Strona 1 z 1

Pomarańczowa kontrolka spalin [kody błędów]

: 26 mar 2014, 18:43
autor: error001
Witam. od jakiegoś czasu świeci mi się kontrolka spalin, raz świeciła przez dwa tygodnie, później gasła na 3-4 tygodnie i znowu się zapalała i tak kilka razy, teraz świeci cały czas. Auto wylądowało u mechanika, sprawdził jak mówił wszystko i niby jest ok, komputer wywala błędy:
1. 08825 - P2279 - jak twierdzi mechanik ten wywala jako pierwszy, po nim następne.
2. 08801 - P2261 N249
3. 08583 - P 2187
4. 04506 - P119A G247
5. 01287 - P0507
Sprawdził ponoć wszystko ( wszystkie wężyki, zmieniał zawór regulacji ciśnienia w turbo, zawory, wałki) i nie ma pomysłu na usunięcie usterki. Jak twierdzi silnik ponoć łapie "lewe" powietrze w układzie dolotowym, ale nie wiadomo gdzie.
Nadmienię, że auto w trasie zachowuje się normalnie, nie ma spadku mocy, jedynie od czasu do czasu skaczą wolne obroty od 900 do 1100.
Może ktoś miał podobny problem i pomoże mi rozwiązać mój, proszę też o rozkodowanie podanych wyżej błędów.

: 27 mar 2014, 04:12
autor: stinger

: 27 mar 2014, 23:05
autor: error001
stinger pisze:viewtopic.php?t=44121
Dzięki, to znalazłem ale bardziej chodzi mi o rozkodowanie pierwszej i drugiej pozycji. Właśnie po tym pierwszym błędzie wskakują cztery następne. Jeszcze raz dzięki za zainteresowanie.

: 07 kwie 2014, 14:20
autor: UneeK
Oto dane ze strony Ross-tech:

18711/P2279/008825 - Leak in Air Intake System
Possible Symptoms

* Malfunction Indicator Lamp (MIL) active

Possible Causes

* Vacuum Leak
* Intake Manifold Runner Position out of Specification
* Faulty Positive Crankcase Ventilation (PCV) System or Heating Element (N79)

Possible Solutions

* Check Intake System for Leaks
* Check Intake Manifold Runner
* Check (PCV) System and / or Heating Element if applicable

Special Notes

* When found in the NAR 2.0T (BPY) check RVUTB: 01-09-03 or 2018919 for updated Crankcase Breather Valve
o If the breather valve is faulty, full engine vacuum is typically found when removing the oil cap at idle.


18693/P2261/008801 - Boost Pressure Control Valve (N249): Mechanical Malfunction
Possible Causes

* Boost Pressure Control Valve (N249) faulty
* Wiring/Connectors from/to Boost Pressure Control Valve (N249) faulty

Possible Solutions

* Check Boost Pressure Control Valve (N249)
* Check Wiring/Connectors from/to Boost Pressure Control Valve (N249)

Special Notes

* Visually check the N249 valve for a split diaphragm and replace the faulty component with the latest revision as per the parts management system and various TSB/TPIs which include but are not limited to:
o VW TPIs 2023024 and 2016986

: 15 kwie 2014, 21:56
autor: error001
Może komuś pomoże, z tego co dowiedziałem się od mechanika to wymieniona została uszczelka w układzie dolotowym i jakieś wężyki... Układ dolotowy gdzieś pod kolektorem, też dwa dni chłopaki walczyli z moim samochodem nie mogąc znaleźć usterki, dopiero uszczelniając silnik wpuszczając do niego jakiś dym znaleźli nieszczelność. Teraz komputer nie "wywala" błędów, kontrolka nie świeci po oczach i wolne obroty cały czas na poziomie 900... <lol> Dzięki dla stinger -a i UneeK-a za pomoc.

