Przebieg auta to 234 tyś, niedawno wymieniany rozrząd (230 tyś) poprzez awarię pompy wody, która się rozsypała. Po nowym rozrządzie auto chodziło normalnie. Kilka dni temu po przejechaniu z 20 km przyduszał i szarpał (nie było żadnych kontrolek). Zjechałem i wyłączyłem silnik w celu sprawdzenia czy pod maską są jakieś widoczne uszkodzenia (czegokolwiek, przewodów). Po stwierdzeniu, że wszystko wygląda sucho a przewody na pierwszy rzut oka były w porządku uruchomiłem silnik. 300 - 400 obr. zakaszlał i odpalił do 850 i wachlował. Podjąłem decyzję, że wracam te 20 km. Podczas jazdy zamulał przy obrotach poniżej 1500 (+ lekki terkot), przy 2000 i wyżej jakby odzyskiwał moc (+terkot zanikał). Po 10 km zgasł, gdy się toczył, zapłon i uruchomił się ponownie. Dojechałem do parkingu z tymi zamuleniami, po zatrzymaniu się, sam zgasł. Po podłączeniu do kompa pokazuje czujnik Camshaft position sensor G40 no signal. Rozrusznik kręci, auto nie odpala.
Czy miał ktoś podobna przygodę z tym silnikiem?
Czy mógł mi przeskoczyć rozrząd (przez źle przykręcony napinacz)?
Na zdjęciu błąd, który po skasowaniu i ponownej próbie rozruchu wraca.
Dzięki za info, może być napinacz, jak ściągnę osłonę sprawdzę.
: 13 sie 2014, 15:16
autor: Arrni
19463 P3007 4C07 Czujnik pozycji wałka rozrządu CMP - brak sygnału > czujnik, przewody, szczelina czujnika (odległość).
19463 / P3007 / 012295 - Czujnik położenia wałka rozrządu (G40): No Signal
Możliwe objawy
Światło wskaźnika usterki (MIL)
Możliwe przyczyny
Bezpiecznik (y) uszkodzony
Okablowanie i / lub Connector (s) z / do czujnika położenia wałka rozrządu (G40) uszkodzony
Czujnik położenia wałka rozrządu (G40) uszkodzony
Możliwe rozwiązania
Sprawdź bezpiecznik (s)
Sprawdź okablowanie i / lub złącza (y) do / z czujnika położenia wałka rozrządu (G40)
Sprawdzić / wymienić czujnik położenia wałka rozrządu (G40)
: 13 sie 2014, 15:34
autor: archii
Dzięki jeszcze raz za szybką odpowiedź.
Niestety po zdjęciu pokrywy urwana szpilka od napinacza.
Zgroza. Napiszę co i jak.
Gwarancję na wymieniony rozrząd dał mi mechanik na 70 tyś. do tego mam fakturę.
Dzwonię i niech działają. Oby przeskoczył tylko o ząbek.
Czy może jest jakaś szansa na to że przeżył silnik jakimś cudem?
: 13 sie 2014, 15:35
autor: Audi A6 Warsztat
archii pisze:Czy może jest jakaś szansa na to że przeżył silnik jakimś cudem?
Myślę że nic mu nie będzie
: 22 sie 2014, 14:31
autor: archii
Wczoraj odebrałem auto, działa. Mechanik raz twierdził, że szpilka się odkręciła potem, że się urwała, ale wymienione na gwarancji zostało: napinacz, szpilka, pasek.
Pod maską nie było widocznych śladów na śrubach od pokrywy, więc nie zaglądał do zaworów, stwierdził, że wał się obraca prawidłowo i nie ma żadnych kolizji.
Przejechałem nim 150 km jak do tej pory.
Czy miałem szczęście, że się nic nie pogięło i głowica cała po takim zdarzeniu?
I jeszcze jedno, przy naprawie tego rozrządu miałem zresetowane ustawienia daty i czasu, jaka mogła być przyczyna restartu kompa?
Przy wymianie takiego restartu nie było, a przy usuwaniu usterki już tak, czy mam coś podejrzewać?