należy wykonać.
[ Dodano: 2008-03-08, 05:17 ]
dodam ze filtr jest w skrzyni pisalem juz wczesniej.
[ Dodano: 2008-03-08, 05:22 ]
http://www.moto.allegro.pl/item31519649 ... ronic.html
tak wyglą;da filtr niech ten ktos go umiesci za chłodnica aleju:)
[ Dodano: 2008-03-08, 05:34 ]
moze tak bedzie lepiej bo link pewnie za jakiś czas zniknie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 135
- Rejestracja: 28 sty 2008, 13:08
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 174KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Przemysł
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 181
- Rejestracja: 27 gru 2007, 18:54
- Lokalizacja: PETERBOROUGH
Witam ja byłem w audi salonie(ANGLIA), sprzedawca wzią;ł wszystkie potrzebne mu dane i kupiłem takie o to rzeczy do wymiany oleju w skrzyni
- 01V325429 oil strainer 1 szt
-01V321371 gasket 1 szt
-G052162A2 ATF OIL 7 szt
MOZE to ktoś zerkną;ć i powiedzieć czy to wszystko
??
kupionych rzeczy jescze nie dostałem bo jak to w salonach bywa WYSYŁKA bo nie mają; na stanie :-x
[ Dodano: 2008-03-30, 15:29 ]
skrzynia tiptronick
- 01V325429 oil strainer 1 szt
-01V321371 gasket 1 szt
-G052162A2 ATF OIL 7 szt
MOZE to ktoś zerkną;ć i powiedzieć czy to wszystko

kupionych rzeczy jescze nie dostałem bo jak to w salonach bywa WYSYŁKA bo nie mają; na stanie :-x
[ Dodano: 2008-03-30, 15:29 ]
skrzynia tiptronick
AUDI A6 Z KIERA Z PRAWEJ STRONY www. a6 uk.pl
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 181
- Rejestracja: 27 gru 2007, 18:54
- Lokalizacja: PETERBOROUGH
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 135
- Rejestracja: 28 sty 2008, 13:08
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 174KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Przemysł
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 181
- Rejestracja: 27 gru 2007, 18:54
- Lokalizacja: PETERBOROUGH
nie wiem jak ci wymienili ale angol w serwisie powiedział że pzry wymianie potrzebne jest 9 litrów czyli twoja wymiana jest nie pełna. Ja robie wymiane dynamiczna i powinno wejśc 9 l. ja za litr płaciłem 9.43 funta.
a jaka temperatura na zimnym i ile oleju więcej i na ciepłym
???????to ich przypilnuje i dzięki za informacje
a jaka temperatura na zimnym i ile oleju więcej i na ciepłym

AUDI A6 Z KIERA Z PRAWEJ STRONY www. a6 uk.pl
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 135
- Rejestracja: 28 sty 2008, 13:08
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 174KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Przemysł
witam tak wiem ze dynamicznie wejdzie 9L ale opinie są; rożne jedni mówią; ze lepiej wymienić statycznie bo wymiana dynamiczna może doprowadzić do wycieku oleju przez te środki płuczą;ce wiec każdy robi jak uważa ja osobiście wymieniłem statycznie i jest ok.
[ Dodano: 2008-03-31, 08:04 ]
temperatura powinna być miedzy 35C a 45C wtedy można wymieniać olej.
gdzie dokładnie kupiłeś olej?serwis audi? bo jak tak to maja różne ceny ja płaciłem 11 za litr .
[ Dodano: 2008-03-31, 08:04 ]
napisz jak poszło.
[ Dodano: 2008-03-31, 08:04 ]
temperatura powinna być miedzy 35C a 45C wtedy można wymieniać olej.
gdzie dokładnie kupiłeś olej?serwis audi? bo jak tak to maja różne ceny ja płaciłem 11 za litr .
[ Dodano: 2008-03-31, 08:04 ]
napisz jak poszło.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 181
- Rejestracja: 27 gru 2007, 18:54
- Lokalizacja: PETERBOROUGH