Strona 1 z 3

[2,7 TDI 190 km CANA 2009] - procedura wypalania DPF

: 17 sie 2021, 16:01
autor: Asześć Grześka
Witam wszystkich,
wiem, że temat wałkowany kilka razy ale poproszę o wskazówki jak wypalić filtr w tym konkretnym silniku, modelu a6😀 Pytam dlatego, że procedur wypalania znalazłem kilka i pytanie czy dobrych. I drugie pytanie, na tą chwilę mam już błędy odnośnie filtra DPF- czy można taką procedurę wykonać?

Pozdrawiam

Re: [2,7 TDI 190 km CANA 2009] - procedura wypalania DPF

: 17 sie 2021, 18:38
autor: mat1324
Wrzuć pomiary z grup 102, 104 i 107 na odpalonym i rozgrzanym silniku. W polifcie trochę inaczej się wypala filtr, ale gdzieś to opisywałem. Trochę mnie poniosło i wyszło jak wyszło (patrz link poniżej) :).

post854739.html#p854739

Re: [2,7 TDI 190 km CANA 2009] - procedura wypalania DPF

: 17 sie 2021, 22:33
autor: Asześć Grześka
dzięki wielkie:) czytałem Twój opis wcześniej ale nie mogłem później go namierzać:) zdjęcie postaram się dosłać jutro dzisiaj już nie dam rady:)


błędy z filtrem mam takie

Dodano po 4 minutach 13 sekundach:
i kolejny

Re: [2,7 TDI 190 km CANA 2009] - procedura wypalania DPF

: 18 sie 2021, 11:13
autor: Asześć Grześka
Poniżej bloki o jakie prosiłeś, już próbowałem według Twoich wskazówek wypalić, niestety nie jest to takie proste, dwa razy załapał ale po chwili wywalił błąd.

Re: [2,7 TDI 190 km CANA 2009] - procedura wypalania DPF

: 18 sie 2021, 13:26
autor: tomnik
Ilość sadzy 104.2 (teraz, według przedstawionych danych 37g) determinuje sterownik do rozpoczęcia procedury regeneracji. Sterownik próbował i nadal będzie próbował wykonać tą procedurę. Wystarczy wyjechać autem po za miasto, utrzymywać stałe obroty (z mojego doświadczenia do 2000rpm na 4, czy też 5/6 zależne od możliwości "drogowych") - regeneracja powinna zostać przeprowadzona i zakończona sukcesem.
Jeśli możesz przeprowadzić tą procedurę w sposób "normalny" (jadąc autem), to procedura serwisowa (na postoju) nie jest Ci potrzebna - czy za każdym razem, kiedy wartość 104.2 będzie osiągać 26,5g (wartość ta nie jest stała i zmniejsza się wraz z wiekiem filtra, przebiegiem auta) będziesz przeprowadzał regenerację serwisową ? To nie jest komfortowe. Jeśli masz taką możliwość, nie stosuj tej serwisowej.
Regeneracja filtra w Twoim aucie musi zostać przeprowadzona przez sterownik zanim wartość 104.2 (czy też 104.3) osiągnie (w przypadku Twojego auta) 56g. Po osiągnięciu tej wartości, żadna procedura regeneracyjna (ta drogowa i ta serwisowa) nie będzie mogła zostać zainicjowana (program sterownika na to nie pozwoli).

Dodano po 11 minutach 39 sekundach:
PS. Procedura serwisowa nie jest czymś specjalnym i odmiennym od tej przeprowadzanej przez sterownik w czasie, kiedy pojazd się porusza. Skutek działania jest identyczny. Na jej minus należy wspomnieć, że niektórzy wskazują na potrzebę wymiany oleju po jej przeprowadzeniu, a to z przyczyny przedostania się (podobno) nadmiernej ilości paliwa do oleju w czasie jej przeprowadzania. Ja nie wypowiem się w tym temacie - unikam/nie przeprowadzam procedury serwisowej.

Re: [2,7 TDI 190 km CANA 2009] - procedura wypalania DPF

: 18 sie 2021, 14:16
autor: Asześć Grześka
Ok, będę miał taką możliwość wracając z pracy. Dziękuję za pomoc i wyjaśnienie wszystkiego. Wieczorem dam znać jak poszło😀

Re: [2,7 TDI 190 km CANA 2009] - procedura wypalania DPF

: 18 sie 2021, 21:23
autor: Asześć Grześka
Jest po dłuższej trasie. Zrobiłem tak jak napisałeś- bez skutku. Dalej tryb awaryjny, brak mocy, jakieś pomysły czy zostaje oddać na mechaniczne czyszczenie? Czy ewentualnie kupić najpierw czujnik, grupa 102.4 pokazuje -6 mbar na wyłączonym silniku.

Re: [2,7 TDI 190 km CANA 2009] - procedura wypalania DPF

: 18 sie 2021, 21:33
autor: tomnik
Pokaż teraz dane z grupy 104 i błędy zarejestrowane w sterowniku silnika.
Wymiana czujnika różnicy ciśnień nic nie zmieni.

Re: [2,7 TDI 190 km CANA 2009] - procedura wypalania DPF

: 18 sie 2021, 21:51
autor: Asześć Grześka
Będę mógł to zrobić dopiero jutro wieczorem, komputer został w pracy, a już raczej nie bardzo jeździć tym autem żebym wiecej problemów sobie nie narobił jazda w trybie awaryjnym i z zapchanym filtrem.

Re: [2,7 TDI 190 km CANA 2009] - procedura wypalania DPF

: 20 sie 2021, 08:22
autor: Asześć Grześka
Błędy takie jakie wstawiałem wcześniej są teraz czyli P2002 oraz P2463, bloki wstawię za jakiś czas.

Dodano po 2 godzinach 41 minutach 4 sekundach:
Bloki pomiarowe do wglądu. Dzisiaj oddane auto do mechanika na czyszczenie DPF, dzisiaj też była dłuższa trasa i nic nie dało. Dzięki chłopaki za pomoc, wskazówki i rady oraz wyjaśnienie wszystkiego co jak działa ☺️

Re: [2,7 TDI 190 km CANA 2009] - procedura wypalania DPF

: 23 sie 2021, 19:07
autor: Asześć Grześka
Witam ponownie, jestem po wyczyszczeniu DPF i o dziwo błędy dalej są takie jakie były i dalej tryb awaryjny. Blok 104 wogole nie zauważył że filtr jest po czyszczeniu. Miał ktoś coś takiego?

Re: [2,7 TDI 190 km CANA 2009] - procedura wypalania DPF

: 23 sie 2021, 20:03
autor: mat1324
Trzeba go wyzerować, aby sterownik zauważył zmianę.

Re: [2,7 TDI 190 km CANA 2009] - procedura wypalania DPF

: 23 sie 2021, 20:06
autor: Asześć Grześka
A masz może jaka procedurę do tego? Właśnie się doczytalem, że coś takiego jest.

Re: [2,7 TDI 190 km CANA 2009] - procedura wypalania DPF

: 23 sie 2021, 20:08
autor: mat1324
Pisałem już o tym kiedyś :). Później da się wykasować błędy.

post793978.html#p793978

Re: [2,7 TDI 190 km CANA 2009] - procedura wypalania DPF

: 23 sie 2021, 20:19
autor: Asześć Grześka
Abym dobrze zrozumiał.teraz jak mam wyczyszczony filtr robię wypalanie DPF procedura serwisowa, jak wypalanie zakończy się sukcesem, robię "adaptacje" według twojego opisu.