Strona 1 z 1
					
				[ BPJ 2.0 170 KM] Niskie cisnienie oleju
				: 12 cze 2016, 00:47
				autor: wcchyzewski
				Witam, mam problem jak w temacie, silnik ma przebieg około 200 tys, jak dotąd żadnych problemów, aż tu nagle w zeszłym tygodniu przy hamowaniu po dłuższej jeździe na autostradzie zapaliło sie, dosłownie na 2 sekundy,  i zgasło ostrzeżenie o niskim ciśnieniu oleju. Samochód został odstawiony do mechanika, który stwierdził że zabrudzilo się sitko na smoku, wymienił smoka na nowy typ z dwoma wlotami, silnik został zalany olejem Motul, i wydawało się że wszytko jest w porządku, chodzi bardzo cicho, żadnych niepokojących odgłosów aż nagle znów, po przejechaniu około 150 km po autostradzie i podczas hamowania na światłach ten sam komunikat o niskim ciśnieniu oleju. Czy ktoś z kolegów miał może ten problem i ma jakieś pojęcie co to może być, czy to już końcówka silnika ? Z góry wielkie dzięki i pozdrawiam.
			 
			
					
				
				: 12 cze 2016, 18:48
				autor: DEEX
				koncowka silnika to raczej nie  

  moze czujnik wariuje 

 
			
					
				
				: 12 cze 2016, 23:49
				autor: wcchyzewski
				Auto jutro wraca do mechanika, to by była najtańsza i najbardziej optymistyczna wersja gdyby okazało się że to tylko czujnik, silnik pracuje bardzo cicho, nie brakuje mu mocy, a na autostradzie przy średniej 120km/h spalanie wyszło około 7.5 litra, więc mam ogromną nadzieję że jeszcze trochę pożyje. A co jeśli to pompa oleju, czy ktoś wie jakie są koszty w tym silniku takiej naprawy ?
			 
			
					
				
				: 13 cze 2016, 10:51
				autor: Mazdomania
				Niegdyś jeden z userów pisał, że wymiana pompy w BPJ kosztowała go 5000, jak jest teraz tego nie wiem.
			 
			
					
				
				: 13 cze 2016, 16:05
				autor: wcchyzewski
				Auto wróciło do mechanika, teraz tylko nadzieja że to czujnik szaleje, jeśli nie to koszt wymiany pompy jest porównywalny z kosztem silnika po odbudowie z gwarancją, a koszt silnika  z wymianą jest niewiele niższy  od wartości samochodu, tak więc jeśli to nie czujnik to audi zakończy swój żywot na szrocie.
			 
			
					
				
				: 13 cze 2016, 19:03
				autor: DEEX
				Daj znac co ustalił mechanior , oby to nic powaznego 

 
			
					
				
				: 14 cze 2016, 12:24
				autor: huberto21
				Witam, ja naprawiałem bpj po uszkodzeniu zębatki pompy i zerwaniu łańcucha. 
Zapaliło mi się ciśnienie i zgasiłem po paru sekundach samochód.
Niestety skutki były słabe. Dostało turbo, panewki i jeszcze kilka gratów.
Silnik rozebrany na części pierwsze, wyczyszczony i złożony na nowych częściach.
Nowa pompa kosztuje ok 5tyś ale dla pewności sprawdź zawór w pompie który lubi się zapychać i on powoduje że spada ciśnienie oleju. Same moduły pompy przy częstej wymianie oleju nie padają. Zdejmuj mich i sprawdź napęd pompy, zębatkę w jakim jest stanie. Można kupić samą i wymienić w razie słabego stanu. 
Wymiana oleju co 10 tyś i powinien jeździć. 
Mój silnik jak został rozebrany to był taki brudny w środku ze dziwie się że jeszcze jeździł ten samochód. Mój poprzednik wymieniał olej co 30 tyś i to nie było dobre.
			 
			
					
				
				: 15 cze 2016, 01:29
				autor: wcchyzewski
				Jeszcze nie znam diagnozy, kontrolka zaswiecila się po raz pierwszy jakiś tydzień temu, zaswiecila i sama zgasla po jakiś 2 sekundach, teraz po wymianie smoka i oleju zaswiecila się w podobnej sytuacji, po zjeździe z autostrady na światłach, z tym że już sama nie zgasla, po zgaszeniu i uruchomieniu silnika więcej się nie zaświeciła . Mechanik ma sprawdzić najpierw ciśnienie manometrem i ewentualnie wymienić czujnik. Co do serwisów, od czasu kiedy ja jestem właścicielem wymieniam olej co 10tys, ale przede mną auto było pojazdem służbowym i w książce serwisowej wymiana jest wbijana co około 30 tys, fakt po ściągnięciu miski widać było trochę dziadostwa na ściankach, ale tragedii nie było, a przede wszystkim nie było żadnych opilkow, więc mam cichą nadzieję że jeszcze nim pojeżdżę. 
[ Dodano: 2016-06-15, 01:29 ]
Niestety, werdykt - padła pompa oleju, na zimnym ma ciśnienie, na ciepłym już nie.
			 
			
					
				
				: 17 cze 2016, 08:28
				autor: huberto21
				Sprawdź zawór w pompie czy nie jest zatkany, miałem tak samo na zimnym ciśnienie było na ciepły nie dawała popa rady pchać oleju winny był zawór.
			 
			
					
				
				: 17 cze 2016, 20:21
				autor: wcchyzewski
				U mnie jest na odwrót, ciśnienie jest na wyższych obrotach i jak silnik jest zimny a jak się rozgrzeje i jest na niskich  obrotach ciśnienie spada . Zakupiłem już nową pompę, teraz tylko czekam aż mechanik będzie miał czas go poskładać.
			 
			
					
				
				: 07 lip 2016, 23:27
				autor: miror
				wcchyzewski pisze:U mnie jest na odwrót, ciśnienie jest na wyższych obrotach i jak silnik jest zimny a jak się rozgrzeje i jest na niskich  obrotach ciśnienie spada . Zakupiłem już nową pompę, teraz tylko czekam aż mechanik będzie miał czas go poskładać.
Przeczytaj caly moj post - mysle ze na 90% masz to samo co ja tzn uszkodzony czujnik polozenia walu. Wymiana tania - jezdze juz rok i nic.
a6-c6-20-tfsi-170km-oil-pressure-cisnie ... t65899.htm 
			
					
				
				: 12 lip 2016, 23:34
				autor: wcchyzewski
				U mnie , mechanik zmierzył ciśnienie i było zbyt niskie na wolnych obrotach gdy silnik był ciepły. Samochód już zrobiony, wymieniona pompa, smok i odma, jak do tej pory wszystko wygląda ok.
			 
			
					
				Re:
				: 30 lis 2021, 12:37
				autor: migolc
				Posta nie można otworzyć. Poratujesz inaczej?
miror pisze: ↑07 lip 2016, 23:27
wcchyzewski pisze:U mnie jest na odwrót, ciśnienie jest na wyższych obrotach i jak silnik jest zimny a jak się rozgrzeje i jest na niskich  obrotach ciśnienie spada . Zakupiłem już nową pompę, teraz tylko czekam aż mechanik będzie miał czas go poskładać.
Przeczytaj caly moj post - mysle ze na 90% masz to samo co ja tzn uszkodzony czujnik polozenia walu. Wymiana tania - jezdze juz rok i nic.
a6-c6-20-tfsi-170km-oil-pressure-cisnie ... t65899.htm
 
 
			
					
				Re: [ BPJ 2.0 170 KM] Niskie cisnienie oleju
				: 02 gru 2021, 22:44
				autor: Łukasz88