Re: Pomarańczowa kontrolka spalin [kody błędów]

: 11 sie 2014, 12:38
autor: sw29l
error001 pisze:Witam. od jakiegoś czasu świeci mi się kontrolka spalin, raz świeciła przez dwa tygodnie, później gasła na 3-4 tygodnie i znowu się zapalała i tak kilka razy, teraz świeci cały czas. Auto wylądowało u mechanika, sprawdził jak mówił wszystko i niby jest ok, komputer wywala błędy:
1. 08825 - P2279 - jak twierdzi mechanik ten wywala jako pierwszy, po nim następne.
2. 08801 - P2261 N249
3. 08583 - P 2187
4. 04506 - P119A G247
5. 01287 - P0507
Sprawdził ponoć wszystko ( wszystkie wężyki, zmieniał zawór regulacji ciśnienia w turbo, zawory, wałki) i nie ma pomysłu na usunięcie usterki. Jak twierdzi silnik ponoć łapie "lewe" powietrze w układzie dolotowym, ale nie wiadomo gdzie.
Nadmienię, że auto w trasie zachowuje się normalnie, nie ma spadku mocy, jedynie od czasu do czasu skaczą wolne obroty od 900 do 1100.
Może ktoś miał podobny problem i pomoże mi rozwiązać mój, proszę też o rozkodowanie podanych wyżej błędów.
Witam
Mam ten sam problem. SIlnik wskakuje po starcie na 1100rpm a po 10 sek spada do 900rpm. Gdy kontrolka się nie świeciła silnik nie nagrzewał się ( wskazówka była cały czas na 50*C) Po zapaleniu się kontrolki silnik nagrzewa się momentalnie do 85*C, po otwarciu korka wlewu oleju silnikiem zaczyna trząść. Czekam na kolegę aż wróci z urlopu i podłaczy VAG'a i zobczymy błędy.

[ Dodano: 2014-08-11, 11:38 ]
error001 pisze:Może komuś pomoże, z tego co dowiedziałem się od mechanika to wymieniona została uszczelka w układzie dolotowym i jakieś wężyki... Układ dolotowy gdzieś pod kolektorem, też dwa dni chłopaki walczyli z moim samochodem nie mogąc znaleźć usterki, dopiero uszczelniając silnik wpuszczając do niego jakiś dym znaleźli nieszczelność. Teraz komputer nie "wywala" błędów, kontrolka nie świeci po oczach i wolne obroty cały czas na poziomie 900... <lol> Dzięki dla stinger -a i UneeK-a za pomoc.
To powiem mechanikowi aby sprawdził w pierwszej kolejności - problem rozwiązany -wymieniony termostat

: 12 sie 2014, 21:42
autor: Audi A7 3.0 BMK 224KM
Kolego na zimnym silniku zawsze wskoczy ci na obroty 1100rpm bo chodzi na ssaniu (chyba tak to się nazywa ;-)) ) a po paru sekundach zależy od temp. na zewnątrz spada do do 900rpm. Ja mam to samo i kilku moich kolegów również. Pozdrawiam

: 17 kwie 2015, 18:10
autor: sw29l
johntailor pisze:Kolego na zimnym silniku zawsze wskoczy ci na obroty 1100rpm bo chodzi na ssaniu (chyba tak to się nazywa ;-)) ) a po paru sekundach zależy od temp. na zewnątrz spada do do 900rpm. Ja mam to samo i kilku moich kolegów również. Pozdrawiam
Racja, długo miamem TDI ;) Już wszystko wróciło do normy, kontrolka sama się zapaliła i sama zgasła, silnik nagrzewa sie szybko i obroty w normie - nie "falują" . Niebawem będę wymieniał rozrząd to sprawdzi się VAG'iem co to było, że silnik nie łąpał temp.

[ Dodano: 2015-04-17, 17:10 ]
sw29l pisze:
johntailor pisze:Kolego na zimnym silniku zawsze wskoczy ci na obroty 1100rpm bo chodzi na ssaniu (chyba tak to się nazywa ;-)) ) a po paru sekundach zależy od temp. na zewnątrz spada do do 900rpm. Ja mam to samo i kilku moich kolegów również. Pozdrawiam
Racja, długo miamem TDI ;) Już wszystko wróciło do normy, kontrolka sama się zapaliła i sama zgasła, silnik nagrzewa sie szybko i obroty w normie - nie "falują" . Niebawem będę wymieniał rozrząd to sprawdzi się VAG'iem co to było, że silnik nie łąpał temp.
Problem rozwiązany, przyczyną błędów był : PURGE Valve N80 - potrafi uroczyć 6-cioma błędami, to typowy problem vw/audi, po wymianie nie słychać silnika i wszytko pracuje idealnie.